verder vind ik het eerlijk makkelijk gezegd ja het is pech hebben er zijn mensen die sparen misschien wel jaren! voor zoiets!denk eens na dat u jaren spaart en u dit gebeurd,ben u dan vrolijk?nou ik niet
Je kunt het niet ontkennen: pech bestaat nog steeds.
Niemand zegt dat u er vrolijk van moet zijn. Niemand zegt dat het gemakkelijk is te accepteren dat een groot geldbedrag, waarvoor lang gespaard is, (deels) in rook op gaat.
Al deze ellende is erg voor wie het overkomt, maar het simpele feit dat iemand getroffen is, is onvoldoende om de rekening bij een ander neer te leggen. Daar zijn toch echt argumenten voor nodig.
Wij hadden een cruise geboekt bij VCK-travel. We zouden vrijdag 16 april vertrekken naar Shanghai om van daaruit te cruisen naar Japan en Z.Korea.
Ten eerste hadden ze ons die vrijdag en zaterdag constant op de hoogte gehouden over de situatie op schiphol.
Dinsdag daarna belde ze ons voor het rekeningnummer en woensdag stond het hele bedrag weer op onze rekening.Hulde voor het perfect afhandelen van onze geannuleerde reis.
Onze doorlopende reisverzekering hebben we ook nog aangesproken voor de extra kosten nl. visumkosten 180 euro en treinkaartje 40 euro die kregen we ook terug.
Helaas kreeg ik mijn uren die ik vrij moest nemen niet terug.
Ik werk voor een uitzendburo en er was voor mij iemand anders ingehuurd die ook een contract had gekregen voor de tijd dat ik er niet was. Dus mijn vakantieuren ben ik nu kwijt.
Wij hadden dus duidelijk niet de juiste organisatie nl. Cruise Travel uit Putten.
Geboekt voor een compleet pakket vlucht, cruise Brazilië- Amsterdam, hotel en transfer. Onze vlucht is geannuleerd (19 april ). Zelf kontakt op moeten nemen, (dat doen zij niet is hun stelling, lijkt mij te wringen met het komen van een rederlijk alternatief) dan komen zij met het voorstel 4 dagen later te vliegen en 4 dagen later in Recife aan boord te gaan maar wij moeten wel als bijkomende kosten een binnenlandse vlucht bijbetalen en weer hotel en weer transferkosten (bovenop ons reeds betaalde reissom). Daarbij werd gesteld het was niet zeker of het schip wel in Recife aankwam. Ander voorstel was in Tenerife aan boord te gaan, dat is dag 11. Dan is de cruise bijna voorbij!!
Beide opties hebben wij niet geaccepteerd. Minder dan wel veel minder dagen en dan ook nog onzeker en bijbetalen!! Dat is toch absurd. Er wordt ons ook eerst ook nog gezegd wellicht krijgt u een gratis cruise van MSC, blijkt onzin te zijn. Maar wij krijgen alleen de vluchtkosten terug van Cruise Travel. Dus niet cruise, hotel en transfer. Volgens de informatie waarvan ik kennis genomen heb van de ANVR en de Consumentenbond hadden zijn een gelijkwaardig alternatief moeten bieden, danwel de volle reissom terugstorten.Dus niet minder dagen en veel meer kosten. Als wij geaccepteerd hadden, zouden zij wellicht (naast al gemaakte marge op cruise etc.) ook nog op de bijkomende kosten een marge hebben gemaakt. Daarbij rekenen zij bij boeking ook 24,-- euro per persoon garantie vliegticket. Dat betaal je dus ook voor niets.
In tegenstelling met Cruise Travel heeft VCK duidelijk gedaan wat gedaan moest worden. Prima. Wij zullen VCK positief onthouden. Ten aanzien van Cruise Travel wordt ons geschil (mede op basis info Consuwijzer, Consumentenbond en ANVR) aan de Geschillencommissie Reizen voorgelegd.
Laatst gewijzigd door Wim Batenburg op 22 mei 2010 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de dag van ons eigenlijke vertrek,vrijdag de 16e,nam VCK-travel s'morgens vroeg om 8.50 contact met ons op.
Ik vertelde ze dat ik de luchtvaartmaatschappij al gebeld had,Cathay Pacific,maar die waren pas vanaf 9.00 bereikbaar.
Maar nee hoor,hoefde ik niet te bellen,dat deden hun,was hun taak zeiden ze.
Ook gaven ze al meteen aan dat alle kosten voor hun rekening zouden komen nl., de vlucht,het hotel in Shanghai en de cruise natuurlijk.Want we hadden alles bij hun geboekt.
Ik zou ook iedereen deze reisorganisatie aanraden.
Perfecte opstelling van VCK. Petje af!! Wij hadden de zaterdag voor vertrek (vertrek maandag) gebeld met Cruise Travel om een en ander af te stemmen en zij zeiden wij nemen contact met u op als het nodig is . Hebben zij niet gedaan. Wij hebben zelf maandag gebeld en doodleuk werd er later gezegd: bellen dat doen wij niet de klant moet zelf bellen. Zij willen alle kosten bij de klant en bij de verzekeraar neerleggen. Dus zelfs de marge die zij gemaakt hebben op de cruise etc. behouden. Te gek voor woorden.
Ik ben erg actief geweest op het forum van Cruise Travel. Ze werden me spuugzat denk ik. Mede door ( naar mijn idee) informatieve informatie van Consumentenbond en Consuwijzer en ANVR (dank aan deze organisaties) die ik op het forum zette.
Uiteindelijk hebben zij mij (conform de voorwaarden) de volledige reissom verhoogt met de kosten van de geschillencommissie terugbetaald. Ondanks dat zij eerst bij hoog en laag beweerden dat er geen sprake van kon zijn. Ik heb ze wel moeten beloven niet meer op het forum van Cruise Travel actief te zijn.
Op het Cruise Travel forum kom ik dan ook niet meer. Heb ik niets meer te zoeken. Ik heb mijn buik vol van deze organisatie, die mij in eerste instantie, volgens mijn beleving, met list en bedrog wilde afschepen.
Overigens hebben wij zelf ook nog genoeg niet vergoede kosten gemaakt, maar dat zij zo.
ik ben blij dat jij ! je geld terug hebt,misschien kan je nu gewoon een andere vakantie boeken?en dat moet dan maar hun site en overal alles bombarderen ,blijkbaar zijn ze toch gevoelig voor slechte publiciteid,maar je stond ook in je recht,ja dat je moet beloven dat je nu stopt is logisch,
ze hebben nu hun medewerking gegeven en het is over...petje af voor jou voor je volhouden het is jou geld waar nog niks meegedaan is klaar uit..
en ja de gemaakte kosten,nog wat via reisverzekering misschien gehad?en tja het zei zo,..de grootste kostenpost heb je terug..
hoop dat je nog een mooie vakantie mag maken!