LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
akke.vd-galien
Contacteer:

Booking.com

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

Gister boekte ik een kamer op booking.com in Mumbai India
Aangezien de reis pas in November van dit jaar gaat plaats vinden koos ik voor de optie, gratis annuleren.

Tot mijn verbazing zie in in de bevestiging dat ik niet meer kan annuleren.
Booking.com DIRECT gebeld.
Volgens de medewerker heb ik gekozen voor de optie niet te annuleren kamer..
Weet voor 99,9 % zeker dat ik wel gekozen heb voor de te annuleren optie.
Des al niet te min, ik ga er van uit dat wanneer ik binnen 10 minuuten bel, men bereid is dit te veranderen.

Echter Booking,com doet niets.
Ze hebben wel gebeld met India (zeggen ze) maar ook het hotel wil niet veranderen.

Inmiddels heb ik zelf een e mail gestuurd naar het betreffende hotel in de hoop dat zij wel mee willen werken.

Weet iemand of dit allemaal zo mag?
Heeft iemand ervaringen /

Is overigens de 2e keer dat booking.com me laat vallen.
Moest een keer een hotel annuleren wegens ziekte, was 5 minuuten te laat met bellen.

Nou een ding weet ik zeker
Ik BOEK NOOIT maar dan ook NOOIT meer via Booking.com

BL2

Re: Booking.com

Ongelezen bericht door BL2 »

Boeken inclusief annuleren is bij Booking.com altijd duurder dan zonder. Kloppen de bedragen wel ?
Zelf maak ik altijd even foto van het scherm, dan weet je 100 procent zeker wat je hebt gedaan, en heb je bewijs.
En mocht je in november in het ziekenhuis liggen (.....) dan kan je gewoon je annuleringsverzekering gebruiken.

Vijf minuten te laat met annuleren, is (helaas) gewoon te laat.

Nog nooit problemen gehad bij Booking.com, en al heeeel veeeel hotels geboekt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben net een paar dagen geleden 2x een overnachtingshotel geboekt via hun site voor een reisje naar Italië eind mei, en in beide gevallen kunnen we, zoals gekozen, tot ~2 dagen van te voren annuleren. Het zijn allemaal heldere data en tijden, en het staat ook duidelijk in de bevestigingsmails die we hebben gekregen. Het zou wel érg toevallig zijn als het nou nét bij jou voor een 2e keer fout gaat vind je ook niet? Ik bedoel het is een wereldwijde opererende site, met honderdduizenden, zoniet miljoenen transacties, en op 2 verschillende momenten in de tijd, gaat het precies bij jou fout? Die kans is best wel klein.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Gebruik al jaren Booking.com zowel prive als ook zakelijk. Als u niet meer kunt annuleren is dat 100% omdat u voor de prijs met extra korting heeft gekozen waar dit echt heel duidelijk bij vermeld wordt in het overzicht van beschikbare kamers en prijzen. Exact de zelfde ervaring als BL2 en sjohie en nee, wij werken geen van drieen voor booking.com (want dat is dan altijd de geeigende respons als een TS op een fout gewezen wordt).

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

akke.vd-galien schreef:Gister boekte ik een kamer op booking.com in Mumbai India

Screenshot, bevestigingsmail?

BL2

newmikey schreef:...... en nee, wij werken geen van drieën voor booking.com..... .
Hoe weet jij dat :D :D

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

akke.vd-galien schreef:Volgens de medewerker heb ik gekozen voor de optie niet te annuleren kamer..
Des al niet te min, ik ga er van uit dat wanneer ik binnen 10 minuuten bel, men bereid is dit te veranderen.
Er is dus wel degelijk een kleine kans dat U verkeerd geklikt hebt en daardoor een verkeerde optie gekozen hebt. En dan maakt het ook niet uit of U binnen 1, 10 of 20 minuten belt. U heeft zelf die optie gekozen. Als U zelf reisburo wil spelen omdat het zo goedkoop is dan bent U zelf ook verantwoordelijk.

pieterenien

Ongelezen bericht door pieterenien »

Wij hebben de afgelopen jaren een tiental malen een accommodatie geboekt bij booking.com, Soms met en soms zonder annuleringsmogelijkheid en nog nooit een probleem hierbij ervaren.

prijk

Ongelezen bericht door prijk »

Booking.com is slechts een bemiddelaar. Je doet eigenlijk zaken met het hotel via booking.com, maar die wil en kan aan de transactie zelf niets veranderen. Booking.com is geen partij. Omdat de overnachtingsdatum wel erg ver in de toekomst ligt, zou ik toch proberen om via een vriendelijk verzoek het hotel te vragen of ze niet bereid zijn tot een coulanceregeling. Een vergissing is tenslotte menselijk. Meer zit er niet in helaas, want in de reissector kun je een aankoop op afstand niet zomaar annuleren.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

breien schreef:Een ezel stoot zich in het gemeen....
Hoe doen ze dat dan ?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik begrijp iets niet. Waarom al die stennis voor een reis in november? Weet je nu soms al dat je wilt annuleren? Dan had je die reis niet moeten boeken.

Geisha

Ongelezen bericht door Geisha »

Heb je zeker weten de juiste optie aangeklikt toen je de te boeken kamers zag van het hotel? Meestal is de bovenste optie zoals je in je zoek resultaten zag staan en die daar onder zijn de andere opties. Het komt dus ook voor dat bovenaan de lijst met opties 2x precies dezelfde optie staat alleen is er een wat duurder dan de ander i.v.m. gratis annuleren.

Ik boek zelf altijd met booking.com als ik zelf een vakantie regel. Had maar 1x een probleempje maar dat lag niet aan booking.com maar het hotel. Hotel wilde 50 euro meer vragen dan booking.com aangaf toen ik een maand eerder boekte. Ik zei dus dat de prijs niet klopte met de prijs waarvoor ik die kamer had geboekt en dat is netjes opgelost.

BL2

Miepje1 schreef:Ik begrijp iets niet. Waarom al die stennis voor een reis in november? Weet je nu soms al dat je wilt annuleren? Dan had je die reis niet moeten boeken.
TS maakt weinig stennis, heeft het topic geopend, kijkt vrolijk hoe er gereageerd wordt en verder zelf nooit meer reageren of zelfs maar even inloggen.
Dus zo belangrijk is het nu ook weer niet :D

Verder rieken naar mijn mening dit soort topics naar het bewust zwart maken van bedrijven, zonder enige vorm van verdere onderbouwing.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nou, met hoofdletters NOOIT schrijven vind ik wel stennis.
Maar dat terzijde. Ik ben ook trouwe klant van Booking en heb gisteren nog een hotel gereserveerd. Ik kijk altijd 3 keer voor ik op ok klik omdat ik ook altijd wil kunnen annuleren. Helaas is het vorig jaar eens nodig geweest wegens ziekte. En soms zie ik ook later een betere aanbieding ;-)

Gesloten