LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon geeft fout toe maar compensatie is om te huilen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
van_Pelt

Corendon geeft fout toe maar compensatie is om te huilen

Ongelezen bericht door van_Pelt »

We zijn eind april 2012 naar Kreta geweest. Daar kregen we een foute accomodatie, dit is toegegeven door Corendon.
Hieronder de brief die ik hen stuurde en hun antwoord

S. van Pelt
Adres
postcode en plaats

Reserveringsnummer 1856361
klachtformuliernr 004071
Corendon Vliegvakanties
Singaporestraat 82
1175 RA Lijnden

16 mei 2012
Geachte medewerker,
26 april j.l gingen wij op vakantie naar Kreta, Sissi. Hote l& Spa Aquis Vasia Beach Resort 5*****.
Nadat we uit het niets een mededeling kregen dat we niet om 05.00uur zouden vertrekken maar om 17.20uur. Was onze teleurstelling al groot. Daar kwam bij dat we ruim op tijd (15.15uur) bij de incheckbalie van Schiphol aankwamen en daar te horen kregen dat we alle 3 apart zouden zitten.
1 van ons was mijn 7 jarig zoontje (!). Hier waren we het alles behalve mee eens. We waren ruim op tijd en een kind alleen laten vliegen, dat is ongekend. Wat als er iets gebeuren zou in de lucht?!
We hebben ZELF een grote mond moeten opzetten in het vliegtuig om zo in ieder geval 1 van ons naast hem te kunnen krijgen. Er was niemand van Corendon die het voor ons regelde.
Eenmaal aangekomen in Kreta, kwamen we erachter dat er wel degelijk een eerdere vlucht was gegaan, die ochtend om 06.30uur. Raar, want ik had telefonisch nog met klem gevraagd of er een andere vlucht zou zijn. Het antwoord was negatief. En ineens hoorde we dat die er wel degelijk was. We waren dus bewust in een vliegtuig gestopt dat 12,5uur later zou vertrekken dan wat we hadden geboekt.
Bij het incheken kregen we een sleutel en een kamernummer. Eenmaal in onze kamer zagen we tot onze schrik dat het sterk verouderd was. Absoluut niet 5***** waardig. De kledingkast stonk, hierdoor hebben we al onze kleding de hele vakantie in de koffer moeten houden. De airco stonk ook. De badkamer was zo ouderwets dat het bad wat er stond zo laag was dat ik er geen gebruik van kon maken. Om te douchen moest je de douchekop met 1 hand vasthouden en met de andere hand proberen je haar te wassen. (lastig met lang haar). De luxeflex waren zo opgehangen dat er zo een 30cm van het raam overbleef, waar dus licht doorheen kwam. Het gordijn naar ons balkon bestond uit doorzichtig wit met maar 1(!) blauw gordijn welke bedoeld was als echt gordijn. Elke morgen rond 6uur waren we dus wakker van de zon. Het bed lag zo hard dat ik er rugpijnen aan heb overgehouden. De koelkast gaf een geluid zo hard, dat we de stekker eruit moesten trekken elke avond om in slaap te kunnen komen. De tv gaf ruis en geen Nederlandse zenders. Er werd alles behalve goed schoongemaakt. Er waren geen luxe artikelen, danwel welkomsgeschenk.

