LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedorven vakantie Turkije

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rvkeuken

Re: Bedorven vakantie Turkije

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Juist ja schreef: Ik snap echt de ophef niet. Je boekt een 8-daagse reis met 2 reisdagen, je boekt geen vluchttijden bij een strandpakketje met een chartervlucht. Overal, ook op bevestigingen e.d., staat vermeld dat vluchttijden onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Duidelijker kan echt niet. Daarom snap ik al die ophef niet. Mensen lezen niet, kijken met hun neus. Buiten dat wordt er hier ook nog eens 9 van de 10 keer een reisorganisatie, reisbureau of airline zwart gemaakt terwijl ze gewoon in hun recht staan en dit hele gedoe met vluchttijden overal vermeld staat, tot in de ANVR voorwaarden en algemene voorwaarden (waar mensen bij boeking mee akkoord gaan) aan toe.
Er zitten tussen de reisorganisaties, organisaties die dit bewust doen, zeggen dat je vroeg heen vliegt/laat terugvliegt en vervolgens laat heen vliegen en vroeg (midden in de nacht) terugvliegen. De hoeveelheid klachten hier geeft al aan dat het geen incident is. Dit deugt voor geen kant, al mag het van de voorwaarden, dit is gewoon bewust misleiding, doen alsof er 8 vakantiedagen zijn en dit een week/maand van te voren terugbrengen tot 6 dagen + 2 reisdagen.
Ongeacht of dit chartervluchten zijn, ongeacht de prijs, ongeacht de voorwaarden, blijft dit gewoon niet netjes. Ik blijf van mening dat je dit niet vaak genoeg kan aankaarten en ga zeker niet mensen hierop aanvallen als ze dit doen met onnodige opmerkingen zoals slotje.
Juist ja schreef: Wellicht moeten mensen die voorwaarden eens doorlezen alvorens te boeken. Daarnaast moet men eerst eens zelf nadenken en zich laten informeren alvorens een bedrijf onterecht zwart te maken op de diverse fora. Dat is pas een schande. Het noemen van 'slotje' valt daarbij in het niet.
Ik vind het dus niet onterecht zwart maken, het mag van de voorwaarden, maar of je het dan ook moet doen....

Overigens zullen een aantal mensen inderdaad zelf hun vluchten/hotels boeken, maar vaak weten mensen dit niet, lijkt het meer standaard te worden om de vluchttijden te veranderen en weet ik bijv. niet of je ook een pakketreis met lijnvluchten kan boeken, waarschijnlijk wel, maar je overschat denk ik hoe mensen hun reis boeken: 8 dagen kreta (zo wordt het geadverteerd): leuk, doen we! Vervolgens blijken het er 6 te zijn met een vroege aankomst op dat 2 en een laat vertrek op dag 7. Daarna ga je pas uitzoeken waarom, en dan is het nog de vraag of je weet wat een charter/lijnvlucht is.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

rvkeuken schreef:Ik vind het dus niet onterecht zwart maken, het mag van de voorwaarden, maar of je het dan ook moet doen....
Jaja, dus het komt eigenlijk op het volgende neer: als je geen geld hebt om te eten mag je wel stelen. Het staat wel in de wet dat het niet mag maar of we de wet ook moeten naleven voor mensen die honger hebben.....

rvkeuken

Juist ja schreef:
rvkeuken schreef:Ik vind het dus niet onterecht zwart maken, het mag van de voorwaarden, maar of je het dan ook moet doen....
Jaja, dus het komt eigenlijk op het volgende neer: als je geen geld hebt om te eten mag je wel stelen. Het staat wel in de wet dat het niet mag maar of we de wet ook moeten naleven voor mensen die honger hebben.....
Nee, daar komt het niet op neer, ik zou het op prijs stellen als je mij geen woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd.

