Ja hoor, men kon er op wachten Ziggo zet de honderdduizenden tevreden gebruikers van de Alphacrypt CI op zwart. En wel om hun eigen CI+ module te kunnen verkopen en zo doende klanten op extra kosten te jagen.
Niet alleen kosten voor deze module, maar ook voor eventuele aanschaf van een nieuwe decoder of televisie.
Men weet iedere keer weer de consument te belazeren en meer en meer over de rug van de consument meer winst te behalen. Helaas hebben de kabel bedrijven een monopolie en is men er toe veroordeeld en deze afhankelijkheid wordt misbruikt!!
Ik roep iedere gedupeerde zich middels dit forum aan te sluiten en samen actie te ondernemen tegen de Monopolisten van een ZIGGO en zeg ZIGNO!!!
RGDS,
Richard
Ziggo blokkeert werking Alphacrypt in CI+ TV-toestellen per 2 februari 2010
Met ingang van 2 februari 2010 blokkeert Ziggo de werking van de Alphacrypt CAM in televisies die geschikt zijn voor de CI+ CAM. Abonnees die een dergelijke combinatie gebruiken kunnen vanaf die datum geen digitale televisie van Ziggo meer bekijken. Ziggo neemt deze stap mede op verzoek van de content providers. De Alphacrypt – die door Ziggo nooit ondersteund is – biedt onvoldoende bescherming tegen illegaal gebruik van de content en deze bescherming is een eis van de content providers om programma’s te mogen doorgeven.
Grote studio’s, zoals Disney en Sony, en leveranciers van premiumkanalen zoals Film 1, eisen een optimale bescherming van hun content. Zonder deze bescherming krijgen providers geen toestemming om de content te verspreiden. De traditionele CAM modules kunnen niet aan de eisen van de programmamakers voldoen en om die reden heeft Ziggo samen met de industrie en content leveranciers CI+ ontwikkeld. Sinds de introductie eind september hebben al meer dan 100.000 mensen de CI+ module in gebruik genomen.
Ziggo wacht tot februari met het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ TV-toestellen om de gebruikers voldoende tijd te geven om over te stappen naar een CI+ CAM-module. Voor combinaties van een Alphacrypt met een niet CI+ apparaat verandert er niets
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
Ik snap even niet waar je je druk om maakt. In het stukje wat je bijsluit staat namelijk de uitleg waarom Ziggo deze stap moet nemen. Ziggo heeft dit eigenlijk nooit ondersteund en het bied onvoldoende ondersteuning tegen illegaal gebruik. Kortom het lijkt me een logische stap van Ziggo.
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
Zwart Wit gezien heeft Ziggo zich goed ingedekt. Echter er is geen technische beperking voor Ziggo om het te laten werken. Men wil alleen maar meer controle en hun eigen producten verkopen en sluit daarom deze mogelijkheid af.
Het gaat meer om de monopolie die ZIGGO misbruikt en de consument op extra kosten jaagt.
Ik kan namelijk niet naar een andere kabel provider gaan, wat ik wel met ADSL zou kunnen doen!!!
Richard
Het gaat meer om de monopolie die ZIGGO misbruikt en de consument op extra kosten jaagt.
Ik kan namelijk niet naar een andere kabel provider gaan, wat ik wel met ADSL zou kunnen doen!!!
Richard
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
Volgens mij staat dat ook zo (met andere woorden) in het stukje van Ziggo. Er staat namelijkEchter er is geen technische beperking voor Ziggo om het te laten werken
Er staat dus nergens, dat het technisch niet meer zou kunnen werken.De Alphacrypt – die door Ziggo nooit ondersteund is – biedt onvoldoende bescherming tegen illegaal gebruik van de content en deze bescherming is een eis van de content providers om programma’s te mogen doorgeven.
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
Het zat al een tijdje in de lucht zullen we maar zeggen en je kon de bui zien aankomen. Toch begrijp ik het (en Ziggo) niet. Ze geven zelf aan de eerst in Europa te zijn die CI+ invoert en zullen dus niet 'moeten' van de industrie.
Zelf hebben we eind 2008 een nieuwe televisie gekocht en in mei een Alphacrypt erbij omdat we anders een losse kast erbij zouden krijgen met een lelijke andere afstandbediening. We hebben hier eerder met UPC ervaring mee opgedaan en dat beviel niet. Voor de Alphacrypt hebben we in winkel zo'n 170 euro betaald. Net als de TV, ook niet gratis. We zijn er dus best chagrijnig over dat we nu een paar maanden later misschien wel zo'n lelijke bak krijgen, een extra afstandbediening en een hoop extra (nutteloze) kosten.
