LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Het moet niet gekker worden in dit bekrompen land !
Wij hadden een vertraging van maar liefst 9 uur met het vliegtuig van Arke Fly !

Ik SGR.NL en D Reizen bellen, wat gebeurt er :

BEIDEN verwijzen direct door naar EUCLAIM.NL, dit is een commercieel bedrijf wat claims terughaalt bij vertragingen e.d.

Halen ze de claim voor u binnen, dan is 27% voor hun en de rest is voor U............................................WELKOM IN HOLLAND !

Echt iedereen zit aan je geld in dit land hier !

SCHANDALIG !!
Laatst gewijzigd door ron1 op 12 aug 2008 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Whaha het moet niet gekker worden, er is geen recht op financiele vergoeding als er een hotelovernachting aangeboden is geweest, erg slim van ARKE FLY.Die overnachting hebben wij gehad.

Die hotelnacht begon om 0300 uur voor ons en eindigde om 0800 uur in een wachtrij staan voor 20 minuten bij het sheratonhotel om een broodje te krijgen bij het buffet.....oververmoeide mensen en kinderen was het gevolg...nee ARKE FLY : NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIITT MEEEEERR !!

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door mangogirl »

Had u liever wat langer uitgeslapen en meer vertraging gehad?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Nee, ik had liever op tijd vertrokken.

Half uurtje ok, maar geen 8,5 uur en afgescheept worden met een broodje kaas en een bekertje melk.


Als er nog meer vertraging had geweest had het probleem in eerste instantie voor ons groter geweest, bij thuiskomst voor arke fly, al moet ik met mijn rotkop op de tv verschijnen, maar door de modder zouden ze gaan.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door osseworst »

al moet ik met mijn rotkop op de tv verschijnen
Ik wil je rotkop helemaal niet op tv zien voor een vertraging van 8,5 uur en een gratis overnachting met ontbijt in het Sheratonhotel :roll:

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door mangogirl »

Sorry, maar het lijkt een hoop stampij om niks; iedere maatschappij heeft wel eens met vertraging te maken, en vooral in het hoogseizoen en bij zo'n kleine maatschappij als arkefly kan zoiets gebeuren.

U schrijft dat u afgescheept bent met een broodje kaas en een beker melk, maar eerder heeft u het over een overnachting in het sheraton, wat echt wel een van de meest dure hotels in de omgeving van schiphol is.

Dus in mijn ogen heeft arkefly u uitstekend opgevangen; 8,5 uur vertraging, maar wel een overnachting in een tophotel en een ontbijt. Vervolgens lijkt het alsof het sheraton niet voorbereid is om voor een grote groep mensen tegelijk ontbijt uit te serveren, dat zou je arkelfy toch niet kwalijk mogen nemen...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door G7 »

U schrijft dat u afgescheept bent met een broodje kaas en een beker melk, maar eerder heeft u het over een overnachting in het sheraton, wat echt wel een van de meest dure hotels in de omgeving van schiphol is.
Ik denk dat als ik in het Sheratonhotel had willen zitten, ik dat zelf wel geboekt had. Dit verhaal slaat, net als die andere verhalen van Arkevlaai, natuurlijk weer nergens op.

Als ik voor een week een vakantie boek, wil ik ook een week en niet eerst een nacht in het Sheratonhotel in Amsterdam zitten. Dus.... Ron1.... werk van maken, hoe dan ook. Succes ermee! :wink:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja G7, jij snapt het.

Ik begrijp niet dat sommige mensen alles maar voor zoete koek slikken.

Niet iedereen kan 3 keer per jaar met de kinderen op vacantie, wij hebben echt een heel jaar gespaard voor deze vacantie, dus elke euro die ik terugkrijg wil ik graag hebben, dat hotel douwen ze maar in een grot of zo.Ik wil geen hotel,ik wil een vliegtuig die mij naar mijn vacantiebestemming brengt !