Wat ik zeg:
De voorwaarden geven enige ruimte.
Organisaties lijken die ruimte maximaal te gebruiken: we mogen veranderen, dus we adverteren dat we om 8.00 uur vertrekken, maar we vertrekken om 23.55.
Hoewel dit riekt naar misleiding, mag het volgens de voorwaarden. Volgens de grondwet mag je ook je mening hierover hebben en ik vind het prima als mensen die uiten. De beschuldigingen aan het adres van de reisorganisatie zou ik misschien niet uiten, maar dat mensen verontwaardigt zijn mag zeker wel en die verontwaardiging vind ik vaak terecht.

Een vergelijking die meer recht doet: de ah goedkoopste prijs portemonnee. Toen dit net ingevoerd werd, hebben mensen daar volop gebruik van gemaakt (hele kratjes bier gratis + appeltaart), mag het: ja, is het juist: naar mijn mening niet.
Regels/voorwaarden moeten gelden als achtervang, voor incidentele problemen. Niet bij ieder wissewasje moet je daarnaar verwijzen, zowel vanuit de consument, als vanuit de organisatie. Een consument moet bijv. ook niet gelijk klagen bij een vertraging van een half uur. Leidt alleen maar tot een (aan)klaagcultuur.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

rvkeuken schreef:Nee, daar komt het niet op neer, ik zou het op prijs stellen als je mij geen woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd.
Ik leg je niets in de mond, ik maak een vergelijking die m.i. de lading van jouw opmerking prima dekt. Maar goed, als we direct deze toon gaan aanslaan rvkeuken dan zijn de discussies met jou voor mij hier ten einde.

dia

Ongelezen bericht door dia »

janrena het punt is u bent op de juiste datum op vakantie vertrokken en u bent op de juiste datum terug naar huis vertrokken.U bent vrijdagavond om 23.30 opgehaald dus de vrijdagavond heeft lang genoeg geduurd om afscheid te nemen van je kennisen.
In Belgie verkopen ze reizen als 7 nachten en niet in dagen.
Het lijkt mij dat janrena geen 7 nachten heeft gekregen,weet niet juist hoe het in Nederland is maar 8 dagen omvat toch 7 nachten of niet.
Aangezien zij al voor middernacht uit haar hotel is gehaald heeft janrena maar 7 dagen en 6 nachten gekregen.
Dus dat mag ook allemaal dan,ik denk het niet.

rvkeuken

'Ik vind' zijn mijn eerste woorden, jij zegt vervolgens: 'het komt er dus op neer'. Hiermee maak je dus een vergelijking met mijn, toegelichte mening en dit voelt dus als woorden in de mond leggen.

Daarnaast is de vergelijking niet terecht, ik zeg nergens dat je de wet mag overtreden. Dat doen de reisorganisaties ook niet, maar ook diegene die het aankaarten niet. Ik vind het standaard veranderen van vluchttijden wel moreel onjuist en daarom logisch en terecht dat mensen daarom klagen.

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

Zijn er verder nog wel leuke herinneringen aan de vakantie overgebleven, of is dat allemaal verdwenen doordat de vakantie is ingekort?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

janrena schreef:Al die mensen die reageren van je moet niet zo zeuren e.d. zullen dit waarschijnlijk nog nooit hebben meegemaakt, of zullen wel bij een reisorganisatie werken of zo.
Hier word ik toch zó moe van.
Jaahaaa, ik heb echt wel eens te maken gehad met vluchttijden die ineens wijzigden (wat volgens de tickets kan gebeuren) en neeehheee, ik werk niet voor een reisorganisatie.
Er zijn nou eenmaal ook mensen die wél vooraf informatie inwinnen en dus weten dat vluchttijden kunnen wijzigen, zowel in je voordeel als in je nadeel.
Stel nou dat u die laatste zaterdag opeens 12 uur langer in Turkije had kunnen vertoeven, had u dan ook gaan lopen klagen dat het allemaal zo asociaal was en dat de reisorganisatie dat niet kan maken?
Ik vermoed van niet.
U klaagt omdat het negatief voor u uit heeft gepakt.
Heel spijtig en vervelend, maar het mag.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sluit me helemaal bij violet aan....en mensen hebben wel ervaring als je de andere topics even leest...
en neeeeeeeeeeeeee ik werk ook niet in de reisbranche en jaaa ik heb veel reiservaring.

Gesloten