LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen in de fout

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Begin van dit jaar hebben we bij D-Reizen voor ons gezin een wintersportvakantie geboekt naar het 4 sterren hotel Silberhorn in Wengen (Zwitserland). Maar ter plekke aangekomen blijkt het hotel van niets te weten. We hebben daarover meteen gebeld met D-Reizen, maar die zijn er niet in geslaagd om voor ons een andere gelijkwaardige accommodatie te regelen. Er zat dan ook niets anders op dan maar weer naar huis te gaan. We hebben D-Reizen uiteraard geconfronteerd met ons ongenoegen hierover en een schadeclaim ingediend ter grootte van de onnodig gemaakte reiskosten, verloren vakantiedagen en –plezier. En dan leer je D-Reizen in één keer van een andere kant kennen. Volgens D-Reizen zou hun aansprakelijkheid beperkt zijn tot ongeveer € 200 en daar moesten we het dan maar mee doen. We hebben het er verder maar bij laten zitten, want tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit ook hier een (reis)wereld van verschil. In dit geval dus niet dezelfde reis voor de laagste prijs, maar geen reis voor de hoogste prijs.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door ine1961 »

Als u echt niets te verwijten valt in deze zaak begrijp ik niet dat u het er zo makkelijk bij laat zitten.
Ik neem aan dat u vouchers heeft gekregen voor deze reis, dat u de reis betaald heeft en alles heeft gedaan ter plaatse om u recht te krijgen.
Heeft u ter plaatse ook contact gehad met de touroperator, heeft u een alternatief aangeboden gekregen.
Als ik dit verhaal lees krijg ik het gevoel, zeker omdat u maar een schadevergoeding hebt gekregen 200,-- dat u toch niet alles heeft gedaan comform ANVR voorwaarden om de hotelkamer te krijgen die u geboekt heeft bij D-reizen, was het een overboeking, u geeft wel erg weinig informatie.
Overigens als u vouchers heeft gehad, is de touroperator aansprakelijk voor de uitvoering van de reis, niet D reizen.

Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Beste Ine,

Het lijkt wel of je van D-Reizen bent. D-Reizen heeft de schuld schriftelijk aanvaard. Ik citeer uit hun schrijven:

"Ten eerste uiteraard onze excuses voor het ongemak. Zoals telefonisch besproken is het ons niet gelukt om een soortgelijk 4* hotel voor u vast te leggen zodat u alsnog uw vakantie kunt voortzetten. In overleg met onze managers willen wij u reeds bij deze toezeggen dat wij de kosten voor deze reis voor rekening nemen aangezien de fout bij D-Reizen ligt. ""

En vervolgens komt er dus niets terecht van deze toezegging.Ook niet nadat mijn advocaat D-Reizen daarom verzocht heeft. Toen kwam er een reactie in de trant van dat het allemaal zo'n beetje mijn eigen schuld was. We hebben het er maar bij gelaten omdat het niet rationeel is meer advocaat- en proceskosten te maken dan de schade groot.

Maar wel naming en shaming dus !

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door nogood »

Nogmaals voor de goede orde: D Reizen is geen reisorganisatie maar een reisbemiddelingsbureau, dus via D reizen boekt U bij een reisorganisatie, Holland International, Arke, Sudtours, OAD enz enz.
In dit geval is de boeking dus niet doorgegeven aan de betreffende reisorganisatie doro D reizen en zijn zij dus in het geheel verantwoordelijk voor de terugbetaling van de gehele reissom. Blijft de vraag: wat voor een voucher had U mee van welke reisorganisatie?

Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Op de voucher stond gewoon hotel Silberhorn zoals ook te verwachten was conform de schriftelijke bevestiging van D-Reizen. Ik citeer maar weer even:

"Wij hebben het volgende voor u gereserveerd:
een 6-daagse eigenvervoers reis naar Zwitserland. De aankomstdatum is 02-01-2006 en u verblijft in Hotel Silberhorn in de plaats Wengen op basis van half pension. Het verblijf is voor 5 nachten
gereserveerd."

