LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARKE - ARKEFLY - TUI - VERTRAGINGEN - GEEN VERTROUWEN

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RichardEsther

ARKE - ARKEFLY - TUI - VERTRAGINGEN - GEEN VERTROUWEN

Ongelezen bericht door RichardEsther »

Na aanleiding van onze geplande terugvlucht van maandag 14 november 2011
Met vluchtnummer OR 362 Curacao naar Nederland, die tot 2X geannuleerd is ivm aanhoudende motorproblemen.

- stekkers los
- bedrading was versleten
- brandstof toevoer functioneerde niet

Kortom geen vertrouwen meer in het toestel van Arkefly.

Op donderdag 17 november 2011is er ook een stuk gepubliceerd in De Telegraaf.
"Gestrand bij Horrorvlucht uit Curacao" - ARKEFLY

Op vrijdag 18 november 2011 is er weer een stuk gepubliceerd in De Telegraaf
"Arkefly kan nog beter"

Reageer alstublieft als u hetzelfde heeft meegemaakt.

Heeft u dit ook meegemaakt die desbetreffende vlucht? Of een andere vlucht van Arkefly?

dhc

Re: ARKE - ARKEFLY - TUI - VERTRAGINGEN - GEEN VERTROUWEN

Ongelezen bericht door dhc »

Reageer alstublieft als u hetzelfde heeft meegemaakt
En dan?
Claims dienen individueel te worden ingediend.

jannekesteen

Ongelezen bericht door jannekesteen »

Wat vervelend deze ervaring.
Wij hebben afgelopen 3 jaar meerdere keren met ArkFly gevlogen (zowel lange- als korte afstand) en zijn bijna iedere keer vroeger geland dan in het ticket vermeld stond.
Wij zijn met de nieuwste 737 naar Corfu geweest, dit toestel was toen net 1 maand uit de fabriek. Echt prachtig en enorm veel ruimte.
Er moet bij ArkeFly betaald worden voor de frisdrank maar dat lijkt mij logisch met zulke lage ticketprijzen. Zij zijn vele malen goedkoper dan KLM, dan vind ik het geen probleem 2,50 voor mijn colaatje neer te leggen.
Ik vind het jammer dat mensen zulke negatieve ervaringen hebben gehad met ArkeFly. Nogmaals wij zijn altijd zeer tevreden en ervaren nooit technische problemen

diepezucht

Ongelezen bericht door diepezucht »

jannekesteen schreef:vele malen goedkoper dan KLM
Kolder. Dus als je met TFL voor 700 euri's naar bv Curacao gaat, kost datzelfde ticket bij de KLeM minimaal 2100 ("vele malen", dus minstens x3)?

Dacht het niet. :wink:

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat KLM niet 'vele malen duurder' is, een pakketreis geboekt voor april a.s. met Neckermann en vlucht met KLM. Natuurlijk ook even nieuwsgierig vergeleken met dezelfde accomodatie via Arke / ArkeFly: op een paar euro na, even duur! (beiden Economy class, met het verschil dat entertainment bij KLM inbegrepen is).

Zelfs al zou KLM duurder zijn geweest, dan hadden we nog steeds hiervoor gekozen. De zeer oude vloot van ArkeFly vertrouwen wij niet, daarnaast heeft ArkeFly ook nog eens een te kleine vloot, waardoor de kans op vertraging groot is.
We hebben twee keer Comfort class gevlogen met ArkeFly en toch kwamen we gebroken op plaats van bestemming aan. Met Martinair vorig jaar geen last van gehad, natuurlijk wel wat moe, maar redelijk fit.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

WarZir schreef: Met Martinair vorig jaar geen last van gehad, natuurlijk wel wat moe, maar redelijk fit.
De vloot van MP was anders ook behoorlijk op leeftijd. Arkefly is een deel langzaam aan het vervangen en hebben nog wat in bestelling staan, maarja een vliegtuig bouwen duurt even.

hww

Ongelezen bericht door hww »

Ben erg benieuwd naar mijn vlucht met Arke eind deze maand. Ik vlieg normaal altijd KLM en ben daar erg tevreden over. Dit keer met Arke omdat toen we boekten Arke duidelijk goedkoper was dan de KLM. Inmiddels is de KLM (Air France) schrikbarend veel goedkoper dan Arke naar Dubai!! We balen dus enorm, maar goed, dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen.

De eerste ervaringen met Arke Fly zijn overigens niet positief. Ook al hebben we de duurste stoelen geboekt, voor alles moet bijbetaald worden. Zelfs voor online inchecken, terwijl je zou verwachten dat dat voor Arke zelf veel prettiger is. Ook voor stoelen boeken moet je ineens 11 euro pp bijbetalen per enkele reis.

We gaan het beleven!

hansvdl1967

Ongelezen bericht door hansvdl1967 »

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt op een vlucht van Aruba (via curacao) naar nederland in november 2010
Op curacao aangekomen bleken er problemen met het toestel te zijn, waardoor we uiteindelijk na 2 pogingen meer dan 40 uur later terugkwamen in nederland.

Kan gebeuren, maar dan verwacht ik wel dat deze maatschappij zijn verantwoordelijkheid neemt en hiervoor een schadevergoeding uitkeert. Hier heb je volgens een EU verordening recht op als de vertraging langer is dan een x aantal uren en als er geen sprake is van overmacht.

