het lijkt me dat als docpayment geld van een rekening afschrijft, zij degene moeten zijn die over een machtiging beschikken.Guardian72 schreef:Volgens mij is de thuiswerkbank en docdata niet hetzelfde.chrissie10 schreef:Goedemiddag allemaal.
Een tijdje terug heb ik rond gekeken op de site van Stichting Foundation Docdata Payments...oftewel de thuiswerkbank.
E
Docdata is een payment provider, die kennelijk de betalingen regelt (of de incasso`s) voor bedrijven zoals thuiswerkbank.
Is wel vreemd dat ze kennelijk geen controle uitvoeren, zoals machtigingen controleren - maar domweg incasseren - het risico nemend dat ze hun vergunning kwijtraken door incassofraude.
een bedrijf, dat een machtiging voor incasso zou hebben, kan deze machtiging niet zo maar overdragen aan derden.
waarschijnlijk zullen docpayments en die bedrijven waarvoor het incasseert, de zelfde eigenaar hebben.
ik heb dat een keer meegemaakt met een bedrijf dat overgenomen werd door een ander bedrijf.
die wilden van de zelfde machtiging gebruik blijven maken (als ik daar tegen geen bezwaar zou maken).
omdat ik bezwaar had tegen die negatieve optie, heb ik bij de bank nagevraagd hoe dat zat.
daar werd me uitgelegd, dat dit helemaal niet kan.
een andere bedrijfsnaam en een ander bankrekeningnummer.
ik heb toen het geld teruggeboekt en ze hebben me nog jarenlang acceptgiro's moeten sturen.