LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ruudh100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 11:41

Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door Ruudh100 »

Probleem met cheaptickets ligt als volgt:

Vorig jaar februari hebben wij via cheaptickets onze vliegreis naar en van Amerika geboekt.
Op de terugreis ging het, uiteindelijk, goed mis met als gevolg een vertraging van meer dan 9 uur. Op 19 juli direct na terugkeer heb ik bovenstaande per mail als volgt gemeld:

“L.S.

Bij deze verneem ik gaarne van u wat te doen nu wij op de terugvlucht uit San Francisco van meer dan 9 uur vertraging hebben opgelopen. Want dat wij hier niet blij mee zijn is toch wel een groot understatement.


Door een motormankement vertrok de vlucht (AA024) uit San Francisco naar JFK te New York 31 minuten te laat. Met als gevolg het missen van de aansluitende vlucht naar Dusseldorf.
Na veel discussie uiteindelijk een verbinding via London Heathrow alsnog naar Dusseldorf.
Maar ook dat vliegtuig van AA vertrok door een mankement in de cabine te laat waardoor wederom in London de aansluiting gemist.
De volgende verbinding was pas uren later en ook die vertrok meer dan een uur te laat.
Met als gevolg dat wij pas om 17u i.p.v. 7 uur in Dusseldorf aankwamen.

In afwachting van een spoedig en adequaat antwoord,


NB. Op JFK werd ons ook verteld dat jullie deze verbinding met een overstap van amper 2 uur niet zouden mogen verkopen aangezien er een minimum overstaptijd van 3,5 uur geldt binnen JFK. Ook gaarne hierop een reactie”


De gebruikelijke reacties zijn allemaal langsgekomen.
- Keiharde ontkenning
- Verwijten dat ik fouten had gemaakt
- Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor controle op bestaanbaarheid van de overstaptijden
- Verwijten dat de vliegmaatschappijen fouten hebben gemaakt
- Etc.

Gevolg is dus uiteraard dat er nog steeds niets is geregeld door Cheaptickets behalve dan tijdrekken. Ik werd maanden aan het lijntje gehouden dat de klacht bij United Airlines is ingediend afgelopen week kreeg ik vervolgens te horen dat uitsluitend klachten door klanten zelf ingediend behandeld worden door UA. En dat kon Cheaptickets natuurlijk ook niet weten?????

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en liefst met oplossingen?

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door Juist ja »

U moet onderaan de pagina maar eens zoeken op cheaptickets. Je schrikt je rot van alle klachten......wellicht vindt u daar wat meer informatie. Succes.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door Zante »

Ik zou er in ieder geval mee stoppen om het met Cheaptickets proberen op te lossen. Zij hebben hun kans gehad, als ik jou was zou ik de geschillencommissie inschakelen!

Ruudh100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 11:41

Re: Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door Ruudh100 »

Zante,

Dat is ook precies wat ik afgelopen weekeinde heb gedaan. Maar het kan voor mij een steun in de rug zijn als blijkt dat Cheaptickets zich er meestal met een nietszeggend verhaal vanaf probeert te maken. Vandaar op mijn bericht.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.

annemieke110
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 22:51

Re: Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door annemieke110 »

Ten eerste zou ik een email nooit op deze manier opstellen en versturen. Uw email is erg kort niet duidelijk. Als ik bij cheaptickets zou werken en ik zou zon email krijgen dan zou ik er ook niet veel aandacht aan schenken. Ik zou juist alles stap voor stap en heel duidelijk in een email beschrijven.

In dit geval is namelijk niet Cheaptickets schuldige in dit verhaal maar de luchtvaartmaatschappij. U boekt inderdaad uw ticket bij cheaptickets maar zij zijn niet verantwoordelijk voor de uitvoering van uw vlucht. Dat is in dit geval de luchtvaartmaatschappij. Wanneer u alle vluchten in 1 boeking heeft ondergebracht zijn zelfs alle vlluchten ten op zichte van elkaar verzekerd. Dit houdt in dat mocht de eerste vlucht vertraging hebben waardoor u de aansluitende vlucht mist, de luchtvaartmaatschappij er zelf zorg voor moet dragen om u kosteloos om te boeken naar de volgende vlucht mits hier beschikbaarheid is. cheaptickets kan er ten slotte niks aan doen dat een vlucht vertraging oploopt, zij saboteren tevens het vliegtuig niet zodat deze kapot gaat en u vertraging oploopt. Daarnaast is het zo dat wanner u via internet een vlucht op deze manier kan boeken met 2 uur overstaptijd dit ook voldoende is om over te kunnen stappen omdat de vlucht anders niet eens aangeboden kan worden. In JFK is u gezegd dat u minimaal 3,5 uur overstaptijd moet hebben en dat de vlucht zo niet aans geboekt had mogen worden. Voor de meeste luchthavens ook in de VS geldt een minimale overstaptijd van 1,5 uur. U voldoet hier dus ruim aan.

Dat u vervolgens ook de vlucht in london mist is tevens de schuld van de luchtvaartmaatschappij en niet van cheaptickets. Daarnaast kan ik u nu al melden dat luchtvaartmaatschappijen het gaan gooien op overmacht waardoor u toch niks vergoed krijgt. U voldoet dus uw tijd.

Cheaptickets is in dit verhaal in ieder geval niet verantwoordelijk voor de uitvoering van uw vlucht maar de luchtvaartmaatschappij zelf dus. Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

Vaak worden tussen personen zoals cheaptickets maar in een kwaad daglicht gesteld door mensen die totaal niet weten hoe deze wereld in elkaar steekt en dat is erg jammer en soms erg vermoeiend.

Ruudh100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 11:41

Re: Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug

Ongelezen bericht door Ruudh100 »

Annemieke100,

Het is duidelijk dat je of bij Cheaptickets zelf of bij een soortgelijk bedrijf werkt. Maar volgens mij heb je mijn bericht niet goed (genoeg) gelezen. Ik verwijt Cheaptickets niets inzake vertragingen van vliegtuigen.
Wel verwijt ik ze dat ze geen informatie verstrekt hebben inzake de overstap op JFK vanwege het feit dat de beide maatschappijen geen onderlinge overeenkomst omtrent de bagage hadden.
Wel verwijt ik Cheaptickets dat zij mij tickets met een overstaptijd van 1 3/4 uur verkocht hebben waar Air Berlin later in een mail aan mij aangegeven hebben dat dit minimaal 2 1/2 uur moet zijn.
Kortom ik verwijt Cheaptickets tekortkomingen in hun zorgplicht naar mij en aangezien ik als consument uitsluitend te maken met de verkoper als verantwoordelijke voor het gekochte (product of dienst) is ook alleen Cheaptickets verantwoordelijk voor het probleem van de te korte overstaptijd.

Dat is mijn verwijt en daar wens ik compensatie voor.

Gesloten