Graag zou ik wat advies willen over het volgende:
Omdat mijn schoonvader ernstig ziek is geworden moet ik mijn vlucht annuleren.
Via gate1 heb ik de vlucht geboekt, maar als ik hen mail erover, reageren zij met dat de kosten 100% zijn bij annulering (dit is nergens terug te lezen in de voorwaarden).
Daarna heb ik telefonisch contact opgenomen met Etihad. De receptionist vertelt dat de annuleringsvoorwaarden die zij hanteren niet van toepassing zijn, maar dat de annuleringsvoorwaarden van het reisbureau van toepassing is. Als ik de website van Gate1 bekijk dan staat er dat zij de annuleringsvoorwaarden hanteren van de luchtvaartmaatschappij.
Dat gelezen te hebben neem ik opnieuw contact op met Etihad. Dezelfde receptionist blijft het bovengenoemde standpunt.
Gate1 heb ik telefonisch proberen te bereiken, maar zij zijn onbereikbaar.
Heeft iemand advies/ervaring met het bovengenoemde?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annulering ticket Gate1-Etihad
Re: Annulering ticket Gate1-Etihad
Beide hebben een beetje gelijk... Of je kunt annuleren hangt af van het soort ticket dat je hebt gereserveerd en de maatschappij waarmee je zou vliegen. Daarvoor moet je dus de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij en van de soort ticket bij die maatschappij weten. De annuleringsmogelijkheden hangen dus niet zozeer af van Gate1, maar meer van het soort ticket. Om die mogelijkheden precies te weten, kun je het beste bij de luchtvaartmaatschappij kijken.
Als je vervolgens bij de luchtvaartmaatschappij vraagt naar de mogelijkheden om te annuleren, dan zeggen zij (terecht) dat je voor het annuleren zélf bij het reisbureau moet zijn. Met hen heb je immers de afspraken gemaakt en de reis geboekt. Wel kun je er informatie vinden over 'jouw' soort ticket en de annuleringsmogelijkheden. Maar de luchtvaartmaatschappij weet natuurlijk niet of jouw reisbureau nog verdere kosten in rekening brengt of andere eisen heeft.
Je moet dus het ticket annuleren bij het reisbureau, waarbij het afhangt van de voorwaarden van het soort ticket van de luchtvaartmaatschappij of annuleren mogelijk is.
(Waarbij de kans dus groot is dat annuleren wel mogelijk is, maar dat je geen geld voor je ticket terugkrijgt...)
Als je vervolgens bij de luchtvaartmaatschappij vraagt naar de mogelijkheden om te annuleren, dan zeggen zij (terecht) dat je voor het annuleren zélf bij het reisbureau moet zijn. Met hen heb je immers de afspraken gemaakt en de reis geboekt. Wel kun je er informatie vinden over 'jouw' soort ticket en de annuleringsmogelijkheden. Maar de luchtvaartmaatschappij weet natuurlijk niet of jouw reisbureau nog verdere kosten in rekening brengt of andere eisen heeft.
Je moet dus het ticket annuleren bij het reisbureau, waarbij het afhangt van de voorwaarden van het soort ticket van de luchtvaartmaatschappij of annuleren mogelijk is.
(Waarbij de kans dus groot is dat annuleren wel mogelijk is, maar dat je geen geld voor je ticket terugkrijgt...)
-
Bedankt voor de tips daar gaan we in ieder geval mee aan de slag.
Neem aan dat u een speciale ticket annuleringsverzekering heeft afgesloten kost voor een los ticket nog geen 20 euro doe ik tenminste altijd, een doorlopende annuleringsverzekering dekt niet altijd alles als het een los ticket betreft. Ik las dat men bezig is te gaan wijzigen maar daar heeft u niets aan.onnohutten schreef:Bedankt voor de tips daar gaan we in ieder geval mee aan de slag.
Het via Gate 1 gekochte ticket zal wel de goedkoopste klasse zijn met weinig annulerings mogelijkheden.
Ze adverteren er ook mee. Dus ben bang dat de annuleringsverzekering eventueel aangesproken moet gaan worden als de reden daar wel gedekt is.
gr Henk
Maar dat betekent niet dat je bij de luchtvaartmaatschappij terecht kunt. Het betekent alleen maar dat Gate1 dezelfde voorwaarden hanteert als de luchtvaartmaatschappij voor het specifieke ticket heeft afgegeven. Dat is net wat anders.onnohutten schreef:Als ik de website van Gate1 bekijk dan staat er dat zij de annuleringsvoorwaarden hanteren van de luchtvaartmaatschappij.