LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club Greece

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:29

Club Greece

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo, wij zijn op zoek naar mensen die ook lid zijn geworden van Club Greece. Wij zouden graag reacties willen horen hierop, positief of negatief. Van mensen die daar al een vakantie hebben geboekt of hiermee bezig zijn. Dus diegene die in Kreta is geweest en lid is geworden van deze club laat je ervaring aan ons horen s.v.p.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door Sjors_B »


Koekie3
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2007 19:40

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door Koekie3 »

Club Greece is a big scam that doesn't follow any ethic business rules. This is the reason their head office is in The Isle of Man.

If you have any trouble with this club, make sure everything is documented and contact OTE. Show them how they didn't followed the ethical code of OTE. They are member (I still don't get why they still can be a member with this scam). Once they started threatening us, we threatened them back and took steps with OTE. After some work (procedure of some weeks) we got our downpayment back. But better is not to sign in the first place. :)

To all the people who don't understand how you can make this deal. I don't know either, but believe me that after 5 hours of intensive sales talk, even high educated people get tiered and make stupid decisions sometimes. But never again (this happened in 2006)! You must have experienced it to understand this I guess.

baaikes
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2007 18:20

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door baaikes »

Komende vanaf de markt in Rethymnon werden wij op de boulevard aangesproken door 2 "zweedse(?)" blondines over promotions van club greece. Na een een korte enquete mocht ik in de tas graaien en jawel hoor...PRIJS, de dames zeiden letterlijk: dat ik 1 van de 3 prijzen (beachradio, videocamera of 1 week holliday) mocht kiezen, daarvoor moesten we wel even naar Platanes naar Hotel Leoniki om de papieren in orde te laten maken. We kregen een taxi aangeboden maar aangezien wij een huurauto hadden zijn we daar zelf naartoe gereden één van de dames reed met ons mee en de ander volgde op de scooter. Aldaar werden we ontvangen door Marijn uit Gent (B), in het eerste opzicht een aardige knul (te aardig). Ook wij kregen een rondleiding en het hele verkoop bla..bla..verhaal. Wij gingen dus niet met hen in zee, geen handtekening, geen geld, nul komma nul dus. De zgn "aardige knul" veranderde al snel van houding en toon, wat ons alleen maar bevestigde dat er iets niet pluis was. Wel "wonnen"we de hoofdprijs want wij hadden de passende sleutel bij de week gratis vakantie. Toen we na 2 uur weg gingen vele toeristen aangetroffen en misschien ook wat figuranten..wie weet ?!

Snel de voorwaarden bekeken, hoezo gratis ?? 32,50m pond p/p en maaltijden nuttigen op de accomodatie en wie weet wat je daar voor moet betalen, vliegtickets ook voor eigen rekening. conslusie: als ze je niets kunnen verkopen dan proberen ze er toch nog een slaatje uit te slaan om de mensen naar een accomodatie te sturen. De vraag is nog maar of je ooit komt ! Een oplichters bende die het geheel goed in scene hebben gezet.

Ik ben niet van plan om het hier bij te laten, zoveel mensen worden door samenweefsel van verdichtselen en dwaling door die lui gedupeerd, hier mag en kunnen ze zo niet mee weg komen. Kortom ik ben behoorlijk pissig Dus als mensen ook ideeën hebben hoe we deze lui kunnen aanpakken, wil ik het graag horen. Ik ben er klaar voor !! mijn mail is: [email protected]

vdbergdegraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 13:47

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door vdbergdegraaf »

