LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Moneyman
Berichten: 31148
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Controleer hier wel even vooraf of de Chromecast (goed) samenwerkt met jouw router. Een router die 5GHz ondersteunt is het best, maar met 2.4GHz gaat 't ook prima.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door bprosman »

Moet je dan windows 10 hebben, of kan windows 8.1 ook?
OS maakt niet zoveel uit, FireFox heeft een Chromecast plugin.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan moet ik vuurvosje maar even onder de loep gaan nemen...

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of Chrome, daar zit het standaard in. Kun je zo je beeld streamen naar welke tv dan ook.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan moet ik Chrome weer opnieuw installeren... komt ook wel weer goed. Mogelijkheden genoeg dus!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

Mucha schreef:
witte angora schreef:
piet987654 schreef:Ik zie hiervan het probleem eigenlijk niet. Analoge TV, daar kijkt zowieso bijna niemand meer naar...
Toch wel. Ik ben een van degenen met een oude glasbak. En ik meen dat er zo'n 300.000 mensen nog steeds analoog kijken. Ongeveer 10% van het klantenbestand. Er staat inderdaad zo'n kastje voor digitaal. Alleen: dan moet ik met twee afstandsbedieningen werken. Niet echt handig. Bovendien vreet dat kastje ook nog eens stroom (zit nu op een verbruik van ca 980 Kwh per jaar, dus dan is dat verhoudingsgewijs veel ja).

Het zal er dus op neerkomen dat ik uiteindelijk voor een andere tv moet gaan. Niet zozeer omdat de huidige kapot is, maar omdat het nu eenmaal praktischer is. Heb alleen nog geen idee waar ik op moet letten. Dat hij Ziggo-gecertificeerd is ja, en dat het kaartje in die box er in moet passen. Maar verder? Geen idee nog. Temeer omdat er in 2019 een verhuizing naar een ander deel van het land aan zit te komen. Dus mogelijk een andere Ziggo-regio.
Ik heb ook nog steeds analoog. Maar ik kijk bijna geen TV.
Eigenlijk alleen maar het journaal en actualiteiten.
Dat kan je net zo makkelijk via je PC bekijken. Heb je geen TV of zelfs maar een TV abonnement voor nodig. Gewoon via de NPO website of app.

stofzuigertje

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Glasbak kan via scart verloop kabel naar monitor laptop gaan.
Dan zie je naast alle online te ontvangen kanalen nog meer zoals dit forum lezen op oude glasbak, het kan, maar klaag niet over beroerd leesbare letters!

radio;
Verder is er DAB+ dat is digitale radio met redelijk aantal kanalen, tenzij je een nieuwe woning hebt die perfect geïsoleerd is en daarmee ook deze signalen tegen houd.


En Ziggo doet het per regio dus loterij wie van ons alleen het eerste slachtoffer word, en bij verlies van vele klanten die overstappen naar KPN TV of zo zullen ze wel iets vertragen of terug draaien.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:En Ziggo doet het per regio dus loterij wie van ons alleen het eerste slachtoffer word, en bij verlies van vele klanten die overstappen naar KPN TV of zo zullen ze wel iets vertragen of terug draaien.
Waarom zouden mensen overstappen naar digitale televisie van KPN omdat Ziggo enkel digitale televisie aanbiedt, waarbij je bij Ziggo nog een CI+ module kunt gebruiken en bij KPN je coax kabel moet vervangen voor UTP.

stofzuigertje

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vanaf Telfort modem liep scart of hdmi naar oude TV en dat werkt nog dagelijks.... wel via kastje bedienen en alleen tv aan/uit zetten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

piet987654 schreef: Zo een CI+ module is een leuk ding voor een TV liefhebber, maar niet geschikt om RADIO te luisteren via de kabel. Daar is echt een los kastje en een versterker voor nodig. Het liefst zou ik een tuner-versterker hebben die geschikt is voor DVB-C signalen. Echter deze zijn nog niet uitgevonden.
Is voor de meeste mensen ook niet echt heel nuttig. Je kunt voor minder dan honderd euro een internetradio kopen waarmee je zonder abonnement duizenden radiostations kunt ontvangen, waarbij je alleen internet nodig hebt. En veel treffers hebben tegenwoordig ook standaard internetradio ingebouwd. Een aparte dvb-c ontvanger zal dus nauwelijks toegevoegde waarde hebben en een zeer kleine doelgroep hebben.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je die internetradios van minder dan 100 euro ook op je versterker aansluiten? Dan is dat probleem als eerste opgelost.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Kun je die internetradios van minder dan 100 euro ook op je versterker aansluiten? Dan is dat probleem als eerste opgelost.
Die heb je al voor 3 tientjes. Bijvoorbeeld de Marmitek BoomBoom 75 of 90.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zijn alleen Bluetooth ontvangers. Daarvoor heb je dus nog een aparte smartphone oid nodig om radio te kunnen ontvangen. Bovendien is de geluidskwaliteit vaak minder dan van een internetradio.

De meeste internetradio's kun je gewoon op je versterker aansluiten met een 'cinch' stekker (de standaard audiokabels), ook als ze eruit zien als een transistorradio. Toestellen van bv Hama komen vaak goed uit de tests, zoals bv de ir110 of de dit1000mbt. Die zijn wel iets duurder, rond de 150 euro, maar dan heb je wel goede apparaten. Medion heeft vaak voor minder dan honderd euro internetradio's.

