Betalen voor je handbagage?
Betalen voor je handbagage?
Wie tegenwoordig een goedkoop ticket boekt bij KLM of Air France, moet bijbetalen voor handbagage. En dat terwijl het Europese Hof in 2014 bepaalde dat handbagage altijd bij de ticketprijs moet zitten. In dit artikel zochten we uit hoe dit zit: https://radar.avrotros.nl/artikel/klm-v ... meer-61731
Heeft dit invloed op jouw vakantieplannen? Neem je minder bagage mee of betaal je extra? En wat is jouw beste truc om zo veel mogelijk bagage in zo'n klein mogelijke tas mee te nemen?
Heeft dit invloed op jouw vakantieplannen? Neem je minder bagage mee of betaal je extra? En wat is jouw beste truc om zo veel mogelijk bagage in zo'n klein mogelijke tas mee te nemen?
-
juliomariner
Re: Betalen voor je handbagage?
Beste truc is alle kleding heel strak oprollen ipv opvouwen, scheelt enorm veel ruimte.
-
StevieNL81
En wat is dan de definitie van handbagage?
Je mag gewoon een tas of rugzak gratis meenemen en moet alleen voor bv een trolley bijbetalen.
Je mag gewoon een tas of rugzak gratis meenemen en moet alleen voor bv een trolley bijbetalen.
Wat wel of geen handbage is, kan je op de website van je vervoerder zien. Meestal dezelfde standaard maximum-maten.
Ik kreeg ooit een tip van iemand, dat handbagage niet wordt gewogen. Helaas was mijn ruimbagage te zwaar, dus ik ging wat bagage overzetten.
Ik neem ook een jas mee naar Thailand en die heeft grote zakken en die vul ik ook helemaal.
Ik neem ook een jas mee naar Thailand en die heeft grote zakken en die vul ik ook helemaal.
Goeie tip!
Je kunt ook nog zo'n worker broek aantrekken met van die zakken opzij. Die kun je ook nog helemaal volstouwen.
En een hoodie met zo'n grote buidel voorop.
Je kunt ook nog zo'n worker broek aantrekken met van die zakken opzij. Die kun je ook nog helemaal volstouwen.
En een hoodie met zo'n grote buidel voorop.
-
J. Deltoer
Joh, check gewoon koffers ruimbagage in als je zover wil reizen en ga niet zo goedkoop meuten.
juliomariner
vindt dit leuk
In extreme gevallen wordt deze wel gewogen.
Dat zal niet erg comfortabel zitten, tenzij je je jas uittrekt en deze of onder de stoel voor je legt of in het handbagagevak doet. Maar daar kunnen zaken breken als anderen onvoorzichtig dingen erin rammen.
kuklos schreef: ↑17 jul 2025 17:31In extreme gevallen wordt deze wel gewogen.
Dat zal niet erg comfortabel zitten, tenzij je je jas uittrekt en deze of onder de stoel voor je legt of in het handbagagevak doet. Maar daar kunnen zaken breken als anderen onvoorzichtig dingen erin rammen.
Het is voornamelijk veel snoep wat ik meeneem en kleding als handbagage. Dat breken zal wel meevallen.
Uhm, pas op met snoep, dat mag je niet overal zomaar invoeren.
-
StevieNL81
Bedank voor uw link.
Ik heb betaald via creditcard via vliegwinkel.nl
Op mijn E-ticket staat bagage 2 stuks niet meer dan 30 kg.
Ik ga ervan uit dat het handbagage 7 kg is er ruimbagage 23 kg.
Ik heb betaald via creditcard via vliegwinkel.nl
Op mijn E-ticket staat bagage 2 stuks niet meer dan 30 kg.
Ik ga ervan uit dat het handbagage 7 kg is er ruimbagage 23 kg.
Het zijn een paar repen fruittella (aardbei) en een paar zakken haribo snoepjes.
Ik zal hierdoor toch geen problemen krijgen?
Vlak voordat ik vertrek wil die dame een paar repen Dubai chocolade. Die koop ik wel bij de Xenos.
Welke dame?
Die ik ga opzoeken in Thailand. Haar tante ken ik goed want door die tante heb ik haar leren kennen.
Die tante bestelt vaak eten bij mij.
Die tante bestelt vaak eten bij mij.
riddert
vindt dit leuk
Overigens mag je dus 30 kilo ruimbagage meenemen verdeeld over twee koffers. Plus 7 kilo handbagage.
Ik zie een vluchtnummer dat is dacht ik geen boekingsnummer.
Gelukkig maar dan.