Het was er super gehoorig we konden alles meemaken van omliggende kamers. Tevens, was de kinderclub nog NIET klaar. En moesten we de eerste dagen zonder doen.
(ik als oud miniclub animatiemederwerker in diverse internationale hotels) vond dit zeer onproffessioneel. Op de website van Corendon stond namelijk dat de miniclub vanaf begin april open zou zijn. Dit was tevens een van de redenen waarom we hiervoor gekozen hadden.
De dag na het incheken heb ik meteen gevraagd of alle kamers zo waren. Het antwoord was ja, ze zijn alle hetzelfde.
En de pijn in mijn rug werd aangepakt door een wollen stinkende deken op het matras te plaatsen.
Na enkele dagen kwamen we erachter dat andere gasten die ook uit ons vliegtuig kwamen WEL goede (andere!) kamers hadden. Dat was absurt! Wij hadden betaald voor 5 ***** maar kregen 2,5. Ik heb foto’s gemaakt van hun kamer en van de onze, het is schrikbarend. Zo hadden hun een apart gedeelte voor een 3e persoon. Wij moesten ons zoontje in onze directe kamer in slaap krijgen.
Zij hadden een groot hoekbad, met zitje. Luxe toiletartikelen, goede schoonmaak. Mooiere meubels en betere bedden. Nederlandse tv zenders. Goede airco. GEEN sleutel maar een kaart om de deur te opnenen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Helaas was het voor ons te laat. Ik ga niet voor enkele dagen alles weer op en inruimen en ons als gezin van 3 naar een andere kamer toe slepen. Dat is te veel voor 1 weekje vakantie. Geeft veel stress. EN tevens is dat niet de oplossing we hadden immers al dagenlang zo ‘geslapen’. We hoorde zelfs van mensen die een Spabon aangeboden kregen, weer andere een dagje autohuur. Dat is natuurlijk absurt en staat niet in verhouding waarvoor je geboekt hebt en wat je gespendeerd hebt.
Toen ik onze vakantie boekte was dit om te ONTSPANNEN. Het was onze LAATSTE vakantie als gezin van 3. En mijn laatste kans alvorens niet meer mee te kunnen met een vliegtuig. Ik was namelijk 34 weken zwanger. Ik wilde luxe, rust en een vakantie die ons de energie zou geven welke je nodig hebt bij de tegemoedkomende hectiek van een bevalling en nieuwe samenstelling van het gezin.
Maar in plaats daarvan kreeg ik rugpijn, slaaptekort (thuis slaap ik even tussen de middag hier kon dat absoluut niet en zelfs uitslapen was er niet bij), ruzies en spanningen tussen ons drieën. Een aantal dagen geen miniclub. Het was gewoon een hel en we konden niet wachten naar huis te gaan.
Ik verwacht een compensatie in de vorm van financiën of een andere reis. Want dit was alles behalve waarvoor we geboekt en getekend hebben.
Met vriendelijke groet
Shiva van Pelt

Toen hebben we netjes 6 en een halve week gewacht op antwoord. Die kwam maar niet. Toen via de email navraag gedaan. reacteie.. Oh?! We hebben op 21 juni j.l. een brief met daarin ons antwoord gestuurd en hebben in de computer staan dat de klacht is afgehandeld. (pardon? Wij hebben niets ontvangen. Bleek naar ons oude adres gestuurd, welke ik NIET had opgegeven boven aan de brief). Weer wachten nu kwam dan toch de brief met antwoord (WEER op oude adres). Antwoord was heel betreurend, kort samengevat als volgt

1e Antwoord Corendon:
Het komt er op neer dat ze het betreuren en na onderzoek inderdaad is gebleken dat de accommodatie niet aan hun eisen voldoet.
Ook de vluchttijden betreuren ze, maar ze beroepen zich op de vrijheid die een charter airline heeft.

Wat hebben ze nu gedaan, de kosten gesplitst:

Onze totale reis 919 euro
vlucht volgens hun 200euro p/p
accommodatie 319euro. En DAARVAN willen ze de helft(!) betalen 159,50euro!

Dit was ons antwoord daarop:
Geachte Corendon medewerker,

Ik heb de brief ontvangen op een oud adres (?) wat zeer vreemd is, daar dat NIET ons adres is en ik ook NIET met dat adres de klachtenbrief had doorgegeven.

De oplossing die jullie voorstellen is absurd en wij gaan daar niet mee akkoord. Tevens klopt de berekening helemaal niet. Zo hadden we voor onze zoon 350,- betaald, dan klopt 200,- vlucht en 150,- voor de accommodatie niet met jullie berekening. Want dat betekend dat de accommodatie 450,- heeft gekost en NIET 319,- zoals jullie stellen.