Ik heb vorige week hierover contact gehad met Ziggo. De eerste vraag die ik haar heb voorgelegd was de passage in het persbericht:
Ziggo wacht tot februari met het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ TV-toestellen om de gebruikers voldoende tijd te geven om over te stappen naar een CI+ CAM-module. Voor combinaties van een Alphacrypt met een niet CI+ apparaat verandert er niets.
De medewerkster gaf aan dat de Alphacrypt resoluut geblokkeerd wordt. Ze begreep mijn probleem ook niet: "U heeft een oude TV die niet ondersteund kan worden. Het is net als met Windows: na XP kwam Vista en nu is er Windows 7." Ziggo is ongevoelig voor het feit dat deze CI/CAM TV's niet de nieuwste CI+ modules aan kunnen. Ook het feit dat mijn schoonvader een nagelnieuwe Philips (9604) heeft aangeschaft deze zomer en dat die (nog) niet ondersteund werd interesseerde haar weinig. "U kunt hiervoor een losse decoder kopen. En als u dat niet wilt kunt u analoog kijken." ...
Vervolg
Wat ik me afvraag is of dit zomaar kan. Misschien dat de redactie van Trosradar meeleest en dit onderwerp een zou kunnen oppakken. Er zijn een aantal vragen:
1) Kan een leverancier afdwingen dat je hun product alleen kan bekijken via een bij hen gecertificeerd product? Dit lijkt op koppelverkoop in een monopolistische markt. Ik heb geen alternatief.
2) Is het mogelijk om scheiding aan te brengen in wat je een gewone CAM-module kan decoderen en wat via CI+? Het zou een optie zijn om 'het standaardpakket' op oude wijze aan te blijven bieden, en de pakketten met dure content extra te beveiligen, of daarvoor extra eisen te stellen.
3) Is het motief van Ziggo zuiver? Ziggo geeft aan dat de beveiliging van de content op dit moment onvoldoende is van. Van de officiële CI+ website http://www.ci-plus.com/:
CI Plus is a technical specification that adds additional security and features to the proven DVB Common Interface Standard that will allow CI Plus compatible consumer electronice devices, such as Integrated Digital Televisions and Set Top Boxes, access to a wide range of Pay TV Services via plug-in CI Plus Modules wherever the CI Plus Technology is supported by the local Pay TV Provider.
Daar lees ik in de eerst 'beveiliging' en daarna 'toegang tot een breed scala aan betaal-TV-diensten daar waar CI+ technologie ondersteund wordt'. En daarmee is misschien veel meer duidelijk over het motief of de motieven van Ziggo. Het Ziggo CI+ verhaal komt mij opeens over als een techno-dwang-colportage door een monopolistische aanbieder van een voor iedereen vrijwel onmisbare dienst.
4) Komt met de komst van CI+ de privacy van de kijker niet in het gevaar? De aanbieder kan nu al precies per huishouden bepalen wat wordt aangeboden, maar ook monitoren waarnaar wordt gekeken en hoe lang. Krijg je met CI+ niet teveel grip op de afnemer?
5) Het laatste wat ik me afvraag is of de beweging van Ziggo in lijn is met Nederlandse en Europese wegeving.
Heel graag commentaar of toevoegingen over eventuele mogelijkheden tot beroep, bezwaar, juridische implicaties, etc.
Zelf hebben we eind 2008 een nieuwe televisie gekocht en in mei een Alphacrypt erbij omdat we anders een losse kast erbij zouden krijgen met een lelijke andere afstandbediening. We hebben hier eerder met UPC ervaring mee opgedaan en dat beviel niet. Voor de Alphacrypt hebben we in winkel zo'n 170 euro betaald. Net als de TV, ook niet gratis. We zijn er dus best chagrijnig over dat we nu een paar maanden later misschien wel zo'n lelijke bak krijgen, een extra afstandbediening en een hoop extra (nutteloze) kosten.
Ik heb vorige week hierover contact gehad met Ziggo. De eerste vraag die ik haar heb voorgelegd was de passage in het persbericht:
Ziggo wacht tot februari met het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ TV-toestellen om de gebruikers voldoende tijd te geven om over te stappen naar een CI+ CAM-module. Voor combinaties van een Alphacrypt met een niet CI+ apparaat verandert er niets.
