LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen voor electronisch inchecken

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MarjanNijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 15:08

betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door MarjanNijman »

Binnenkort ga ik met mijn echtgenoot op vakantie naar Kreta. Van ArkeFly krijg ik het bericht dat ik voor € 10,00 p.p electronisch kan inchecken. Ik bezoek de desbetreffende website. Ik kan alleen plaatsen uitzoeken achter in het vliegtuig en stoelen met extra beenruimte zijn niet beschikbaar. Bovendien wordt vermeld dat de mogelijkheid om op Schiphol een voorkeur voor een bepaalde plaats niet meer aangegeven kan worden. Moet ik nu voor een gewone servicehandeling ook al gaan betalen?

Marjan

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door mangogirl »

ArkeFly doet niet aan elektronisch inchecken, dat kan alleen op de luchthaven bij de balie of bij een automaat. Wat wel via de website kan is van te voren een stoel uitzoeken. In wat voor type toestel vliegt u? Zo te zien zijn er in de meeste toestellen niet veel plaatsen met meer beenruimte, zou het kunnen dat iemand anders die asl gereserveerd heeft?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door sprookje »

Dat klopt wat mangogirl zegt je kan alleen een stoel reserveren.Voor stoelen met meer beenruimte betaal je extra en daarom kan je die niet kiezen.Waarschijnlijk heb jij voor de goedkoopste plaatsen betaald en kan je enkel daaruit kiezen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door MLF »

charters hebben geen extra beenruimte en met chartervluchten kun je niet thuis of electronisch inchecken

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote MLF
------------
charters hebben geen extra beenruimte.
----------------------------------------------

Je kunt bij bepaalde charters wel reserveren voor de voorste stoelen of bij de uitgangen.
Betaal je €15 pp meer voor.
Had het ergens gelezen maar kan het niet terug vinden.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door NewDutchie »

MLF doet ook weer een (verkeerde) duit in het zakje:

Site Arkefly:
Economy Class 76 cm
Comfort Class 84 cm
Star Class 104 cm

Dit kan in alle 767-300 toestellen en de eigen 737-800 (niet Star Class). De tijdelijk ingehuurde kist heeft deze optie niet.

Kijk anders ook even op de site van Arkefly onder "Nieuwe vluchtschema's oktober 2008", daar staat per vlucht de mogelijkheden aangegeven.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door meniles »

NewDutchie heeft gelijk.

Sterker nog bij een aantal touroperators (in ieder geval de gehele Sundio Group, Sunweb, Marysol, Sudtours (vanaf 1 nov.), TraXs etc) bieden online inchecken aan op alle transavia.com vluchten. 100% gratis zelfs.

Verder is het zo dat je op deze charters (ook als je ze los boekt via transavia.com) gewoon (vooralsnog) gratis een plekkie op rij 1 kunt reserveren.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door diepezucht »

En net als in dit topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=60

gaat dhr/mevr MLF gewoon door met 100% liegen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door MLF »

Tuurlijk doe ik het fout, ik was thuis inchecken en ik kon geen incheckcode vinden, ik heb Thomas Cook gebeld en zij zeggen: inchecken kan niet met een chartervlucht.......

dus.....he NewDutchie!!!!!!!!!!

(vorig jaar was hetzelfde geval)

nog even over de been ruimte, elke rij is verschillend.....let maar eens op, bv rij 2 heeft meer beenruimte dan toen ik op rij 21 zat...beide waren geen nooduitgang.
Ooit zat ik op de laatste rij, die is ook smaller.....

(goh ik vlieg te vaak........sorry dat ik zoveel weet........ik klets alleen wat ik zelf zie en mee maak, komt niet uit mijn mouw hoor)

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door Ballie »

Natuurlijk kan je wel van te voren inchecken op Transavia vluchten (vanaf 24 uur voor vertrek). Heb ik reeds meerdere malen gedaan met reizen van Sudtours en Evenements Reizen. Geen enkel probleem.

rony1434
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2010 11:03

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door rony1434 »

Hi all.
Ik vond een online service, [URL = "http://www.checkmein.eu/"] http://www.checkmein.eu/ [/ URL] die online check-in is bepaald door het verstrekken van de beste plaatsen Preffered door ons.
Ze sturen instapkaart per e-mail en kosten 9 euro / persoon enkele reis.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: betalen voor electronisch inchecken

Ongelezen bericht door Mk »

Bij Arke kan je alleen electronisch inchecken als je eerst voor minimaal 5 euro pp een stoel reserveert. En dan nog kan je uiteraard alleen stoelen kiezen in de klasse die je geboekt hebt (dus Star, Comfort of Economy) met de bijbehorende beenruimte.

Mensen die dit willen zijn dus duurder uit, mensen die dit niet willen betalen iets minder en lopen het risico dat ze bijvoorbeeld niet bij elkaar zitten.

Gesloten