LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Aero
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 09:43

D-Reizen

Ongelezen bericht door Aero »

Op de internetsite van D-Reizen boekte ik twee retour tickets naar New York op Continental Airlines. De volgende morgen ontving ik een mailtje dat de tickets in aanvraag stonden. Die zelfde middag kreeg ik een mailtje dat de reis Euro 130,00 per persoon duurder was. Geen excuses niets gewoon meer betalen. Later die middag heb ik nogmaals op de internetsite gekeken met de zelfde vertrek en retour datum en ik kreeg nog steeds het zelfde goedkope tarief.
Ik denk dat dit lokkertjes zijn, dus wees voorzichtig met D-Reizen.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Neem eerst eens kontakt op met D-Reizen voor hier op het forum e.e.a. neer te zetten. Wellicht is er een fout gemaakt (kan gebeuren).

Aero
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 09:43

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Aero »

Heb ik gedaan per email.
Reactie: GEEN

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Rekening gehouden met extra kosten zoals luchthaven tax en ed?

Aero
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 09:43

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Aero »

Uiteraard had ik dat meegenomen. Er stonden twee bedragen vermeld één voor de vlucht en één voor de toeslagen. Men geeft toe dat het een fout van hun is maar een oplossing geeft men niet. Dit heb ik altijd wel geleerd als je een fout maakt geef dan ook een oplossing.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik moet zeggen dat ik i.d. ook gehad heb bij D-reizen maar dat was een prijsverschil tussen de prijs die op de website stond, die op het D-reizen reisbureau zelf vermeld werd en de prijs die door Skytours (waar D-reizen boekte) werd gemeld. Drie verschillende prijzen voor exact dezelfde reis via D-reizen geboekt. Dus ik heb gewoon de beste prijs ge-eist en gekregen.
Bij losse vlieg tickets is het wel zo dat de prijzen dagelijks fluctueren. Wij (het bedrijf waar ik werk) boeken dagelijks zaken vluchten en de prijs kan tussen aanvraag en daadwerkelijk boeken nog al eens schelen.

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Bij D Reizen moet je niet alleen goed opletten op de prijzen, ook of de accomodatie volledig vermeld staat. Dit was bij mij niet het geval, bleek achteraf.

Ik ben in juli op vakantie geweest. Turkye, zag er mooi uit, mooie glijbanen, juist erg leuk voor de kids. All-Inclusive. Het was waardeloos. Het hotel op zich was mooi. Ze hadden niet vermeld dat de glijbanen maar 2x per dag open waren voor de kinderen. Het eten was bar slecht, voor mensen met lichamelijke beperkingen niet geschikt. Stond ook nergens vermeld. Je komt om half 5 in de ochten aan en je hotelkamer is nog niet eens klaar. Goed georganiseerd. De manager of de zogenaamde eigenaar....vaak genoeg gekeken, nergens te bekennen.

Dus klacht ingediend bij deze maatschappij, bij het hotel een formulier ingevuld en een email naar deze gestuurd, uiteraard geen reactie terug van het hotel. Die hebben ook hun geld binnen. Het Mooie Meraid Village...

D Reizen stuurt deze klacht door naar Suntours, krijg je uiteraard daarna een bericht dat ze de klacht in behandeling hebben genomen en uiteraard krijg je een reactie terug dat hun de klacht niet gegrond vinden. Smaken verschillen, eten kan niet warm zijn omdat iedereen op een ander tijdstip gaat eten en nog een hoop gebla bla. Wel gevaarlijk i.v.m infecties. Eten van de dag ervoor werd de dag erna een mooi prakkie bij elkaar van gemaakt. Jammie en gezond.

Toen ik thuis was zag ik dat het jaar ervoor precies dezelfde klachten waren gemeld :? Had ik maar eerder gelezen, ik ei. Dan dit wetende als reisorganisatie en dan nog deze accomodatie aanprijzen.....neu voor mij nooit meer D Reizen. Het 8-1 dagen model klopt ook niet eens. Je komt vaker bijna op 6 dagen uit. Goed en makkelijk geld verdienen.

Ben niet heppy van mijn vakantie terug gekomen

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Ach? Waar de een tevreden is is de ander ontevreden.
Wij zijn net via D-reizen terug van Egypte. Perfect!!! In verhouding met de prijs die we betaald hadden was de accomodatie perfect. We hadden niet veel verwacht maar alles was netjes. Eten zoals verwacht net zoals alle ander faciliteiten. Nergens niks op af te keuren. Wat schetst mijn verbazing? Lees ik www.zoover.nl na terug komst, zijn er mensen die in hetzelfde hotel zaten op hetzelfde tijdstip (en die we ontmoet hadden) die het hele hotel totaal afkraakte. Mooier nog!! Die in zoover.nl vertelde dat het eten zo slecht was dat ze de keuken overgenomen hadden om de koks te leren koken. Wat een ONZIN!!! Nooit gebeurd maar om de zaak in een slecht daglicht te plaatsen verhaaltjes verzinnen.
Er werd onder andere geklaagd over het feit dat men massages e.d. moest betalen terwijl ze toch "all inclusive" hadden. Dit soort mensen denkt echt dat voor het beetje dat ze betalen een compleet hotel overgenomen hebben of zo. Kamers die niet groot genoeg waren. 8x5 niet groot genoeg? Je zult altijd wel mensen hebben die iets zoeken om over te klagen.