14 Septmber 2007

we zijn net terug uit Rhodos. ook wij zijn daar benaderd door medewerkers van club Greece. D.m.v. een kraslot bleek dat ook wij de hoofdprijs hadden gewonnen een week gratis vakantie zij vertelde ons dat dit bijna nooit voorkwam. wij reageerden nogal rustig, dit verbaasde hun zij zelf was helemaal door het dolle, zij kreeeg 60 euro en een dag vrij. we werden ook in een taxi gestopt, en kregen het hele verhaal te horen, toen mijn man zij o nee daar begin ik niet aan , stond de manager op liep weg en tevens de aardige ome henk , hij was opeens erg bot. thuis gekomen direct op internet gekeken, ik wist niet wat ik zag wat eennegatieve reacties, we hadden dus toch gelijk dat we het niet vertrouweden. Schandalig dat dit nog steeds doorgaat en er nog genoeg mensen zijn die er toch intrappen, dit moet eigelijk direct stoppen. Volgens de ome Henk had hij 3 personen per dag had die er voor gingen.

vr.gr. Elly van den Berg

jw1978
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2007 17:30

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door jw1978 »

Wij zijn 2 jaar geleden ook aangesproken in Rethymnon (Kreta). Omdat onze vakantie bijna ten einde liep en we alles zo'n beetje gezien hadden gingen we naar het hotel in Platanes waar de taxi ons heen bracht. (na wat vragen te hebben beantwoord en een lootje gegrabbeld)

We waren duidelijk niet de enigste. Er zaten een heleboel stelletjes (niet alleen Nederlanders) die een rondleiding kregen en uitleg. Een Nederlandse gast leidde ons rond en op het eind mocht je je laaste lootje doorkrassen. Je zou zowiezo iets winnen (een radio, camera of een "gratis "vakantie) Ik dacht nog doe mij maar die camera en waarom was ik niet verbaasd toen we die vakantie wonnen. Die gast zogenaam helemaal blij, alsof het een grote uitzondering was en het bijna nooit voorkwam. En dan nog zo sarcastisch tegen mij "je heb net een gratis vakantie gewonnen man, mag wel wat vrolijker". We hadden al gelijk zoiets van hier zit een luchtje aan en toen we thuis waren keken we nog 's op internet. Natuurlijk was het geen gratis vakantie.
Administratiekosten per persoon, en de tickets moest je idd zelf betalen en ook eten en drinken ter plaatse. Puntje bij paaltje ben je dus duurder uit als wanneer je gewoon een vakantie boekt en dat niet alleen, als je die "gratis" vakantie deed sloot je gelijk een contract met hun af waar je dus ook nog eens aan vast zit.

Helaas dat er mensen zijn die er toch in trappen. Ik vind het gewoon walgelijke praktijken! Ze moesten het verbieden!

bloemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2007 21:59

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door bloemen »

Wij zijn van 30 september t/m 7 oktober op vakantie geweest op Kreta.
Zijn ook aangesproken door iemand van Village Heigts Ressorts.
Hebben dezelfde procedures doorgelopen als ieder ander, maar zijn gelukkig nergens op ingegaan.
Ons idee is, stuur ongefrankeerde enveloppen naar het adres van Gophar Travel ltd enz.

Keeshg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:17

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door Keeshg »

Hallo,
Wij zijn er in de vakantieeuforie ook in getrapt. (begin oktober 2007) Stom en naief natuurlijk. Daar helpt een goede opleiding niet bij.
Thuis en na onderzoek op internet bleken wel wat haken en ogen. Verder leek het veel moeilijker dan gedacht om een gewenste wereldreis te realiseren en goedkoop gebruik te maken van open plaatsen in de boekingen.
Na de vakantie heb ik direct een keurige protestbrief geschreven (naar voorbeeld van internet) om beroep te doen op de bedenkperiode (die ons overigens op Rhodos was ontzegd). Tevens het geld direct via Visa terug laten halen (het was al betaald) alweer met beroep op de bedenkperiode van 10 dagen (zie internet; enig aandringen was nodig). Alle papieren hebben we direct aangetekend teruggestuurd naar Rhodos. (Na het maken van een kopie voor eigen gebruik)
Er kwam telefoon uit Rhodos. Ik heb een uur gebeld en vriendelijk maar beslist verteld dat de manier van werken misleidend was en ons op een verkeerde, niet bij ons passende, beslissing had gebracht en dat ik alles in het werk zou stellen om het terug te schroeven.
Na een paar weken bleek het geld op een conflictrekening te staan bij Visa. Inmiddels is de aanbetaling netjes teruggestort op onze Visa-rekening en verwachten we het elk moment op onze betaalrekening te hebben staan.
Club Greece heeft het conflict dus prettig en snel uit de wereld geholpen, zonder juridische poespas.
Snel reageren lijkt me wel van belang geweest.