Tophotel ? Heb nog nooit zo'n pestbende gezien sochtends,om 3 uur snachts hoorden wij dat de vlucht vertraagd werd, om 8 uur sochtends werden de tafels pas gedenkt en waren er wachtrijen van 20 minuten voor het broodje kaas...ja een echt tophotel....voor managers en echt zogenaamd belangrijke mensen waarschijnlijk !

Weet terug, een probleem met een vliegtuig kan altijd,maar dat is niet in eerste instantie het probleem van de reiziger !

Zouden ze een vliegtuig vol met a-class stoel boekingen ook 8,5 uur laten wachten voor 2800 euro per stoel ? Of zou dat iets sneller opgelost worden misschien ?!

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door osseworst »

Ben je zo slim geweest om een annuleringsverzekering af te sluiten?
Indien de vertraging meer dan 8 uur bedraagt, wordt 1 dag vergoed.
Dus bij een 8-daagse reis krijg je 1/8 van de reissom terug via de annuleringsverzekering.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door sprookje »

Heb hetzelfde meegemaakt ook 9 uur vertraging met arkefly,wij werden ook in een hotel gelogeerd en dit tot onze volle tevredenheid met zeer lekker en uitgebreid eten.
Was je mischien liever op de luchthaven gebleven,wees tevreden dat je in een lekker bed hebt kunnen slapen.


Hier mijn reaktie toen


sprookje


Geplaatst op 04 Nov 2007 19:29 door sprookje


--------------------------------------------------------------------------------

hey iedereen, ik ben net terug uit Egypte na een deugdoende vakantie.
wij hadden geboekt bij arke en vlogen met arkefly.Door een onstandigheden waren wij door ons reisbureau te laat ingelicht van de vertraging van negen uur.Dus kwamen wij te vroeg aan in de luchthaven,arke heeft ons fantastich opgevangen wij werden geplaats in het dorint hotel, best wel luxe, ook mochten wij 's middags heerlijk lunchen en 'savond heerlijk dineren op kosten van arke.'S middags hebben wij bijna twee uur getafelt omdat het zo gezellig was, en s'avonds hebben wij heel lekker gedinneerd.Dit alles zonder één euro uit te moeten geven omdat arke alle kosten op zich nam.In de namiddag hebben we een heerlijke sauna genomen en ook een lekker bad.
Dus ja ik heb ook voor de eerste maal een vertraging meegemaakt maar ik zal niet klagen.
Bij vertrek kregen wij netjes een brief waarmee we een dag terugbetaald krijgen.
Dus bij ons is alles zeer netjes en zeer goed opgevangen.
Van ons krijgt Arke hiervoor een dikke pluim.
En onze volgende vakantie wordt weer met Arke!!!!! :wink: :wink:


Geplaatst op 22 Nov 2007 21:05 door sprookje


--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag al heb ik de centen op mijn rekening gekregen van deze vertraging, 485 euro om precies te zijn.
Gewoon het reisbedrag gedeeld door 9 dagen.

Bravo unigarant en arke.

De volgende reis bij arke is reeds geboekt!

Natuurlijk had ik ook liever meteen vertrokken,maar ze hebben het wel netjes geregeld.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja nou iedereen die dus denkt dat bij een vertraging van meer dan 8 uur het hotelletje en het broodje kaas HET is het volgende:

Heeft u een ANNULERINGS-reisverzkerring afgesloten dan krijgt u uw geld voor de verloren reisdag TERUG.

Dit gaat als volgt:

Deel de totale reissom door het aantal vakantiedagen, het bedrag wat u hier ziet staan krijgt u dan op uw rekening vergoed door uw VERZEKERINGSmaatschappij.

Heb ik net vernomen, dus dat hotelverblijfje en het ontbijtje en al die stress die er bij komt kijken als u met jonge kinderen reist is niet compleet.

