LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Op 26 maart 2014 vertrokken wij met heel veel zin naar Cuba, hiervoor hadden wij alles tot in de puntjes geregeld, genoeg geld mee voor excursies (vooraf bij arke opgevraagd wat deze kosten zodat we niets aan het toeval over zouden laten) souvenirs en bewijs van verzekering unquote
Genoeg geld mee voor souvenirs.
En nu: verplicht winkelen ?
Als ik eerlijk ben: ik vind het een vreemd verhaal. Veel succes met de afhandeling van deze klacht.
Genoeg geld mee voor souvenirs.
En nu: verplicht winkelen ?
Als ik eerlijk ben: ik vind het een vreemd verhaal. Veel succes met de afhandeling van deze klacht.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Je hebt alleen wat kleren etc moeten kopen wat toch niet de hoofdprijs hoeft te kosten.
Stel dat er iets ernstigers was gebeurd, en bepaalde (transport/medicijn/verblijfs/dokters/...) kosten hadden vooruitbetaald moeten worden?
Efin, ook in Cuba is het mogelijk met (evt prepaid) creditcard geld te krijgen. Het is altijd handig om dit voor noodgevallen achter de hand te houden
Stel dat er iets ernstigers was gebeurd, en bepaalde (transport/medicijn/verblijfs/dokters/...) kosten hadden vooruitbetaald moeten worden?
Efin, ook in Cuba is het mogelijk met (evt prepaid) creditcard geld te krijgen. Het is altijd handig om dit voor noodgevallen achter de hand te houden
nederlandse Ambassade in Havanna schreef:Voor sommige betalingen is het mogelijk in Nederland uitgegeven Visa en Mastercard creditcards te gebruiken (in de duurdere hotels). In de meeste steden kunt u met een Visa creditcard gebruik maken van bankautomaten (met pincode!). Vaak bevinden deze bankautomaten zich op straat. U dient daarom goed op te passen voor personen die u uw geld afhandig willen maken. Het is niet mogelijk via Western Union of soortgelijke organisaties geld naar Cuba over te maken.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 10 apr 2014 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Arke is in principe niet schuldig aan de late aankomst van de koffer. Dat het een hoop geregel is, en tijd kost. om dan terplekke nog winkels en dergelijke op te moeten zoeken voor kleding etc is ook niet echt aan Arke te wijten. Ik neem aan dat al de extra gemaakte kosten (kleding, verzorgingsspulletjes, telefoonkosten en dergelijke) vergoed worden, zolang ze uiteraard redelijk zijn, en zolang je dit kan aantonen met bonnetjes.
Maar Arke heeft wel degelijk een steekje laten vallen. Je gaat ervanuit dat als je zo'n reis boekt , je altijd kan terugvallen op de hulp van de reisleiding als er ter plekke problemen zijn. Deze reisleiding heeft zo te lezen geen enkele moeite gedaan om te helpen met de aangifte van de zoekgeraakte koffer bij aankomst.
Echter, de vraag of 100 euro compensatie die Arke nu aanbied voor het ongemak redelijk of juist onredelijk is in dit geval valt uiteraard te betwisten.
Mijn persoonlijke mening is dat 100 euro wel redelijk is, maar dan niet in de vorm van een reischecque, alleen te besteden bij Arkefly.
Maar Arke heeft wel degelijk een steekje laten vallen. Je gaat ervanuit dat als je zo'n reis boekt , je altijd kan terugvallen op de hulp van de reisleiding als er ter plekke problemen zijn. Deze reisleiding heeft zo te lezen geen enkele moeite gedaan om te helpen met de aangifte van de zoekgeraakte koffer bij aankomst.
Echter, de vraag of 100 euro compensatie die Arke nu aanbied voor het ongemak redelijk of juist onredelijk is in dit geval valt uiteraard te betwisten.