Achteraf is gebleken dat D-reizen een niet bestaande reis op haar site heeft aangeboden en verkocht en bevestigd en geincasseerd en dat de Silberhorn van de voucher een heel andere Silberhorn was dan dat 4* hotel in Wengen. Bleek iets van een sjofel appartementje te zijn in een bijgebouw van een laagsterrig hotel met uitzicht op een station ergens aan het begin van de berg en de spoorlijn naar Wengen en ver van de pistes.

Dat verwacht je natuurlijk niet. De reis was ook nog eens een keer speciaal aangevraagd door D-Reizen. Ik citeer maar weer even uit de stukken van D-Reizen:

"Uw reis is op aanvraag geplaatst bij de reisorganisatie. Wij zullen direct telefonisch contact met u opnemen zodra wij antwoord ontvangen. Dit duurt ca. 5 werkdagen. Graag wijzen wij u er nogmaals op dat een aanvraag bindend is. Deze reserveringsaanvraag kan tussentijds niet ingetrokken worden. Het volgende hebben wij voor u aangevraagd: Een 6-daagse eigenvervoersreis naar Zwitserland. Uw vertrekdatum is 02-01-2006 en u verblijft in een 2-persoonskamer in hotel Silberhorn in Wengen op basis van half pension."

De casus is dan nu wel duidelijk neem ik aan. D-reizen heeft ook schriftelijk de schuld aanvaard en toegezegd de kosten van deze reis voor kun rekening te nemen. Ik citeer maar weer even uit hun schrijven:

" In overleg met onze managers willen wij u reeds bij deze toezeggen dat wij de kosten voor deze reis voor rekening nemen aangezien de fout bij D-Reizen ligt. "

Een karaktervolle toezegging en blijk van verantwoordelijkheidsbesef, maar de daad bij het woord voegen is er helaas nog niet van gekomen.
En dan kom je dus op zeker moment in zo'n forum terecht.

Onze schade op zich is duidelijk en ook bij D-Reizen geclaimd. Voor niets kostbare vakantiedagen opgenomen, voor niets een overnachtingshotel geboekt en voor niets heen en weer gereden naar Wengen en in de immateriele sfeer natuurlijk een geweldige kater i.p.v. vakantieplezier.

Maar i.p.v. hun verantwoordelijkheid te nemen conform hun schriftelijke toezegging, komt D-Reizen dan in één keer met de kleine lettertjes en dat hun aansprakelijkheid beperkt is tot zo'n € 200 die overigens ook nog niet betaald zijn.
Laatst gewijzigd door Geert999 op 08 apr 2006 15:39, 3 keer totaal gewijzigd.

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door nogood »

Er staat dat de reis op aanvraag is geplaatst bij de reisorganisatie - welke reisorganisatie, dat wordt niet vermeld, dient wel op de voucher gestaan te hebben - in aanvraag betekent dat de betreffende hotelkamer niet in het allotment van de reisorganisatie (OAD of Vrij Uit b.v.) zit en dat men een aparte mail of fax naar het hotel stuurt om een kamer bij te boeken - vermoedelijk heeft de reisorganisatie na een paar dagen aan d reizen doorgegeven dat het hotel in die periode niet beschikbaar was en is men dit bij d reizen vergeten aan de client door te geven - als alternatief heeft d reizen zo te zien een appartement geboekt, doch dat zou wel in overleg met de klant geschied dienen te zijn. - D reizen, nogmaals, is een bemiddelingskantoor en heeft GEEN eigen reizen. Alles wat ze aanbieden, eventueel ook onder eigen naam, wordt door andere reisorganisaties uitgevoerd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Laurent »

Nooit boeken bij D-Reizen, hun 10% provisie kun je beter zelf in je zak houden, rechtstreeks boeken bij de betreffende reisoperators.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door FG1 »

Zoals ik uit het verhaal kan opmaken is er een verkeerde accommodatie geboekt door D-reizen met dezelfde naam als het appartement.

