LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AirBerlin

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Peynacker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:46

AirBerlin

Ongelezen bericht door Peynacker »

Beste mensen,
hier een kleine situatieschets van een 'conflict' met Airberlin:

Enige tijd geleden had de supermarktketen Dirk van der Broek een actie: € 29,- voor een voucher, waarmee een ticket tot € 100,- euro bij Airberlin geboekt kon worden (incl. alle belastingen). Ik en 9 vrienden van mij vonden het een mooie mogelijkheid om een tripje naar Spanje te maken. Dus zo werden de vluchten geboekt door een van deze heren.
Maar wat wij ons realiseerden na het boeken: Wist deze beste man alle officiële namen. Antwoord: Nee, 2 waren fout. Erg dom. Dus wijzigen die handel.

Airberlin is hierbij zo vrij om voor het wijzigen van de naam op tickets à € 166,- (4x voucherprijs) een extra bedrag te vragen van € 294,-. Dit laatste bedrag bestaat uit 4x € 25,- administratie kosten en de rest van kosten komen van een prijswijziging die een van de vluchten boven de € 100,- heeft doen stijgen en ons verplicht tot het betalen van de totale prijs (de al betaalde € 29,- werd nog wel in mindering gebracht).

Is het raar dat ik € 294,- relatief veel vind voor een naamswijziging van 2 personen? Zien mensen een oplossing, want coulant op dit vlak zijn ze zeer zeker niet bij Airberlin. Bij voorbaat dank.

paramarc
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 17:12

Re: AirBerlin

Ongelezen bericht door paramarc »

Dit is de normale gang van zaken bij een luchtvaartmaatschappij. Als je voor het laagste tarief vliegt zijn er veel beperkingen. 1 ervan is dat je de prijs van het ticket moet betalen dat op het moment van de naams-wijziging geldt.

rasbreuk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2005 00:31

Re: AirBerlin

Ongelezen bericht door rasbreuk »

Ik werk bij een reisbureau. Dat is inderdaad de normale gang van zaken. Het staat in de algemene boekingsvoorwaarden van Air Berlin. Bij het boeken van een vliegticket is het altijd van essentieel belang dat meteen de goede namen worden aangegeven.
Misschien is dit wel één van de nadelen van een supermarkt-voucher ticket. Bij een boeking in een reisbureau (waar overigens ook hele voordelige tickets te koop zijn, wij verkopen ze ook vanaf 29 euro!), wordt er duidelijk op de algemene voorwaarden gewezen.

Har

Re: AirBerlin

Ongelezen bericht door Har »

Airberlin is hierbij zo vrij om voor het wijzigen van de naam op tickets à € 166,- (4x voucherprijs) een extra bedrag te vragen van € 294,-. Dit laatste bedrag bestaat uit 4x € 25,- administratie kosten en de rest van kosten komen van een prijswijziging die een van de vluchten boven de € 100,- heeft doen stijgen en ons verplicht tot het betalen van de totale prijs (de al betaalde € 29,- werd nog wel in mindering gebracht).



Euro 294:9=Euro 32,6666, jullie hebben nog een sangria kunnen drinken ???? :D

Een reis via een supermarket boeken, het wordt steeds gekker.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: AirBerlin

Ongelezen bericht door ine1961 »

Graag wil ik het hier het volgende over zeggen.
De vouchers zijn gekocht via dirk van de broek of via d-reizen.
De reserveringen zijn gemaakt via de airberlin site of mogelijk ook via d-reizen.
Als je de voorwaarden leest van dit ticket (staat duidelijk vermeld op de air berlin site) weet je dat als je een foute naam invoerd je veel kosten kwijt bent.
Ook word duidelijk aangegeven dat je naam volgens paspoort moet worden ingeven.
Dus je kan klagen maar het is je eigen schuld dat je nu voor deze hoge kosten staat.
Een tip kan zijn, om niet om te boeken, maar kijken of je op dezelfde data met een andere luchtvaartmaatschappij kan vliegen voor een voordeliger tarief.

Met vriendelijke groet
Ine.

Peynacker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:46

Re: AirBerlin

Ongelezen bericht door Peynacker »

Het is inderdaad onze eigen schuld, hetgeen ik ook niet ontkend heb. Gelukkig zijn we er met Airberlin uitgekomen, zij zijn bereid geweest om de terugweg gratis om te laten boeken, misschien ook wel omdat ze de luchthaven ook hebben gewijzigd (we vliegen vanaf Allicante terug ipv Valencia).

We vliegen a.s. maandagochtend, nu maar hopen dat het allemaal goedgekomen is, volgens de rekeningen wel.

@Ine: Wij hadden inderdaad ook al aan annuleren en boeken bij een andere maatschappij gedacht. Let wel, annuleren is ook niet kostenloos, de andere maatschappij moet dan wel erg goedkoop zijn.

@Har: Sangria, here we come!

Iedergeval, bedankt voor jullie reacties!

Gesloten