Jullie zijn een gerenommeerde maatschappij waar wij met het volste vertrouwen hebben geboekt. Nu zijn wij de dupe van een dwaling met betrekking tot een verkeerde accommodatie, welke jullie zelf ook TOEGEVEN. Maar toch is er geen compensatie die hierin tegemoet komt. Een splitsing van de kosten? Net als of we lopend naar Kreta zouden gaan? We hebben een pakketreis geboekt, GEEN losse vlucht en LOSSE accommodatie. Ik was zwanger en kwam als gezin van 3 voor een laatste gezinsvakantie. Maar dat is door dit allemaal verpest, dat komt NOOIT meer terug! We zijn nu immers een gezin van 4.

Ik stel voor om ons een vakantie aan te bieden welke we niet gekregen hebben. Dit komt jullie beter uit want zo compenseert u met gesloten portefeuille en hebben wij wat we gekocht hadden.
We willen niets meer en niets minder dan waarvoor we betaald hebben.

Mochten jullie hier niet mee akkoord gaan of met een andere oplossing komen waar wij beide mee akkoord gaan, dan zie ik mij genoodzaakt mij te oriënteren op het benaderen van andere partijen.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hun reactie hierop werd NOG slechter, namelijk:

Helaas heeft u zich niet in ons eerste antwoord kunnen vinden.
bij de berekening zijn we uitgegaan van het gemiddelde wat u voor de reis betaald heeft en daar is een verdeling in gemaakt (huh??!!!) als we de daadwerkelijke prijzen hadden gehanteerd had u minder terug ontvangen (dubbele HUH?! ), daar de reis ver onder de kostprijs is verkocht (is dat ONS pakkie aan?)Omdat dat echter niet uw probleem is, (your Damn right) is er een reële verdeling van de prijs gemaakt.
Er is enige overlast geweest (enige?! We sliepen niet eens!!! Ze hebben nog steeds geen foto opgevraagd, kunnen ze het zien) echter wij kunnen ons met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat u op geen enkele wijze heeft kunnen genieten van uw reis.Op grond van de ANVR Reisvoorwaarden is een vergoeding in redelijkheid en billijkheid vastgesteld. Wij zijn van menig dat de vergoeding in redelijkheid en billijkheid is vastgesteld en zullen dit ook niet aanpassen.Met onze reactie vertrouwen wij u van dienst geweest te zijn (Wat?!!!)

Er staat helemaal geen oplossing of hoe nu verder in.
WIE weet wat ons te doen staat? Ik heb zoveel bewijs, foto's audio opname van hun eigen reisleidster en hun eigen woorden dat de het ermee eens zijn dat het niet de goede accommodatie betrof waarvoor wij WEL betaald hadden. IEMAND een idee?

berndv

Re: Corendon geeft fout toe maar compensatie is om te huilen

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vind de tegemoetkoming prima. De reis heeft u ondanks de late vertrektijd geenmoverlast gehad, de accommodatie wel, dus dat ze u de kosten uitsplitsen en dat deel corrigeren vnd ik terecht. U geeft zelf al aan dat ze u die vakantie niet meer kunnen terug geven, dus u had het liefst een volledig nieuwe vakantie van hen gezien?

SuzanneQ

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Ben het met bovenstaande forummer eens. Ze compenseren voor de helft de accommodatie en dat is ook het enige waar het aan schortte. U geeft ook aan dat ; "Helaas was het voor ons te laat. Ik ga niet voor enkele dagen alles weer op en inruimen en ons als gezin van 3 naar een andere kamer toe slepen. Dat is te veel voor 1 weekje vakantie. Geeft veel stress. EN tevens is dat niet de oplossing we hadden immers al dagenlang zo ‘geslapen’" Dat is uw eigen keuze geweest om het voor enkele dagen alsnog niet te wisselen, dan had u iig nog "enkele" dagen goed geslapen.

