LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 22 daagse vakantie Sudtours
22 daagse vakantie Sudtours
Als je een 22 daagse reis hebt geboekt, kan het dan zo zijn dat je zondagavond 19.00 uur heenvliegt en 3 weken later op zondag ook weer 's morgens om 08.00 uur terugvliegt. Volgens mij heb je dan ook maar 21 dagen i.p.v. 22.
Is het niet zo dat als je 's morgens heenvliegt, je ook weer 's morgens terugvliegt en idem dito voor de avond of kan de touroperator doen en laten wat hij wil.
N.a.v. mijn telefoontje naar de touroperator kreeg ik te horen dat dit met de transfer op het eiland te maken had, men stopt zoveel mogelijk mensen bij elkaar in de bus die dezelfde bestemming hebben en wil menl op deze manieer voorkomen dat mensen te lang in de bus moeten zitten (we hebben het over een eiland van 25 km. doorsnede!)
Ik heb verder gevraagd of het mogelijk was om ons op een lijst te zetten zodat wij bij een annulering alsnog in de gelegenheid zouden worden gesteld om 's morgens te vertrekken. Dit was ook niet mogelijk omdat ze per week honderden telefoontjes krijgen (als dit allemaal ontevreden klanten zijn is het een slechte zaak).
Ik zou graag reacties willen ontvangen.
Campiejan
[/b]
Is het niet zo dat als je 's morgens heenvliegt, je ook weer 's morgens terugvliegt en idem dito voor de avond of kan de touroperator doen en laten wat hij wil.
N.a.v. mijn telefoontje naar de touroperator kreeg ik te horen dat dit met de transfer op het eiland te maken had, men stopt zoveel mogelijk mensen bij elkaar in de bus die dezelfde bestemming hebben en wil menl op deze manieer voorkomen dat mensen te lang in de bus moeten zitten (we hebben het over een eiland van 25 km. doorsnede!)
Ik heb verder gevraagd of het mogelijk was om ons op een lijst te zetten zodat wij bij een annulering alsnog in de gelegenheid zouden worden gesteld om 's morgens te vertrekken. Dit was ook niet mogelijk omdat ze per week honderden telefoontjes krijgen (als dit allemaal ontevreden klanten zijn is het een slechte zaak).
Ik zou graag reacties willen ontvangen.
Campiejan
[/b]
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Kan het misschien zo zijn dat het hier niet om ontevreden maar om niet lezende klanten gaat? Zowel in de brochures van Sudtours èn in de reisvoorwaarden van het ANVR (die op deze reizen van toepassing zijn) staat namelijk het volgende:Dit was ook niet mogelijk omdat ze per week honderden telefoontjes krijgen (als dit allemaal ontevreden klanten zijn is het een slechte zaak).
Indien, bij reizen waarbij vervoer is inbegrepen, de reis- en verblijfsduur in de publicatie is vermeld in dagen, worden de dagen van vertrek en aankomst, ongeacht de vertrek- en aankomsttijd, als gehele dagen meegeteld. Dit kan er in sommige gevallen toe leiden dat het feitelijkverblijf op de bestemming minder dagen telt dan in de publicatie vermeld.
Toegegeven, het is jammer dat een vakantie op deze wijze bekort lijkt te worden (overigens met een halve en geen hele dag) maar men houdt zich keurig aan de voorwaarden. Sterker nog, als de heenvlucht om 23.59 vertrekt en de terugvlucht om 00.01 dan is dat ook het geval!
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Mijn antwoord is heel kort:
Ja dat kan en de laatste dag heb je toch niet meer veel aan, dan wil je toch graag weer lekker naar huis?
Jeetje 22 daagjes wat maken die paar uurtjes meer of minder dan nog uit...
Ik begrijp Sudtours wel.
Groetjes,
Medion.
Ja dat kan en de laatste dag heb je toch niet meer veel aan, dan wil je toch graag weer lekker naar huis?
Jeetje 22 daagjes wat maken die paar uurtjes meer of minder dan nog uit...
Ik begrijp Sudtours wel.
Groetjes,
Medion.
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
En daarom wordt er ook al langer gevraagd om niet het aantal dagen, maar het aantal nachten te vermelden. (in duitsland gebeurt dit bijvoorbeeld al)
Bij 22 dagen zie ik het probleem ook niet zo, maar als je maar 8 dagen gaat is het wat minder.