mario kippers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:54

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door mario kippers »

hallo

ik ben ook zo naief geweest om daar in te trappen.
hebben jullie een idee om mijn geld terug te krijgen. ik heb het geld in termijnen betaald en krijg nu geen kontakt meer met die lui.
help mij aub de goede richting in zodat ik iets kan proberen of anders bij wie ik moet zijn
reacties graag naar [email protected]
alvast bedankt voor uw reactie

mario

germarmarsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2008 08:00

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door germarmarsman »

Ik zie op het internet zoveel onzin over Club Greece dat ik het toch ff willen rechtzetten:
Wij "zijn er ook ingetrapt" vertaal ik als: wij hebben bewust voor dit concept gekozen, omdat we het zat zijn dat we voor heel veel geld online accomodaties boeken die achteraf toch niet luxe zijn zoals de brochures wel laten zien. Tijdens onze vakantie dit jaar op Kreta gingen wij dus ook mee met de verkoper (vrijwillig en natuurlijk nieuwsierig want wat heb je te verliezen??!!) en hebben een proefpakket aangeschaft onder de voorwaarde dat we onze 2e vakantieweek op Kreta direct in Village heights mochten verblijven omdat we dus een snert-accomodatie hadden geboekt via het internet wat heel bijzonder beloofde te zijn. Zo gezegd zo gedaan...het kwam niet vaak voor in al die jaren maar wij mochten direct hier naar toe. GEWELDIG wat een luxe!!! Zo is onze vakantie toch heerlijk geworden door die laatste week.
Tuurlijk moesten we weer een verhaal aanhoren maar dit is immers het concept van dergelijke bedrijven....alle contracten en voorwaarden moet je in 2 voud tekenen en doornemen en als je redelijk geschoold bent moet iedere burger dit zelf kunnen lezen en wel of niet hier gebruik van gaan maken. ook wij hebben die reis gewonnen via Gophar en we gaan lekker nar tenerife en verheugen ons op weer zo'n resort. Tuurlijk is dit een dochteronderneming en willen ze ook hier nog reizen verkopen maar aangezien we al een contract hebben gaan we die presentatie gewoon bijwonen (is verplicht) en al die andere 6 dagen gaan we lekker relaxen dus dat hebben we er graag voor over! per saldo kost ons dit tripje die instapkosten (ongeveer 95 euro voor 2 personen dacht ik) en vliegtickets via Ryanair (overstap barcelona) voor slechts E 180,-- met zn tweeen!!!! En stel er is alleen een jungle en geen luxe resort (wat ons sterk lijkt gezien onze ervaringen tot nu toe) dan gaan we wel op het strand bivakkeren:-)

kortom: Eindelijk eens een recentie van tevreden mensen die weten wat ze hebben ondertekend zonder dat er een mes op de keel werd gezet. uiteindelijk kun je altijd nee zeggen en gebeurd er niets onder dwang.
Ik vind de meeste verhalen dan ook belachelijk; met name die waar staat: We hebben de papieren van gophar gauw in de prullebak gegooid want het is oplichterij! Pfff! net zo louche als de nederlandse Hotelbon of andere soortgelijke acties....in de voorwaarden staat duidelijk wat je zelf moet betalen en dergelijke dus verassingen zijn er niet!! Maar goed...als jullie liever een reis tenerife boeken voor 300 euro pp in een 1=sterren accomodatie moet je het zelf weten:-)

(en nee....ik werk niet voor een dergelijke organistatie...ben gewoon hypotheekadviseur bij een nederlandse grote organisatie:-)

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door dia »

