LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo slechte dienstverlening

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
fjh

Ziggo slechte dienstverlening

Ongelezen bericht door fjh »

Goedendag ,
Ik heb nu sinds een aantal weken wel geluid maar geen beeld via mijn ziggo mediabox .
Het vreemde is dat het menu van ziggo zelf wel werkt . Er is al een monteur langs gekomen en toen werkte het na nieuwe kabels , resetten fabrieksinstellingen etc... kreeg ik het advies om een scart kabel te gebruiken . Daarvoor neem je natuurlijk HD tv
de volgende dag weer dezelfde klachten.
Nu weer contact gehad met ziggo er moet 3 maal een monteur langskomen voor deZelfde klacht voordat ik kan stoppen met mij abbo.
Leuk trouwens als je allebei onregelmatig werkt en de monteurs alleen overdag kunnen.
Weet iemand de officiële regels die hieraan verbonden zijn ,???
Heb probleem speelt nu al ,3weken
Ik betaal nog wel netjes mijn rekening is het slim om deze te storneren totdat de klachten zijn Opgelost.

Bob Schurkjens

Re: Ziggo slechte dienstverlening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Storneren in elk geval niet doen. De reden daarvoor is dat de Geschillencommissie dan uw klacht niet meer in behandeling kan nemen. Daarnaast stuurt Ziggo dan wellicht een incassobureau op u af

Als ik u was zou ik een geschil openen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie www.sgc.nl waar Ziggo bij aangesloten is. U heeft Ziggo de gelegenheid gegeven om het probleem op te lossen. Dat is niet gelukt. Toch weigert Ziggo uw contract te ontbinden. U kunt ook om een schadevergoeding vragen, bijvoorbeeld 150 euro. Doorgaans neemt de tegenpartij contact met u op om te schikken.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Storneren in elk geval niet doen. De reden daarvoor is dat de Geschillencommissie dan uw klacht niet meer in behandeling kan nemen. Daarnaast stuurt Ziggo dan wellicht een incassobureau op u af .
Kan bij de SGC geen regel vinden dat je de facturen moet betalen om een klacht te kunnen indienen. Storneren is echter in het algemeen onverstandig, het is niet zo dat storneren je ontslaat van je verplichting om te betalen.
Bob Schurkjens schreef: Als ik u was zou ik een geschil openen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie http://www.sgc.nl waar Ziggo bij aangesloten is. U heeft Ziggo de gelegenheid gegeven om het probleem op te lossen. Dat is niet gelukt.
Als ik het zo lees Is het probleem de combinatie met de mediabox en de televisie van TS. De vraag is of Ziggo dit probleem wel moet oplossen en het niet een probleem is van de gebruikte televisie. Je gaat er hier te snel vanuit dat Ziggo het probleem niet heeft opgelost. Wie zegt dat TS alle informatie hier neer zet. De Geschillencommissie is niet een wondermiddel zij beoordelen de klacht inhoudelijk en nemen op basis hiervan een beslissing.
Bob Schurkjens schreef: Toch weigert Ziggo uw contract te ontbinden. U kunt ook om een schadevergoeding vragen, bijvoorbeeld 150 euro. Doorgaans neemt de tegenpartij contact met u op om te schikken.
Op welke grond kan hij vragen om een schadevergoeding? Ziggo heeft conform haar voorwaarden een inspanningsplicht en gezien ze 3 keer kosteloos een monteur hebben gestuurd hebben ze hier aan voldaan. Er is dus geen enkele grond om een claim in te dienen, los dat in de algemene voorwaarden dergelijke claims zijn uitgesloten.

TS moet gewoon duidelijk krijgen wat het probleem is en als ik het zo lees, maar dat is compleet een aanname is het probleem de TV, ik neem namelijk aan dat Ziggo de Media box al een keer vervangen heeft.

Ziggo is niet verantwoordelijk voor de goede werking van TS zijn eigen hardware. Als Ziggo dit al heeft aangegeven dan is een stap naar de SGC zinloos want die zullen je niet in het gelijk stellen.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Gaat het om een tv van Philips? Daar valt het beeld regelmatig weg en blijft alleen het geluid over. Daar staan ook topics over op dit forum. Anders eerst een andere mediabox vragen. Werkt het dan wel, dan is er een duidelijke verklaring en kun je alsnog de keuze maken om het abonnement op te zeggen of door te laten lopen.

Bob Schurkjens

Ik zou niet weten wat topicstarter anders kan dan naar,de sgc te gaan? Drie weken geen tv. Monteurs over de vloer waar je voor thuis moet blijven. Ik geef het sgc advies op basis van eigen ervaring met KPN. Deze bedrijven wanen zich oppermachtig. Wat mij bij Ziggo is opgevallen is dat ze klachten op www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond negeren. Vrijwel alle providers werken mee aan Klachtenkompas. Ziggo niet. Dat zegt toch wel wat over Ziggo's houding tov klanten.

Bob Schurkjens

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/z ... 53868a419d

Geen enkele reactie van Ziggo. Klant is Koning?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Ik zou niet weten wat topicstarter anders kan dan naar,de sgc te gaan? Drie weken geen tv. Monteurs over de vloer waar je voor thuis moet blijven. Ik geef het sgc advies op basis van eigen ervaring met KPN. Deze bedrijven wanen zich oppermachtig. Wat mij bij Ziggo is opgevallen is dat ze klachten op http://www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond negeren. Vrijwel alle providers werken mee aan Klachtenkompas. Ziggo niet. Dat zegt toch wel wat over Ziggo's houding tov klanten.
UPC was altijd al slecht tegenover haar klanten en Ziggo was nog redelijk. Nu is Ziggo overgenomen door UPC en zie je dit beleid terug. Vergeet niet dat grote providers gewoon werken met een callcenter , medewerkers worden afgerekend op het aantal telefoontjes op een dag en niet op het aantal opgeloste problemen.

Je advies is goed bedoeld maar de vraag is waarom Ziggo het niet kan oplossen. Het probleem zit in de mediabox en ik vermoed dat het gewoon een issue is met de televisie en dan is Ziggo niet aansprakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat de 3 monteurs en de helpdesk van Ziggo dit vermoeden/conclusie niet met TS hebben gedeeld.

KPN is altijd coulant geweest in "schadevergoedingen" en als KPN een zaak voor de SGC laat komen hebben ze een goede afweging gemaakt en zullen ze ook zelf aanwezig zijn tijdens de uitspraak (als ze vooraf al geen schikking treffen). Ziggo komt bij de uitspraak voor de SGC niet opdagen (ze reageren veelal enkel schriftelijk).

Bob Schurkjens

Nou, we horen het wel van topicstarter.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt erop dat dit een probleem is dat bekend is bij Ziggo. Er is een probleem / fout met de implementatie van het HDMI / HDCP signaal in de mediabox waardoor sommige tv die de regels van HDCP erg strikt naleven geen beeld geven. Scart heeft deze beperking niet maar het beeld is dan van middel eeuwse kwaliteit. Geen oplossing dus. Ik ben van mening dat Ziggo dit probleem kan echter niet wil oplossen omdat het bij beperkt aantal tv voorkomt en er binnenkort toch een nieuwe mediabox wordt uitgerold.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="Bob Schurkjens"]https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/z ... 53868a419d

Geen enkele reactie van Ziggo. Klant is Koning?[/quote]

"Klant is koning!" zei de keizer.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waar komen de 3 reparatie pogingen vandaan? Is dat uit de dikke Ziggo duim gezogen?

Gesloten