LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boekingsmaatschappij AMOMA.com cancelt hotel na bevestiging
-
Boekingsmaatschappij AMOMA.com cancelt hotel na bevestiging
Beste lezers,
Ik vroeg me af of er iemand van deze situatie wellicht verstand heeft...
Ik heb een 3tal weken geleden een goede deal gevonden voor een vakantie naar Ibiza deze zomer.
We hebben het verblijf geboekt bij Amoma.com. Een week later, voordat we de vlucht gingen boeken,
hebben we bij het hotel gevraagd om een bevestiging van onze boeking. Om zeker te weten dat deze goed is doorgekomen!
(Bijkomstige informatie is dat wij prijstechnische een goede deal hadden omdat ze de kamer elders ook voor een hogere prijs aanbieden.)
Het hotel heeft ons een bevestiging + boekingsnummer per mail teruggestuurd én ook Amoma.com heeft onze boeking bevestigd...
Vandaag krijg ik telefoon van Amoma.com dat ze ons verblijf moeten annuleren namens het hotel. Het hotel heeft geen plek voor ons.
Ik heb gezegd daar niet mee akkoord te gaan (in hoeverre ik er niet mee akkoord kán gaan??) en wil dat ze ervoor zorgen dat we er wel kunnen blijven, óf dat ze ons minstens ook de vluchtkosten moeten vergoeden, óf ze moeten zorgen voor een gelijkwaardige accomodatie (of beter, tegen uiteraard dezelfde prijs).
Nu ging ze met hetgeen ik zei terug in overleg met o.a. het hotel, en zouden ze later terug contact met mij opnemen voor een (nieuw?) voorstel.
Nu de vraag: wat kan ik hiermee? In hoeverre sta ik in mijn recht, en/of in hoeverre heeft Amoma.com het recht (ná bevestiging van het verblijf van zowel de kant van Amoma, als het hotel) dit zomaar te annuleren en mij met o.a. verloren vluchtkosten op te zadelen?
Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en lees graag uw reactie tegemoet.
Bedankt voor te lezen!
Ik vroeg me af of er iemand van deze situatie wellicht verstand heeft...
Ik heb een 3tal weken geleden een goede deal gevonden voor een vakantie naar Ibiza deze zomer.
We hebben het verblijf geboekt bij Amoma.com. Een week later, voordat we de vlucht gingen boeken,
hebben we bij het hotel gevraagd om een bevestiging van onze boeking. Om zeker te weten dat deze goed is doorgekomen!
(Bijkomstige informatie is dat wij prijstechnische een goede deal hadden omdat ze de kamer elders ook voor een hogere prijs aanbieden.)
Het hotel heeft ons een bevestiging + boekingsnummer per mail teruggestuurd én ook Amoma.com heeft onze boeking bevestigd...
Vandaag krijg ik telefoon van Amoma.com dat ze ons verblijf moeten annuleren namens het hotel. Het hotel heeft geen plek voor ons.
Ik heb gezegd daar niet mee akkoord te gaan (in hoeverre ik er niet mee akkoord kán gaan??) en wil dat ze ervoor zorgen dat we er wel kunnen blijven, óf dat ze ons minstens ook de vluchtkosten moeten vergoeden, óf ze moeten zorgen voor een gelijkwaardige accomodatie (of beter, tegen uiteraard dezelfde prijs).
Nu ging ze met hetgeen ik zei terug in overleg met o.a. het hotel, en zouden ze later terug contact met mij opnemen voor een (nieuw?) voorstel.
Nu de vraag: wat kan ik hiermee? In hoeverre sta ik in mijn recht, en/of in hoeverre heeft Amoma.com het recht (ná bevestiging van het verblijf van zowel de kant van Amoma, als het hotel) dit zomaar te annuleren en mij met o.a. verloren vluchtkosten op te zadelen?
Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en lees graag uw reactie tegemoet.
Bedankt voor te lezen!
Laatst gewijzigd door ladyluna17 op 24 mei 2017 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Boekingsmaatschappij AMOMA.com cancelt hotel na bevestiging
Zoals ik het lees is het hotel te goedkoop verkocht. U geeft zelf al aan dat via andere kanalen boeken honderden euro's duurder is.
