Plaats geen verlanglijst op Lootjestrekken.nl

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
so4
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2014 16:36

Plaats geen verlanglijst op Lootjestrekken.nl

Ongelezen bericht door so4 »

Hoewel de goede Sint inmiddels vertrokken is, is de kerstman alweer onderweg. Daarom een waarschuwing over de zeer populaire website Lootjestrekken.nl, waarop mensen lootjes kunnen trekken en hun verlanglijstjes plaatsen: een heel handig systeem, maar voor wie precies, wanneer die verlanglijsten kennelijk worden gemanipuleerd door de organisatie zelf of wellicht door bol.com?

Ook dit jaar gebruikte mijn familie weer Lootjestrekken.nl. Ik trok mijn zwager en uit zijn online geplaatste verlanglijst koos ik een fles Davidoff Zeno eau de toilette: iets duurder dan het maximum bedrag, maar ach. En het was zo handig dat ik het via een weblink meteen bij bol.com kon bestellen. Mijn zwager was bijzonder verrast, en ik ook, maar niet bepaald BLIJ verrast: hij had nooit Davidoff Zeno op zijn verlanglijst gezet en ik had hem dus een duur cadeau gegeven waarom hij niet gevraagd had. Hoe kan dat?

Ook de vriendin van mijn neef werd op deze manier verrast met twee items van het serviesgoed Blond Amsterdam, waaronder 1 bord voor 1 pizzapunt: handig wanneer je samenwoont. Dit was evenmin haar wens, maar wel door 'iemand' op haar verlanglijst gezet met alweer zo'n handige link van bol.com waarvan de gulle gever in goed vertrouwen dankbaar gebruik maakte. Eenmaal een verkeerd cadeau kan nog toeval zijn, maar tweemaal is wel heel verdacht.

Dus wie wordt hier nu eigenlijk blij gemaakt door Lootjestrekken.nl: de gever, de ontvanger, of kennelijk bol.com die op deze manier allerlei producten kan lozen? Het verhoogt in geen geval de feestvreugde: integendeel, het is moeilijk voor ontvanger en gever om bij deze ontdekking nog blij te kijken.

De populariteit van Lootjestrekken.nl maakt het zeer waarschijnlijk dat meer gevers en ontvangers op deze manier een onaangename verrassing krijgen. Lootjestrekken.nl heeft echter niet gereageerd op mijn klacht. Ik geloofde al niet meer in Sinterklaas, maar nu ook niet meer in de betrouwbaarheid van Lootjestrekken.nl.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plaats geen verlanglijst op Lootjestrekken.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, nergens last van gehad. Terwijl wij al jaren hiermee werken. Wat gebeurd kan zijn is dat er niet naar de ingevulde wensen is gekeken, maar naar opties die naar voren komen als je de vragen invult (leeftijd, man/vrouw, voorkeuren).

Gesloten