LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo zet klant aan het werk.....

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
TVoverIP

Ziggo zet klant aan het werk.....

Ongelezen bericht door TVoverIP »

CNN is verdwenen uit het analoge basis-pakket bij Ziggo en er verdwijnen meer interessante zenders, dus maar via Ziggo de Samsung DCB-380R aangeschaft voor € 199, jammer hij bleek er al te zijn voor slechts € 130, maar wel de best geteste. Problemen met intermittent (soms wel soms niet) signaalverlies op meerdere frequenties, dus verlies van maximaal 4 zenders per frequentie terwijl de rest van de zenders een ontvangst van 100 procent had.

Tientallen euro's armer gebeld naar Ziggo. Eerst de gedachte maar te monitoren en de decoder in te ruilen voor een nieuwe (zou volgens die eerste persoon zo kunnen). Teruggebeld en nee, er moet echt een monteur langs komen. Duidelijk afspraak met duidelijk time-window.

Stipt op tijd thuis, maar trof kaartje Ziggo in de bus dat ze al geweest zijn en natuurlijk geen tijd ingevuld. Omdat je ook andere dingen aan je hoofd hebt, dus bepaald niet blij. Ziggo gebeld, jammer maar dat wordt een nieuwe afspraak, die eindelijk na 15 minuten vruchteloos bellen kon worden gemaakt. 10 minuten later een monteur van Ziggo aan de deur, die waarschijnlijk wel ingelicht was over een boze klant. Hij pakte een simpele frequentie-analyzer en alle signalen/pieken en minima waren OK. Installeerde een nieuwe coax kabel van 5 meter, lekker slordig voor mijn 2 meter oudere exemplaar en toen bleef het werken. De kabel kostte niets, ik had hem ook met die lengte niet geaccepteerd, de monteur weg, volgende afspraak weer afgebeld. Maar uren later weer exact hetzelde, niet opgelost.

Toen ik weer een keer tijd had, Ziggo weer gebeld en uitgelegd (met electrotechniek/telecommnicatie & informatica als achtergrond) dat het vrijwel zeker het transport signaal moest zijn met ofwel totaal signaalverlies of de synchronisatie daarin gemultiplexed, en een veel kleinere kans de modulator van de zeer goed aangeschreven Samsung decoder. Even overleg met de teamleider die daar rond liep. 2 tot 3 minuten hangen en jawel, dat ik maar zelf op een ander adres bijvoorbeeld bij collega's moest gaan testen of het aan de decoder lag (waarschijnlijk trof ik het als man en techneut...vraag me af of ze dat een vrouw proberen te verkopen, al zijn er legio met die kennis). Ik heb gezegd dat ik geen medewerker van Ziggo was en daar niet van gediend was.

Overigens gemeld dat collega's mij linea recta zouden adviseren dit elders aan te kaarten, bij deze dus. Het signaal was volgens hen goed en hun verantwoording lag tot aan de aansluiting. Ik heb vermeld dat dat dan wel een continu werkende aansluiting moest zijn en ik zelf er een digitale frequentie analyzer op moest hangen voor een paar dagen om dat aan te kunnen tonen.

Ziggo doet dus niets en ze weigeren ook een nieuwe decoder op welke wijze dan ook, of een testexemplaar, te regelen. Tevens de persoon aan de telefoon gemeld dat ik hem niet specifiek op zijn kennis aan het testen was maar op zijn klantgerichtheid. Overigens ook dat in een andere gemeente andere frequenties van toepassing zijn en die modulator van de decoder het dan juist wel of niet doet en mogelijk op andere zenders/frequenties. Heb maar stellig vermeld dat ik een einde wilde breien aan het telefoongesprek, maar de persoon aan de andere kant, die van klantgerichtheid niet wilde weten, dacht me nog langer te kunnen vasthouden aan een zinloos gesprek op mijn kosten. Terugbellen kennen ze niet tenzij je aan een onderzoekje mee doet.

Wachten dan maar op Video on Demand, TV over IP, waarbij iedere Internet provider dat per gekozen zender(s) kan aanbieden via glasvezel of highspeed/quality koper, uiteraard HDTV en interactief mee doen aan shows, discussies, interviews en noem het maar op.

Ziggo met hun huidige instelling op gebied van klantgerichtheid gaat dan heus wel hun marktaandeel, wat nu voor TV/Radio per monopolie op de kabel is geregeld, zien dalen en snel ook. Kon ik morgen van Ziggo af zijn, dan zat ik dat dit hier nu digitaal te regelen.... ;-).

Ziggo Web Julius

Re: Ziggo zet klant aan het werk.....

Ongelezen bericht door Ziggo Web Julius »

Hallo TVoverIP,

Als u wilt mag u mij uw klantnummer en adresgegevens sturen via een PB. Ik wil dan proberen om toch een oplossing te vinden voor het probleem.

TVoverIP

Droevig te constateren dat ze bij Ziggo middels Google of een ander search-tool het internet afspeuren en gaan reageren op klachten die eventueel (verdere) imago-schado voor hen kunen opleveren. Tevens een poging om die klachten op enigerlei gerichte wijze te ontkrachten. Nou, deze klacht gaat niet louter over een technisch probleem maar over de klantgerichtheid van Ziggo en nu ook over hun strategie daar op een ongepaste manier mee om te gaan.

