LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gerardleppers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:28

Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door gerardleppers »

Echt van de zotte dat een klant met het meest uitgereide abonnement zomaar geconfronteerd kan worden met het verwijderen van 1 van zijn meest bekeken zender SWR, prachtige muzike programma's waar we elke vrijdag en zondag met plezier naar kijken, lees keken. Een reactie van Ziggo op mijn klacht: inderdaad SWR is niet meer te ontvangen PUNT>
Zo gaan ze dus met een klant om, schandalig !!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR
Wat voor een soort van overleg had u dan graag met Ziggo gehad ?

Goedenmiddag meneer ** , u spreekt hier met uw kabelaar Ziggo. We willen graag even overleggen of u het goed vindt dat we SWR uit het kabelpakket halen. Nee, u vindt dit niet in orde, nu dan laten we het gewoon zoals het is

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

Ziggo behoudt ten alle tijden het recht om wijzigingen aan te brengen in uw televisie pakket..

Als u het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden of het nieuwe aanbod heeft u altijd het recht om het contract te ontbinden.

Ziggo heeft SWR uit het zenderpakket gehaald omdat het in verhouding tot andere zenders te weinig werd bekeken.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ZIGGO WEBTEAM het is wel netjes als je zo,n zender eruit haalt je abonnees even per brief informeert

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ziggo Webteam Erwin schreef:
Ziggo heeft SWR uit het zenderpakket gehaald omdat het in verhouding tot andere zenders te weinig werd bekeken.
Ja ja :twisted: gewoon weer gelogen dus! Maar ja, dat was ook wel te verwachten van ziggo.
Ziggo heeft nergens onderzoek naar gedaan, anders was bijvoorbeeld CNN en TV5 NOOIT uit het zenderpakket gehaald.

Want je kan mij niet wijsmaken dat die ook te weinig bekeken werden!
Waarom zegt Ziggo niet gewoon dat het alleen om commerciele motieven gaat?
Dat alleen zenders met Nederlandse adverteerders mogen blijven omdat ze daarvoor betaald worden.
Dat CNN (en wij) dus gewoon pech hebben omdat zaken nu eenmaal zaken zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door bprosman »

@Pareltje,

Dat doen ze ook, tenminste... ik heb diverse brieven ontvangen over nieuwe programmering. Ook op het Ziggo "infokanaal" is hierover gecommuniceerd. Overigens is een aanpassing van de programmering geen eenzijdige beslissing van Ziggo (dit gaat via de programmaraad).

http://www.ivir.nl/publicaties/vaneijk/kabelraden.pdf

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door marietje1 »

Ach, dat hebben ze vorig jaar ook besloten met twee andere duitse zenders.
ik keek elke week wel naar een aantal programma's op de SWR, zeker als er op de NL dse zenders weer eens niets te zien was/is. SWR is net als WDR en NDR een regionale zender. Ik ga eens op zoek naar wat zo een free to air schotel kost wie weet schaf ik die nog wel eens aan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door seconds-out »

bprosman schreef:@Pareltje,

Dat doen ze ook, tenminste... ik heb diverse brieven ontvangen over nieuwe programmering. Ook op het Ziggo "infokanaal" is hierover gecommuniceerd. Overigens is een aanpassing van de programmering geen eenzijdige beslissing van Ziggo (dit gaat via de programmaraad).

http://www.ivir.nl/publicaties/vaneijk/kabelraden.pdf
De programmaraad heeft dus in al zijn wijsheid besloten om belangrijke enof populaire zenders te verwijderen en allerlei Nederlandse pulpzenders WEL te handhaven?

Geloof ik niks van.
En anders :arrow: weg met die programmaraad, niet capabel genoeg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door bprosman »

populaire zenders
Hoe weet je dat ? Ken je de kijkcijfers op het Ziggo netwerk ?
allerlei Nederlandse pulpzenders WEL te handhaven?
Populariteit zegt niets over kwaliteit (of juist "pulp" ) , of wil je beweren dat RTL4 kwalitatief (GTST ? ;-) ) betere programma's maakt dan National Geographic ?. Waarbij ik bijna zeker denk te weten dat RTL4 populairder is dan NG.
Goethe is kwalitatief ook beter dan de Donald Duck maar van die laatste wordt er toch meer verkocht.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door seconds-out »

bprosman schreef: Hoe weet je dat ? Ken je de kijkcijfers op het Ziggo netwerk ?

Populariteit zegt niets over kwaliteit (of juist "pulp" )
Lezen!
Er staat belangrijke ENOF populaire zenders.
Daaruit kan je ook afleiden dat populariteit niets met kwaliteit heeft te maken. (alhoewel dat WEL kan natuurlijk))
Ik doe ook helemaal geen uitspraken over wat populair is.

