Hoi,
Hierbij wil ik jullie waarschuwen om niet bij Bizz travel een reis te boeken. Ook al hebben zij zogenaamde aantrekkelijke aanbiedingen.
2 uur voor vertrek nemen zij telefonisch contact op om effe doodleuk te vermelden dat de vlucht is overboekt en dat we de volgende ochtend om 6.15 een andere vlucht kunnen pakken. Wij stonden al klaar op schiphol om te vertrekken. De vergoeding die zij per persoon willen toekennen is 15 euro per persoon! Net alsof een taxirit en een genoodzaakte overnachting in een hotel 15 euro kost.
Dus wees alert en boek niet bij Bizz travel, tenzij je het een doodnormale zaak vindt dat je 2 uur voor vertrek te horen krijgt dat de vlucht overboekt is en dat zij geen hotel noch diner willen vergoeden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BizzTravel
Re: BizzTravel
Ik raad u aan om hiermee geen genoegen te nemen. Bizz travel is aangesloten bij het ANVR en deze voorwaarden zijn dus van toepassing. Hierin is bepaald dat Bizz travel aansprakelijk is voor schade als dat aan hen is toe te rekenen. Overboeking is aan hen toe te rekenen, zeker gezien het late tijdstip van de melding.
U kunt een hogere schade eisen (extra vervoerskosten, hotelkosten indien u niet per openbaar vervoer om 06.15 hr ter plaatse had kunnen zijn, een relatieve vermindering van de reissom en evt. eenvergoeding voor gederfd reisgenot)
Als zij hiermee niet akkoord gaan moet u naar de geschillencommissie stappen. U heeft geen advocaat nodig en het klachtgeld van ca 20 a 40 euro krijgt u vergoedt als u gelijk krijgt.
U kunt een hogere schade eisen (extra vervoerskosten, hotelkosten indien u niet per openbaar vervoer om 06.15 hr ter plaatse had kunnen zijn, een relatieve vermindering van de reissom en evt. eenvergoeding voor gederfd reisgenot)
Als zij hiermee niet akkoord gaan moet u naar de geschillencommissie stappen. U heeft geen advocaat nodig en het klachtgeld van ca 20 a 40 euro krijgt u vergoedt als u gelijk krijgt.
Hartelijk dank voor uw reactie! ik kom net terug van de vakantie. we hebben zeker wel genoten. heb bericht doorgekregen dat zij 75 euro per persoon willen vergoeden. en dat die 15 euro per persoon berust was op een intern misverstand. moet ik hiermee akkoord gaan? of is het aan te raden bureau rechtschulp in te schakelen?
-
2 vragen:
1. was de vakantie uiteindelijk naar wens?
2. wat waren jouw extra kosten?
1. was de vakantie uiteindelijk naar wens?
2. wat waren jouw extra kosten?
Estrelia,
Ik neem aan dat je zelf kan bepalen of deze vergoeding toereikend is.
Als ze overeenkomen met de door jou gemaakte kosten moet je tevreden zijn.
Ik neem aan dat je zelf kan bepalen of deze vergoeding toereikend is.
Als ze overeenkomen met de door jou gemaakte kosten moet je tevreden zijn.
Ik denk dat je die 75 euro moet pakken. Meer zal het niet worden. In de reisbranche zijn ze niet zo scheutig met vergoedingen (marges zijn ook heel klein). Voor 75 euro p.p. heb je toch wel een hotel kunnen boeken? Eten tel ik niet mee want dat moet je sowieso. Succes ermee!
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben van mening dat die 15 euro helemaal niet berust was op een intern misverstand. de reden dat zij 75 euro per persoon willen vergoeden is omdat ik waarschijnlijk gedreigd heb om een advocaat in de arm te nemen en dit tevens te melden bij pieter storms, tros radar en andere programma's die opkomen voor de belangen van de consument. De reden dat ik dit heb vermeld is omdat ik niet wil dat dit andere reizigers/klanten overkomt. En waar ik helemaal pissig om was, was de manier hóe de contactpersoon van bizztravel doorgaf dat de reis niet door kan gaan. zijn mening: "tja... het kan wel éens gebeuren dat een vlucht overboekt is".