Al met al snap ik de verontwaardiging, maar ik vind dat Corendon dit an sich nog netjes oplost.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Los daarvan vind ik 'geen Nederlandse tv-zenders' absoluut geen reden tot klagen. Het is vakantie! Laat dat stomme Nederlandse nieuws achter je en ga wat leuks doen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Corendon heeft heel redelijk gehandeld, door de verblijfkosten te middelen.
Ik heb zo,n vermoeden dat Ts zijn/hun vakantie heeft opgesoupeerd met ergeren ipv het beste ervan te trachten te maken, begrijpelijk maar toch jammer voor de hele familie :?:

Wij hebben zo,n situatie ook wel eens meegemaakt, na overleg met de hostes zijn we verkast in haar auto, binnen 1 uur zaten we in een acceptabel hotel met kamers en hadden nagenoeg geen klachten meer.
Van de hostes een voucher voor een excursie gekregen. :D

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Daarbij zat haar bagage nog steeds in hun koffers..... Dan had ik zeker gekozen voor de optie om de helft van mijn vakantie in comfort en met NL tv door te brengen....

Ik neem aan dat mevrouw binnen een kwartier bij de reisleiding zich heeft beklaagd....Maar daar lees ik weinig over.

van_Pelt

Hallo,

Nee onze baggage zat in de koffer omdat de kast stonk.

En nee we hebben ons niet meteen beklaagd, we wisten namelijk NIET dat we de verkeerde accommodatie hadden, dit werd pas duidelijk toen andere reizigers van hetzelfde pakket hun kamers lieten zien.

En nee ik ben een echte wereldreiziger heb trouwens zelf 4 jaar internationaal in diverse hotels gewerkt, ben absoluut geen HOLLANDER die alles van thuis wilt. Die tv zenders is als klacht omdat de andere JUISTE kamers die WEL hadden.

Ik vind het fijn dat jullie reageren, maar als vele zo denken in NL dan gaan deze maatschappijen alle vrijuit. 159,50?! als compensatie van een horror vakantie, rugklachten terwijl ik hoogzwanger was. Nee dat vind ik zelf echt absurt!

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Maar wanneer heeft u dan wel ter plekke geklaagd?
En hoe is er toen op uw klacht gereageerd?

berndv

van_Pelt schreef:
Ik vind het fijn dat jullie reageren, maar als vele zo denken in NL dan gaan deze maatschappijen alle vrijuit. 159,50?! !
Als velen zoals u denken zullen de prijzen van de vakanties omhoog gaan.
van_Pelt schreef:
Nee onze baggage zat in de koffer omdat de kast stonk.

!
Des te makkelijker is een verhuizing dus als ze u dat aanbieden tijdens uw horrorvakantie.
van_Pelt schreef:als compensatie van een horror vakantie, rugklachten terwijl ik hoogzwanger was. Nee dat vind ik zelf echt absurt!
En als ze u een andere kamer aanbieden met meer comfort weigert u dat? Om later nog harder te kunnen schoppen tegen een maatschappij? Voor zover ik uw verhaal kan lezen heeft u halverwege de vakantie uw beklag gedaan en wilden ze dit ook meteen voor u oplossen door u naar een andere kamer te verhuizen. Maar ondanks de nog ingepakte koffer was dit teveel.

van_Pelt

We hebben het eerst bij de receptie gemeld die logen en zeide dan alle kamers gelijk waren. De dag erna naar de reisleiding geweest, die zeiden alleen..ja we kunnen niet voor u doen. Toen 3dagen voor vertrek nog een keer met andere reisleiding gesproken (ze komen maar 2x p/w in het hotel) die zei de klacht te kennen (waren blijkbaar een hoop met die klacht) en wilde kijken voor een andere kamer. DAT pikten we niet omdat dat geen compensatie is. De helft van de vakantie was weg en daar was OOK voor betaald. En nee ik ga niet met alles sjouwen naar nieuwe kamer voor 2 nachten..

