LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
LAX
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2008 11:23

cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door LAX »

Wil boeken bij cheaptickets.nl en zie dan de prijs plus taxen en dan ook nog eens een zgn customer service tax en boekingskosten. Geen enkele andere site die ik ken heeft zo'n customer tax. Daarna geboekt bij vliegwinkel.nl en daar was alles wel duidelijk.
Hebben jullie ook zulke ervaringen met cheaptickets?

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Mr1 »

Yip, echt de goedkoopste!! In het begin denk je nog van; wow wat zijn die goedkoop, maar als je verder gaat en bij het einde van de boeking komt heb je toch ineens allemaal toeslagen!!

Radar doe er wat aan!

efgetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2006 16:43

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door efgetje »

Ik ik voel me een beetje genept door cheaptickets. Opeens bleek dat ik nog een customer service tax moest betalen van €48,-. Dit mag toch niet meer. Alle taxen moeten toch in de prijs zijn verwerkt. Als klap op de vuurpijl kon ik mij ook nog op het laatst een vliegtuigverzekering afnemen. Dit mocht de vliegmaatschappij eens failliet gaan. Cheaptickets is toch al bij de ANVR en alle andere organisaties aangesloten. Dus dit is extra geldklopperij.

Bedenk dus dat cheaptickets helemaal niet zo goedkoop is.

hdr123
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:37

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door hdr123 »

Ik heb ongeveer twee jaar geleden een procedure aangespannen bij de Geschillencommissie Reizen ivm de customer service tax. Hiermee suggereert men dat het gaat om een tax (een van overheidswege of vanuit de luchtvaartmaatschappij opgelegde belasting). HEt ging indertijd om 165 euro en bij geen enkel reisbureau en/of airline wordt dit opgelegd.

De zaak heb ik verloren aangezien de Geschillencommissie vindt dat de tax duidelijk is en je de boeking kunt afbreken. Zij vinden de benaming customer service tax niet misleidend. Ik heb deze uitspraak nooit begrepen temeer omdat de Consumentenbond zitting heeft in de Geschillencommissie Reizen,

Kortom, geen juridische stappen zetten want dit verlies je waarschijnlijk,

Michelgr1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 23:34

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Michelgr1969 »

Wat een ongelofelijk asociaal, klantonvriendelijk onbetrouwbaar bedrijf is dit. 1 tip, boek er NOOIT bij!
Mij overkwam het volgende:

Had 7 tickets geboekt voor een familievakantie in Valencia. 2 rechtstreeks bij Ryanair (ivm andere terugvliegdatum) en 5 bij cheaptickets.
Ryanair annuleerde de vluchten 4 dagen na boeking, cheaptickets annuleert daarom de gehele boeking. Via Ryanair binnen 2 weken geld terug, Cheaptickets heeft tot op heden (6 weken later) nog steeds niet terugbetaalt. Als je ze belt nemen ze niet op, als je mailt krijg je of geen antwoord, of vage info en geen antwoord op je vragen.
De dossierkosten, annuleringsverzekering en ticketverzekering die ze zo stellig adviseerden om voor alle zekerheid te nemen (zodat u in elk geval nooit een strop heeft) houden ze zelf in hun zak nu zij de boeking hebben geannuleerd. Het geld van de vliegtickets moet ik nog steeds krijgen maar ze hebben na 6 weken touwtrekken in elk geval vandaag gemeld dat ik het geld van de extra kosten gewoon kwijt ben. Dus zij annuleren de boeking maar houden wel je geld.
Ik ga er mijn rechtsbijstandsverzekering achteraan sturen maar geef jullie in elk geval de tip, doe NOOIT iets met dit bedrijf!!

Wageninger
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Wageninger »

Tip: zoek via een aantal verschillende sites (cheaptickets, vliegtarieven etc) naar de goedkoopste mogelijkheid en boek vervolgens rechtstreeks op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Dan heb je minimale extra kosten.

