LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo - UPC - Sony

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
adslben2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2015 20:03

Ziggo - UPC - Sony

Ongelezen bericht door adslben2 »

Ik geef even een korte samenvatting:

Sinds de migratie werkt mijn CI module niet meer. Na veel touwtrekken heeft Ziggo toegegeven dat het niet op te lossen is.
Zojuist ben ik gebeld en ze bieden een externe decoder aan.

Dit is geen goede oplossing omdat:
Extern kastje verbruikt extra stroom, ik heb niet voor niks een CI gecertificeerde tc gekocht welke is goedgekeurd door Ziggo.

Verder wil Ziggo niets doen, ik moet maar naar Sony. Dit is uiteraard geen optie, Ziggo heeft zelf al aangegeven dat Sony NIETS gaat doen aan dit probleem. Quote Ziggo " Als wij dit hadden geweten zouden we geen enkele tv van Sony certificeren"

Zodra ik aangaf tijdens het gesprek dat ik mijn telefoongesprekken opneem werd er gelijk opgehangen.

De dame liet mij ook niet uitspreken, ook toen ik aangaf dat ik dat vervelend vond bleef ze mij onderbreken.

Helaas sta ik nu als klant tegeonover 2 giganten (Ziggo en Sony)

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Ziggo - UPC - Sony

Ongelezen bericht door Barre Barry »

adslben2 schreef:Ik geef even een korte samenvatting:

Sinds de migratie werkt mijn CI module niet meer. Na veel touwtrekken heeft Ziggo toegegeven dat het niet op te lossen is.
Zojuist ben ik gebeld en ze bieden een externe decoder aan.

Dit is geen goede oplossing omdat:
Extern kastje verbruikt extra stroom, ik heb niet voor niks een CI gecertificeerde tc gekocht welke is goedgekeurd door Ziggo.

Verder wil Ziggo niets doen, ik moet maar naar Sony. Dit is uiteraard geen optie, Ziggo heeft zelf al aangegeven dat Sony NIETS gaat doen aan dit probleem. Quote Ziggo " Als wij dit hadden geweten zouden we geen enkele tv van Sony certificeren"

Zodra ik aangaf tijdens het gesprek dat ik mijn telefoongesprekken opneem werd er gelijk opgehangen.

De dame liet mij ook niet uitspreken, ook toen ik aangaf dat ik dat vervelend vond bleef ze mij onderbreken.

Helaas sta ik nu als klant tegeonover 2 giganten (Ziggo en Sony)
Extern kastje gebruikt extra stroom is een reden van niets. 1 biertje minder per jaar en je hebt het terugverdiend.

Je moet blij zijn met de oplossing die Ziggo biedt. Ze hoeven dat niet te doen.

adslben2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2015 20:03

Re: Ziggo - UPC - Sony

Ongelezen bericht door adslben2 »

Barre Barry schreef:
Extern kastje gebruikt extra stroom is een reden van niets. 1 biertje minder per jaar en je hebt het terugverdiend.

Je moet blij zijn met de oplossing die Ziggo biedt. Ze hoeven dat niet te doen.
Dat klopt dus niet Barry, je koopt iets wat Ziggo i.s.m. Sony adviseert/goedkeurt. Ziggo past het netwerk aan en Sony wil geen update geven. Dit zijn afspraken die Sony moet nakomen.

De TV moet gewoon werken met de CI module en niet met een extra decoder (want dan had ik mijn oude tv wel kunnen houden).

Dit heeft Ziggo inmiddels zelf ook toegegeven maar ze proberen het eerst op de makkelijke manier op te lossen.

Op dit moment ben ik in gesprek met iemand van Ziggo die wel begrijpt dat het niet mijn probleem moet zijn. En er zit nu weer schot in de zaak (mag ook wel na ruim 2,5 maand).

Stroomverbruik van een Horizonbox zal je nog tegenvallen. En ik wil gewoon niet een extra kastje erbij omdat ik alles netjes heb weggewerkt en ook niet met 2 afstandsbedieningen wil zitten (en nee ik ga dus niet een Logitech Harmony kopen en een paar kratten bier minder drinken)

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Ziggo - UPC - Sony

Ongelezen bericht door Barre Barry »

adslben2 schreef:
Barre Barry schreef:
Extern kastje gebruikt extra stroom is een reden van niets. 1 biertje minder per jaar en je hebt het terugverdiend.

Je moet blij zijn met de oplossing die Ziggo biedt. Ze hoeven dat niet te doen.
Dat klopt dus niet Barry, je koopt iets wat Ziggo i.s.m. Sony adviseert/goedkeurt. Ziggo past het netwerk aan en Sony wil geen update geven. Dit zijn afspraken die Sony moet nakomen.

De TV moet gewoon werken met de CI module en niet met een extra decoder (want dan had ik mijn oude tv wel kunnen houden).

Dit heeft Ziggo inmiddels zelf ook toegegeven maar ze proberen het eerst op de makkelijke manier op te lossen.

Op dit moment ben ik in gesprek met iemand van Ziggo die wel begrijpt dat het niet mijn probleem moet zijn. En er zit nu weer schot in de zaak (mag ook wel na ruim 2,5 maand).

Stroomverbruik van een Horizonbox zal je nog tegenvallen. En ik wil gewoon niet een extra kastje erbij omdat ik alles netjes heb weggewerkt en ook niet met 2 afstandsbedieningen wil zitten (en nee ik ga dus niet een Logitech Harmony kopen en een paar kratten bier minder drinken)
Mooi verhaal, maar je staat dus niet zoals jij beweert als klant tegenover twee giganten. Het lijkt er toch heel sterk op dat Ziggo je op alle mogelijke manieren probeert te helpen.

Overigens kan je de ab van die Horizonbox programmeren voor je TV.

Gesloten