Mijn persoonlijke mening is dat 100 euro wel redelijk is, maar dan niet in de vorm van een reischecque, alleen te besteden bij Arkefly.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:22
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
voorop gesteld, de kosten en dergelijke voor de aanschaf van kleding en de telefoonrekening wordt allemaal vergoed door de verzekering van ons.
echter het gaat ons erom dat wij het werk van Arke hebben moeten doen omdat Arke daarin op locatie niet aan thuis gaf en zei dat het ons probleem was en neit dat van Arke, echter hebben wij bij Arke een pakketreis geboekt dus is Arke hier wel verantwoordelijk voor.
doordat Arke niet de handen uit de mouwen voor ons stak hebben wij dit zelf moeten doen, de gevolgen daarvan kun je bovenaan lezen, wij konden gewoon niet de vakantie houden zoals wij die wilde houden, dit had wel enigszins gekund als Arke vanaf moment 1 volledige regie op zich had genomen zoals ook van hen verwacht wordt te doen!
capiche?
echter het gaat ons erom dat wij het werk van Arke hebben moeten doen omdat Arke daarin op locatie niet aan thuis gaf en zei dat het ons probleem was en neit dat van Arke, echter hebben wij bij Arke een pakketreis geboekt dus is Arke hier wel verantwoordelijk voor.
doordat Arke niet de handen uit de mouwen voor ons stak hebben wij dit zelf moeten doen, de gevolgen daarvan kun je bovenaan lezen, wij konden gewoon niet de vakantie houden zoals wij die wilde houden, dit had wel enigszins gekund als Arke vanaf moment 1 volledige regie op zich had genomen zoals ook van hen verwacht wordt te doen!
capiche?
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Voor een Cappucino moet je bij Starbuck zijn op Schiphol of enige andere koffiewinkel.danny198634 schreef:capiche?
Of Thuismaken,is ook erg lekker.
Verder krijg ik het idee dat je het onderste uit de kan probeert te halen en weer een leuk reisje op kosten van Arke te krijgen.
Dat jullie in de stress schieten en compleet van de kaart zijn zegt meer over jullie dan over Arke(en totaal OT maar als je daar al van in de stress schiet dan hoop ik echt dat je nooit in een daadwerkelijke stress situatie terecht komt.)
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
danny198634 schreef:voorop gesteld, de kosten en dergelijke voor de aanschaf van kleding en de telefoonrekening wordt allemaal vergoed door de verzekering van ons.
echter het gaat ons erom dat wij het werk van Arke hebben moeten doen omdat Arke daarin op locatie niet aan thuis gaf en zei dat het ons probleem was en neit dat van Arke, echter hebben wij bij Arke een pakketreis geboekt dus is Arke hier wel verantwoordelijk voor.
doordat Arke niet de handen uit de mouwen voor ons stak hebben wij dit zelf moeten doen, de gevolgen daarvan kun je bovenaan lezen, wij konden gewoon niet de vakantie houden zoals wij die wilde houden, dit had wel enigszins gekund als Arke vanaf moment 1 volledige regie op zich had genomen zoals ook van hen verwacht wordt te doen!
capiche?
Maar wat wil je nu eigenlijk ?
Dat jullie die dag niet als prettig hebben ervaren kan Arke helemaal NIETS aan doen.danny198634 schreef:Dag 3: hebben we een excursie gedaan welke we geboekt hadden bij Arke om de dag wat sneller te laten gaan, echter deze dag hebben we niet echt als prettig bevonden omdat je toch in je achterhoofd hebt dat de bagage ook nu niet mee zou kunnen komen en over het hoofd wordt gezien, kortom een dag waar je niet met volle aandacht bij bent omdat je je druk maakt of de koffer nu wel of niet mee komt.
Wat een onzin, je hoeft helemaal niet bij het hotel te blijven, koffer word gewoon afgegeven bij receptie van het hotel hoor.danny198634 schreef:Dag 4: deze dag waren we eigenlijk van plan om de excursie te doen welke niet door kon gaan, deze dag was er de minste wind wat ideaal was voor de excursie, in plaats daarvan hebben we heel de dag op onze tenen gelopen en verplicht bij het hotel in de buurt moeten blijven want de bagage zou vandaag komen, geloof me dit is nog spannender dan welke film ook, komt de koffer of komt hij niet?