Waarom krabben jullie toch zo een kraslotje,mij hebben ze ook eens aangesproken en ik heb gewoon gezegd dat ik niet meedeed omdat ik wist wat dat inhield.Wil je dan geen kado winnen,NEE.Ze keken wel raar op maar ik ben gewoon verder gewandeld,mischien een tip voor de mensen doe niet mee aan die oplichterij en dan zal dat fenomeen snel gedaan zijn.
kraslotjes nee dank u :lol:

88121241095
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2008 00:53

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door 88121241095 »

Hallo,

Mijn vriend en ik hadden een advertentie gevonden in de krant over club greece en hebben daarop gereageerd. We zouden graag reactie krijgen van mensen die daar effectief naartoe zijn gegaan om te gaan werken, hoe hun ervaring daar was... Het zou onze beslissing kunnen beïnvloeden... Graag reactie aub...

groetjes

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door dia »

Als je alles hebt gelezen wat over hen geschreven wordt moet je toch al weten waar je aan begint!!

Wil je mensen oplichten?dan moet je gaan,ben je echter een mens met gevoelens die ook om andere mensen geeft blijf dan thuis en zoek ander werk

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:D
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.

jeje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 12:25

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door jeje »

hallo, wij zijn net een week terug uit Kreta en zijn ook benaderd door club Greece, ik had hier nog nooit van gehoord, in eerste instantie blijkt alles goed te voelen, waarschijnlijk door het vakantie gevoel.
Nu na wat informatie opgezocht te hebben, kom ik enorm veel negatieve dingen tegen, ik wil dan eigenlijk ook hier van af, we hebben alleen een aanbetaling gedaan tot nu toe, maar ben niet van plan om de rest over te boeken, kan iemand mij helpen, hoe ik hier van af kan komen, misschien mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.
met vriendelijke groet,
JeJe

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

8)
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.

lisette tuinman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 23:27

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door lisette tuinman »

hallo

wij zijn er sinds vandaag weer uit rhodos (20 juli 2008)
mooie vakantie gehad maar kwamen ook club greece tegen
ze kraakten de reisburo's inderdaad af maar we wisten ook wel dat er van te voren een addertje onder het gras zat want het is allemaal gratis (van te voren)
wij hadden ook de hoofdprijs gewonnen met krassen rondleiding gehad van 90 minuten ( komt veel meer bij zeg maar 2 en half uur ben je wel kwijt)
nu lees ik net op deze site dat sommige mensen club greece niet kunnen bereiken maar dit telefoon nummer hebben wij gekregen 2 dagen geleden +44(0)140481 1237 en + 441404 (0) 1404 81 1238 ( ze zeggen dat je naar belinda moet vragen die is nederlands)
en er staat bij dat ze van af maandag tot vrijdag bereikbaar zijn tussen 9 en 5 (hou wel rekenig met het tijd verschil) (dus nederlandse tijd 8 tot 4 uur)
wij hebben club greece aalleend gedaan voor de prijs en verder zijn we er niet mee in zee gegaan en die chef was ook in een keer weg werd ook minder vrolijk en minder vriendelijk.
DUS TRAP ER MAAR NIET IN.

groetjes lisette

Bofkont
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 11:21

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door Bofkont »

