LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo weet het weer eens niet...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Ziggo's service is naar behoren?

Boven gemiddeld(7 tot 10)
2
20%
Gemiddeld(5,5 tot 6,5)
1
10%
Onder gemiddeld(1 tot 5)
7
70%
 
Totaal aantal stemmen: 10

sventerhaar91
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:34

Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door sventerhaar91 »

Laatst hebben wij thuis twee nieuwe ziggo gecertificeerde LG tv's aangeschaft. Deze wilde wij activeren met een ziggo DTV CI+ module(ziggo gecertiviceerd) en een smartcart van Ziggo. Helaas komt er nadat de installatie van de DTV succesvol was verlopen op één van de tv's het volgende te staan"gescrambled programma", volgens ziggo gewoon opnieuw de installatie uitvoeren. Echter heb ik dit tot wel 10 keer geprobeerd soms ging het goed andere keren kon de televisie sowieso de DTV kanalen niet vinden(dit is tevens ook het geval bij de andere tv). Maar al met al met hetzelfde resultaat, namelijk: gescrambeld programma.(activatie van de smartcart is volgens Ziggo succesvol geslaagd)

Nu heb ik Ziggo twee keer gebeld. De eerste keer hadden ze het hele systeem gereset en zou alles goed moeten komen. De tweede keer heb ik ongeveer 10 minuten in de wacht gestaan voordat ik geholpen werd. Toen ik eenmaal aan de beurt was heb ik het probleem uitgelegd en kreeg ik het volgende antwoord terug: het ligt aan de COAX kabel. Waarop ik antwoorden dus het ligt aan allebei de coax kabels? Waarop Ziggo zei: ja. (tevens is een van de COAX kabels zelf van de Ziggo)

Dit zou in eerste instantie natuurlijk gewoon kunnen. Maar in deze situatie lijkt het mij niet aangezien hij de DTV, Radio's en analoge kanalen gewoon kan vinden. Dit had ik ook aan Ziggo gemeld maar volgens hun kon het absoluut niet aan Ziggo zelf liggen. Verder wilde ze ook niemand langs sturen om te kijken wat er aan de hand was of om het probleem vast te stellen(lekkere service is dat).

Maar nu zit ik dus met het feit dat ik twee gloednieuwe tv's heb met twee CI+ modules van Ziggo en 2 geactiveerde smartcarts. De freeview periode is dus ook al begonnen (z'n 2 dagen al) en ik heb nog geen seconde DTV van Ziggo kunnen kijken. En Ziggo is verder niet bereid om nog iets te kunnen en willen doen.

Kortom ik kan dus geen DTV kijken terwijl ik hier wel voor betaal(ik vind het werkelijk schandalig hoe je aan de telefoon word bijgestaan door Ziggo).
Kan ik nog verder iets doen, misschien dat iemand iets weet of hetzelfde probleem heeft???

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit zou in eerste instantie natuurlijk gewoon kunnen. Maar in deze situatie lijkt het mij niet aangezien hij de DTV, Radio's en analoge kanalen gewoon kan vinden.
Dan zou het nog wel kunnen, heb je geen buurman met een decoder ? Test daar eens de kaarten of ze wel werkelijk geactiveerd zijn. Desnoods activeer je ze in de decoder van de buurman. Verder zou je een TV eens zo dicht mogelijk bij de meterkast (of waar de kabelTV binnenkomt) kunnen testen, dus alle videorecorders etc er tussenuit. Werk met goede coaxkabel (geen bouwmarktrommel). In de TV kun je ook uitlezen wat de error rate is.

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

In dit geval dienden beide modules eerst geinstalleerd te zijn alvorens de activatie van de smartcards door te voeren, Is dit het geval of zijn de smartcards eerder geactiveerd?.
graag via een PM uw postcode huisnummer en de 2 smartcardnummers zodat ik even verder op de materie in kan gaan alstublieft.

M.V.G.

Erwin Webcare

sventerhaar91
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:34

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door sventerhaar91 »

Ziggo heeft na 3 keer bellen een mogelijk goede optie gegeven. Waarschijnlijk is de module kapot. Hierdoor zou hij geen signaal om kunnen zetten en krijg je deze foutmelding, Maar dit geeft het Ziggo stappenplan niet aan. Deze geeft twee opties of kabel is niet goed of de DTV instellingen zijn niet goed doorlopen. Aan alle mensen die voortaan dus hetzelfde probleem hebben(gescrambled programma): controleer eerst de activatie van de kaart en ruil vervolgens de module om met een andere. De andere Tv is naar behoren gaan werken nadat er een software update heeft plaatsgevonden.

Ziggo moet toch echt iets gaan doen aan het klantenservice beleid, daar blijf ik bij. Dit is buitengewoon slecht. In ieder geval toch bedankt voor je reactie bprosman.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door electomonteur »

de zooi van Ziggo terug sturen nu u toch in de proefperiode zit

en een andere provider zoeken die wel dit kan aan bieden
of een decoder onder/achter/naast de tv plaatsen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door bprosman »

@Elektromonteur,

Beetje een onzinnige reactie met Ziggo als product is niets mis, ook niet met de CI+ modulen. Een kapotte module kun je ook met Digitenne hebben. Bovendien maakt Ziggo die modules ook niet zelf maar komen ze van de zelfde fabrikant als die gebruikt worden door UPC e.d.

Een kaart die niet goed geactiveerd is of kan worden (wat wel eens voor kan komen) gaat ook in een externe decoder niet werken.
De andere Tv is naar behoren gaan werken nadat er een software update heeft plaatsgevonden.
Vraag is natuurlijk of je dat Ziggo kunt verwijten en niet LG. Helaas is dat niet alleen bij TV's maar ook bij andere producten dat als je het uitpakt de firmware alweer opgewaardeerd moet worden.

sventerhaar91
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:34

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door sventerhaar91 »

Eindelijk na heel wat dagen is het probleem dan eindelijk opgelost. Het probleem lag hem bij een defecte CI+ module. Terwijl Ziggo absoluut zeker wist dat het daar niet aan lag. Wel jammer dat er al 5 dagen van de freeview periode om zijn:(

iig doet het het nu wel

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo weet het weer eens niet...

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel jammer dat er al 5 dagen van de freeview periode om zijn:(
iig doet het het nu wel
Ze gaan wel vooruit :lol: Ik kreeg eens de 23e van de maand een brief dat ik die maand gratis Eredivisie live had (gehad) :D

Gesloten