D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 apr 2021 21:32
D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Onze tickets via Dreizen geboekt ruim voor corona. Twee tickets van Amsterdam naar Kathmandu ter waarde van bijna 1300,-. Toen de vlucht geannuleerd werd door corona heeft Dreizen akkoord gegeven de refund te regelen, ook hier hebben ze het een paar keer uitgesteld totdat bekend werd dat ze failliet waren. Zojuist contact gehad met Etihad en die claimen het geld al aan Dreizen uitbetaald te hebben. Maar zoals ik zo zie zijn wij niet de enige wiens geld is gevlogen. Pure armoe, iemand een idee waar wij nog kunnen aankloppen voor onze knaken?
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Misschien bij het voucher fonds mocht je een voucher hebben gehad, anders verwacht ik eigenlijk van niet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het faillissement van een reisorganisatie er een gaat zijn waarbij er in de boedel genoeg zal zitten om de consument schadeloos te stellen.
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Gewoon het nieuws volgen Dreizen is gedekt door SGR er word contact opgenomen over terugbetaling dus rustig afwachten tot SGR contact opneemt.
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
SGR is voor pakketreizen, losse vluchten vallen hierbuiten. Meld je bij de curator ...
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
D reizen is failliet. Hierdoor kan je niet meer bij D reizen aankloppen.
Meest makkelijke manier is om een beroep te doen op aflevering garantie, indien je met je creditcard hebt betaald.
Op www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... -failliet/ staat een stappenplan wat je kunt doen. Via de links kan je achter komen wie de curator is en er staat een voorbeeldbrief.
Verwacht niet dat je snel je geld terug zal krijgen, en verwacht ook niet al je geld terug en hou rekening mee dat je niks terug krijgt van de curator. Consument staat achteraan op de wachtlijst.
Meest makkelijke manier is om een beroep te doen op aflevering garantie, indien je met je creditcard hebt betaald.
Op www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... -failliet/ staat een stappenplan wat je kunt doen. Via de links kan je achter komen wie de curator is en er staat een voorbeeldbrief.
Verwacht niet dat je snel je geld terug zal krijgen, en verwacht ook niet al je geld terug en hou rekening mee dat je niks terug krijgt van de curator. Consument staat achteraan op de wachtlijst.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Hoi, dit onderwerp is behandeld bij Meldpunt (Omroep Max). In dat geval ging het ook over vliegtickets. Misschien heb je er iets aan om de uitzending terug te kijken:)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
sluit je aan bij https://www.facebook.com/groups/claimdreizen daar staat alles wat je moet weten met een link om je claim in te dienen bij de curator succes
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Vaag verhaal van een vage club. Ik zou me daar op deze manier nooit bij aansluiten.
-
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
De beroemde strohalm. Maar waarom zou je die niet grijpen....
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Omdat die strohalm vaak ook niet gratis is.J. Deltoer schreef: ↑02 jun 2021 09:40De beroemde strohalm. Maar waarom zou je die niet grijpen....
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Omdat spreekwoorden als "van de regen in de drup", "het middel erger dan de kwaal" en dergelijke niet voor niets zijn ontstaan en te vaak van toepassing zijn op claimclubjes, zoals ervaren forumlezers (zoals ook jij) heel goed (kunnen) weten.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
nou dan heb je het mis dit is dus wel gratis van gedupeerden voor gedupeerden
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Juist daarom.claimdreizen schreef: ↑02 jun 2021 12:52nou dan heb je het mis dit is dus wel gratis van gedupeerden voor gedupeerden
Zoals ik in een ander topic al schreef...:
Je reacties op dit forum bevestigen slechts dit beeld.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
en voor de goede orde wij zijn geen claim bureau waar je eerst 29 euro moet betalen en later als je geld terug krijt je 29 % af moet staan wij doen alles zelf met een advocaat
en ieder zijn mening
en ieder zijn mening
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Kan die advocaat dan wel een foutloze zin produceren? Jullie volstrekte gebrek aan taalvaardigheid en het geen antwoord geven wekt geen vertrouwen.
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Voor de goede orde: ik geloof direct in jullie goede wil en zie jullie niet als oplichters ofzo. Maar jullie communicatieniveau, zowel hier als op jullie eigen pagina, geeft een dermate ondeskundige indruk dat een waarschuwing op zijn plaats is.
Informatie en gedupeerden bijeenbrengen is op zich prima - maar wat als er niemand is die de juistheid van de informatie en de gegeven adviezen kan beoordelen...? Er zijn al veel te vaak consumenten de dupe geworden van "helpers" die met de beste bedoelingen de grootste ellende veroorzaken.
Bovendien: jullie presenteren je als een claimclub, ook al zeg je dat je dat niet bent. Je ronselt hier wel leden, maar je geeft totaal geen informatie, al is het maar iets als een link naar dit artikel in de Volkskrant.
Kortom, je komt wel halen, maar niet brengen, je communiceert beroerd en wekt onjuiste verwachtingen. Mijn conclusie blijft dan ook:
Informatie en gedupeerden bijeenbrengen is op zich prima - maar wat als er niemand is die de juistheid van de informatie en de gegeven adviezen kan beoordelen...? Er zijn al veel te vaak consumenten de dupe geworden van "helpers" die met de beste bedoelingen de grootste ellende veroorzaken.
Bovendien: jullie presenteren je als een claimclub, ook al zeg je dat je dat niet bent. Je ronselt hier wel leden, maar je geeft totaal geen informatie, al is het maar iets als een link naar dit artikel in de Volkskrant.
Kortom, je komt wel halen, maar niet brengen, je communiceert beroerd en wekt onjuiste verwachtingen. Mijn conclusie blijft dan ook:
-
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Mwoah, aansluiten op faceboek. Daar zit geen enkele juridisch gevolg aan. Dus onzin deze afz berichten. Succes met je actie en let maar niet op de zure beroepsreageerders hier
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Jij mag vinden wat je wil. Ik heb altijd geleerd dat het ontbreken van informatie en het niet geven van antwoord op gestelde vragen juist een gezond wantrouwen oproept. Deze groep heeft inmiddels genoeg tijd gehad om hier inzicht te verschaffen in wie ze zijn, welke voorwaarden ze stellen, waar mensen die zich aanmelden aan vastzitten etc. Dat ze zich juist daarover niet uitlaten wekt bij mij geen vertrouwen op.J. Deltoer schreef: ↑02 jun 2021 13:48Mwoah, aansluiten op faceboek. Daar zit geen enkele juridisch gevolg aan. Dus onzin deze afz berichten.
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
Ach, het is niet geheel verrassend dat juist JD een andere mening heeft. Prima.
De gemiddelde lezer zal een en ander vanzelf op waarde weten te schatten.
De gemiddelde lezer zal een en ander vanzelf op waarde weten te schatten.
-
- Berichten: 5221
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant
D-reizen zal nu wel op de zwarte lijst van J.D. komen. Hij zal er in ieder geval niets kopen.