Van de week een vlucht geboekt naar Canada. Omdat we daar met de motor willen gaan rond touren hebben we nogal wat bagage bij ons. We waren dus op zoek naar een maatschappij waarbij we zonder extra kosten 2 koffers mee mogen nenen. Dit kan bijvoorbeeld bij Iceland Air. En zo waren wij (toegegeven door een fout van onze kant) in de veronderstelling ook bij British Airways. Dus wij een vlucht met British Airways geboekt. Tenminste dat dachten wij, op basis van de logo's op de CheapTickets site. Maar pas als je de details gaat lezen, blijkt dus dat de vlucht helemaal niet door British Airways wordt uitgevoerd maar door US Airways.
Dit feit opzich vind ik alleen al misleiding van de klant. Maar het mooiste moet nog komen. Ten onrechte waren we dus in de veronderstelling dat we twee koffers mee mochten nemen. Dus dan maar kijken hoe we extra bagage kunnen bijboeken. Bij British Airways is dat mogelijk om online te regelen tegen gereduceerd tarief (60 USD). US Airways biedt deze mogelijkheid niet en nu mogen we dus bij inchecken even zo vrolijk 100 USD per koffer aftikken. En bedankt he..
Waarom de wettelijke afkoelingsperiode niet van toepassing is voor vliegtickets, etc. is mij een volslagen raadsel. Zeker als je met dit soort misleiding geconfronteerd wordt moet het gewoon mogelijk zijn om kosteloos te kunnen annuleren. Maar nee hoor bij CheapTickets kunnen we annuleren tegen de volledige reissom..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CheapTickets expensive luggage.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 mar 2015 09:51
Re: CheapTickets expensive luggage.
Dit is nu het mooie van het zelf via internet boeken van een reis. Je bent je eigen reisburo en dus zelf verantwoordelijk voor het lezen van alle voorwaarden. En zoals je gemerkt hebt, is dat aardig wat werk met ook heel wat valkuilen.smeagolOpReis schreef:Van de week een vlucht geboekt naar Canada. Omdat we daar met de motor willen gaan rond touren hebben we nogal wat bagage bij ons. We waren dus op zoek naar een maatschappij waarbij we zonder extra kosten 2 koffers mee mogen nenen. Dit kan bijvoorbeeld bij Iceland Air. En zo waren wij (toegegeven door een fout van onze kant) in de veronderstelling ook bij British Airways. Dus wij een vlucht met British Airways geboekt. Tenminste dat dachten wij, op basis van de logo's op de CheapTickets site. Maar pas als je de details gaat lezen, blijkt dus dat de vlucht helemaal niet door British Airways wordt uitgevoerd maar door US Airways.
Dit feit opzich vind ik alleen al misleiding van de klant. Maar het mooiste moet nog komen. Ten onrechte waren we dus in de veronderstelling dat we twee koffers mee mochten nemen. Dus dan maar kijken hoe we extra bagage kunnen bijboeken. Bij British Airways is dat mogelijk om online te regelen tegen gereduceerd tarief (60 USD). US Airways biedt deze mogelijkheid niet en nu mogen we dus bij inchecken even zo vrolijk 100 USD per koffer aftikken. En bedankt he..
Waarom de wettelijke afkoelingsperiode niet van toepassing is voor vliegtickets, etc. is mij een volslagen raadsel. Zeker als je met dit soort misleiding geconfronteerd wordt moet het gewoon mogelijk zijn om kosteloos te kunnen annuleren. Maar nee hoor bij CheapTickets kunnen we annuleren tegen de volledige reissom..
Cheaptickets is een hele leuke site. Als je daar tickets gevonden hebt, dan moet je gewoon naar de site van de aanbieder gaan en daar direct boeken. Is namelijk niet duurder en dan zie je ook gewoon de goede voorwaarden. Je ziet ook meteen of het bijboeken van bagage nodig is en wat de kosten zijn.
De genoemde wettelijke afkoelings periode een Nederlands iets. British Airways is geen Nederlands bedrijf, dus jammer.
De goedkoopste tickets zijn bijna altijd non-refundable (dwz annuleren mag, maar je krijgt niets terug), daarom zijn ze zo goedkoop. Als je iets duurdere koopt is de kans groter dat ze refundable zijn en kun je ze dus ook teruggeven en (een deel van) je geld terug krijgen.
