LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cheaptickets; een regelrechte ramp!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 okt 2010 10:46
Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Ik heb voor de eerste (en na deze ervaring ook zeker de laatste) keer een ticket bij Cheaptickets geboekt. Nadat ik geboekt en betaald had ging het direct al fout. Overal staat duidelijk vermeld, ook na het boeken, dat als je binnen 10 minuten geen bevestigingsmail ontvangt, je direct telefonisch contact op moet nemen met Cheaptickets. Na een uur had ik nog geen mail, maar ik had 's avonds laat geboekt dus ik kon Cheaptickets niet meer bellen. De volgende ochtend nogmaals m'n mail gekeken; nog steeds geen bevestiging. Dus toen ben ik gaan bellen naar Cheaptickets. Ik heb een kwartier in de wacht gehangen (a 30 cent per minuut + de kosten van mobiele telefonie) en toen heb ik het opgegeven. Er werd niet aangeven hoe lang ik nog moest wachten en ondertussen groeide mijn telefoonrekening met de minuut! Kort hierna keek ik op mijn e-mail en wat denkje; ticket ontvangen. Die bevestigingsmail heb ik nooit gezien.
Maargoed, ik was blij dat m'n boeking toch goed was gegaan maar had hierbij nog wel wat vragen. Omdat ik geen zin had om weer een belachelijk bedrag aan wachten uit te geven heb ik een e-mail gestuurd.
Het zit namelijk zo; ik heb een ticket van KLM geboekt met een treinticket vanaf Antwerpen. Ik neem dus de trein vanaf Antwerpen naar Amsterdam en stap daar op het vliegtuig. Dit is goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen, dus met die extra treinreis kan ik wel leven. Ik heb aan Cheaptickets gevraagd of ik ook geen gebruik kon maken van de treinreis, maar zij gaven aan dat mijn vliegticket dan geannuleerd wordt. Nou, dan wil ik dus graag weten hoe gecontroleerd wordt of ik dat treinticket daadwerkelijk gebruikt heb voordat ik daar problemen mee krijg. Omdat er pas in Belgie gestaakt werd, wilde ik ook graag weten wat er gebeurd als ik geen gebruik van het treinticket kan maken. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
U dient gebruik te maken van het gehele traject van uw boeking. Als u geen gebruik maakt van de trein dan zal de KLM uw ticket in Amsterdam annuleren. Mochten er stakingen zijn dan dient u contact met ons op te nemen. De KLM zal dan bepalen of er een uitzondering gemaakt kan worden. Hier kan op dit moment geen concreet antwoord op gegeven worden.
'Of er een uitzondering gemaakt kan worden'?? Wat is dat voor onzin!
Ik was dus niet bepaald tevreden met dit antwoord en stuurde terug dat ik graag een concreet antwoord wilde en geen antwoord vol met twijfeltaal. Ook vroeg ik nogmaals hoe gecontroleerd wordt dat ik dat treinticket gebruikt heb. Hierop kreeg ik van een andere medewerker het kattige antwoord terug dat haar collega het antwoord al gegeven had. Daarbij werd weer hetzelfde verhaal (iets anders geformuleerd) gebruikt.
Oftewel; ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag en vind Cheaptickets dus bepaald niet klantvriendelijk. Vandaar dat ik mijn vraag hier voor wil leggen. Heeft iemand wel is zo'n 'combinatieticket' gehad en hoe ging dat in z'n werk?
Bij KLM heb ik nog niet geinformeerd, omdat op hun website duidelijk staat aangegeven dat als je je ticket via een tussenpersoon hebt geboekt, je bij die tussenpersoon moet zijn voor vragen.
In ieder geval nooit meer Cheaptickets voor mij!
Maargoed, ik was blij dat m'n boeking toch goed was gegaan maar had hierbij nog wel wat vragen. Omdat ik geen zin had om weer een belachelijk bedrag aan wachten uit te geven heb ik een e-mail gestuurd.
Het zit namelijk zo; ik heb een ticket van KLM geboekt met een treinticket vanaf Antwerpen. Ik neem dus de trein vanaf Antwerpen naar Amsterdam en stap daar op het vliegtuig. Dit is goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen, dus met die extra treinreis kan ik wel leven. Ik heb aan Cheaptickets gevraagd of ik ook geen gebruik kon maken van de treinreis, maar zij gaven aan dat mijn vliegticket dan geannuleerd wordt. Nou, dan wil ik dus graag weten hoe gecontroleerd wordt of ik dat treinticket daadwerkelijk gebruikt heb voordat ik daar problemen mee krijg. Omdat er pas in Belgie gestaakt werd, wilde ik ook graag weten wat er gebeurd als ik geen gebruik van het treinticket kan maken. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
U dient gebruik te maken van het gehele traject van uw boeking. Als u geen gebruik maakt van de trein dan zal de KLM uw ticket in Amsterdam annuleren. Mochten er stakingen zijn dan dient u contact met ons op te nemen. De KLM zal dan bepalen of er een uitzondering gemaakt kan worden. Hier kan op dit moment geen concreet antwoord op gegeven worden.