Een andere optie is natuurlijk een complete receiver nieuw kopen. Kost wel een hoop meer... Voor zo'n 300 euro heb je een receiver met vtuner, waarmee je vele duizenden radiostations via internet kunt ontvangen.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik heb als receiver een Harman Kardon uit de tijd dat het nog een topmerk was. Die vervang je niet door een exemplaar van 300 euro. Daar gaan nog wel wat meer pegeltjes over de toonbank om iets vergelijkbaars te krijgen. Heb je alleen nog de versterker, verder nog niks.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Snap ik. Was ook om aan te geven dat als je er aan zou denken om op termijn een keer de boel te vervangen, het misschien dubbelop zou zijn om dan nu een losse internetradio aan te schaffen.

Overigens zijn er helaas nauwelijks internetradio apparaten in de standaard breedte van hifi apparatuur. Veel van de toestellen worden vooral als losse 'transistorradio' gebruikt/verkocht en hebben juist een wat groter scherm om de extra informatie die wordt meegezonden weer te geven. Aan de andere kant heb je juist de mini kastjes zoals de ieast m20 of m30, waarmee de bediening voornamelijk via smartphone of tablet gaat, zodat het kastje zelf ergens achter de andere apparatuur kan liggen.

En ik bij deze apparatuur kun je het natuurlijk zo gek/duur maken als je zelf wil...

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
witte angora schreef:De Humax box die ik heb schijnt een stroomvreter te zijn. En dat voor dat uurtje per dag? Laat maar, ik stap wel over naar een ander als Ziggo stopt met analoog.
Maar dat wordt dan wel digitaal. Humax werkt met smartcard en daar heb je niets meer aan als je verhuist naar fUPC.
Ziggo werkt nog steeds met smartcards in decoders/settopboxen, echter kan je die niet meer, itt vroegah, los aanvragen. Als je nu een TV product van ze af gaat nemen, is dat áltijd inclusief settopbox, waar je maandelijks een paar euro huur voor betaald. In die settopbox leveren ze je dan een al geactiveerde smartcard. Die kan je er vervolgens uit halen en in een eigen CI+ module stoppen, maar je blijft betalen voor de settopbox, welke je na beëindiging van een contract, zelfs jaren later, ook weer dient in te kunnen leveren, dus die moet je goed bewaren ook.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
ZeerPrivé schreef:
witte angora schreef:De Humax box die ik heb schijnt een stroomvreter te zijn. En dat voor dat uurtje per dag? Laat maar, ik stap wel over naar een ander als Ziggo stopt met analoog.
Maar dat wordt dan wel digitaal. Humax werkt met smartcard en daar heb je niets meer aan als je verhuist naar fUPC.
Ziggo werkt nog steeds met smartcards in decoders/settopboxen, echter kan je die niet meer, itt vroegah, los aanvragen. Als je nu een TV product van ze af gaat nemen, is dat áltijd inclusief settopbox, waar je maandelijks een paar euro huur voor betaald. In die settopbox leveren ze je dan een al geactiveerde smartcard. Die kan je er vervolgens uit halen en in een eigen CI+ module stoppen, maar je blijft betalen voor de settopbox, welke je na beëindiging van een contract, zelfs jaren later, ook weer dient in te kunnen leveren, dus die moet je goed bewaren ook.
Ja klopt, dat is dus de reden dat ik een toestel moet hebbend dat Ziggo gecertificeerd is. Vanwege het kaartje dat in de Humax zit. Die stop ik dan in de TV. Neem ik aan. :?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
sjohie schreef:
witte angora schreef:De Humax box die ik heb schijnt een stroomvreter te zijn. En dat voor dat uurtje per dag? Laat maar, ik stap wel over naar een ander als Ziggo stopt met analoog.
Maar dat wordt dan wel digitaal. Humax werkt met smartcard en daar heb je niets meer aan als je verhuist naar fUPC.
Ziggo werkt nog steeds met smartcards in decoders/settopboxen, echter kan je die niet meer, itt vroegah, los aanvragen. Als je nu een TV product van ze af gaat nemen, is dat áltijd inclusief settopbox, waar je maandelijks een paar euro huur voor betaald. In die settopbox leveren ze je dan een al geactiveerde smartcard. Die kan je er vervolgens uit halen en in een eigen CI+ module stoppen, maar je blijft betalen voor de settopbox, welke je na beëindiging van een contract, zelfs jaren later, ook weer dient in te kunnen leveren, dus die moet je goed bewaren ook.
Ja klopt, dat is dus de reden dat ik een toestel moet hebbend dat Ziggo gecertificeerd is. Vanwege het kaartje dat in de Humax zit. Die stop ik dan in de TV. Neem ik aan. :?
Die smartcard moet nog wel in een CI+ module, en die stop je vervolgens in de Ziggo gecertificeerde TV. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat wordt dan dus niet een extra HUMAX kastje, maar een extra ci+ module... Kost evenveel.

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Even wat opgesnort bij Ziggo zelf, en het is wel duidelijk ja. Zo kom ik er wel uit. Denk ik. Misschien toch nog maar even de komende verhuizing (naar een andere regio, in 2019) afwachten, en dan alles in één keer doen...

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... o/ci-plus/

Gesloten