Het zou Amoma sieren om gewoon eerlijk te zijn door te zeggen dat er kennelijk een fout is gemaakt in de prijs. U had kunnen weten dat de aangeboden prijs niet reëel is.
Dus rechten heeft u niet. En al helemaal niet op een andere locatie voor hetzelfde geld.
Het zou Amoma sieren om gewoon eerlijk te zijn door te zeggen dat er kennelijk een fout is gemaakt in de prijs. U had kunnen weten dat de aangeboden prijs niet reëel is.
Dus rechten heeft u niet. En al helemaal niet op een andere locatie voor hetzelfde geld.
-
@ NeoDutchio: Persoonlijk vind ik € 60 per persoon, per nacht, voor een 2 sterrenhotel niet een irreële prijs. Dat het elders duurder aangeboden is kan, maar Amoma stunt dan ook niet voor niks met 'de goedkoopste' te zijn. Imo is het dan vrij reëel in te denken dat zij accomodaties aan een goedkopere prijs hebben kunnen inkopen.
-
Waarom zegt u dan dat de kamers aangeboden worden voor honderden euro's meer? € 60 klinkt netjes voor een hotel ergens in een klein dorpje achteraf zonder faciliteiten, maar klinkt weer veel te goedkoop in een stad of toeristisch gebied. Overigens is het in Nederland al moeilijk een hotel te vinden voor € 60. Ik weet niet in welke stad het hotel staat, maar € 60 pppn klinkt mij als goedkoop.ladyluna17 schreef:@ NeoDutchio: Persoonlijk vind ik € 60 per persoon, per nacht, voor een 2 sterrenhotel niet een irreële prijs. Dat het elders duurder aangeboden is kan, maar Amoma stunt dan ook niet voor niks met 'de goedkoopste' te zijn. Imo is het dan vrij reëel in te denken dat zij accomodaties aan een goedkopere prijs hebben kunnen inkopen.
-
Ik heb het aangepast, gezien ik met uw aangevoerde discussie niet bereik te achterhalen wat voor consumentenrecht er in deze kwestie schuilt.NeoDutchio schreef:Waarom zegt u dan dat de kamers aangeboden worden voor honderden euro's meer? € 60 klinkt netjes voor een hotel ergens in een klein dorpje achteraf zonder faciliteiten, maar klinkt weer veel te goedkoop in een stad of toeristisch gebied. Overigens is het in Nederland al moeilijk een hotel te vinden voor € 60. Ik weet niet in welke stad het hotel staat, maar € 60 pppn klinkt mij als goedkoop.ladyluna17 schreef:@ NeoDutchio: Persoonlijk vind ik € 60 per persoon, per nacht, voor een 2 sterrenhotel niet een irreële prijs. Dat het elders duurder aangeboden is kan, maar Amoma stunt dan ook niet voor niks met 'de goedkoopste' te zijn. Imo is het dan vrij reëel in te denken dat zij accomodaties aan een goedkopere prijs hebben kunnen inkopen.
Het was enkel bedoeld te beschrijven dat Amoma of hotel beseft/is gaan beseffen meer geld uit deze kamer te kunnen halen.
Waaruit maak je op dat het hotel en/of Amoma meer voor deze kamers wil gaan vragen ?ladyluna17 schreef:Het was enkel bedoeld te beschrijven dat Amoma of hotel beseft/is gaan beseffen meer geld uit deze kamer te kunnen halen.
Staan de betreffende kamers nu weer in de verhuur ?
Je hebt de vlucht schijnbaar ergens anders geboekt, daar is het hotel en/of Amoma niet verantwoordelijk voor, lijkt me.
Hmmm, Zwitsers bedrijf dus niet gebonden aan EU of NL regeltjes. U kunt beter de boel de boel laten en via een andere boekingssite even een goede slaapplek boeken.