Maar zoals eerder gezegd, dit staat altijd in de voorwaarden, en dit is bij alle touroperators zo. Bovendien kan de touroperator er ook niet altijd alles aan doen, dit heeft meer met vluchtschema's te maken. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Bij 22 dagen zie ik het probleem ook niet zo, maar als je maar 8 dagen gaat is het wat minder.
Maar zoals eerder gezegd, dit staat altijd in de voorwaarden, en dit is bij alle touroperators zo. Bovendien kan de touroperator er ook niet altijd alles aan doen, dit heeft meer met vluchtschema's te maken. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga 12 dagen naar Turkije, maar op de laatste, dus 12e dag vliegen we al om 7 uur 's ochtends terug! Is wel jammer dat je dan niks meer aan die dag daar hebt, maar ja, wat maakt die ene dag nou uit. En al helemaal als je vakantie 22 dagen duurt!
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Ik werk in Duitsland. Dat klopt inderdaad. In Duitsland wordt altijd het aantal nachten vermeld niet het aantal dagen.
Bovendien zijn in Duitslandd de vluchttijden voor de boeking al bekend. Dan kan je dus de beste vluchttijden er uit zoeken....
Bovendien zijn in Duitslandd de vluchttijden voor de boeking al bekend. Dan kan je dus de beste vluchttijden er uit zoeken....
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
@RamonaIk werk in Duitsland. Dat klopt inderdaad. In Duitsland wordt altijd het aantal nachten vermeld niet het aantal dagen.
Zijn er nog meer voordelen om in/via Duitsland te boeken?
Nadeel lijkt mij toch dat je vertrekt vanaf een Duitse luchthaven.
Groetjes Medion.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Wanneer je in de grensstreek woont (grerekend van Noord tot Zuid), en dan bedoel ik dus ook de Belgische grensstreek, waarbij je dan aan Luik, Antwerpen, etc, moet denken) moet je eens kijken hoeveel regionale luchthavens daar te vinden zijn. Je bent er vaak in veel minder tijd, dan dat je vanuit je woonplaats naar Amsterdam moet.
Daarbij worden veel reizen vanuit bijvoorbeeld Duitsland goedkoper aangeboden, dan met dezelfde maatschappij in Nederland. Ik weet niet hoe het daar zit met instellingen zoals in Nederland de Stichting Garantiefonds Reisgelden, maar steek er zeker je licht eens op.
Het eventuele nadeel veroorzaak je zelf: door vast te willen blijven houden aan een Nederlands reisgezelschap.
Daarbij worden veel reizen vanuit bijvoorbeeld Duitsland goedkoper aangeboden, dan met dezelfde maatschappij in Nederland. Ik weet niet hoe het daar zit met instellingen zoals in Nederland de Stichting Garantiefonds Reisgelden, maar steek er zeker je licht eens op.
Het eventuele nadeel veroorzaak je zelf: door vast te willen blijven houden aan een Nederlands reisgezelschap.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
@ Medion: We hebben vaak klanten die honderden Euro's besparen op hun vakantie, door in Duitsland te vertrekken. 'Bijkomende' voordelen van vertrekken vanuit Duitsland zijn de lagere luchthavenbelasting, de 'eindprijs' van de Duitse reisbureaus (dat wil zeggen dat luchthavenbelasting, kerosinetoeslag en alle andere bijkomende kosten altijd inbegrepen zijn), de stukken lagere parkeertarieven, korter voor vertrek aanwezig zijn op de luchthaven, zeer hoge kinderkortingen (ook bij oudere kinderen).
Vaak zijn de parkeertarieven zo laag, dat het zelfs nog loont om vanuit het westen van Nederland naar bijvoorbeeld Düsseldorf te rijden. In combinatie met de lagere prijzen levert dat ondanks de hogere benzinekosten in de meeste gevallen toch nog een besparing van tot honderden euro's op. Vandaar dat onze klanten steeds verder weg komen, zelfs tot aan Rotterdam.
Wat betreft SGR-garantie. Boekt u bij een 'degelijke' reisorganisatie, krijgt u bij boeking een 'Sicherungsschein' van de DRS (Deutsche Reisepreis Sicherungsverein). Dat heeft verder dezelfde 'geldigheid' als in Nederland de SGR-garantie.
Vaak zijn de parkeertarieven zo laag, dat het zelfs nog loont om vanuit het westen van Nederland naar bijvoorbeeld Düsseldorf te rijden. In combinatie met de lagere prijzen levert dat ondanks de hogere benzinekosten in de meeste gevallen toch nog een besparing van tot honderden euro's op. Vandaar dat onze klanten steeds verder weg komen, zelfs tot aan Rotterdam.
