LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
geengast

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door geengast »

sprookje schreef:Wij gaan 3 maal per jaar op vakantie en meestal holland international die hebben dezelfde hotel als arke.Wij hebben altijd mooie kamers,wij boeken ook altijd mininum 4 sterren meestal 5.Naar 3 sterren hotels zoals Comca Manzara, Bodrum gaan wij dus niet.Maar ik vraag mij af ,hebben jullie soms voordeelkamers genomen ?Want dan krijg je natuurlijk de minste kamers.
Bij vakantiereiswijzer scoort het goed maar je moet het bekijken per sterren.Mensen die 5 sterren boeken eisen natuurlijk ook meer.

Holland International, Kras en Arke zijn allemaal van TUI. Eén eigenaar dus. Holland International is de touroperator die probeert het altijd goed te doen, Kras is de operator om zo goedkoop mogelijk rotzooi weg te zetten en Arke is om online dat te verkopen wat de kopers bij Holland International niet wilden.

Het is dus ieders eigen keuze om iets minder kwaliteit voor een iets mindere prijs te boeken.

Emmy75

Re: Arke maakt van 3 persoonskamer een 2 persoonskamer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@VioletPrue,

Het was ook een beetje appels en peren vergelijken, daar was ik me bewust van. Het ging er mij meer om dat je niet krijgt waarvoor je betaald. Een (ruimere) 3-persoonskamer is doorgaans iets duurder en wordt meestal bewust voor gekozen. Als een hotel voorzieningen daarvoor heeft, is een aangepaste kamer soms ook duurder. Het probleem is in dit geval ook wel groter (en wil dit zeker niet tegenspreken of bagatelliseren). Maar ik denk dat een rolstoelafhankelijk persoon bewust een vakantie uitkiest waar deze met rolstoel zich redden kan, ook als daar dan meer betaald moet worden.

Ik ben het met je eens dat het behoorlijk lastig gaat worden als deze persoon niet ter plekke heeft geklaagd. Je moet ze altijd in de gelegenheid stellen ter plekke met een oplossing te komen. Als daar mogelijkheden voor zijn is dit meestal goedkoper voor de touroperator. Redelijkerwijs moet je ze daarvoor de kans geven. Als het probleem opgelost wordt, is het niet eens zo belangrijk bij wie er geklaagd wordt. Als het probleem niet (helemaal) wordt opgelost is het belangrijk bij de hostess te hebben geklaagd, zodat er een dossier is.

In ons voorbeeld hadden we destijds eerst bij het hotel geklaagd. Nu zij gingen dat de dag erna meteen oplossen. Dit hebben we eerst afgewacht en het werd inderdaad opgelost. Dus hebben we niet meer bij de hostess geklaagd. Wel hebben we dit ergens in de vakantie tegen haar gezegd dat het gebeurt was en opgelost was. Dus dat we geen klacht wilde indienen maar gewoon ter informatie lieten weten.

Gesloten