Eindelijk kwam de koffer om 15:45 ontvingen wij de koffer van de taxichauffeur in de lobby, echter bleek de koffer wel een erg ruige rit te hebben gemaakt, de koffer was best beschadigd en de make up die er in zat is daardoor ook niet heel gebleven.
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Dat idee krijg ik ook, hele vakantie in de stress om die koffer.....pfff zo erg dat ze niet eens konden genieten van een excursie.gilas schreef:
Verder krijg ik het idee dat je het onderste uit de kan probeert te halen en weer een leuk reisje op kosten van Arke te krijgen.
Dat jullie in de stress schieten en compleet van de kaart zijn zegt meer over jullie dan over Arke(en totaal OT maar als je daar al van in de stress schiet dan hoop ik echt dat je nooit in een daadwerkelijke stress situatie terecht komt.)
Hoop voor ze dat ze nooit in een daadwerkelijke stress situatie terecht komen want dan ziet
het er niet goed uit.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Als de Arke reisleiding ter plekker alle moeite had gedaan om u te helpen met de aangifte en het plegen van de noodzakelijke telefoontjes om de koffer op te sporen, dan had u meer het gevoel gehad als klant behandeld te worden.
Maar dan had u nog steeds niet de vakantie kunnen vieren zoals u voor ogen gehad had, want de koffer was nog een aantal dagen zoek, buiten de schuld van Arke.
Ik denk dan ook dat de 100 euro die u aangeboden is door Arke , ter compensatie is voor het nalaten van gewenste hulp door de reisleiding ter plekke. En niet ter compensatie van uw gemiste excursies en tijd die u bent kwijtgeraakt door het aankopen moeten doen voor de hoogstnoodzakelelijke dingen..
Maar dan had u nog steeds niet de vakantie kunnen vieren zoals u voor ogen gehad had, want de koffer was nog een aantal dagen zoek, buiten de schuld van Arke.
Ik denk dan ook dat de 100 euro die u aangeboden is door Arke , ter compensatie is voor het nalaten van gewenste hulp door de reisleiding ter plekke. En niet ter compensatie van uw gemiste excursies en tijd die u bent kwijtgeraakt door het aankopen moeten doen voor de hoogstnoodzakelelijke dingen..
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
De "kwestie" bestond in praktische zin uit het doen van de melding op het vliegveld, wat je als reiziger persoonlijk dient te doen, en eventueel de nabezorgde bagage opwachten bij de receptie. Dat laatste had je ook met de receptie af kunnen spreken, mijn ervaring is dat de mensen achter een receptie best even wat in ontvangst willen nemen, dat persoonlijk ijsberen in de lobby was dus nergens voor nodig.danny198634 schreef:nee dat niet, Arke had vanaf melding op het vliegveld de hele kwestie opzich moeten nemen zodat wij dat geregel niet hadden en dergelijke, ook had Arke wat coulanter kunnen zijn en ons kunnen matsen met een excursie, dan hadden wij ons als klant ook klant gevoeld nu waren we maar een stel zeikende toeristen.sjohie schreef:Veel dingen die je noemt zijn een gevoel, een sentiment, subjectieve emoties, en slecht in waarde uit te drukken. Arke beperkt zich tot de materialistische dingen, en daarvoor bieden ze een standaard (wettelijke) vergoeding. En dat laten barstten, tsja, zoveel vluchten gaan er nou ook weer niet van en naar Cuba vanaf Amsterdam. Mijn ouders hadden dit, maar dan met alle bagage, naar Milaan, maar de KLM vliegt daar X keer per dag heen, dus dan krijg je je bagage wat vlotter. Maar gezien je eisen had Arke maar een privejet moeten charteren voor die koffer, of niet?
