LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Deno81
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 17:49

Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Deno81 »

Beste mede forumleden,

Aantal maanden geleden heb ik mezelf als nieuwe klant aangemeld bij Ziggo. Waarbij ik gebruik wilde maken van de actie voor nieuwe klanten. HD(D) decoder, normaal € 459,- nu voor € 149,- bij een 3in1 pakket.
Prima actie dacht ik..
Vervolgens krijg ik de HD decoder en niet de HDD versie. Dus ik gebeld en geretourneerd aan Ziggo. Vervolgens krijg ik keurig de gewenste decoder toegestuurd. Einde van de maand, wat blijkt. Ziggo schrijft eventjes € 553,- van mijn rekening af. Dus ik bel met de vraag waarom ze zo'n buitensporig bedrag van mijn rekening incasseren.
"Oh ja meneer dat klopt niet" krijg ik te horen. We hebben per abuis de decoder volledig doorbelast voor een bedrag van € 459,- en 2 maanden abonnement geincasseerd. Laatst genoemde was ik van op de hoogte. Verder vroeg ik nog op normale wijze de overige € 310,- subiet op mijn rekening terug te storten. Geen probleem allemaal.

Einde van de maand... Geen geld... Ik nogmaals bellen met de vraag waarom mijn geld niet teruggestort is. Vervolgens krijg ik de melding dat ze het pakket verloren zijn (de eerder teruggestuurde decoder). Dus ik TNT bellen met het pakketnummer (wat ik uiteraard bewaard had) en die vertellen mij dat het in ontvangst is genomen bij Ziggo te Utrecht.
Dusss... ik bel lichtelijk geïrriteerd terug met de mededeling dat het pakket gewoon in ontvangst is genomen en geef ze het pakketnummer... Vervolgens wordt er zogenaamd een melding/notitie gemaakt bij mijn klantgegevens aangaande deze situatie.
Wanneer ik de maand erop weer bel met dezelfde vraag als de maand ervoor. Mag ik alles nog eens gaan uitleggen.

Om een lang verhaal kort te maken... Zij zijn het pakket kwijtgeraakt ergens. Ik heb alle manieren geprobeerd en aantoonbaar gemaakt dat ik het pakket niet heb.. Zij betalen mij niet terug zolang het pakket 'kwijt' is. Dit mag toch niet zomaar..

Word hier zo moe van. En het gaat ook niet om een paar tientjes maar gewoon ruim 300,00 keihard verdiende euros.

Welnu. Heeft iemand advies over hoe ik mijn zuurverdiende euros op normale wijze kan terugkrijgen?

Bij voorbaat dank,


Dennis

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik bezoek dit forum inmiddels een aantal jaren en heb soortgelijke ervaringen vaker zien langs komen. En ben er van overtuigd dat Ziggo op jaarbasis leuk bijverdient door te rommelen met geretourneerde "kastjes" die zogenaamd niet zijn aangekomen. En waarbij de klant vervolgens wordt opgezadeld met een rekening van honderden euro's.

In het andere draadje hierover (topicstarter Gerardzuid) kan Ziggo overgaan tot incassering van 460 euro omdat de verzender het verzendbewijsje is kwijtgeraakt. Ziggo weet dat veel mensen slordig zijn. Ze proberen het kennelijk bij veel mensen. Of misschien wel bij iedereen? Je kan via http://www.tracktrace.nl controleren of pakketten zijn aangekomen. Verstuur retourpakketten altijd aangetekend! Wanneer heeft Ziggo het pakket retour ontvangen?