'Of er een uitzondering gemaakt kan worden'?? Wat is dat voor onzin!
Ik was dus niet bepaald tevreden met dit antwoord en stuurde terug dat ik graag een concreet antwoord wilde en geen antwoord vol met twijfeltaal. Ook vroeg ik nogmaals hoe gecontroleerd wordt dat ik dat treinticket gebruikt heb. Hierop kreeg ik van een andere medewerker het kattige antwoord terug dat haar collega het antwoord al gegeven had. Daarbij werd weer hetzelfde verhaal (iets anders geformuleerd) gebruikt.
Oftewel; ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag en vind Cheaptickets dus bepaald niet klantvriendelijk. Vandaar dat ik mijn vraag hier voor wil leggen. Heeft iemand wel is zo'n 'combinatieticket' gehad en hoe ging dat in z'n werk?
Bij KLM heb ik nog niet geinformeerd, omdat op hun website duidelijk staat aangegeven dat als je je ticket via een tussenpersoon hebt geboekt, je bij die tussenpersoon moet zijn voor vragen.
In ieder geval nooit meer Cheaptickets voor mij!
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Dit is inderdaad erg vervelend voor u.
Heb zelf ook wel eens tickets geboekt met cheaptickets, nooit geen
(gelukkig) geen problemen gehad.
Heb zelf ook wel eens tickets geboekt met cheaptickets, nooit geen
(gelukkig) geen problemen gehad.
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Nou, dat is inderdaad echt een reactie waar de ts iets aan heeft.Chocomelk schreef:Dit is inderdaad erg vervelend voor u.
Heb zelf ook wel eens tickets geboekt met cheaptickets, nooit geen
(gelukkig) geen problemen gehad.
Ontopic: ik heb zelf geen ervaring met dergelijke tickets, maar misschien is het sowieso een idee om een klacht over de dienstverlening bij Cheaptickets neer te leggen? Misschien dat dat ze wakker schudt
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Tip voor de volgende keer:
Wanneer ik moet vliegen kijk ik altijd op sites als cheaptickets en vliegwinkel etc etc.
Daarna boek ik het gewenste ticket rechtstreeks via de airline in kwestie op hun website. Das altijd goedkoper, je hoeft dan niet de provisie van cheaptickets te betalen.
Wanneer ik moet vliegen kijk ik altijd op sites als cheaptickets en vliegwinkel etc etc.
Daarna boek ik het gewenste ticket rechtstreeks via de airline in kwestie op hun website. Das altijd goedkoper, je hoeft dan niet de provisie van cheaptickets te betalen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 okt 2010 10:46
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Hetzelfde ticket was bij KLM zelf 150 euro duurder....FiscaalJurist schreef:Tip voor de volgende keer:
Wanneer ik moet vliegen kijk ik altijd op sites als cheaptickets en vliegwinkel etc etc.
Daarna boek ik het gewenste ticket rechtstreeks via de airline in kwestie op hun website. Das altijd goedkoper, je hoeft dan niet de provisie van cheaptickets te betalen.
Heb je geen reactie op de vraag??
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Ik vlieg metAbsolutelynot schreef:Hetzelfde ticket was bij KLM zelf 150 euro duurder....FiscaalJurist schreef:Tip voor de volgende keer:
Wanneer ik moet vliegen kijk ik altijd op sites als cheaptickets en vliegwinkel etc etc.
Daarna boek ik het gewenste ticket rechtstreeks via de airline in kwestie op hun website. Das altijd goedkoper, je hoeft dan niet de provisie van cheaptickets te betalen.
Heb je geen reactie op de vraag??
Lufthansa, Air Berlin en Air Baltic daar is het in ieder geval zo als ik het beschreven heb. Met Kaaaaaaaaaaa LM zou ik nooit vliegen, of het daar anders is weet ik dus niet. Volgens jouw ervaring wel dus, al vind ik dit raar. Immers cheaptickets is een extra schakel of krijgen die grootverbuikers korting?????
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Nog een telefoonnummer van Cheap Tickets voor iedereen die zich benadeeld voelt via de 0900-gekte:
0162- 485070
0162- 485070
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Laatst een ticket naar Indonesië geboekt bij Cheaptickets.
