pcs001 schreef:@ troyair,
Tussen wat mij verteld wordt door een medewerkster van de reisorganisatie
zijn feiten welke nimmer daadwerkelijk naar boven zal komen, wat mij meer steekt indeze is het feit dat de reis geanulleerd diende te worden om vervolgens op nieuw te moeten boeken, het gaat mij meer om klantvriendelijkheid, moet ik eens bij m'n klanten proberen, ben ik geheid zeer snel uitgewerkt. Daar gaat het mij om, desalniettemin voor mij never nog een boeking bij één van eerder genoemde reisorganisatie's.
Trouwens, voorgaande keer was D-Reizen als de kippen erbij om hierop te reageren, nu nixs meer gehoord/gezien, hoeft wat mij aangaat ook niet.
BTW, in welk verband dien ik "troyair" te lezen, alszijnde een touroperator??
Ik werk idd voor een internationale internet touroperator.
Het probleem in de reisbranche is dat dingen vaak heel anders werken dan in andere branches.
Een wijziging van datum van een reis wordt over het algemeen in reserveringssysteem vrijwel altijd als annulering gezien.
Dat klinkt heel onlogisch, je zou tenslotte denken dat je iets slechts aanpast, maar dat heeft oa te maken met tarieven.
De tarieven worden over het algemeen opgebouwd op basis van beschikbaarheid en periode van verblijf.
Hoe minder er beschikbaar is, hoe hoger de prijs.
Dat zelfde geldt voor hoogseizoen en laagseizoen.
Het enige nadeel van het boeken van een reis bij bijvoorbeeld D-reizen, maar die wordt georganiseerd door een andere touroperator ( zoals hier Neckermann of Vrij-uit) is dat men hier te maken heeft met verschillende regeltjes van verschillende aanbieders.
Ik bedoel het absoluut niet persoonlijk, maar ik maak bijna dagelijks dit soort problemen mee als u heeft ondervonden, en daarbij ben ik heel eerlijk: regels zijn nou eenmaal regels. Ik kom hele schrijnende gevallen tegen waarbij mensen voor duizenden euro's het schip in gaan, maar er gelden nou eenmaal boekingsvoorwaarden waarmee de klant altijd akkoort mee is gegaan tentijde van de boeking.
Het is natuurlijk een kwestie van klantvriendelijkheid, maar de meeste touroperators maken maar heel weinig uitzondering, omdat het of veel geld kost, of omdat zij anders veel geld mislopen.