Maar ik denk dat ik hier aan het verkeerde adres schrijf. Men lijkt te denken dat wij zeuders zijn of ergens een slaatje uit willen slaan! Zo is het absoluut niet.

berndv

van_Pelt schreef: Maar ik denk dat ik hier aan het verkeerde adres schrijf. Men lijkt te denken dat wij zeuders zijn of ergens een slaatje uit willen slaan! Zo is het absoluut niet.
u mag hier schrijven wat u wilt, zonder problemen, maar als u op zoek bent naar medelijden, bent u hier verkeerd. Corendon heeft u een alternatief geboden, weliswaar laat in de vakantie, en daarnaast heeft u de helft van uw verblijf vergoed gekregen. U wilt liever de kosten van de hele vakantie vergoed hebben. U vond het een horrorvakantie, dat gevoel neemt een andere vakantie of wat voor financiele vergoeding dan ook niet weg. Laat het achter u, ga genieten van uw kleine, neem aan dat die inmiddels geboren is, en ga uitkijken naar uw eerste vakantie met uw gezin van 4 personen. Op deze manier blijft de stress van deze vakantie bij iedere brief aan corendon en iedere afwijzing van corendon, u achtervolgen.

van_Pelt

Ik zoek geen medelijden maar een oplossing.

Ze hebben niet de helft willen vergoeden, prijs is immers 900 zoveel geweest.

Ja de baby is er en we zijn heel erg blij met hem

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

van_Pelt schreef:Nadat we uit het niets een mededeling kregen dat we niet om 05.00uur zouden vertrekken maar om 17.20uur. Was onze teleurstelling al groot. Daar kwam bij dat we ruim op tijd (15.15uur) bij de incheckbalie van Schiphol aankwamen en daar te horen kregen dat we alle 3 apart zouden zitten.
1 van ons was mijn 7 jarig zoontje (!). Hier waren we het alles behalve mee eens. We waren ruim op tijd en een kind alleen laten vliegen, dat is ongekend.
Ho even, hij vliegt niet alleen.
Dit zijn dingen die nu eenmaal voor kunnen komen en vind ik dan ook niet echt een gegronde klacht.
van_Pelt schreef:Wat als er iets gebeuren zou in de lucht?!
Dan bent u, uw man en de bemanning in de buurt.
van_Pelt schreef:We hebben ZELF een grote mond moeten opzetten in het vliegtuig om zo in ieder geval 1 van ons naast hem te kunnen krijgen. Er was niemand van Corendon die het voor ons regelde.
Nee, omdat dit een situatie is die vaker voor komt.
Fijn ook, om in een vol vliegtuig stampij te gaan maken.
van_Pelt schreef:Eenmaal aangekomen in Kreta, kwamen we erachter dat er wel degelijk een eerdere vlucht was gegaan, die ochtend om 06.30uur. Raar, want ik had telefonisch nog met klem gevraagd of er een andere vlucht zou zijn. Het antwoord was negatief. En ineens hoorde we dat die er wel degelijk was. We waren dus bewust in een vliegtuig gestopt dat 12,5uur later zou vertrekken dan wat we hadden geboekt.
Uw boekt een heenreis, niet een heenreis op een vaste tijd.
Als u dat wilde, had u alles los moeten boeken en geen pakketreis!
van_Pelt schreef:Bij het incheken kregen we een sleutel en een kamernummer. Eenmaal in onze kamer zagen we tot onze schrik dat het sterk verouderd was. Absoluut niet 5***** waardig. De kledingkast stonk, hierdoor hebben we al onze kleding de hele vakantie in de koffer moeten houden. De airco stonk ook. De badkamer was zo ouderwets dat het bad wat er stond zo laag was dat ik er geen gebruik van kon maken. Om te douchen moest je de douchekop met 1 hand vasthouden en met de andere hand proberen je haar te wassen. (lastig met lang haar). De luxeflex waren zo opgehangen dat er zo een 30cm van het raam overbleef, waar dus licht doorheen kwam. Het gordijn naar ons balkon bestond uit doorzichtig wit met maar 1(!) blauw gordijn welke bedoeld was als echt gordijn. Elke morgen rond 6uur waren we dus wakker van de zon. Het bed lag zo hard dat ik er rugpijnen aan heb overgehouden. De koelkast gaf een geluid zo hard, dat we de stekker eruit moesten trekken elke avond om in slaap te kunnen komen. De tv gaf ruis en geen Nederlandse zenders. Er werd alles behalve goed schoongemaakt. Er waren geen luxe artikelen, danwel welkomsgeschenk.