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
In de trein komt het regelmatig voor dat je niet wordt gecontroleerd.
Het lijkt me dus geen enkel probleem om gewoon met de auto naar Schiphol te gaan en daar in te checken.
Op eventuele vragen kun je antwoorden dat er geen conducteur op de trein aanwezig was.
Het lijkt me al met al een beetje gezocht en vooral kunstmatig probleem
Het lijkt me dus geen enkel probleem om gewoon met de auto naar Schiphol te gaan en daar in te checken.
Op eventuele vragen kun je antwoorden dat er geen conducteur op de trein aanwezig was.
Het lijkt me al met al een beetje gezocht en vooral kunstmatig probleem
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Probleem is dat KLM nog steeds een goede naam heeft in Nederland maar daarbuiten is het een stuk minder. In Nederland zijn de tickets daarom duurder dan dezelfde tickets die je vanuit het buitenland boekt. Iemand uit Belgie die met de trein naar Schiphol komt betaald dus minder dan iemand uit Hoofddorp die met de bus komt.
Om te voorkomen dat iemand zo slim is het treinticket weg te gooien en met het nog steeds goedkopere ticket gaat vliegen, heeft KLM dit verboden.
Oplossing is eenvoudig, boek nimmer KLM als je vanuit Schiphol vertrekt want je betaald teveel. Boek gewoon een andere maatschappij.
Om te voorkomen dat iemand zo slim is het treinticket weg te gooien en met het nog steeds goedkopere ticket gaat vliegen, heeft KLM dit verboden.
Oplossing is eenvoudig, boek nimmer KLM als je vanuit Schiphol vertrekt want je betaald teveel. Boek gewoon een andere maatschappij.
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
KLM heeft op sommige bestemmingen een monopoliepositie, dus die oplossing gaat in veel gevallen niet op...wiseger schreef:Probleem is dat KLM nog steeds een goede naam heeft in Nederland maar daarbuiten is het een stuk minder. In Nederland zijn de tickets daarom duurder dan dezelfde tickets die je vanuit het buitenland boekt. Iemand uit Belgie die met de trein naar Schiphol komt betaald dus minder dan iemand uit Hoofddorp die met de bus komt.
Om te voorkomen dat iemand zo slim is het treinticket weg te gooien en met het nog steeds goedkopere ticket gaat vliegen, heeft KLM dit verboden.
Oplossing is eenvoudig, boek nimmer KLM als je vanuit Schiphol vertrekt want je betaald teveel. Boek gewoon een andere maatschappij.
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Voor treinreizen vanaf Antwerpen in een KLM ticket dien je je ticket te ''valideren'' bij de BB (belgische spoorwegen, locket Antwerpen Centraal of berghem). Bij verzuim van het valideren van je ticket wordt je vliegreis geannuleerd, dus zeer noodzakelijk de trein te nemen en eerst je ticket te valideren!
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Ik ben erg ontevreden over de telefonische wachttijden! Inmiddels ben ik al 40 minuten aan het wachten en heb nog steeds niemand aan de lijn gekregen. In deze tijd heb ik gegoogled en gelezen dat ik lang niet de enige ben. Ik hoef enkel mijn paspoortnummer aan te passen, dit kost mij veel geld. Schandalig!
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Misschien een domme vraag van mij, maar als je zo'n ticket boek (een reisje naar Indonesie is geen retourtje Amsterdam), is het dan niet logischer om eerst bij verschillende aanbieders te checken alvorens te boeken?holandarob schreef:Laatst een ticket naar Indonesië geboekt bij Cheaptickets.
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!
Re: Cheaptickets; een regelrechte ramp!
@Maaike,
Is het inmiddels opgelost? Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk een beetje absurd is zoiets. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van dit soort partijen daar de serviceverlening meestal beneden alle peil is.
Maarja vraag me wel af waarom het paspooortnummer fout is? Meestal ligt dit toch bij de boeker zelf.
Is het inmiddels opgelost? Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk een beetje absurd is zoiets. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van dit soort partijen daar de serviceverlening meestal beneden alle peil is.
Maarja vraag me wel af waarom het paspooortnummer fout is? Meestal ligt dit toch bij de boeker zelf.
Vind het sowieso een vreemde conclusie.. de volgende keer is cheaptickets misschien wel goedkoper..GJvdZ schreef:Misschien een domme vraag van mij, maar als je zo'n ticket boek (een reisje naar Indonesie is geen retourtje Amsterdam), is het dan niet logischer om eerst bij verschillende aanbieders te checken alvorens te boeken?holandarob schreef:Laatst een ticket naar Indonesië geboekt bij Cheaptickets.
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!