Na een jaar juridisch touwtrekken, heeft Arke het voor elkaar gekregen bij de geschillencommissie en de inspectie van verkeer en waterstaat om het betreffende defect onder de categorie 'overmacht' te krijgen waardoor ze niet hoeven te betalen.

Nar onze mening is dit volkomen onterecht en door deze slechte service en klachtafhandeling zullen wij nooit meer met Arkefly op pad gaan en zal ik iedereen afraden om met deze maatschappij te gaan vliegen.

hww

Ongelezen bericht door hww »

Inmiddels hebben wij onze vlucht met ArkeFly gemaakt en om heel eerlijk te zien viel het absoluut niet tegen! Cabinepersoneel was erg vriendelijk en verzorgde ons goed. We hebben ook nauwelijks vertragingen gehad. Wel blijf ik het idioot vinden dat je moet betalen om stoelen te reserveren. (vooral in de premium comfort klasse) Op de heenweg zaten we gelukkig naast elkaar, op de terugweg zat ieder van ons drieën van elkaar vandaan. Op zich niet zo'n ramp maar vind het wel vreemd.

molenaarbon

Ongelezen bericht door molenaarbon »

In okt 2011 naar Griekenland met Arkefly, ruim 3 uren van te voren op schiphol en ingechekt. Komen we bij de gate en staat er dat er uren vertraging is, later blijkt dat door stakingen te komen hetgeen bij arke al lang al bekend was. De reizigers werden niet geinformeerd maar dom gehouden, bang voor claims denk ik. Ik ben nog naar de arke balie gegaan en daar kreeg ik ook niets te horen, als vergoeding kregen wij wel 4,95 euro pp aan tegoedbonnen om te eten en te drinken op schiphol. Daar moest fors geld bij. Andere mensen op onze vlucht kregen slechts 2,50 euro, hoezo willekeur.
Na de vacantie een claim ingedient omdat er 4 uur te laat was vertrokken, krijg je een 5 kantjes tellend verhaal met daarop allerlei juridische vaktermen die voor het grootste deel ook niet kloppen. EU-claims maar ingeschakeld.
Kortom NOOIT meer Arkefly.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Staking is toch echt "overmacht"!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

molenaarbon schreef:Kortom NOOIT meer Arkefly.
Ga dan maar nooit meer vliegen, een luchtvaartmaatschappij kan er meestel bitter weinig aan doen als ergens een staking is.
http://www.das.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=2486

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Een staking in Griekenland is inderdaad overmacht.
ArkeFLy heeft er geen enkel baat bij om zoals hierboven gesteld bewust informatie achter te houden. Waarom zouden ze dat doen.
Bij overmacht hoeven ze geen claim te betalen of iets dergelijks.
Het verschil van die 4,95 en 3,50 zit hem wellicht in de boekingsklasse.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

b767-300er schreef:Een staking in Griekenland is inderdaad overmacht.
Ik zou bijna zeggen 'Griekenland' is geen overmacht - maar structureel - men staakt daar omdat men op de oude voet door wil gaan - met onze centen.

Ik zou er niet op vakantie willen :S

Gezien de enigzins explosieve situatie daar zijn stakingen meer in het kader van een standaard gebeurtenis..

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

jannekesteen schreef:Wat vervelend deze ervaring.
Wij hebben afgelopen 3 jaar meerdere keren met ArkFly gevlogen (zowel lange- als korte afstand) en zijn bijna iedere keer vroeger geland dan in het ticket vermeld stond.
Wij zijn met de nieuwste 737 naar Corfu geweest, dit toestel was toen net 1 maand uit de fabriek. Echt prachtig en enorm veel ruimte.
Er moet bij ArkeFly betaald worden voor de frisdrank maar dat lijkt mij logisch met zulke lage ticketprijzen. Zij zijn vele malen goedkoper dan KLM, dan vind ik het geen probleem 2,50 voor mijn colaatje neer te leggen.
Ik vind het jammer dat mensen zulke negatieve ervaringen hebben gehad met ArkeFly. Nogmaals wij zijn altijd zeer tevreden en ervaren nooit technische problemen
Het probleem zit hem voornamelijk in de vluchten naar Curacao. Deze worden met zeer oude, reeds afgeschreven toestellen uitgevoerd. Arke wil deze toestellen allang vervangen door de nieuwe Boeing's 787 echter Boeing heeft een behoorlijke vertraging met het uitleveren, ik geloof dat de vertraging inmiddels al meer dan drie jaar is.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Guardian72 schreef:
b767-300er schreef:Een staking in Griekenland is inderdaad overmacht.
Ik zou bijna zeggen 'Griekenland' is geen overmacht - maar structureel - men staakt daar omdat men op de oude voet door wil gaan - met onze centen.

Ik zou er niet op vakantie willen :S

Gezien de enigzins explosieve situatie daar zijn stakingen meer in het kader van een standaard gebeurtenis..
De rechter zal daar heel anders over denken vrees ik.

Stakingen blijven overwachte gebeurtenissen aangezien je niet precies weet wanneer, waar en voor hoe lang ze plaatsvinden.

Gesloten