Het was er super gehoorig we konden alles meemaken van omliggende kamers. Tevens, was de kinderclub nog NIET klaar. En moesten we de eerste dagen zonder doen.
(ik als oud miniclub animatiemederwerker in diverse internationale hotels) vond dit zeer onproffessioneel. Op de website van Corendon stond namelijk dat de miniclub vanaf begin april open zou zijn. Dit was tevens een van de redenen waarom we hiervoor gekozen hadden.
De dag na het incheken heb ik meteen gevraagd of alle kamers zo waren. Het antwoord was ja, ze zijn alle hetzelfde.
En de pijn in mijn rug werd aangepakt door een wollen stinkende deken op het matras te plaatsen.
Dus heeft u niet hard genoeg bezwaar gemaakt.
Als dit alles zo onoverkomelijk was, had u toch echt een vervangende accomodatie moeten vrage bij de Corendonhostess.
van_Pelt schreef:Na enkele dagen kwamen we erachter dat andere gasten die ook uit ons vliegtuig kwamen WEL goede (andere!) kamers hadden. Dat was absurt! Wij hadden betaald voor 5 ***** maar kregen 2,5. Ik heb foto’s gemaakt van hun kamer en van de onze, het is schrikbarend. Zo hadden hun een apart gedeelte voor een 3e persoon. Wij moesten ons zoontje in onze directe kamer in slaap krijgen.
Zij hadden een groot hoekbad, met zitje. Luxe toiletartikelen, goede schoonmaak. Mooiere meubels en betere bedden. Nederlandse tv zenders. Goede airco. GEEN sleutel maar een kaart om de deur te opnenen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Jeetje, je moest de deur met een sleutel openmaken, wat een horror!
Even serieus, u klaagt nu over de allerkleinste dingen, terwijl u direct na het inchecken al kon weten dat dit niet conform uw verwachting was.
Gekke Henkie dat ik dan een paar nachten daar ga slapen.
van_Pelt schreef:Helaas was het voor ons te laat. Ik ga niet voor enkele dagen alles weer op en inruimen en ons als gezin van 3 naar een andere kamer toe slepen. Dat is te veel voor 1 weekje vakantie. Geeft veel stress.
Maar u had de kleding niet uitgepakt, want de kast stonk.
Dan is 'verhuizen' toch een goede oplossing?
Dan had u nog een paar dagen kunnen genieten van de luxe die voor u zo belangrijk is!
van_Pelt schreef:EN tevens is dat niet de oplossing we hadden immers al dagenlang zo ‘geslapen’.
Die keuze heeft u echt zelf gemaakt, door niet meteen stevig aan de bel te trekken.
van_Pelt schreef:We hoorde zelfs van mensen die een Spabon aangeboden kregen, weer andere een dagje autohuur. Dat is natuurlijk absurt en staat niet in verhouding waarvoor je geboekt hebt en wat je gespendeerd hebt.
Maar aangezien dat u niet is aangeboden, maakt dit dus helemaal niets uit.
van_Pelt schreef:Toen ik onze vakantie boekte was dit om te ONTSPANNEN. Het was onze LAATSTE vakantie als gezin van 3. En mijn laatste kans alvorens niet meer mee te kunnen met een vliegtuig. Ik was namelijk 34 weken zwanger. Ik wilde luxe, rust en een vakantie die ons de energie zou geven welke je nodig hebt bij de tegemoedkomende hectiek van een bevalling en nieuwe samenstelling van het gezin.
U bent zwanger, niet terminaal ziek.
Beetje gezond perspectief houden!
van_Pelt schreef:Maar in plaats daarvan kreeg ik rugpijn, slaaptekort (thuis slaap ik even tussen de middag hier kon dat absoluut niet en zelfs uitslapen was er niet bij), ruzies en spanningen tussen ons drieën. Een aantal dagen geen miniclub. Het was gewoon een hel en we konden niet wachten naar huis te gaan.
Nou, dat zal me een hel zijn geweest, heeft u gewoon zomaar een paar dagenlang zelf uw kind bezig moeten houden!
Het IDEE!
U bent de zaken nu wel gigantisch aan het opblazen.
Echt waar, een hel?
van_Pelt schreef:Ik verwacht een compensatie in de vorm van financiën of een andere reis. Want dit was alles behalve waarvoor we geboekt en getekend hebben.
En dat is u aangeboden.
U heeft zelf niet hard genoeg geprotesteerd die eerste dag.
Toen u later een andere kamer werd aangeboden, weigerde u die.
Dan kunt u niet verwachten dat u een vette compensatie krijgt.
Dat u niet de helft van de reissom vergoed krijgt, is logisch.
De vlucht kost volgens Corendon € 200,- p.p. toch?
Da's € 600,-.
Als de volledige reis € 900,- heeft gekost, is € 150,- dus de helft van de verblijfskosten.
Aangezien u een alternatieve kamer heeft geweigerd, zou ik het aannemen en in mijn handjes knijpen!
U heeft zelf immers niet optimaal meegewerkt aan een oplossing.