-
De kamers staan gewoon weer/nog steeds te huur, enkel voor een hogere doch nog steeds fluctuerende prijs, vandaag t.o.v. gister € 20 goedkoper per nacht. Zonder het gewekte vertrouwen in die boeking, beiderzijds bevestigd, hadden we die kosten voor een vlucht natuurlijk niet gemaakt.BL2 schreef:Waaruit maak je op dat het hotel en/of Amoma meer voor deze kamers wil gaan vragen ?ladyluna17 schreef:Het was enkel bedoeld te beschrijven dat Amoma of hotel beseft/is gaan beseffen meer geld uit deze kamer te kunnen halen.
Staan de betreffende kamers nu weer in de verhuur ?
Je hebt de vlucht schijnbaar ergens anders geboekt, daar is het hotel en/of Amoma niet verantwoordelijk voor, lijkt me.
Als de kamers nog steeds te boeken zijn, zou ik dit doen.
Wat zegt Amoma daarop ?
Vanzelfsprekend had je zonder kamer de vlucht niet geboekt, maar Amoma is daar niet verantwoordelijk voor.
Je manier van reizen staat los van de hotelboeking, dat is wat anders bij een pakketreis, daar hoort alles bij elkaar.
Wat zegt Amoma daarop ?
Vanzelfsprekend had je zonder kamer de vlucht niet geboekt, maar Amoma is daar niet verantwoordelijk voor.
Je manier van reizen staat los van de hotelboeking, dat is wat anders bij een pakketreis, daar hoort alles bij elkaar.
als ze een kantoor in Nederland hebben vallen ze onder Nederlands recht en zullen ze, omdat zij bevestigd hebben, u de kamer moeten leveren...
wijs ze op de overeenkomst die u aangegaan bent met de bevestiging hiervan en dat u er van uitgaat dat hierdoor een rechtsgeldige overeenkomst is afgesloten...
wijs ze op de overeenkomst die u aangegaan bent met de bevestiging hiervan en dat u er van uitgaat dat hierdoor een rechtsgeldige overeenkomst is afgesloten...
-
Update: de boeking is 'reconfirmed'. Ze hebben mij gister naar afspraak gebeld en in ene was het opgelost.
Waar die oplossing aan te danken is kunnen meerdere factoren aan ten grondslag liggen, maar wij zijn in ieder geval blij want we gaan op reis!
Hiermee is hopelijk de kous af. Een tip aan eenieder: laat je niet zomaar uit het veld slaan en accepteer het zeker niet direct, zoals sommigen wel suggereerden hierboven. Wellicht ook nuttig geweest is om een hotelbevestiging te vragen, dat gaan wij nu ook zeker opnieuw doen.
Waar die oplossing aan te danken is kunnen meerdere factoren aan ten grondslag liggen, maar wij zijn in ieder geval blij want we gaan op reis!
Hiermee is hopelijk de kous af. Een tip aan eenieder: laat je niet zomaar uit het veld slaan en accepteer het zeker niet direct, zoals sommigen wel suggereerden hierboven. Wellicht ook nuttig geweest is om een hotelbevestiging te vragen, dat gaan wij nu ook zeker opnieuw doen.
Ik heb momenteel een heel ander probleem met Amoma.com. Ik heb onlangs een aantal hotelnachten geboekt via Amoma.com in een tophotel in Dusseldorf. Er stond duidelijk vermeld dat de reservering niet restitueerbaar is, dit werd vermeld tijdens het reserveringsproces. Een dag later kwam ik erachter dat ik de verkeerde data had geboekt. Toen ik online ging om de data te wijzigen bleek dit niet mogelijk omdat het een non-refundable boeking is. Ik heb hierover mijn beklag gedaan maar niets hielp. Tot ik mijn klacht ging plaatsen op enkele review sites, toen kwam men opeens in beweging. Ook had ik inmiddels contact opgenomen met het betreffende hotel en zij gaven aan graag bereid te zijn mee te werken. Het enige wat zij nodig hadden was een verzoek van Amoma. Vervolgens ontving ik een mail van Amoma waarin stond dat ze toch akkoord gingen met de wijziging. Vervolgens ontving ik weer een e-mail enkele uren later waarin ze wederom aangaven dat ik maar opnieuw moest gaan boeken maar dan wel al mijn geld kwijt zou zijn van de eerste boeking. Let wel, we hebben het hier over 2 nachten die 1 nacht opgeschoven dienen te worden met een prijs van € 205,00 per nacht. Mijn advies: doe geen zaken met Amoma.com, boek via hen helemaal niets! Voor mij was het de eerste maar tevens de allerlaatste keer dat ik daarin getrapt ben.
