LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cuba
Re: Cuba
Euro's!!!
Sinds een paar maanden accepteert men in Cuba geen dollars meer, en is het essentieel om Euro's mee te nemen. Daar kun je op veel plaatsen mee betalen, of zijn ze om te wisselen in de zgn 'peso convertibles', zeg maar toeristengeld. Dollars worden alleen nog geaccepteerd in zakelijke transacties. Je reisburo móet dit soort dingen trouwens weten!
Sinds een paar maanden accepteert men in Cuba geen dollars meer, en is het essentieel om Euro's mee te nemen. Daar kun je op veel plaatsen mee betalen, of zijn ze om te wisselen in de zgn 'peso convertibles', zeg maar toeristengeld. Dollars worden alleen nog geaccepteerd in zakelijke transacties. Je reisburo móet dit soort dingen trouwens weten!
Dollars zijn het beste, overal mee te betalen, in toeristenwinkels en lokaal bij de bevolking, die ivm inflatie en mogelijke ontsnapping naar USA graag dollars verzamelen. Kreeft eten (officieel verboden) bij lokale visser thuis voor minder dan 10 dollar is nog mogelijk.
Ideaal land, huur zelf Audi A4 bij Rex en rij gewoon rond. Voldoende slaapgelegenheden in vrijwel alle plaatsen. Vermijd toeristenplaatsen waar charters op vliegen en je hebt een topvakantie, waar je alleen maar vriendelijke cubanen ontmoet. Veel plezier
Ideaal land, huur zelf Audi A4 bij Rex en rij gewoon rond. Voldoende slaapgelegenheden in vrijwel alle plaatsen. Vermijd toeristenplaatsen waar charters op vliegen en je hebt een topvakantie, waar je alleen maar vriendelijke cubanen ontmoet. Veel plezier
Gemami,
Volgens mijn informatie is het NIET meer mogelijk om te betalen met dollars op Cuba sinds 8 november 2004. Het is nog wel mogelijk om dollars om te wisselen tegen 10% commissie.
(ga zelf a.s. maandag naar Cuba toe)
Verder schijnt het NIET mogelijk te zijn om te pinnen op Cuba. Dat betekent of veel Euro's meenemen, of een creditcard (geen Amerikaanse!!)
Volgens mijn informatie is het NIET meer mogelijk om te betalen met dollars op Cuba sinds 8 november 2004. Het is nog wel mogelijk om dollars om te wisselen tegen 10% commissie.
(ga zelf a.s. maandag naar Cuba toe)
Verder schijnt het NIET mogelijk te zijn om te pinnen op Cuba. Dat betekent of veel Euro's meenemen, of een creditcard (geen Amerikaanse!!)
Toch vreemd dat ik 2 maanden geleden dan overal gewoon met dollars kon betalen...Volgens mijn informatie is het NIET meer mogelijk om te betalen met dollars op Cuba sinds 8 november 2004. Het is nog wel mogelijk om dollars om te wisselen tegen 10% commissie.
Was geen enkel probleem
Elke Cubaan wil dolgraag dollars ontvangen! Toen ik er was kon je alleen in Varadero terecht met Euro's, verder overal alleen dollars en credit cards. In Varadero wil je trouwens niet zijn, dat is supertoeristisch met allemaal grote all inclusive hotels. Vreselijk voor mensen beneden de 70! Gewoon een auto huren en rondrijden is de beste manier om Cuba te ontdekken. Je kan echt overal eten en slapen. Havana is wel een mooie stad, moet je absoluut ook een paar dagen voor uittrekken!