Was het niet een idee geweest om het appartement te nemen en na afloop de klacht in te dienen. Ik snap dat het niet de gereserveerde accommodatie was waar u uiteindelijk voor geboekt had.

Maar ik vraag me wel 1 ding af: De reispapieren die u heeft ontvangen (de vouchers van de reisorganisatie, dus niet de bevestiging van D-reizen) stond daar wel de goede accommodatie op? Als dit het geval is dan is de reisorganisatie die de reis uitvoerd in gebreke gebleven. Als er op de vouchers ook een appartement stond, dan had de fout al eerder ondekt moeten worden en is D-reizen aansprakelijk.

Al met al een vervelende situatie. Helaas kan je geen aanspraak meer maken op de geschillen commissie reizen. Daarvoor is het nu te lang geleden.

Succes verder!

Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Laten we niet afdwalen en ons tot de kern van de zaak beperken. D-Reizen heeft schriftelijk haar aansprakelijkheid aanvaard en toegezegd de kosten voor haar rekening te nemen. Ik citeer nog maar eens:

In overleg met onze managers willen wij u reeds bij deze toezeggen dat wij de kosten voor deze reis voor rekening nemen aangezien de fout bij D-Reizen ligt. "

Zeggen wat je doet is goed en als je een eerlijke en betrouwbare partij bent, dan doe je daarna ook wat je zegt. Maar wat dat laatste betreft ontbreekt het er bij D-Reizen aan en daarmee diskwalificeren ze zich als eerlijke en betrouwbare zakenpartner.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door eeliane »

Als je erechtstreeks boekt verdwijnt die 10% in zak van touroperator, dus waar je ook boekt die 10% is nooit voor jou.
Is er inmiddels bekend bij welke touroperator deze reis was ondergebracht???? Je hebt toch een gids of foldermateriaal meegekregen bij de boeking of was het via internet geboekt.?

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door FG1 »

Ja dat heb ik al drie keer gelezen wat D-reizen schrijft. Maar ik was alleen benieuwd wat er precies op je reispapieren stond. Want de vergoeding is matig..dus daarom de vraag

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door ine1961 »

Beste Geert,
Ik heb met belangstelling de reacties gelezen die vandaag geplaatst zijn.
Toch is nog niet alles duidelijk duidelijk voor mij.
ik werk inderdaad bij d-reizen, en ik weet dat er over het algemeen heel coulant wordt omgegaan met klanten waarbij iets fout is gegaan, omdat de uiteindelijke vergoeding inderdaad weinig is ben ik gewoon nieuwsgierig waarom dit zo is, vandaar al mijn vragen.
Wilt u mij nu nogmaals eens doorgeven wat u heeft ondernomen toen u ontdekte dat het niet het juiste hotel was, en welke touroperator, en wat stond er op het voucher.?
U schreef dat D-reizen u ook schuldig vond, wat had u fout gedaan volgens D-reizen?

Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Beste Ine,

Ik denk dat ik mijn issue wel gemaakt hen hierboven. D-Reizen heeft schriftelijk jegens mij de verantwoordelijkheid voor haar fout aanvaard en toegezegd de kosten te zullen vergoeden. Dan heeft het natuurlijk geen pas om als de schadeclaim echt op de mat valt de huisadvocaat van D-Reizen z'n standaard riedeltje te laten afdraaien waarbij D-Reizen dan onder protest van gehoudenheid en onder voorbehoud van alle rechten, met name om het verweer te voeren dat het mijn eigen schuld is.... een bedrag van € 210 aanbiedt. Zo'n reactie verwacht je toch niet gezien de al gedane toezegging van D-Reizen om de kosten te vergoeden ? Ik meende aan die schriftelijke toezegging van D-Reizen het vertrouwen te mogen ontlenen dat het wel goed zou komen en had niet anders verwacht dan dat de directie van D-Reizen het na thuiskomst gewoon met mij in orde zou maken.