-
Mijn advies: zorg dat u de data goed heeft voordat u een niet-restitueerbare reservering boekt......
v.d.Heyden
v.d.Heyden
-
Dus je advies om zaken te doen met een partij die zich niet aan de voorwaarden houdt en wel onder druk van sociale media gaat draaien?ECP1969 schreef:Ik heb momenteel een heel ander probleem met Amoma.com. Ik heb onlangs een aantal hotelnachten geboekt via Amoma.com in een tophotel in Dusseldorf. Er stond duidelijk vermeld dat de reservering niet restitueerbaar is, dit werd vermeld tijdens het reserveringsproces. Een dag later kwam ik erachter dat ik de verkeerde data had geboekt. Toen ik online ging om de data te wijzigen bleek dit niet mogelijk omdat het een non-refundable boeking is. Ik heb hierover mijn beklag gedaan maar niets hielp. Tot ik mijn klacht ging plaatsen op enkele review sites, toen kwam men opeens in beweging. Ook had ik inmiddels contact opgenomen met het betreffende hotel en zij gaven aan graag bereid te zijn mee te werken. Het enige wat zij nodig hadden was een verzoek van Amoma. Vervolgens ontving ik een mail van Amoma waarin stond dat ze toch akkoord gingen met de wijziging. Vervolgens ontving ik weer een e-mail enkele uren later waarin ze wederom aangaven dat ik maar opnieuw moest gaan boeken maar dan wel al mijn geld kwijt zou zijn van de eerste boeking. Let wel, we hebben het hier over 2 nachten die 1 nacht opgeschoven dienen te worden met een prijs van € 205,00 per nacht. Mijn advies: doe geen zaken met Amoma.com, boek via hen helemaal niets! Voor mij was het de eerste maar tevens de allerlaatste keer dat ik daarin getrapt ben.
-
Wat is hier nu moeilijk aan te begrijpen? U heeft gewoon ongelijk maar denkt door op sociale media en op klachtensites uw gelijk te halen en dit bedrijf dus af te kraken nog wat te bereiken. Ik denk dat dit meer over u zegt dan over het bedrijfECP1969 schreef: Er stond duidelijk vermeld dat de reservering niet restitueerbaar is, dit werd vermeld tijdens het reserveringsproces. .
Gekke oude man / vrouw dat je bent. JIJ boekt willens en wetens een niet wijzigbare hotelkamer en bent vervolgens boos als ze zich aan deze voorwaarden houden. Koekkoek!ECP1969 schreef:Ik heb momenteel een heel ander probleem met Amoma.com. Ik heb onlangs een aantal hotelnachten geboekt via Amoma.com in een tophotel in Dusseldorf. Er stond duidelijk vermeld dat de reservering niet restitueerbaar is, dit werd vermeld tijdens het reserveringsproces. Een dag later kwam ik erachter dat ik de verkeerde data had geboekt. Toen ik online ging om de data te wijzigen bleek dit niet mogelijk omdat het een non-refundable boeking is. Ik heb hierover mijn beklag gedaan maar niets hielp. Tot ik mijn klacht ging plaatsen op enkele review sites, toen kwam men opeens in beweging. Ook had ik inmiddels contact opgenomen met het betreffende hotel en zij gaven aan graag bereid te zijn mee te werken. Het enige wat zij nodig hadden was een verzoek van Amoma. Vervolgens ontving ik een mail van Amoma waarin stond dat ze toch akkoord gingen met de wijziging. Vervolgens ontving ik weer een e-mail enkele uren later waarin ze wederom aangaven dat ik maar opnieuw moest gaan boeken maar dan wel al mijn geld kwijt zou zijn van de eerste boeking. Let wel, we hebben het hier over 2 nachten die 1 nacht opgeschoven dienen te worden met een prijs van € 205,00 per nacht. Mijn advies: doe geen zaken met Amoma.com, boek via hen helemaal niets! Voor mij was het de eerste maar tevens de allerlaatste keer dat ik daarin getrapt ben.