Een tip in deze is dan ook als je non-refundable tickets koopt annuleer deze dan niet, want dan kan de maatschappij de tickes nog maals verkopen.
En het is allemaal geen misleiding. Je bent je eigen reisburo en dus zelf verantwoordelijk voor het lezen en begrijpen van de voorwaarden.
Dit kun je overigens allemaal omzeilen. Ga gewoon naar een reisburo om de hoek en vertel daar je wensen en zij zoeken het allemaal voor je uit en boeken het ook nog eens voor je. En dat hoeft niet duurder te zijn dan je eigen doe-het-zelf-reisburo. Zo gaan wij voor stedentrips altijd naar het reisburo. Vooraf zoeken we dan zelf vanalles uit en kijken wat het kost. En bij het reisburo vertellen we wat we willen en zij waren tot nu toe altijd goedkoper uit en konden betere vluchttijden verzorgen. Vraag niet hoe, maar het kan. Maar voor onze zomervakantie zijn ze wel altijd duurder en die regelen we dus zelf online.
Re: CheapTickets expensive luggage.
Als je een vlucht bij BA hebt geboekt, dan heb je onder de voorwaarden van BA geboekt.
De voorwaarden van BA zelf geven ook aan dat als de vlucht wordt uitgevoerd door een andere maatschappij, de bagagerichtlijnen van de ander maatschappij gelden. Verder kun je op de site van BA zelf ook terugvinden dat ook bij BA zelf bij de goedkoopste tickets vaak maar 1 koffer mee mag. Of de vlucht door BA of door een partner uitgevoerd zou worden, zou in dit geval dus weinig uitmaken.
Ook kun je op de site van Cheaptickets 'vluchtdetails en voorwaarden' terugvinden, waarbij bij 'informatie airline' ondermeer informatie over bagage staat:
Op vluchten in de Economy Class mag je op iedere vlucht 1 stuk bagage gratis inchecken met een maximum gewicht van 23 kg. Iedere passagier mag 1 stuk handbagage gratis meenemen plus eventueel een laptop- of handtas. Vlieg je in Business Class dan kun je 2 gratis koffers inchecken. In First Class mag je maar liefst 3 stuks bagage per persoon gratis inchecken met een maximum gewicht van 23 kg per stuk.
Dus je hebt op meerdere plekken kunnen terugvinden hoeveel bagage je zou kunnen meenemen. Ondermeer de cheaptickets zelf geeft bij de vlucht precies aan hoeveel bagage er mee kan. Meer kunnen ze toch niet doen?
Als dit voor jou een belangrijk punt is, dan is dat dus iets om (in het vervolg...) vóór het boeken naar te kijken.
De voorwaarden van BA zelf geven ook aan dat als de vlucht wordt uitgevoerd door een andere maatschappij, de bagagerichtlijnen van de ander maatschappij gelden. Verder kun je op de site van BA zelf ook terugvinden dat ook bij BA zelf bij de goedkoopste tickets vaak maar 1 koffer mee mag. Of de vlucht door BA of door een partner uitgevoerd zou worden, zou in dit geval dus weinig uitmaken.
Ook kun je op de site van Cheaptickets 'vluchtdetails en voorwaarden' terugvinden, waarbij bij 'informatie airline' ondermeer informatie over bagage staat:
Op vluchten in de Economy Class mag je op iedere vlucht 1 stuk bagage gratis inchecken met een maximum gewicht van 23 kg. Iedere passagier mag 1 stuk handbagage gratis meenemen plus eventueel een laptop- of handtas. Vlieg je in Business Class dan kun je 2 gratis koffers inchecken. In First Class mag je maar liefst 3 stuks bagage per persoon gratis inchecken met een maximum gewicht van 23 kg per stuk.
Dus je hebt op meerdere plekken kunnen terugvinden hoeveel bagage je zou kunnen meenemen. Ondermeer de cheaptickets zelf geeft bij de vlucht precies aan hoeveel bagage er mee kan. Meer kunnen ze toch niet doen?
Als dit voor jou een belangrijk punt is, dan is dat dus iets om (in het vervolg...) vóór het boeken naar te kijken.