berndv

van_Pelt schreef: Ze hebben niet de helft willen vergoeden, prijs is immers 900 zoveel geweest.
dat is zoals gezegd inclussief reis. U gaf al aan dat u er iet lopend heen had gewild, true, maar u zat ook niet 24 uur per dag in de accommodatie en de geboden oplossing heeft u geweigerd, wat niet in uw voordeel zal werken in de procedure.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

900 euro voor een week met een gezin van drie? das niet duur.
dan kan het je toch ook niet echt heel erg verbaasd hebben dat het geen 5 (nederlandse)sterren was.

ondanks bovenstaande ben ik wel van mening dat als correndon in de fout gaat, ze hier ook compensatie voor moeten bieden. als ze dan 159 euro bieden voor een vakantie van 900 dan is dat meer dan 25%. op zich ook best redelijk.

wat ik niet begrijp is waarom je als ervaren wereld reiziger accepteert dat je in zo'n slechte kamer wordt gezet. Ik denk dat je jezelf en gezin een plezier doet als je eist dat je een andere kamer krijgt, anders gewoon lekker terug naar nederland.
ik begrijp dat je dan je vakantie misloopt, maar dan heb je tenminste recht op je geld terug.
met de situatie waarin je nu zit denk ik dat 25% van de reissom best goed is.

succes

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Lijkt me ook belachelijk als corendon alles of de helft zou moeten vergoeden:

1) u bent gevlogen naar plaats van bestemming. Het is niet zo dat ze uw zoon met een ander vliegtuig hebben laten gaan, hij zat maar een paar meter verder op. Er is eigenlijk niet echt een reden dat u niet meer dan 5 meter bij uw zoon vandaan zou kunnen zijn.
2) u bent daar aangekomen en hebt vanalles gekregen. Een kamer, maar die was niet wat u verwachtte, televisie, maar niet met de zenders die u verwachtte. De kast stonk. Dat is inderdaad allemaal niet leuk, maar er is een oplossing geboden: verhuizen naar een andere kamer, welliswaar laat, maar u bent degene geweest die besloten heeft dat niet te doen want dat was te veel moeite.
3) het enige wat u feitelijk niet gekregen heeft is de eerste paar dagen kinder entertainment.

Vervolgens vertelt u iets dat erg emotioneel overkomt dat het de laatste vakantie met jullie 3en is (in eerste instantie dacht ik dat er iemand ten dode opgeschreven was en dat u in het vervolg maar met zijn 2en zou zijn) echter het blijkt dat er een kindje bijkomt. Dat lijkt me een fijne gebeurtenis. Daarnaast, dat is echt niet de schuld van corendon.

