LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Martine99
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2012 17:06

Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door Martine99 »

Hallo allemaal,

Ik heb voor eind februari een ticket naar Geneve met Easyjet geboekt (enkele reis). Nu kan ik van dit ticket geen gebruik maken. Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet dat ik geen/ weinig geld terug ga krijgen. Ik heb gehoord dat als ik annuleer ik de vlieghavenbelasting terug kan krijgen? Is dit de moeite waard? En moet ik om te annuleren annuleringskosten betalen? Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten.
Ook heb ik gelezen dat je ook gewoon niet kan op komen dagen, mag easyjet in dat geval mij alsnog extra kosten in rekening brengen omdat ik niet ben komen opdagen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, aangezien de site van easyjet zeer weinig informatie geeft.

Met vriendelijke groeten,

Martine

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik hoop dat iemand me kan helpen, aangezien de site van easyjet zeer weinig informatie geeft.
Als de site geen informatie geeft, wat verwacht je dan van de leden van dit forum? Volgens mij kun je het beste contact opnemen met EasyJet, het verhaal uitleggen en kijken wat zij eventueel voor je kunnen doen. Hier op dit forum kunnen we je niet helpen. Wel kunnen er goed bedoelde tips (zoals dit) gegeven worden.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door madfred »

Je hebt het ticket al betaald, dus er kunnen nooit extra kosten zijn voor het niet gebruiken van het ticket. Dus, gewoon niet komen opdagen (No-Show). Luchthavenbelasting terugvragen is zeker voor een Europese vlucht niet de moeite waard. Je kan het natuurlijk altijd proberen bij bv http://www.missrefund.com
Deze werken op basis van no cure no pay.
Succes ermee

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Extra kosten zal het niet opleveren, maar dan is het toch een stuk socialer om te cancelen?

stofzuigertje

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Marktplaats?

Daar worden wel meer van dit soort dingen aangeboden.
Als het ticket op naam staat kan het een probleempje geven maar meestal kijken ze er niet eens na.

Proberen kan, kost niets.
Reken op maximaal 50% maar beter dan niets.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Marktplaats?

Daar worden wel meer van dit soort dingen aangeboden.
Als het ticket op naam staat kan het een probleempje geven maar meestal kijken ze er niet eens na.

Proberen kan, kost niets.
Reken op maximaal 50% maar beter dan niets.
Zeer slecht advies. Los van het feit dat je iemand eigenlijk gewoon belazerd is het voor zowel koper als verkoper een strafbaar feit.
Tickets zijn niks voor niks op naam gesteld. Wat als er iets gebeurd met het vliegtuig (wat we uiteraard niet hopen), dan wordt er o.a. naar de passagierslijst gekeken wie er allemaal aan boord is. Dat kan tot zeer ongeweste situaties leiden.
Het is echt zeer af te raden dit te doen.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door meniles »

Inderdaad het advies van stofzuigertje wint de "Worst advice of the day" award.. Tickets zijn met een reden op naam gesteld (veiligheid). Daarnaast de stelling dat men "toch bijna nooit naar de naam kijkt", ik weet niet met welke maatschappijen stofzuigertje normaliter vliegt, maar dit is de meest bizarre bewering die ik in jaren heb gelezen. We hebben het hier over vliegtickets niet over concertkaartjes (waar het opzich wel gebruikelijk is).

Mijn advies: je kunt inderdaad via claim sites proberen je luchthaven fee's terug te krijgen, maar dat is vaak een dusdanig laag bedrag dat het de moeite niet loont.

Airlines houden overigens standaard een no-show percentage van een procent ofzo aan, dus heel sterk gezegd gaan ze er zelfs vanuit dat er op iedere vlucht een aantal passagiers niet komen opdagen. Maak je geen zorgen en gewoon niks doen dus :-).. Of telefonisch annuleren, maar dat kost je dan nog weer telefoon kosten :)..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door bprosman »

"No-show" en dus ook niet inchecken is geen probleem. Inderdaad calculeren luchtvaarmaatschappijen dat in, wat ook een "overboeking" tot gevolg heeft als ineens iedereen WEL komt opdagen.
Soms een maniertje voor een bijverdienste :-). Mij is ooit eens tot $700 geboden als ik een vlucht later zou nemen.

"No-show" als je wel je koffer ingecheckt hebt (sommige mensen vergeten wel eens de tijd in de luchthavenbar) worden ze niet vrolijk van omdat dan last-minute je bagage er tussenuit gevist moet worden met (bijna) altijd vertraging als gevolg.