Wel durf ik te stellen dat CNN een belangrijke nieuwszender is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door bprosman »

om belangrijke
Ik lees echt wel hoor, maar "belangrijk" valt onder het zelfde relatieve begrip als "populair". Jij vindt CNN belangrijk, onder de nieuwszenders is deze ook wel belangrijk (alhoewel Al Jazeerah in de grote steden nog wel eens beter zou kunnen scoren ;-) ) ... maar ik durf er een aardige enquete over te houden dat de meerderheid van de RTL4 kijkers deze zender (en GTST) een stuk belangrijker vinden dan het "ver van hun bed" CNN.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
om belangrijke
Ik lees echt wel hoor, maar "belangrijk" valt onder het zelfde relatieve begrip als "populair". Jij vindt CNN belangrijk, onder de nieuwszenders is deze ook wel belangrijk (alhoewel Al Jazeerah in de grote steden nog wel eens beter zou kunnen scoren ;-) ) ... maar ik durf er een aardige enquete over te houden dat de meerderheid van de RTL4 kijkers deze zender (en GTST) een stuk belangrijker vinden dan het "ver van hun bed" CNN.
Gelukkig doen de kabelaars (nog?) niet mee met de verdere ver-pvv-ing van de samenleving en houden ze de mogelijkheden ooen om wel naar buiten te kijken....

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ziggo heeft SWR uit het zenderpakket gehaald omdat het in verhouding tot andere zenders te weinig werd bekeken
Wat een kulargument en bovendien niet getuigend van klantgerichtdenken.
Het geeft wél aan, dat ZIGGO niet staat voor kwaliteit, maar wel voor pulp(zenders).

Des81
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:30

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Des81 »

seconds-out schreef:
bprosman schreef:@Pareltje,

Dat doen ze ook, tenminste... ik heb diverse brieven ontvangen over nieuwe programmering. Ook op het Ziggo "infokanaal" is hierover gecommuniceerd. Overigens is een aanpassing van de programmering geen eenzijdige beslissing van Ziggo (dit gaat via de programmaraad).

http://www.ivir.nl/publicaties/vaneijk/kabelraden.pdf
De programmaraad heeft dus in al zijn wijsheid besloten om belangrijke enof populaire zenders te verwijderen en allerlei Nederlandse pulpzenders WEL te handhaven?

Geloof ik niks van.
En anders :arrow: weg met die programmaraad, niet capabel genoeg.
Ziggo negeert de programmaraad gewoon hoor, zoek maar eens op google naar: ziggo programmaraad bbc2.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door bprosman »

Het geeft wél aan, dat ZIGGO niet staat voor kwaliteit, maar wel voor pulp(zenders).
We kunnen hier met zijn allen wel heel elitair gaan lopen doen maar de meerderheid in NL kijkt nu eenmaal pulp.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Overzicht

In totaal komt Ziggo (kabel) het beste uit de bus met een 7,4 gemiddeld. Zeelandnet (kabel) volgt met een 7,3. Ook KPN Interactieve tv (via internet) scoort een 7,3. CanalDigitaal (via satelliet) staat op de vierde positie met een 7,0. Daarna volgen UPC (via kabel, een 6,9), Tele2 Interactieve tv (via internet, een 6,9), Caiway (via kabel, een 6,2) en Digitenne (via ether, een 6,1).

Gemiddeld komen deze cijfers neer op een score van 6,9. Op storingen wordt met een 5,8 gemiddeld slecht gescoord. De kwaliteit van hd-beeld haalt met een gemiddelde score van 8,2 het gemiddelde omhoog.

http://www.ziggozakelijk.nl/berichten/z ... enbondtest

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door juster »

Een paar honderd (analoge) tv kijkers, die proberen om de techniek tegen te houden. Zoiets als een onbenullige boer die met paard en wagen op de snelweg blijft rijden, " omdat dat de weg is waar mijn vader ook al op gereden heeft met deze koets"

Mijn vader deed dat zo, dus ik ook. De overstap van analoog signaal, naar digitaal van een andere aanbieder!! Huh? heb je alsnog een andere afstandsbediening. Volgens de CB heeft ziggo het beste kwaliteit. Een beetje jammer. Een tevreden ziggo kijker.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door Boisbas »

Een paar honderd (analoge) tv kijkers, die proberen om de techniek tegen te houden...
Er is helemaal niets mis met (de) vooruitgang van de (HD)techniek. Prima zelfs.
Maar de manier waarop ZIGGO dit heeft ingevoerd getuigt niet van smaak.
Platter gezegd, door de strot gedrukt: mensen overdadig laten betalen voor een HD ontvanger, zonder overleg veranderen van abo's waardoor de abo's in 7 van de 10 keer duurder wordt, het online veranderen van je abo is een hel of niet mogelijk, het zonder blikken of blozen verwijderen van (geliefde) zenders.
Mensen reageren daar vanzelfsprekend op en worden
boos en al helemaal wanneer er door ZIGGO kulargumenten wordt aangereikt van het hoe en waarom.
Anders gezegd: een beetje bedrijf houdt rekening met haar klant(en) en daar scoort ZIGGO een dikke onvoldoende op.

JanvW
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:46

Re: Ziggo verwijdert zonder enig overleg SWR

Ongelezen bericht door JanvW »

Het zal niet altijd eenvoudig te realiseren zijn, maar ik kon toevallig een satelietschotel overnemen en die op een onopvallende plaats neerzetten. Sinds die tijd ontvang ik gratis tientallen Duitse en Britse zenders, zoals SWR. Ik heb nog geen abonnement bij Canal Digital durven nemen gezien de vele verhalen op dit forum, maar hou het nog bij Ziggo.

Gesloten