LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Covid 19 positief/ annuleringskosten nota budget air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lindaschilders

Covid 19 positief/ annuleringskosten nota budget air

Ongelezen bericht door lindaschilders »

Wij zouden 26 juli 2020 vliegen van Oostende airport naar Corfu. Ik heb destijds 6 vliegtickets geboekt via Budget Air. De uitvoerende vliegvaartmaatschappij is Tui fly BE.
Ik heb zondag 12 juli de uitslag gekregen van de GGD dat ik positief getest ben op Covid 19.
Ik mag onder geen enkele voowaarde in het vliegtuig stappen de 26e omdat mijn thuisquarantaine dan nog niet is afgelopen en ik zal mij ook nog niet dusdanig voelen om fijn op vakantie te kunnen.
Mijn andere 5 medereizigers staan bij mij in de boeking en hebben dus ook recht op de annuleren vlgs de annuleringsverzekering.
Het enige wat ik van Budget Air nodig heb is een annuleringskosten nota, maar ik krijg niemand te pakken hiervoor. Niet per mail en al helemaal niet telefonisch!!!!
Contact gezocht met Tui fly BE maar ook die verwijzen terug naar Budget Air.
Waar moet ik nu in hemelsnaam aan die annuleringskosten nota komen voor de annuleringsverzekering??
Ik wil dit graag voor vertrekdatum geregeld hebben en ben nu niet in de mogelijkheid zo'n eindeloze strijd te moeten voeren.
Wie kan mij helpen?

Nijogeth

Re: Covid 19 positief/ annuleringskosten nota budget air

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uhm, uw eigen quarantaine is 14 dagen na de positieve test afgelopen, niet 14 dagen na de uitslag (die van huisgenoten 14 dagen na uw laatste dag met ziekteverschijnselen). Aangezien de uitslag precies 14 dagen eerder dan de vakantie is, moet de test minimaal 15 dagen eerder zijn afgenomen.

Komkommertijd

Re: Covid 19 positief/ annuleringskosten nota budget air

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet de uitslag maar test datum is bepalende en als je weer gezond bent.

Bij controle zul je bij hogere temperatuur geweigerd worden als ze daar controleren maar ben nog nooit via Oostende gevlogen.
Budget Air heeft helaas ook Budget service in dit soort gevallen.....

Maar de andere 5 mogen wel vliegen? dat de boeker ontbreekt maakt dan niets uit volgens mijn.
Maar besmet hoeft nog niet ziek te zijn en bij deze datum testuitslag, moet je wel de testdatum ook hebben....

Gesloten