De medewerkster gaf aan dat de Alphacrypt resoluut geblokkeerd wordt. Ze begreep mijn probleem ook niet: "U heeft een oude TV die niet ondersteund kan worden. Het is net als met Windows: na XP kwam Vista en nu is er Windows 7." Ziggo is ongevoelig voor het feit dat deze CI/CAM TV's niet de nieuwste CI+ modules aan kunnen. Ook het feit dat mijn schoonvader een nagelnieuwe Philips (9604) heeft aangeschaft deze zomer en dat die (nog) niet ondersteund werd interesseerde haar weinig. "U kunt hiervoor een losse decoder kopen. En als u dat niet wilt kunt u analoog kijken." ...
Vervolg
Wat ik me afvraag is of dit zomaar kan. Misschien dat de redactie van Trosradar meeleest en dit onderwerp een zou kunnen oppakken. Er zijn een aantal vragen:
1) Kan een leverancier afdwingen dat je hun product alleen kan bekijken via een bij hen gecertificeerd product? Dit lijkt op koppelverkoop in een monopolistische markt. Ik heb geen alternatief.
2) Is het mogelijk om scheiding aan te brengen in wat je een gewone CAM-module kan decoderen en wat via CI+? Het zou een optie zijn om 'het standaardpakket' op oude wijze aan te blijven bieden, en de pakketten met dure content extra te beveiligen, of daarvoor extra eisen te stellen.
3) Is het motief van Ziggo zuiver? Ziggo geeft aan dat de beveiliging van de content op dit moment onvoldoende is van. Van de officiële CI+ website http://www.ci-plus.com/:
CI Plus is a technical specification that adds additional security and features to the proven DVB Common Interface Standard that will allow CI Plus compatible consumer electronice devices, such as Integrated Digital Televisions and Set Top Boxes, access to a wide range of Pay TV Services via plug-in CI Plus Modules wherever the CI Plus Technology is supported by the local Pay TV Provider.
Daar lees ik in de eerst 'beveiliging' en daarna 'toegang tot een breed scala aan betaal-TV-diensten daar waar CI+ technologie ondersteund wordt'. En daarmee is misschien veel meer duidelijk over het motief of de motieven van Ziggo. Het Ziggo CI+ verhaal komt mij opeens over als een techno-dwang-colportage door een monopolistische aanbieder van een voor iedereen vrijwel onmisbare dienst.
4) Komt met de komst van CI+ de privacy van de kijker niet in het gevaar? De aanbieder kan nu al precies per huishouden bepalen wat wordt aangeboden, maar ook monitoren waarnaar wordt gekeken en hoe lang. Krijg je met CI+ niet teveel grip op de afnemer?
5) Het laatste wat ik me afvraag is of de beweging van Ziggo in lijn is met Nederlandse en Europese wegeving.
Heel graag commentaar of toevoegingen over eventuele mogelijkheden tot beroep, bezwaar, juridische implicaties, etc.
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
opzich wel zuiver, indien het technisch zo is dat dat een tvtoestel, het signaal (onvoldoende of on-)beveiligd door kan geven aan een opname app.
maarja we spreken over een TV, dan zou je denken dat het technisch mogelijk moet zijn met een frimware aanpassing, om doorgifte via een CI aan bijvoorbeeld DVD recoders onmogelijk te maken, al dan niet in overleg met de TV makers.
ik zou zeggen stap over naar KPN of een andere aanbieder die nog wel ci gebruikt
maarja we spreken over een TV, dan zou je denken dat het technisch mogelijk moet zijn met een frimware aanpassing, om doorgifte via een CI aan bijvoorbeeld DVD recoders onmogelijk te maken, al dan niet in overleg met de TV makers.
ik zou zeggen stap over naar KPN of een andere aanbieder die nog wel ci gebruikt
Re: Ziggo schakelt Alphacrypt CI gebruikers op zwart !!!
@ArjanO
punt 4, daar heb je juridisch een hele goeie, stuur tenminste bij het opzeggen (van wat dan ook )een brief met daarin aanvullend het verzoek tot vernietiging van persoonsgevens en dossier & wijs het bedrijf op de algemeen geldende privacywet binnen nederland en aanvullend EU richtlijnen.
dan is ieder bedrijf verplicht dergelijke data te wissen zodra er geen wettelijke grondslag meer voor en blijft dat tenminste het niet rondslingeren.
meer kun je niet doen denk ik.
punt 4, daar heb je juridisch een hele goeie, stuur tenminste bij het opzeggen (van wat dan ook )een brief met daarin aanvullend het verzoek tot vernietiging van persoonsgevens en dossier & wijs het bedrijf op de algemeen geldende privacywet binnen nederland en aanvullend EU richtlijnen.
dan is ieder bedrijf verplicht dergelijke data te wissen zodra er geen wettelijke grondslag meer voor en blijft dat tenminste het niet rondslingeren.
meer kun je niet doen denk ik.