Dat ze een vergoeding geven is terecht, u hebt niet gekregen wat te verwachten was. Maar meer dan dit lijkt me niet terecht, u bent gekomen waar u wilde zijn, en daar waren een aantal ongemakken maar om nou echt van een horror vakantie te spreken vind ik wel erg ver gaan.

isabel

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

van_Pelt schreef:We hebben het eerst bij de receptie gemeld die logen en zeide dan alle kamers gelijk waren. De dag erna naar de reisleiding geweest, die zeiden alleen..ja we kunnen niet voor u doen. Toen 3dagen voor vertrek nog een keer met andere reisleiding gesproken (ze komen maar 2x p/w in het hotel) die zei de klacht te kennen (waren blijkbaar een hoop met die klacht) en wilde kijken voor een andere kamer. DAT pikten we niet omdat dat geen compensatie is. De helft van de vakantie was weg en daar was OOK voor betaald. En nee ik ga niet met alles sjouwen naar nieuwe kamer voor 2 nachten..
Dit is iets wat ik duidelijk in de klacht had vermeld: ervan af weten, maar uit zichzelf niet ondernemen, alleen afwachten of de mensen zich gaan beklagen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry maar u betrekt er nu allemaal zaken bij die er niet toe doen,zwanger ,kind jarig?dus...

1 een charter mag idd vlucht wijzigen
2 passagiers die op een vlucht mee gaan kunnen tegenwoordig online 24 uur van te voren of zelfs bij maatschappijen 48 van te voren al hun stoelen reserveren.
3 dat u kind jarig is?
4 u komt aan in u kamer en die bevalt niet prima,HEEFT U DE HOSTESS GEBELD?DAT MOET TEN ALLE TIJDEN?daar lees ik dus niks over.
5 dat u naar de balie gaat en vraagt of er andere kamer zijn en ze zeggen nee,dat kan,corendon betaald!! voor bepaalde kamers en misschien omdat de reis niet zo heel duur was ,hebben zei dus niet gerenoveerde of terwijl oudere kamers gekregen.
had u bv met neckerman gegaan had u misschien meer kwijt geweest voor de reis maar een andere kamer gehad,die zijn meestal duurder...(of buitenlandse maatschappijen boeken ze ,dus niet ned maar engelse)dus zijn deze alleen maar beschikbaar..

6 u gaat nu echt op alle slakken zout leggen,u kast stinkt,los het op,leg er een zeepje in?
7 uit de koffer leven,nou daar ga laat ik mijn vakantie niet door verpesten eerlijk gezegd
8 laatste vakantie met u 3 en,ja en?dus?
9 vind het beetje overdreven om te eisen dat de gehele vakantie vergoed moet worden,dit is echt wel schappelijk...

als u echt zo ontevreden was had u linea directa corendon moeten bellen en niet toch nog daar blijven zitten?

gerenommeerde To...nou ja het is wel een budget stunter ,wat niet wil zeggen dat iedereen een slechte accommodatie heeft! maar alle waar naar zijn geld..

10 geen nederlandse zenders?je bent toch op vakantie?ik heb nooit de tv aan...
internet was er zeker ook niet?

april is ook nog niet echt het voor seizoen van griekenland meestal zo half mei,
dus misschien had de club dan wel klaar geweest..

dus wat ik helemaal uit maak uit u verhaal is... accommodatie niet goed en vlucht niet en kinder club nog niet open..
vliegen is niks daar wordt niks mee gedaan...weet iedereen nu ondertussen wel.
accommodatie had u ter plaatse moeten melden.
en dat de club nog niet klaar was ok,maar goed u bent samen dus kunt u kind toch ook wel vermaken?
vind het heel schappelijk wat ze doen...

tip,voortaan eerst eens inlezen over de maatschappij waar u mee gaat en de accommodatie die ze bieden, en het vliegen voor lief nemen,dat is niet anders..

bevalt iets niet hostess bellen...simpel...

verder lekker genieten van u kindje...

en neeee ik werk niet voor corendon

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

kokka schreef:900 euro voor een week met een gezin van drie? das niet duur.
En dat is ook nog eens all inclusive....

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Brainless schreef:
kokka schreef:900 euro voor een week met een gezin van drie? das niet duur.

En dat is ook nog eens all inclusive
....
en dan ook nog die Euro 900,00 terug willen ontvangen na afloop van de genoten vakantie :?

Gesloten