En wat had ik dan fout gedaan volgens de advocaat van D-Reizen ? Volgens hem hadden we genoegen moeten nemen met dat sjofele appartementje in een bijgebouw van een laagsterrig hotel onder aan de berg met uitzicht op het station. En dan zeker elke dag met de hele familie met de trein naar boven naar het mondaine Wengen waar we bij u een 4 sterren hotel hadden geboekt direct aan de piste en naast de skilift ? Weet u het nu weer ? Dat kun je toch geen gelijkwaardige aanbieding noemen ! En Wengen zat helemaal vol en daar was niets te krijgen. Vindt u het dan gek dat we vertrokken zijn ? Overigens had ons vertrek de instemming van D-Reizen. Ze konden immers geen gelijkwaardige accomodatie aanbieden en hadden op dat moment al schriftelijk per e-mail toegezegd de kosten te vergoeden. En dat laatste daar gaat het om, want die toezegging heeft uw organisatie nog steeds geen gestand gedaan en daardoor is de schade alleen maar opgelopen omdat ik me door de opstelling van D-Reizen genoodzaakt heb gezien om extra advocaat- en advieskosten te maken.

Als u er nog meer van wilt weten moet u maar eens te rade gaan bij uw eigen management, in het bijzonder de heer André Vermaat en uw directeur W.J.L. van den Hoogen.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door ine1961 »

Bedankt voor u snelle reactie,

Nog 1 vraag: Waarom bent u hiermee niet naar de geschillen commissie reizen gegaan?Dat had u advokaatkosten gescheeld.

Overigens, ik ben uiteraard niet op de hoogte van dit soort problemen/fouten, wij hebben 174 winkels, 3 callcenters en een internetafdeling.
Mijn interresse is puur omdat ik werk bij D-reizen.

Geert999
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006 18:34

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Geert999 »

Waarom zou ik ?
Er lag toch een schriftelijke toezegging van D-reizen om de kosten te vergoeden, al is dat nog steeds niet gebeurd.
En zoals al gezegd heb ik het niet rationeel geacht om een procedure te starten. De kosten daarvan (inclusief eigen tijd) staan in geen verhouding met de te verwachten opbrengsten. Ik reken er liever op dat mijn zakenpartners zich eerlijk en betrouwbaar tonen.
En als dat niet het geval blijkt is de maatschappij er denk ik meer bij gebaat wanneer ze publiekelijk te kijk worden gezet in een forum als dit. Hopelijk maakt dit forum nog iets los bij uw organisatie.

Kelly19
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2006 00:00

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Kelly19 »

Ik heb in het verleden werkervaring opgedaan bij D-reizen. Dit was geen pretje. Het is een commercieel ingesteld bedrijf, maar de diensten worden absoluut niet bekeken in het oogpunt van de klant.

GELD, GELD en nog eens Geld!!

Zij zien er niks van terug, maar om jouw baan te behouden moet je elke dag toch weer scoren.

Als een klant is gebeld om zijn reisbescheiden op te halen en hij/zij vergeet het alsnog is het 'hun' probleem.

Op de dag van vertrek lijkt het mij netjes om de klant hier alsnog aan te herinneren.

Er zijn nog zoveel voorbeelden die ik kan noemen, maar ik ben allang blij dat ik daar weg ben.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Laurent »

D Reizen is altijd een tussen bedrijfje geweest, hun courtage kun je zekf verdienen door rechtstreeks te boeken.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Wheeler »

En voor je het weet zit je vast aan een doorlopende annuleringsverzekering bij Unigarant!!!!!!!!!!!!!

Zonder dat je erom hebt gevraagd, dat is nog het wrange van dit verhaal :evil:

Oppassen dus bij D-reizen

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door Laurent »

Ergo rechtstreeks boeken

vb
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2006 10:12

Re: D-Reizen in de fout

Ongelezen bericht door vb »

Ergo rechtstreeks boeken
Is niet zo, je betaald gewoon dezelfde reissom.

Gesloten