Arke kon/kan hier dus verder weinig in betekenen. En in de tijd dat je iemand van Arke, of hun agent, hebt uitgelegd wat je persoonsgegevens zijn, en hoe de koffer er uit ziet etc, doe je dat ook zelf bij de balie. Daar win je in praktische zin niks mee, en gezien je reacties hier, had je je dan weer druk gemaakt of dát wel goed zou gaan.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:22
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
onderste uit de kan is de volledige reissom, zoals u kan lezen is dit niet wat ik vraag ook niet eens de helft daarvan.gilas schreef:Voor een Cappucino moet je bij Starbuck zijn op Schiphol of enige andere koffiewinkel.danny198634 schreef:capiche?
Of Thuismaken,is ook erg lekker.
Verder krijg ik het idee dat je het onderste uit de kan probeert te halen en weer een leuk reisje op kosten van Arke te krijgen.
Dat jullie in de stress schieten en compleet van de kaart zijn zegt meer over jullie dan over Arke(en totaal OT maar als je daar al van in de stress schiet dan hoop ik echt dat je nooit in een daadwerkelijke stress situatie terecht komt.)
ik hoop ook dat ook u eens in een dergelijke situatie komt zonder kleding in een land als Cuba terrecht komt, ik denk dat u dan wel anders piept.
tevens kunt u uw grappig bedoelde zin over cappuchino eens uit leggen a.u.b. ?
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Tja...als je dat niet snapt....Het is trouwens cappucino....tevens kunt u uw grappig bedoelde zin over cappuchino eens uit leggen a.u.b. ?
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Maak je geen zorgen,dat is me al een keer gebeurd in Spanje.danny198634 schreef:ik hoop ook dat ook u eens in een dergelijke situatie komt zonder kleding in een land als Cuba terrecht komt, ik denk dat u dan wel anders piept.
Was een beetje vervelend maar na alle handelingen gedaan te hebben en de informatie ingeleverd aan de betreffende balie,zijn we lekker kleding en de benodigde spullen gaan kopen.
Ik heb daarna een heerlijke vakantie gehad,ook al was mijn koffer eerder thuis dan ik zelf.
Bij thuiskomst de bonnen ingeleverd bij de reisorganisatie,die netjes werden uitbetaald met een beetje extra compensatie.
Maar 1 ding wat ik niet heb gedaan is lopen stressen over een koffer met kleding en daardoor mijn valantie in de soep heb laten lopen,dat is geheel en al op jouw eigen conto te schrijven.
Zoals ik al eerder zei,als je al in de stress schiet door deze situatie,dan hoop ik echt niet voor je dat je eens in een echte stress situatie terecht komt.
Zucht...het is allebei italiaans en voor de rest kan je het vast zelf wel bedenken.danny198634 schreef:tevens kunt u uw grappig bedoelde zin over cappuchino eens uit leggen a.u.b. ?
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Maak van de nood een deugd: shoppen staat vast ook in jullie programma: ga een dagje uit, koop iets leuks, ga uit eten en maak er het beste van.
Als dat de enige stress is, dan wens ik je het beste met de komende stress die je moet handlen in je leven.
Probeer het leven van de zonnige kant te (blijven) zien.
Neem raad/advies aan van het forum, daarvoor ben je het onderwerp toch begonnen.
Zo niet: niet miepen.
Veel plezier op evt. andere vakanties en probeer dan je bagage over 2 koffers te verdelen. (die raad las ik al eerder hierboven).
Als dat de enige stress is, dan wens ik je het beste met de komende stress die je moet handlen in je leven.
Probeer het leven van de zonnige kant te (blijven) zien.
Neem raad/advies aan van het forum, daarvoor ben je het onderwerp toch begonnen.
Zo niet: niet miepen.
Veel plezier op evt. andere vakanties en probeer dan je bagage over 2 koffers te verdelen. (die raad las ik al eerder hierboven).
