LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
desiree2110
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:07

8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door desiree2110 »

Ik heb kort geleden een 8-daagse vakantie geboekt bij KRAS naar Turkije. Er wordt standaard met Pegasus gevlogen wat inhoudt dat je de laatste nacht niet kunt slapen, omdat je 's morgens om 6 uur moet vliegen. Je kunt de vlucht wijzigen naar een andere maatschappij en moet daar veel geld voor betalen. Ik kan nu de laatste nacht wel slapen, maar men verliest bij KRAS altijd 2 dagen van de 8-daagse vakantie, omdat de vliegtijden zo ongunstig zijn van alle door hen gebruikte maatschappijen!
Wanneer je bij een andere reisorganisatie boekt verlies je doorgaans 1 dag, want laat heen vliegen betekent ook laat terug vliegen op de laatste dag.
Ik heb niet goed opgelet, maar wil anderen waarschuwen!! Ik heb meer betaald bij KRAS en krijg er veel minder voor!
Bij KRAS vinden ze dit overigens heel normaal!

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door WilWil »

Een 8-daagse reis houdt in dat je 2 reisdagen hebt. En of die reisdag nu om 6.00 uur of om 22.00 uur begint maak tniet uit. Is heel normaal, kijk maar eens op de andere topics. Dit komt niet allen bij KRAS voor.

desiree2110
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:07

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door desiree2110 »

Ik kijk de volgende keer beter uit want vind het zonde van mijn geld en vakantie!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Juist ja »

desiree2110 schreef:Ik kijk de volgende keer beter uit want vind het zonde van mijn geld en vakantie!
OMG.......nog een topic over vluchttijden.....begint te vervelen.....

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door sprookje »

:evil: :evil: :evil: :evil:
zonder woorden!!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door tennis »

desiree2110 schreef:Ik heb kort geleden een 8-daagse vakantie geboekt bij KRAS naar Turkije. Er wordt standaard met Pegasus gevlogen wat inhoudt dat je de laatste nacht niet kunt slapen, omdat je 's morgens om 6 uur moet vliegen. Je kunt de vlucht wijzigen naar een andere maatschappij en moet daar veel geld voor betalen. Ik kan nu de laatste nacht wel slapen, maar men verliest bij KRAS altijd 2 dagen van de 8-daagse vakantie, omdat de vliegtijden zo ongunstig zijn van alle door hen gebruikte maatschappijen!
Wanneer je bij een andere reisorganisatie boekt verlies je doorgaans 1 dag, want laat heen vliegen betekent ook laat terug vliegen op de laatste dag.
Ik heb niet goed opgelet, maar wil anderen waarschuwen!! Ik heb meer betaald bij KRAS en krijg er veel minder voor!
Bij KRAS vinden ze dit overigens heel normaal!

Doe eens wat moeite, dan kan je hier al lezen, wat de 2 dagen reistijd zijn:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=82191

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb niet goed opgelet, maar wil anderen waarschuwen!!
En dat doe je hier weer niet. Zie de reacties van mijn voorgangers.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Toch komt er langzaam verandering in deze gewoonte. Als je in Duitsland boekt, hoor je vaak dat zij praten over 7 nachten. Zij drukken dus de reisduur in een aantal nachten uit. Reistechnisch schiet je er niet zo heel veel mee op, maar je weet meteen dat 8 dagen gewoon een week is.

Ik heb het hier in Nederland ook al gezien, maar het gebeurt nog sporadisch.

Alleen de Beatles mochten met recht zingen over het feit dat een week 8 dagen telde, maar dit terzijde.


Er zijn gelukkig veranderingen gaande in de reiswereld, ook daar weten ze dat de klant mondiger is geworden, en zich niet meer alles laat aanleunen.

En dat is maar goed ook.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Juist ja »

bodejosm43 schreef:Toch komt er langzaam verandering in deze gewoonte. Als je in Duitsland boekt, hoor je vaak dat zij praten over 7 nachten. Zij drukken dus de reisduur in een aantal nachten uit. Reistechnisch schiet je er niet zo heel veel mee op, maar je weet meteen dat 8 dagen gewoon een week is.

Ik heb het hier in Nederland ook al gezien, maar het gebeurt nog sporadisch.

Alleen de Beatles mochten met recht zingen over het feit dat een week 8 dagen telde, maar dit terzijde.


Er zijn gelukkig veranderingen gaande in de reiswereld, ook daar weten ze dat de klant mondiger is geworden, en zich niet meer alles laat aanleunen.

En dat is maar goed ook.
Dat zal allemaal best maar voorlopig vond ik in Duitsland weinig aanbieders met gunstige vluchttijden richting de vakantiebestemmingen in het zuiden. Germany Airways, Hamburg Int, Air Berlin.....allemaal laat heen en vroeg terug. Kunnen ze het wel 7 nachten noemen maar het probleem blijft hetzelfde.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Zante »

Lachen als je dan de volgende keer ergens anders boekt en precies hetzelfde gebeurd....

Zo zitten pakketreizen nu eenmaal in elkaar!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Toch niet altijd hoor. Ik heb een 15-daagse reis naar Griekenland geboekt, ik beschouw het voor mijzelf als ''twee weken''. Op de heenweg vertrek ik om 7.05, en ben iets na het middaguur in de accommodatie, wanneer alles meezit. Laat het een uur later zijn. Dan heb ik nog een halve dag om de standplaatst te verkennen en van alles te doen.