Wat betreft SGR-garantie. Boekt u bij een 'degelijke' reisorganisatie, krijgt u bij boeking een 'Sicherungsschein' van de DRS (Deutsche Reisepreis Sicherungsverein). Dat heeft verder dezelfde 'geldigheid' als in Nederland de SGR-garantie.
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
8 dagen betekent altijd 7 overnachtingen in een hotel, hoe laat en hoe vroeg je van en naar bed gaat is niet belangrijk.
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Da's niet waar. Bij lange intercontinentale vluchten is 1 van de vluchten bijna altijd een nachtvlucht, dus breng je 1 nacht in het vliegtuig door.8 dagen betekent altijd 7 overnachtingen in een hotel, hoe laat en hoe vroeg je van en naar bed gaat is niet belangrijk.
Kijk maar eens in de reisgidsen naar Amerika of China: aantal dagen 8, aantal hotelovernachtingen 6.
Re: 22 daagse vakantie Sudtours
Ja ossewosrt dat lijkt me nogal duidelijk maar dan nog steeds worden er nachten berekend als prijs die je betaalt.
De eerste dag en de laatste dag zijn altijd de reisdagen en of je nou met auto vliegtuig, trein of zelfs lopend komt en hoe laat daar heeft de hotel eigenaar niets mee te maken die berekent jou een aantal verblijsnachten. Dus zo ook de touroperator, ze leveren jou een aantal nachten hotel en daarbij de mogelijkheden tot vervoer.
Als je niet afhankelijk wil zijn van een door de touroperator bijgevoegde vliegreis moet je een lijndienst boeken dan weet je je je tijden allemaal van te voren en heb je geen tijdsverlies van een paar uur maar ja daar hangt dus wel een prijskaartje aan.
Het is namelijk zo dat chartervluchten eigenlijk gehuurd (gecharterd) worden door de touroperators van de (charter-)luchtvaartmaatschappijen, en deze luchtvaartmaatschappijen zorgen samen met de landen (waar men overheen of naar toe vliegt) de tijden. En ja de al bestaande lijndiensten gaan natuurlijk voor, charters worden er dus meestal voor of na gepland (m.a.w 's ochtend vroeg en 's nacht).
Boek dus een lijnvlucht als je zekerhied wilt en zeur niet meer bij de touroperator over de vluchttijden want daar hebben ze totaal geen invloed op!
Dat men de dagen aan geeft bij de vliegreis is alleen maar uit gemak zucht ontstaan omdat er heel veel fout ging bij het noteren van alleen de nachten en daarbij de heenreis en terugreisvlucht.
Heel wat mensen hebben vroeger op de verkeerde dag staan wachten op hun vervoer, dus toen werd het 8 , 15 en 22 dagen (en later de 11 en 12 daagse erbij)
De eerste dag en de laatste dag zijn altijd de reisdagen en of je nou met auto vliegtuig, trein of zelfs lopend komt en hoe laat daar heeft de hotel eigenaar niets mee te maken die berekent jou een aantal verblijsnachten. Dus zo ook de touroperator, ze leveren jou een aantal nachten hotel en daarbij de mogelijkheden tot vervoer.
Als je niet afhankelijk wil zijn van een door de touroperator bijgevoegde vliegreis moet je een lijndienst boeken dan weet je je je tijden allemaal van te voren en heb je geen tijdsverlies van een paar uur maar ja daar hangt dus wel een prijskaartje aan.
Het is namelijk zo dat chartervluchten eigenlijk gehuurd (gecharterd) worden door de touroperators van de (charter-)luchtvaartmaatschappijen, en deze luchtvaartmaatschappijen zorgen samen met de landen (waar men overheen of naar toe vliegt) de tijden. En ja de al bestaande lijndiensten gaan natuurlijk voor, charters worden er dus meestal voor of na gepland (m.a.w 's ochtend vroeg en 's nacht).
Boek dus een lijnvlucht als je zekerhied wilt en zeur niet meer bij de touroperator over de vluchttijden want daar hebben ze totaal geen invloed op!
Dat men de dagen aan geeft bij de vliegreis is alleen maar uit gemak zucht ontstaan omdat er heel veel fout ging bij het noteren van alleen de nachten en daarbij de heenreis en terugreisvlucht.
Heel wat mensen hebben vroeger op de verkeerde dag staan wachten op hun vervoer, dus toen werd het 8 , 15 en 22 dagen (en later de 11 en 12 daagse erbij)