(ik heb afgelopen voorjaar rechtstreeks bij Delta geboekt en betaalde alleen de aangegeven ticketprijs zonder enige boekings of credit card toeslagen. Heb je ook nog meer keuze uit vluchttijden en stoelkeuze!)

jimmies
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:06

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door jimmies »

De ondoorzichtigheid van deze, zogenaamd goedkope, sites heeft me nu echt doen besluiten om voortaan gewoon weer zaken te doen met mensen die ik recht in de ogen kan kijken. Het is werkelijk zo frustrerend dat je bij een simpele klacht van het kastje naar de muur wordt gestuurd en uiteindelijk met de problemen en de kosten blijft zitten.

Enige weken geleden heb ik de proef maar eens op de som genomen en een vergelijkend waren onderzoek uitgevoerd. Ik moest voor mijn werk naar Dublin en heb een reisbureau bij mij in de buurt de opdracht gegeven om één en ander uit te zoeken en ben vervolgens zelf aan de slag gegaan. Ik moet er bij vertellen dat ik ook een huurauto ter plaatse wilde en een hotel voor twee nachten.

Het reisbureau had van te voren aangegeven het tijdstip waarop zij zouden reageren, dit in verband met de drukte. Een aantal uren later, keurig op tijd, gaven ze een totaalprijs door, die, naar uiteindelijk bleek, ruim 150 euro voordeliger was dan de prijs die ik, uren later pas, had berekend.

Zelfs al waren ze 100 euro duurder geweest had ik nog besloten om voortaan al mijn reizen bij het reisbureau te boeken. Het scheelt me zoveel tijd en dus geld dat dit een eenvoudige keuze is. Oja, mijn vrouw is ook erg blij met dit besluit...... ze vond het niet echt gezellig dat ik uren achter dat beeldscherm zat. WIN WIN Situatie :-)

Kortom: Ik ben klaar met al die zogenaamd voordelige Cheapticketsachtige sites, die volgens mij zijn opgezet door snelle ICT boy's in een maatkostuum, die geen enkele eerbied en respect hebben voor de klant.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door MLF »

:lol: ik ging kijken voor een vlucht naar Olbia en daar was de prijs tussen 2200 - 2300 euro
met Transavia betaal ik ongeveer 300 euro
:lol:

Cristian
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 00:53

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Cristian »

Heb door een of andere stommiteit vandaag bij cheaptickets geboekt naar Colombia voor in juli 2009.. Na het aanhoren en zoeken van forums over de slechte naam van cheaptickets ben ik hier dus niet blij mee... Ik heb nu werkelijk alles na gekeken en alles klopt ( tot nu).. Wil eigenlijk nu annuleren maar daar zal vast dure verhalen aan vast zitten.. verder zal ik morgen de vliegtuigmaatschappijen bellen mischien dat zij mij kunnen bevestigen of de vluchtnrs. daadwerkelijk goed zijn..

is er verder nog iets wat ik kan doen in de zin van annuleren..

groet,

cris

Chase
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 12:05

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Chase »

Kijk eens op http://www.Chase.nl/ :idea:

Chase is een online zoekmachine voor vliegtickets .

Chase.nl doorzoekt zowel luchtvaartmaatschappijen (KLM, Transavia, Easyjet, etc) als online aanbieders (vliegwinkel, supersaver, etc) en toont vervolgens waar iemand het goedkoopst een all-in ticket kan boeken.
Het grote verschil met Cheaptickets is dat wij puur alleen vergelijken.
Chase verkoopt zelf dus geen vliegtickets.

:arrow: Omdat we pas net begonnen zijn ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Goed initiatief en ziet er goed uit! Zelf vergelijk ik ook heel regelmatig tarieven van diverse aanbieders en dit maakt het wel een stuk gemakkelijker.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

1e vraag: optie om te boeken naar bijv. rome en terug vanaf milaan?
daarnaast is het natuurlijk een toevoeging op de vele al bestaande mogelijkheden...

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Het is niet mijn bedoeling een discussie te starten over de kwaliteit van deze site maar ik heb de ervaring dat andere min of meer soortgelijke sites enkel met tarieven van reisbureaus werken. Maar verder kan het best een kwestie van smaak zijn (vele ander sites zijn bedroevend traag) Ik maak inmiddels dankbaar gebruik maak van deze optie. Maar o.k. mocht iemand nog suggesties hebben houd ik me aanbevolen.

gump
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:59

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door gump »

Hallo mensen,

Moeite doen op het net is besparen. kijk alleen uit voor bedrijven die hier kwade bedoelingen mee hebben.