Ook heb ik best nog wat aan mijn laatste vakantiedag. Het verschilt per bestemming.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Henri42 »

De vertrek tijden van charter vluchten zijn onvoorspelbaar:
heenreis meestal later
terugreis meestal eerder

8 dagen zijn altijd 6/7 dagen, kijk je overnachtingen voor het boeken maar na, is te vragen bij het boekingsbedrijf.:)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef: Ook heb ik best nog wat aan mijn laatste vakantiedag. Het verschilt per bestemming.
Hoe laat ga je dan op de laatste dag weg?

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Zante »

bodejosm43 schreef:Toch niet altijd hoor. Ik heb een 15-daagse reis naar Griekenland geboekt, ik beschouw het voor mijzelf als ''twee weken''. Op de heenweg vertrek ik om 7.05, en ben iets na het middaguur in de accommodatie, wanneer alles meezit. Laat het een uur later zijn. Dan heb ik nog een halve dag om de standplaatst te verkennen en van alles te doen.

Ook heb ik best nog wat aan mijn laatste vakantiedag. Het verschilt per bestemming.
Sja, je kan geluk hebben en pech hebben. De eerste en de laatste dag blijven een reisdag.

Verder verschilt het niet per bestemming. Het zijn chartervluchten, geen lijndiensten die elke dag op dezelfde dag naar Griekenland vliegen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

boek er tien krijg je er 8....weet je zeker dat je er een week bent...
pffffffffffffffffffffffffffffff.....we weten het nu toch wel????

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Henri42 »

rozemarijntje schreef:boek er tien krijg je er 8....weet je zeker dat je er een week bent...
pffffffffffffffffffffffffffffff.....we weten het nu toch wel????

pfffffffff Rozem. gaat langer en houdt 6 dagen over , knap toch ?? :)

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ergens op de grote, grote zee is een meid van 14 een aantal maanden onderweg, van Nederland naar Nederland. Hoor je die klagen over de dagen dat ze kwijt is aan de reis, versus de dagen dat ze ergens 'vakantie' kan vieren? :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@hendri

ze gaat toch 8 dg en klaag dat eigenlijk maar 6 dg heeft?nou als je dat niet wilt,boek je 10 dagen dan ben er wel 8dg?mis ik iets.....??
als je alles zelf in de hand wil hebben,neen je lekker de auto naar spanje of frankrijk etc etc....maar ja ook dan heb je reistijd.... :D

ja angora hij is leuk :D

mensen blijven maar bezig maar bezig over die dagen en het is al in zoveeeel topics besproken,het is toch normaal dat je moet reizen en charters ja??ik ga het niet weer uitleggen...vind het best...
mijn vriedin..die hoor je ook niet klagen,het zei zo...ze is vorige week za vertrokken om 10;30 uur in de ochtend ergens...en afgelopen nacht moest ze om 6 uur al weer in het vliegtuig zitten...dag daaaaaaaaaaaaaaag zaterdag...ben je om rond 10 uur alweer in ned....is wel je vakantie dag..ze is het gewend ondertussen...

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Het blijft natuurlijk schandelijk van de reisbranche om mensen zo te bedotten. Ze zouden verplicht moeten worden om te adverteren met een 6 daagse vakantie, dan weet je waaraan je bent.

Vroeger werd er ook geadverteerd met een turkijereis van 150 euro. Kwam er wel ruim 300 euri bij aan toeslagen. Dat mag ook niet meer.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Je hebt gelijk hoor Desiree 2110 maar bij mij was het ook zo. 8 dagen geboekt en maar 6 dagen gebruik kunnen maken van het hotel! Ons werd door D reizen verteld omdat we zo snel zouden vertrekken de reistijden eigenlijk niet zouden veranderen. Daarom hebben we deze reis ook uitgezocht.Maar dat werden binen een paar dagen 2 reistijden. Er zijn mensen die dan zeggen boek 10 dagen maar voor sommige mensen die sukkelen met hun gezondheid, die kunnen geen 10 dagen weg dus dat was ook bij ons niet mogelijk.
Dan heb je ook mensen die over hun gezondheid zeuren op dit forum maar dat doe ik dus niet! Bij D reizen schotelen ze je iets moois voor maar als er dan iets is bellen ze je gewoon niet terug. Te druk, ja aan me hoela dat is hun werk.Ik heb dit verhaal al gedaan, moet je dat verhaal maar eens lezen. Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen. Ik zit nu "Red mijn vakantie" te kijken en ook daar was ook een probleem en weer vertelde D reizen "hier kunnen wij niks mee". Dat is dus een standaard zin van het reisburo want dat werd ons ook verteld. Er moet eerst een camera bijkomen en dan....komt er een oplossing. Ik heb al 7 jaar een vakantie geboekt bij D reizen en dat is wel goed gegaan maar ik hoor van veel mensen klachten. Zoals ik nu hoor en zie bij "red mijn vakantie" kun je beter boeken bij Sunweb! Nooit geen D reizen meer!!!!

Gesloten