Mijn klacht is niet neer gezet uit beweegreden om mijn probleem zo snel mogelijk opgelost te zien. Nee, ik ga voor het hogere, het collectief, waarbij Ziggo klachten onvoldoende of helemaal niet oplost voor een groot publiek, die klachten tevens rucksichtlos in hun database sluiten en de duizenden zoniet tienduizenden euro's "belschade", die de klanten hier meestal vruchteloos tegenover stellen, daarbij veroorzaken. Dat bepaalde zaken genept worden zie ik hier zonder meer in andere ongetwijfeld goudeerlijke klachten naar voren komen.

Ik eis slechts 1 attitude van Ziggo waarmee ze hun klantvriendelijkheid en klantgerichtheid kunnen verbeteren en wel de volgende: middels hun eletronische database(s) alle niet afgehandelde klachten nalopen en de klanten gaan benaderen, uiteraard netjes per brief, en een voorstel tot oplossing aanbieden. Kostbare zaak, maar zonder meer een investering in de toekomst van Ziggo. Ongetwijfeld zie ik mijn probleem dan ook opgelost. Over bovenstaande mag Ziggo dus wel degelijk gaan nadenken, doen ze dat niet dan wordt dat in de toekomst wel op de een of andere wijze afgestraft. Business drijven is (goud)eerlijke zaken doen, wijk je daar te veel vanaf, dan wordt dat vroeg of laat aangepakt.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Wil je het nu opgelost hebben of niet?

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

Teveel tekst, gaat niemand lezen, behalve de webcare medewerker van Ziggo die je wel wil helpen... (ja dat heb je tegenwoordig, webcare teams die internet afstruinen op zoek naar klachten en die oplossen)

Tijd om je alu hoedje af te zetten

TVoverIP

Nou dames en heren van Ziggo,

Ik ben er uit als van origine electrotechnisch ingenieur afgestudeerd in Informatietechnologie met Datacommunnicatie en Telecommunicatie onder meer in mijn portefeuille.

De RTL4, RTL5, SBS 6 en RTL7 synchronisatie problemen worden als volgt veroorzaakt, ontdekt na uitvoerige theorie en praktijk studie:

Het wordt in Zoetermeer louter veroorzaakt door zeer degelijke DVD-R(/W) spelers cq recorders die met de scart plug aan een hypermoderne TV hangen of een HD-Ready TV met daaraan via SCART een goede videorecorder. Verkeerd aangesloten betekent in sommige gevallen kortsluiting op je digitaal synchnronisatie signaal. Dus hand niet alles aan je decoder van Ziggo of andere makelij. Maar gebruik die TV als sterfunctie van je signalen en niet de decoder.

Dus alleen (S)HD-decoder met louter HDMI-kabel naar je PHILIPS of andere goede compatible TV, en van daaruit op een ander kanaal je Videorecorder of DVD, dan zijn deze digitaal en qua zwevende massa gescheiden.

Alstublieft....

SirPeter

Met andere woorden je huisbekabeling was niet goed....

TVoverIP

Nee, meneertje Peter Pan:

Ik heb het niet over de bekabeling maar over een NL-wide synchronisatie probleem op die frequenties. Kennelijk hebben ze bij Ziggo geen IT Architects in dienst, die zijn veel te duur en die leveren pas echte aansluitschema's. Ondergetekende heeft wel die functie en jullie zijn tegen de verkeerde klant op gebotst die werk maakt van zijn zaken. Overigens ik heb voor een paar eurotientjes minder VOIP, ISDN, Radio en Video-on-Demand over een goede koperdraad en die simpele coax, dus Ziggo is allang achterhaalde techniek met buitengewoon klant-onvriendelijk personeel.

Ga lekker met je toverstafje spelen en maak anderen wat wijs. Jou zie ik niet eens als een amateur, maar met internet Googl-en ben je al een aardige kleuter in wording. Een Sir titel is in het engels roem. Op misbruik daarvan staat straf. Bij Ziggo kun je alles kopen, maar deze IT freak koopt en betaalt niets meer dan een standaard abonnement anders zie ik Ziggo voor de rechter.

The Promise I Make ft Cock Robin ......

SirPeter

Hoog van de toren blazen is ook een kunst. Proficiat daarmee. Waarom jezelf verlagen door op de Radar forum rond te hangen? Je weet het kennelijk zo goed dat je het zelf wel kan oplossen.

TVoverIP

Kom, kom meisjes en jongens van Ziggo, niet te pissed off. Eerlijk gezegd heb ik nooit tijd gehad om TV te kijken, ik heb wel leukere dingen te doen en hou wel van spelletjes. Ik had er bij iemand anders thuis even 5 minuten stoeien mee en loste het op en het werkt perfect. En ik ben alleen maar een simpel ing-tje en heel wat andere studies niet afgemaakt, ik geef niets om titels en mijn certificaten die ik gehaald heb wil ik niet als behang, ik hou van witte muren. Ik heb serieuzer werk en dat is mijn boterham. Dit was puur een zoveelste pro-Deo hobby voor heel veel andere mensen en ik deel mijn kennis altijd gratis. Dus ik stuur Ziggo geen rekening :lol:

Wie zich namens Ziggo verder wil uitlaten over bovenstaande gaat zijn gang maar, ieder zijn meug, maar van mij hoor je niet meer, en na mijn contractsvervaldatum ook niet meer als Ziggo-klant. Mij veel te duur..... Adios.

Gesloten