De eerste reactie van de mevrouw van de verzekering:""aha, weer een melding van arke fly,dit jaar is het wel rpijs met arkefly""

Ik vermoed een hevige strijd aan een rondetafel met arke fly en diverse verzekeringsmaatschappijen de komende maanden.....
niet mijn probleem.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door dia »

En had je nu een anulering verzekering of niet.
Had je er geen afgesloten ga je weinig van je centen terugzien.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja die hadden wij wel, 193 euro en 63 cent komt retour.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door osseworst »

Ja die hadden wij wel, 193 euro en 63 cent komt retour.
Geen dank hoor voor het geven van deze tip, graag gedaan. :roll:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik geef juist uitleg aan mensen die denken dat het nachtje hotel en het broodje kaas denken dat dat alles is.

Anyhow: u ook hartelijk dank meneer of mevrouw voor uw bijdrage.

Berto
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2004 14:30

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door Berto »

Arke Fly houdt zich ook niet aan de afspraken nadat er geboekt en betaald is. Ik boekte 2006 een reis naar Gran Canaria Business Class. Ok zou je zeggen maar niets was minder waar. Toen ik mijn ticket kreeg stond ik genoteerd economy class. Dat nam ik niet en zou week later kunnen vertrekken Comfort class, maar er zat een addertje onder het gras. Na 3 weken terug werd me belooft Dat ik Bussines Class terug kon vliegen. Want de Vlucht vanuit Jamaica zou een tussen landing maken. Ik kreeg nieuwe tickets paar dagen voor ik zou vertrekken ,tot mijn verbazing ging ik heen Comfort Class maar terug met Trans Avia economy class om 6.30 vanaf Las Palmas.Het Vliegtuig uit Jamaica moest in onderhoud. Dat accepteerde ik niet. Heen ging ik om 19:30 en terug 1 dag eerder om half 7 dus men pikte me twee dagen af. Uiteindelijk had men een Oplossing inplaats van Februari ging ik pas half Mei Economy class en terug dito. Toen ik mijn reis uiteindelijk gemaakt had duurde het nog een volle maand eer het het teveel betaalde terug gestort kreeg op mijn Giro. Ik vlieg nooit meer Arke Fly ,dan blijf ik liever thuis, of ik vlieg per Iberia die vliegen correct al is het iets duurder.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door sprookje »

Beste ron 1
Even een vraagje je krijgt je geld van die gemiste dag terug natuurlijk had je die liever op je vakantiebestemming door gebracht,maar je wordt vergoed voor die gemiste dag en je hebt een hotel gekregen,
WAT WIL JE NOG MEER DAN??? :roll:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door G7 »

Sprookje.

Arke hoort er gewoon voor te zorgen, dat de mensen weg komen, desnoods met een ander toestel. Dit willlen de meesten niet. Misschien jullie in Belgie wel, maar wij niet.

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

desnoods met een ander toestel
Die haal je zo even uit je broekzak :?:

Zelfs een grote maatschappij als een KLM heeft niet zomaar even een reserve-toestel beschikbaar en die moet vaak dan elders vandaan komen ( waar dus ook evenveel wachttijd voor staat ).

Ik ( en met mij de meesten denk ik ) vinden dit zeer netjes opgelost..

maar ja. sommigen willen blijkbaar het onmogelijke :roll:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ARKE FLY VLIEGTUIGJES + ZIJN VERTRAGINGSDRAMA

Ongelezen bericht door G7 »

Die haal je zo even uit je broekzak
Dat begrijp ik ook nog wel dat dat zomaar niet kan, maar het is wel wekelijkse kost bij Arkefly de laatste tijd. Een reservetoestel zou bij hen geen overbodige luxe zijn.

Wat dacht je wat dat kost om wekelijks zo'n 2 à 300 mensen onder te moeten brengen in dat Sheratonhotel?

En ik wil niet het onmogelijke, maar gewoon de vakantie waar ik voor geboekt en betaalt heb. Zo simpel!

Gesloten