LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boekingsperikelen voor 3-daagse reis
Boekingsperikelen voor 3-daagse reis
Bij de brief van de ANWB met onze Platina lidmaatschapspas was een folder bijgesloten voor reisjes met een Platina voordeel. Wij boeken een 3-daagse reis naar Willingen (Duitsland). Krijgen van Pharos een bevestiging, alleen het arrangement was anders dan in de folder werd vermeld. Het vermeldde 5-gangen diner was gewijzigd in een 4-gangen diner. Kleine vergissing, dus reis betaald en een e-mail naar Pharos deze vergissing te herstellen. Toen begon de ellende. Eerst weigert Pharos dit te herstellen met als argument dat zij de ANWB aanbieding niet konden vinden en dat wij een ander arrangement hadden geboekt. Het werd dus een principe zaak. Heb een screen print aan Pharos gestuurd waarna ik toch een bevestiging kreeg van het arrangement, echter het reisdocument klopte niet. Telefonisch is Pharos niet te bereiken (3 maal een half uur in de wacht gestaan). Heb uiteindelijk met 5 verschillende personen schriftelijk en mondeling contact gehad, maar bij vertrek nog steeds geen kloppend reisdocument.
We hebben 3 heerlijke dagen in Willingen gehad met een uitstekend 5 gangen diner, maar gezien de chaotische behandeling van een klein foutje in de bevestiging zien wij voorlopig af van boeking bij Pharos reizen van ANWB
We hebben 3 heerlijke dagen in Willingen gehad met een uitstekend 5 gangen diner, maar gezien de chaotische behandeling van een klein foutje in de bevestiging zien wij voorlopig af van boeking bij Pharos reizen van ANWB
Re: Boekingsperikelen voor 3-daagse reis
U wilde een 5-gangen diner. U had drie heerlijke dagen inclusief dat diner. Wat klaagt u dan nog? Het was maar een cijfer op een papiertje en alles is in orde gekomen.
TS klaagt over de perikelen vooraf en de slechte afhandeling hiervan. Volgens mij staat dat ook gewoon in de titel en OP. Het feit dat het uiteindelijke resultaat goed was, wil natuurlijk niet zeggen dat de afhandeling vooraf dus daarom naatje mag zijn. Een terechte klacht dus lijkt mij en een goede waarschuwing voor mensen die dit ook overwegen.Miepje1 schreef:U wilde een 5-gangen diner. U had drie heerlijke dagen inclusief dat diner. Wat klaagt u dan nog? Het was maar een cijfer op een papiertje en alles is in orde gekomen.
-
Sja... hoeveel korting krijg je als je via de ANWB boekt? Is hetzelfde arrangement ook op een andere manier te boeken? Misschien nog voordeliger?
Zo goedkoop is de ANWB ook niet, als je via hun benzine tankt krijg je 6 cent korting op de adviesprijs, sorry, hier in het dorp en wijde omgeving is de standaardkorting overal zo'n 12 tot 14 cent per liter. Dacht toch niet dat ik dan via de ANWB ga tanken.
Dus ik bedoel maar te zeggen, die platina voordelen konden in werkelijkheid wel eens een wassen neus zijn (hoewel je natuurlijk wel op goede ideeën kan worden gebracht, want het arrangement zelf beviel weer goed).
Zo goedkoop is de ANWB ook niet, als je via hun benzine tankt krijg je 6 cent korting op de adviesprijs, sorry, hier in het dorp en wijde omgeving is de standaardkorting overal zo'n 12 tot 14 cent per liter. Dacht toch niet dat ik dan via de ANWB ga tanken.
Dus ik bedoel maar te zeggen, die platina voordelen konden in werkelijkheid wel eens een wassen neus zijn (hoewel je natuurlijk wel op goede ideeën kan worden gebracht, want het arrangement zelf beviel weer goed).
Wa, het gaat volgens mij helemaal niet om de prijs of dat het zo goedkoop zou moeten zijn. Het gaat er om dat je een bepaalde service of klantgerichtheid verwacht, maar dat het, ook naar buiten toe, nogal chaotisch overkomt. Dan kan ik goed begrijpen dat TS de volgende keer niet snel meer hier zal boeken. Immers, je krijgt toch het idee: het is nu goed afgelopen, maar wellicht gaat het de volgende keer echt mis.
-
Ik had het begrepen, kweenie. Maar de conclusie van de topicstarter is: geen Pharos meer. Terwijl het arrangement zelf wel goed beviel. En dan reageer ik met: heb je Pharos wel nodig...
Allen bedankt voor de reactie. De reden om dit te publiceren was om mensen te waarschuwen voor de handelswijze van Pharos en het feit dat de ANWB geen invloed heeft op een dergelijk voorval bij haar zusterorganisatie.
Waar mensen werken, worden wel eens fouten gemaakt. Maar die worden ook weer opgelost zoals we hier zien. Je zou mensen kunnen vervangen door robots natuurlijk. De kans op fouten wordt dan minder, maar als er een keer wat fout gaat...