LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click2Book

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
noaenmilou
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:06

Click2Book

Ongelezen bericht door noaenmilou »

Wij denken erover om een vakantie te boeken bij Click2Book.
Click2book is veel goedkoper dan bijvoorbeeld Arke, daarnaast zijn de vliegtijden al bekend.
Wij krijgen dan de keuze om met Ryanair of Transavia te vliegen, maar de vluchttijden van Ryanair zijn voordeliger dan die van Transavia, ook is Transavia iets duurder. Bij Ryanair mag je vaak weinig bagage meenemen, hierover staat bij Click2Book geen informatie, heef iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand ervaring met Click2Book in het algemeen?
Alvast bedankt! :)

EvelienR
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:22

Re: Click2Book

Ongelezen bericht door EvelienR »

De reactie zou te laat zijn voor uw reis, maar we willen toch even laten weten wat onze ervaringen met Click2Book zijn.
Afgelopen zomer hebben wij onze vakantie geboekt bij Click2Book. Dit was de eerste keer en zeker ook de laatste keer. Nadat we geland waren, werden we door Holiday Taxis naar ons appartement gebracht. Meteen ging het al fout, want we werden bij het verkeerde complex afgezet, in een heel ander dorpje. Ons complex heette namelijk Dedalus Village in Koutouloufari, terwijl we bij Dedalus Malia stonden, in Malia. Uiteindelijk kostte ons dit drie kwartier, maar dit vonden we niet zo erg; we hadden tenslotte nog een goed vooruitzicht: 11 dagen vakantie. Maar op de terugweg ging het helemaal fout. We zouden eerst rond half 12 's ochtends terugvliegen, maar twee dagen eerder ontvingen we een bericht dat de vlucht om 1.10 zou zijn, tien uur vroeger dan gepland. Hier hebben we ook telefonisch bevestiging van gehad en het vluchtnummer was hetzelfde. Dit betekende dat we 's avonds zouden worden opgehaald bij het appartement, in plaats van de ochtend daarna. Erg vervelend, want we wilden nog leuke dingen doen op onze laatste avond en tenslotte hadden we het appartement net zo goed een dag minder kunnen boeken; had ons weer aardig wat geld gescheeld. Ook vonden we tien uur vroeger wel een heel groot verschil. Maar ja we hadden ons er maar bij neergelegd en zijn 's avonds opgehaald. Toen we rond 23.30 op het vliegveld aankwamen, zagen we op de borden dat er helemaal geen vlucht naar Düsseldorf vertrok, waar wij op vlogen. Er was slechts één vlucht om 1.10 en die ging naar Manchester. Verbaasd zijn we naar een informatiebalie gegaan waar ze zeiden dat de eerstvolgende vlucht naar Düsseldorf pas de volgende ochtend zou gaan; om 11.35. De vlucht was dus helemaal niet vervroegd! We zijn naar het standje van Holiday Taxis gelopen om te achterhalen wat er nou precies was. De vrouw ging bellen en na drie kwartier zei ze: We brengen jullie terug naar het hotel. Verder niets, geen excuses of een uitleg van wat er fout was gegaan. We zeiden dat we niet terug konden, omdat er niemand bij de receptie zat 's nachts. Vervolgens ging ze weer bellen. Ondertussen moesten wij het thuisfront op de hoogte brengen dat we toch niet eerder aankwamen; ze zouden ons op komen halen op het vliegveld. Allebei onze mobiels werkten niet, dus ging ik op zoek naar een telefooncel. Hiervoor moest je een kaart kopen, maar alle winkels waren dicht. We vroegen dus aan de vrouw die ons "hielp" of we even mochten bellen: "No." Wat een service! Uiteindelijk zijn we naar een ander hotel in Koutouloufari gebracht (half uur rijden) en de volgende ochtend hier opgehaald om uiteindelijk om 11.35 onze vlucht terug te nemen. We hadden voor niets onze laatste avond op moeten geven. We hebben 1,5 uur op het vliegveld gestaan voor niets en de service was om te janken.
Toen we thuis kwamen hebben we meteen een klacht ingediend, waarna we de vraag kregen hoe ze ons konden compenseren. We vroegen 1/11 van onze vakantie terug, omdat we het appartement één dag voor niets hadden betaald, omdat we onze laatste avond en nacht kwijt waren en omdat we veel tijd waren verloren op het vliegveld door hun fout. Click2Book bood slechts €25 aan, de transferkosten. Dit is een kwart van wat wij vroegen. We hebben nogmaals de situatie uitgelegd, maar het was nooit hun bedoeling om een tussenweg te vinden; ze hoopten natuurlijk dat wij bij ons eerste bod minder dan €25 zouden vragen. Vervolgens zeiden ze dat het de fout was van Holiday Taxis en daardoor niet meer konden teruggeven. Wat een onzin! Het is ook hun verantwoordelijkheid want zij hebben dit transferbedrijf ingehuurd.
We zijn erg, erg ontevreden over hoe ze dit hebben afgehandeld. Ik raad het echt iedereen af om via Click2Book te boeken, ook al zijn ze goedkoper. Er kan altijd iets fout gaan, maar dan moet het wel netjes worden afgehandeld...

Gesloten