Beste Jetje en andere lezers,

zodra je getekend hebt, heb je vijf dagen om dit ongedaan te maken.
Hoe, weet ik niet. Misschien kan je rechtsbijstand bellen voor info.
Wel doen, want club greece is oplichterij.
Wij werden aangesproken op Rodos.
Een aantrekkelijk meisje met een mooie glimlach sprak ons aan, waar wij vandaan komen. Vervolgens vertelde zij ons het verhaal van de neerwaartse toeristenstroom naar Griekenland, vandaar deze kraslotenaktie om Griekenland te promoten.
Mijn vrouw kreeg als eerste een kraslot, en jawel ze had 1 palmboompje wat goed was voor een t-shirt. Ook ik kreeg een kraslot en (je raad het al) ik kraste en had 3 palmboompjes wat goed is voor de hoofdprijs. Later spraken wij een ander stel, die precies hetzelfde was overkomen, wat een toeval!!!!!!
Ik kan je verzekeren dat mijn kaart van onder uit haar stapel kwam en die van mijn vrouw bovenaf, en jazeker alle kaarten die van onderaf gepakt worden bevatten drie palmboompjes.
Wij meegegaan (gratis taxi) naar de plek waar we de prijs konden ophalen. (een licht gevoel van een sekte begon in ons op te borrelen).
Je word daar bewust apart gehouden en niet uit het oog verloren zodat je met andere prijswinnaars kan spreken. Bij binnenkomst word je opgevangen door iemand, vervolgens komt iemand anders je ophalen en word je apart gezet van de rest en weer even later word je opgehaald door iemand die je taal spreekt. Vervolgens krijg je een vragenlijst die je moet beantwoorden en een uitleg wat club greece precies inhoudt.
Aan de top staat een persoon (naam weet ik niet meer), en weer, maar nu sterker, kregen wij het gevoel van een sekte a la scientology.
Op het moment dat zij ons een reis wilde verkopen waarbij wij direkt (!!!!) moesten tekenen, riep ik een halt toe en zei dat ik nooit gelijk ergens mijn handtekeninf onderzet en altijd er een nachtje over wil slapen. By the way, achter ons speelde zich een tafereel af waar bij met wat gejuich een champagnefles werd opengetrokken en een klein feestje werd gevierd. Dit zijn acteurs, ze doen dat om jou het gevoel te geven dat alles prima in orde is. Ons gesprek was meteen ten einde nadat ik gezegd had dat ik niet zou tekenen en konden wij onze prijs innen. Wat gek is, ondanks dat wij een reis hadden gewonnen wij alsnog een reis konden boeken.
Na de t-shirt en de zogenaamde gewonnen reis in ontvangst te hebben genomen, kregen wij een gratis taxirit naar ons hotel. (dat wel, gelukkig)
Ik heb gehoord dat mocht je gebruik maken van deze gratis gewoonen reis, je allerlei kosten voor je rekening gaan komen, zoals:
reis- annulereingsverzekering, kamermeisje die je verplich moet betalen, reisgids die je na betaling pas ontvangt, verplicht gebruik maken van eten in het hotel, vliegtickets vanuit engeland door hun geregeld, en waarschijnlijk nog wel meer kosten.
Kortom, niets gratis gewonnen reis, maar een betaalde, zogenaamde gewonnen reis.
Wij voelen ons enorm opgelicht en hebben gelukkig ons verstand erbij gehouden en hopen dat iedereen dat doet.
Dit verhaal is in een notendop weergegeven, maar ik kan je verzekeren dat er nog veel meer toevalligheden plaatsvonden toen wij de prijs gewonnen hadden.

cartongske
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:19

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door cartongske »

hey ... je wou reacties over het club greece gebeuren wel dit
is mijn persoonlijke ervaring ik ben sinds 4 jaar full member van RCI
heb zelf al de mooiste vakanties van mijn leven gemaakt op deze
manier .... ik ben een van de vele die ja hebben gezegd tegen hun
en ik kan alleen maar vol lof spreken over hun manier van werken ....
ikkan alleen maar zeggen dat ik er GEEN SPIJT van heb dat ik dit gedaan wan dit is voor mij de maniervan vakantie vieren ..... vele grtjes jullie mogen mij zeker en vast vragen stellen over alles sta er volledeg voor open........

jeje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 12:25

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door jeje »

Hoi,
Ik heb vandaag contact gehad met Club Greece, daar zegt men dat ik niet kan annuleren cq opzeggen, ondanks dat ik een brief binnen 10 dagen heb verstuurd, zij zeggen, het valt niet onder Timeshare, dus u kunt niet annuleren/opzeggen. hij zou een rapport maken en deze naar Rhodos sturen en dan zou ik wel weer horen.
Wat kan ik nu nog doen?

groetjes JeJe

Gesloten