Ik zou een geschil aanspannen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie ECD:

http://www.sgc.nl

Deno81
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 17:49

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Deno81 »

Bob, dank voor je snelle reactie. Ja ik las het topic van Gerard inderdaad. Een contra situatie. Ik heb al betaald en wil me geld terug! Ik hoef dus niks meer te betalen. Ik ben er ook van overtuigd dat Ziggo hier jaarlijks schandalig veel extra inkomsten aan mag bijboeken idd.
Maar ik ga zeker je tip gebruiken aangaande de geschillencommissie. Bedankt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Deno81 schreef:Bob, dank voor je snelle reactie. Ja ik las het topic van Gerard inderdaad. Een contra situatie. Ik heb al betaald en wil me geld terug! Ik hoef dus niks meer te betalen. Ik ben er ook van overtuigd dat Ziggo hier jaarlijks schandalig veel extra inkomsten aan mag bijboeken idd.
Maar ik ga zeker je tip gebruiken aangaande de geschillencommissie. Bedankt.
Uiteraard sta je in je recht. Je hebt bewijs dat het pakket is afgeleverd bij Ziggo. Daarna is het risico economisch en andersinds bij de ontvanger. Ziggo heeft dus gewoon pech.

Naast de geschillencommissie (waar je uiteraard altijd een klacht kunt indienen) zou ik Ziggo gewoon een sommatie sturen om het geincasseerde bedrag binnen 7 dagen terug te storten. Vermeldt daarbij dat je het recht voorbehoud een incasso procedure te starten en dat de kosten dan voor hun rekening komen. Vermeldt tevens dat je het te ontvangen bedrag zult verrekenen met de abbonnementsgelden.

Doen zij dat niet dan nog niet, dan kun je de betaling aan ziggo stopzetten totdat het openstaande bedrag is vereffend. Je mag namelijk een schuld (jouw abbonnementsgeld) verrekenen met een vordering (het te veel geincasseerde bedrag).

Deno81
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 17:49

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Deno81 »

Olaf79, bedankt voor je zeer bruikbare tip! Ga hier direct werk van maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Graag gedaan Deno en succes er mee. Ziggo mag sowieso geen kosten in rekening brengen voor een product dat je in feite niet eens hebt besteld. Het geld moet dus onmiddellijk worden terugbetaald.

Bedragen die d.m.v. machtiging worden afgeboekt, kun je in principe storneren via internetbankieren binnen 56 dagen. Ziggo kennende zullen ze je afsluiten van internet en teevee zodra je dit zou doen, ook al zitten ze al fout.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan je het bedrag niet storneren?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik nogmaals bellen met de vraag waarom mijn geld niet teruggestort is. Vervolgens krijg ik de melding dat ze het pakket verloren zijn (de eerder teruggestuurde decoder)
Meld dat even zwart op wit naar Ziggo, datum en tijdstip van gesprek erbij. Een extra bewijs van ontvangst, naast de Trac&Trace. Want Ziggo zal het eerst moeten hebben ontvangen, voor het daar verloren kan raken.

Deno81
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 17:49

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Deno81 »

Ze doen net of hun neus bloed. Ik heb bewijs van TNT zelf. Die hebben het daar gewoon afgeleverd, zoals na behoren. Zojuist maar weer eens gebeld...Maar elke keer weer moet ik mijn relaas doen, en weer alles opnieuw uitleggen terwijl mij steevast elke weer gemeld word, "ik maar hier een notitie van in het systeem". Ik werd doorgeschakeld naar de afdeling creditering... 33 min in de wacht gestaan... Sorry maar ik heb ook nog wel anders te doen, dus opgehangen. 33 min!! schandalig gewoon.
Zal wel in hun pauze gebeld hebben ofzo... Kansloos bedrijf.. En zoals ik verdere topics lees, is er geen enkele aanbieder die eruit springt qua klantvriendelijk- dan wel tevredenheid.. Alleen als je nog geen klant ben, dan kan wel alles..
Storneren is niet meer mogelijk, gezien ik er destijds vanuit ging dat ze gewoon mijn geld zouden terugstorten zoals zij mij beloofd hadden. Stom.. Wijze les.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door marietje1 »

Eigenlijk moet je dit soort dingen schriftelijk met hen verder afhandeln.
Zoals al eerder vemeld opschrijven wanneer je iemand hebt gesproken het liefst met naam, en dan de bewijsstukken mee sturen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

en dan de bewijsstukken mee sturen.
Zodat Ziggo óók die kan zoek maken?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo zelf pakket kwijtgemaakt.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:
en dan de bewijsstukken mee sturen.
Zodat Ziggo óók die kan zoek maken?
Tsja daar wordt zijn case alleen maar sterker van.

Gesloten