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
probeer wat makkelijker in het leven te staan. Je zit jezelf zo erg in de weg. Het probleem is zo groot als dat je het zelf maakt !
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Daarom ook altijd kleding van beide verdelen over 2 koffers zodat je nooit helemaal zonder zit !!!danny198634 schreef:
onderste uit de kan is de volledige reissom, zoals u kan lezen is dit niet wat ik vraag ook niet eens de helft daarvan.
ik hoop ook dat ook u eens in een dergelijke situatie komt zonder kleding in een land als Cuba terrecht komt, ik denk dat u dan wel anders piept.
tevens kunt u uw grappig bedoelde zin over cappuchino eens uit leggen a.u.b. ?
U en u partner hebben hiervan zelf een stress vakantie gemaakt, niet Arke !
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Maar daar heb je nu toch juist die reisverzekering voor? Die hadden dit allemaal kunnen regelen. Die zijn daar ook in gespecialiseerd. Een reisorganisatie niet. Dan had die verzekering je ook geld kunnen geven of voorschieten en dan was je niet alleen niet die dagen verloren maar had je ook alles nog gewoon kunnen doen.zoals u kan lezen is het niet de schok, maar het zelf moeten regelen van de juiste gegevens en dergelijke doordat de reisleiding hier totaal de plank missloeg dat heeft 4 dagen gekost en een telefoon rekening van 300 euro.
Overigens lijkt het mij dat als je door omstandigheden bepaalde excursies niet hebt kunnen doen en daar extra kosten voor hebt gemaakt, je dit ook gewoon bij de verzekering kunt declareren.
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
kweenie schreef:Maar daar heb je nu toch juist die reisverzekering voor? Die hadden dit allemaal kunnen regelen. Die zijn daar ook in gespecialiseerd. Een reisorganisatie niet. Dan had die verzekering je ook geld kunnen geven of voorschieten en dan was je niet alleen niet die dagen verloren maar had je ook alles nog gewoon kunnen doen.zoals u kan lezen is het niet de schok, maar het zelf moeten regelen van de juiste gegevens en dergelijke doordat de reisleiding hier totaal de plank missloeg dat heeft 4 dagen gekost en een telefoon rekening van 300 euro.
Overigens lijkt het mij dat als je door omstandigheden bepaalde excursies niet hebt kunnen doen en daar extra kosten voor hebt gemaakt, je dit ook gewoon bij de verzekering kunt declareren.
Ik zou er niet teveel van uitgaan dat een reisverzekering een melkkoe is
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
Dat niet. Maat la je door een verzekerd incident bepaalde al betaalde onderdelen van je reis niet kunt doen, dan is dat typisch iets wat wel onder de dekking valt.
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
onzin, erzijn talloze redenen waarom iets niet doorgaat, oa door actie van de verzekerde zelf, je kunt niet alles onder een verzekering schuivenkweenie schreef:Dat niet. Maat la je door een verzekerd incident bepaalde al betaalde onderdelen van je reis niet kunt doen, dan is dat typisch iets wat wel onder de dekking valt.
Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland
er staat verzekering,niet reisverzekering.kweenie schreef:Maar daar heb je nu toch juist die reisverzekering voor? Die hadden dit allemaal kunnen regelen. Die zijn daar ook in gespecialiseerd. Een reisorganisatie niet. Dan had die verzekering je ook geld kunnen geven of voorschieten en dan was je niet alleen niet die dagen verloren maar had je ook alles nog gewoon kunnen doen.zoals u kan lezen is het niet de schok, maar het zelf moeten regelen van de juiste gegevens en dergelijke doordat de reisleiding hier totaal de plank missloeg dat heeft 4 dagen gekost en een telefoon rekening van 300 euro.
Overigens lijkt het mij dat als je door omstandigheden bepaalde excursies niet hebt kunnen doen en daar extra kosten voor hebt gemaakt, je dit ook gewoon bij de verzekering kunt declareren.
zou ook het bewijs van verzekering van de zorgpolis kunnen zijn.