LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cuba

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mirjam s

Cuba

Ongelezen bericht door mirjam s »

Kun je naar cuba het beste dollars of euro's meenemen?

alvast bedankt.

Gast

Re: Cuba

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan het beste peso;s mee nemen.Zit je gelijk goed !

Gast

Volgens mij is er via startpagina.nl en dan naar de cuba pagina een forum speciaal voor it land probeer het daar eens. je kan ook even kijken op de foxreizen pagina bij forum.

Gast

dollars

erikje

Ongelezen bericht door erikje »

Euro's!!!

Sinds een paar maanden accepteert men in Cuba geen dollars meer, en is het essentieel om Euro's mee te nemen. Daar kun je op veel plaatsen mee betalen, of zijn ze om te wisselen in de zgn 'peso convertibles', zeg maar toeristengeld. Dollars worden alleen nog geaccepteerd in zakelijke transacties. Je reisburo móet dit soort dingen trouwens weten!

Gast

Zal dan een paar weken zijn.
2 maanden geleden was ik nog in Cuba en kon toen gewoon met dollars betalen.

Gast

Twee maanden kan kloppen.

Gast

je kan allen euro;s wisselen en niet mee betalen wel met dollars en Pesos. Maar vraag het eens aan jebank die weten het tenslotte het beste

gemami

Ongelezen bericht door gemami »

Dollars zijn het beste, overal mee te betalen, in toeristenwinkels en lokaal bij de bevolking, die ivm inflatie en mogelijke ontsnapping naar USA graag dollars verzamelen. Kreeft eten (officieel verboden) bij lokale visser thuis voor minder dan 10 dollar is nog mogelijk.
Ideaal land, huur zelf Audi A4 bij Rex en rij gewoon rond. Voldoende slaapgelegenheden in vrijwel alle plaatsen. Vermijd toeristenplaatsen waar charters op vliegen en je hebt een topvakantie, waar je alleen maar vriendelijke cubanen ontmoet. Veel plezier

Gast

Gemami,

Volgens mijn informatie is het NIET meer mogelijk om te betalen met dollars op Cuba sinds 8 november 2004. Het is nog wel mogelijk om dollars om te wisselen tegen 10% commissie.

(ga zelf a.s. maandag naar Cuba toe)

Verder schijnt het NIET mogelijk te zijn om te pinnen op Cuba. Dat betekent of veel Euro's meenemen, of een creditcard (geen Amerikaanse!!)

gerda labadie

Ongelezen bericht door gerda labadie »

op varadero kan je gewoon met euro`s terecht, een tijdje geleden hoorde ik dat men dollars weigerde?? Pinnen kan wel in Havana

Gast

hoe zit het met visa en andere kredietkaarten

erikje

Ongelezen bericht door erikje »

Visa en Mastercard zijn geen probleem. American Express wordt niet geaccepteerd.

Gast

Ook Amerikaanse travelercheques schijnen een probleem te zijn (kortom: alles wat amerikaans is eigenlijk :lol: )

EUROOJE

Ongelezen bericht door EUROOJE »

neem lekker Euro's mee...die ligt er lekkerder bij dan de USD en die willen die Cubanen graag hebben.

En idd alles wat VS is is niet gewenst..althans officieel

VEEL PLEZIER DAAR!

Gast

Volgens mijn informatie is het NIET meer mogelijk om te betalen met dollars op Cuba sinds 8 november 2004. Het is nog wel mogelijk om dollars om te wisselen tegen 10% commissie.
Toch vreemd dat ik 2 maanden geleden dan overal gewoon met dollars kon betalen...
Was geen enkel probleem :roll:

Gast

Toch vreemd dat ik 2 maanden geleden dan overal gewoon met dollars kon betalen...
Was geen enkel probleem
Dan weet ik het ook niet hoor. Ik neem gewoon euro's mee, dat moet geen probleem zijn

DennisZ

Ongelezen bericht door DennisZ »

Elke Cubaan wil dolgraag dollars ontvangen! Toen ik er was kon je alleen in Varadero terecht met Euro's, verder overal alleen dollars en credit cards. In Varadero wil je trouwens niet zijn, dat is supertoeristisch met allemaal grote all inclusive hotels. Vreselijk voor mensen beneden de 70! Gewoon een auto huren en rondrijden is de beste manier om Cuba te ontdekken. Je kan echt overal eten en slapen. Havana is wel een mooie stad, moet je absoluut ook een paar dagen voor uittrekken!

Gesloten