Airport tax een misitig gebied bij Q-international en Martinair. Is er iemand die weet hoe ze daar de airport tax samenstellen? Normaal krijg je dat precies in je ticket te zien, het gaat namelijk om een overheid of namens de overheid optredende organisatie die voor een dienst een belasting heft. Volgens de regels dient een belasting gespecificeerd te worden.
Als ik een ticket met klm naar caracas koop (ook in venezuela) zie ik in het ticket precies waar de belastingen in het ticket uit zijn opgebouwd, dat is een hele lijst waar ik hier niet mee wil vervelen maar het totaalbedrag is € 66,13 voor heen EN terugreis. Een ticket met Q-int vertoont geen tax, deze staat op de factuur als € 99,00 voor de heenreis en voor de terugreis moet je het maar uitzoeken, geschatte kosten U$ 45,00, totaal een kleine € 135,00, dus bijna het dubbele van lijndienstmaatschappijen. Telefonische navraag bij de reserveringsafdeling van Q-int leert dat ze daar geen idee hebben hoe dat is samengesteld, er wordt verwezen naar de luchtvaartmaatschappij (Martinair) maar daar weten ze ook nergens van, zij voeren een charter uit voor Q-int en die mag zelf de prijzen bepalen.
De prijs van € 99 is ook wel een erg toevallige "ronde"prijs, wie weet hoe het zit?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Airport tax Q-International c.q. Martinair
Re: Airport tax Q-International c.q. Martinair
De tax die je bij Q international betaalt, is vertrekbelasting Schiphol verhoogd met een eigen tax van Q international. De vertrekbelasting uit Brazilie is plm. US$ 30 tot US$ 35 maar dat wil nog wel eens wijzigen. Je betaalt die bij Q international ter plaatse. Als je een lijndienst boekt naar Brazilie betaal je alle belastingen, ook de Braziliaanse, hier en staan ze in je ticket vermeld. Een charter is echter geheel iets anders.
En dat over die belastingen, staat heel duidelijk zowel op de site Q als in hun brochures vermeld. Dus je kunt van te voren weten, waar je aan toe bent! Zo!
AK
AK
Wel een erg goedkope reactie. Als Q een verhoging van de tax erboven opzet, moeten ze dat aangeven. Een Tax (belasting) kan volgens mij niet door een ondernemer bepaalt worden. Nogmaals: "het gaat namelijk om een overheid of namens de overheid optredende organisatie die voor een dienst een belasting heft. Volgens de regels dient een belasting gespecificeerd te worden".