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

wij helaas net geboekt bij easyjet naar nice. Binnen een half uur kwamen we erachter dat we per abuis in maart hebben geboekt ipv februari. Annuleren heeft geen zin want na ongeveer 5 uur in de wacht (dus alweer 37,5 euro) te horen gekregen dat we een refund kregen van 77 euro. Dit is dus volslagen een scherts vertoning want de annulering kost 36 euro per persoon per vlucht of anders het annuleren is duurder dan een ticket exclusief belasting. snap nu wel hoe ze hun geld verdienen en dat is niet met vliegen. Ik weet wat lowcost airlines inhouden maar dit gaat nergens over.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet wat lowcost airlines inhouden maar dit gaat nergens over.
En die melding waarin u een keer of drie moet bevestigen of dit ECHT is wat u wil ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

thomasmartens schreef:wij helaas net geboekt bij easyjet naar nice. Binnen een half uur kwamen we erachter dat we per abuis in maart hebben geboekt ipv februari. Annuleren heeft geen zin want na ongeveer 5 uur in de wacht (dus alweer 37,5 euro) te horen gekregen dat we een refund kregen van 77 euro. Dit is dus volslagen een scherts vertoning want de annulering kost 36 euro per persoon per vlucht of anders het annuleren is duurder dan een ticket exclusief belasting. snap nu wel hoe ze hun geld verdienen en dat is niet met vliegen. Ik weet wat lowcost airlines inhouden maar dit gaat nergens over.
Toch mooi, u maakt een fout en uiteindelijk is dat volgens u echt de schuld van EasyJet.
Beetje rare houding.

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

nee maken van een fout is niet de schuld van easyjet maar hun voorwaarden zijn gewoon bizar. Stel je koopt ex belasting een ticket van 35 euro heen en een van 20 euro terug dan moet je voor annuleren dus bij betalen en wel 17 euro. het gaat mij dus om de standaardregeling dat annuleren ongeacht ticketprijs (en ze zijn lowcost) 36 euro per ticket per persoon is. Vervolgens geven ze vol trots aan dat er omdat ze lowcost zijn geen refund mogelijk is behalve binnen 24 uur.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

thomasmartens schreef:nee maken van een fout is niet de schuld van easyjet maar hun voorwaarden zijn gewoon bizar. Stel je koopt ex belasting een ticket van 35 euro heen en een van 20 euro terug dan moet je voor annuleren dus bij betalen en wel 17 euro. het gaat mij dus om de standaardregeling dat annuleren ongeacht ticketprijs (en ze zijn lowcost) 36 euro per ticket per persoon is. Vervolgens geven ze vol trots aan dat er omdat ze lowcost zijn geen refund mogelijk is behalve binnen 24 uur.
Dit staat toch in de voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan?
Niet gelezen gok ik?

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

Dan nog blijven ze bizar.
Laatst gewijzigd door thomasmartens op 28 dec 2012 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

thomasmartens schreef:Dan nog blijven ze bizar
Waarom dan toch akkoord gaan en daar tickets bestellen?

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

het gaat mij om de bizarre voorwaarden. het gaat mij niet om mij of onze tickets. Ik dacht dat het mogelijk was hier iets te melden dat gewoon bizar is en waar je geen logica in kunt vinden. Ik lees inderdaad niet alle voorwaarden omdat het weinig zin heeft voor alle transacties die je verricht de voorwaarden goed door te lezen. In dit geval scan je ze en zie je staan 9 pond voor administratie en 2,5 % van de kosten van je creditcard betaling. Als je meer dan scant kun je doorklikken naar een andere pagina met de rest van de kosten (waarom dus ook deze niet gewoon bij elkaar zetten. Is net zo makkelijk). Nogmaals het gaat mij om het onlogische en niet om een discussie te krijgen waarom IK ergens heb geboekt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Vanuit easyjet geredeneerd zal het allemaal wel logisch zjn. Dat u dat niet wilt begrijpen, ook al heeft U de vooraarden geaccepteerd, is uw probleem. U had beter op moeten letten.

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

Wellicht toch lastig te begrijpen voor sommige mensen. Het gaat niet om mij of wie dan ook, het gaat om de stelling dat annuleringskosten hoger zijn dan de bestelling. Trek de discussie anders ook even weg bij easyjet en probeer hem algemeen te zien.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

thomasmartens schreef:Wellicht toch lastig te begrijpen voor sommige mensen. Het gaat niet om mij of wie dan ook, het gaat om de stelling dat annuleringskosten hoger zijn dan de bestelling. Trek de discussie anders ook even weg bij easyjet en probeer hem algemeen te zien.
Goed, heel algemeen gezien is het slim om eerst de voorwaarden te lezen voor u er akkoord mee gaat.
Als er dan iets mis gaat, kunt u niet gaan roepen dat die voorwaarden belachelijk zijn, want die heeft u gelezen en u bent er akkoord mee gegaan.
Wat is daar nu vreemd aan?
Als u iets koopt in een winkel en er wordt duidelijk vermeld dat u niet kunt ruilen en u wilt na de koop toch opeens ruilen, is het toch niet gek dat het niet kan?
Want u wist het!
M.a.w. u kunt het raar blijven vinden, maar u verandert er niets meer aan.

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: Annuleren vliegtickets Easyjet of niet op komen dagen?

Ongelezen bericht door thomasmartens »

Nee dat klopt maar in deze lijn moet je dus eraan denken dat je niet alleen niet kunt ruilen maar dat weggooien niks extra kost (uiteraard) en indien je het gekochte retourneert je extra moet betalen. Immers het retourneren (annuleren) kost standaard een x bedrag ongeacht de aanschafprijs.

Gesloten