Hoe voorkom je dit, Zoek op google naar bedrijf en fora over bedrijf, hotel etc.

Als dit goed eruit ziet komt het meestal wel goed.

Bent u mobiel kijk ook eens bij de buren Duitsland, Engeland en Belgie Dit kan soms veel euro's schelen.

Deze tip/opmerking is van Gump werkzaam bij een onafhankelijke reis prijs vergelijker. http://www.olezo.nl/

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Anvr en sgr vergoeden geen vliegtickets als het maatschappij of het bedrijf failliet gaat. Anvr en Sgr vergoeden alleen complete reizen en geen losse vliegtickets. Dus als het bedrijf failliet is en je niet mee kan op de vlucht dan wordt dat niet vergoed door sgr.

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Beste Gump:

Leuk dat je reclame voor je bedrijf maakt maar als ik als test serieus iets probeer te zoeken, b.v. een vliegticket naar Quito, dan werkt je database niet en krijg je enkel een lijst van (peperdure!) hotels te zien, echt peperduur want ik ken de situatie in Quito heel goed en het goedkoopste hotel op je site is altijd nog aanmerkelijk ddurder dan een vergelijkbaar hotel dat ik ter plaatse kan boeken of zonder je site via internet.

gump
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:59

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door gump »

Dag Tom2009,

bedankt voor u reactie,

Wij als olezo streven naar een zo'n groot mogelijk aanbod om te vergelijken. Dus als er alleen "dure hotels"door ons vergeleken kunnen worden kan dat betekenen dat er weinig Nederlandse reis organisaties hier een groot aanbod in geven.

Wij vergelijken tot op heden de Nederlandse reis aanbieders die op het net zitten.

Met groet,
de Gump.














Dit doen

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Dat zal ongetwijfeld zo zo zijn maar daarom is het ook aan te raden zelf een hotel via Internet te boene en dus niet via een reisorganisatie, dit laatset is volsterkt overbodig en bovendien aanmerkelijk duurder!

gump
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:59

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door gump »

Helaas is wat je het beste kunt doen, vaak (bijna nooit) wat er werkelijkheid gebeurt.

Dus als je dat als uitgangspositie pakt dat de meeste mensen wel bij een reisorganisatie boeken. En het voor deze mensen slim is om in het aanbod een vergelijk te maken bij http://www.olezo.nl/ je krijgt dan wel een onafhankelijk oordeel.

Frederik100
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2009 13:25

Re: cheaptickets.nl oplichters, onduidelijke toeslagen

Ongelezen bericht door Frederik100 »

Blijkbaar ben ik een van de weinigen die niets te klagen heb over cheaptickets (hopelijk blijft dat zo) . Heb op 28 maart j.l. twee retourtickets (begin september 2009) geboekt van Amsterdam naar Denver (met Britisch Airways) , incl. Customer Service Tax 15.32 EUR , Dossierkosten 20.00 EUR en Vliegticketverzekering 12.00 EUR heb ik daar 964.80 EUR voor moeten betalen , dus 482,40 pp , en dat vindt ik persoonlijk niet duur. Natuurlijk zouden ze die Customer Service Tax anders moeten noemen want het is natuurlijk geen belastng. De boeking staat bij BA keurig in het systeem , dus ik mag aannemen dat alles voor elkaar is. Door veel te googlen probeer ik altijd altijd de kosten die je toch moet maken , zo laag mogelijk te houden, als we daar zijn , zien we niet op een dollar. Dus heb ik tot heden voor 712,93 p.p. tot heden, de vliegreis, autohuur (midsize SUV - incl alle verzekeringen en volle tank bij het afhalen voor 14 dagen ), hotel eerste nacht en een cabin in Yellowstone kunnen boeken.
Oja even een tip, als je de huurauto meekrijgt, krijg je altijd maar
1 sleutel mee , kijk even bij het reservewiel , 9 van de 10 keer ligt daar de reservesleutel + het instruktieboekje van de auto.

Gesloten