veldead
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door veldead »

Afgelopen weekend een appartement gezocht in Oostenrijk. Het appartement zou volgens de site van D-reizen 360 euro kosten in de paasweek 2008. Hierna naar de winkel van D-reizen gegaan, waar mij de zelfde prijs werd meegedeeld. Het appartement zou geboekt worden bij Holland International. Volgens het boek van Holland International zou de prijs echter 420 euro zijn. Via het internet geboekt voor 360 euro + 15 euro boekingskosten en 2.50 calamiteiten fonds en 20 euro admùinistratie kosten. een totaal van 397.50 euro. Binnen een half uur teruggebeld door D-reizen dat het appartement niet beschikbaar was voor die prijs, maar dat het appartement 60 euro duurder zou zijn (de prijs in de boeken van Holland international/Arke) Zogenaamd omdat het appartement van 360 Euro reeds weg zou zijn. Afgelopen voorjaar hebben wij via Holland International in dit appartement gezeten en weten dus uit eerste hand (gesprek met de eigenaar) dat er geen ander appartementen zijn, behalve de twee die via Holland International/Arke verhuurd worden. Wij hebben de boeking bij D-reizen geannuleerd en rechtstreeks bij Holland International geboekt en weten dus dat beide appartementen nog niet verhuurd waren.
D-reizen biedt nog steeds op zijn site beide appartementen tegen de lage (niet bestaande prijs) aan. Dit is volgens mij pure oplichting

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

zoals ik voorheen al melde gebeurde mij hetzelfde. Met het verschil dat het prijsverschil op het D-reizen bureau naar voren kwam. Gewoon de laagste prijs ge-eist. Leverde natuurlijk tegen sputteren op maar wel gekregen.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Boek onze vakanties al zo'n 20 jaar bij D-reizen, nog nooit trammelant gehad!

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Tuurlijk verschillen we van smaken. Ervaart iedereen het anders en zal niet iedereen hetzelfde behandeld worden. Waar het mij om gaat is dat men een accomodatie onvolledig adverteerd! Ik vind dat dit niet mag kunnen. Misleidend en onvolledig.

Mijn vrouw heeft namelijk lichamelijke beperkingen, zo ben je ook minder instaat om uitstapjes te doen en bent des te meer afhankelijk van het hotel met alles wat daarbij hoort. Gezien het eten niet warm was, hebben we achteraf geluk gehad want ze had heel makkelijk een infectie kunnen oplopen, met alle gevolgen van dien.

Gezien onze situatie was het daarom heel prettig geweest als men een duidelijke en eerlijke omschrijving van de accomodatie hadden neergezet. Want dan hadden we iets anders geboekt. En het zou ook wel eerlijk zijn geweest. Volledigheid.......

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Mijn vrouw heeft namelijk lichamelijke beperkingen, zo ben je ook minder instaat om uitstapjes te doen en bent des te meer afhankelijk van het hotel met alles wat daarbij hoort. Gezien het eten niet warm was, hebben we achteraf geluk gehad want ze had heel makkelijk een infectie kunnen oplopen, met alle gevolgen van dien.
Heb je van tevoren aangegeven bij het resibureau dat je vrouw gehandicapt is? Heb je naar faciliteiten gevraagd?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Vrienden van mij zijn ooit éénmaal met d reizen op vakantie geweest en ook voor hen geld éénmaal en daarna nooit meer.Hun hotel zou begin novenber! overboekt geweest zijn!Zij werden in een ander hotel gedropt ver weg van de bewoonde wereld terwijl zij een hotel dicht bij 't centrum geboekt hadden.
Zij gaan nooit meer met d reizen en ik ben ook niet geneigd om bij hen te boeken. :o
Geef mij maar toerkoop als reisbureau en oad en holland international :!:


:mrgreen:
Laatst gewijzigd door sprookje op 03 okt 2007 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Dat is een beetje overdreven niet? 1 Fout en dan deugd van de hele club niets? Als je de diverse forums nakijkt worden er bij elk reisbureau weleens fouten gemaakt. Zou hetzelfde zijn als u 1 fout maakt bij uw baas en meteen buitengeknikkerd wordt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

1 fout in november als alle hotels bijna leeg zijn en toch overboekt dat is geen fout dat noemen wij leugenachtige praktijken.

Hoe zou het komen dat u denkt d reizen zo hevig te moeten verdedigen. :?
D reizen deugd niet en iedereen weet dat.
En u boekt veel vliegreizen :P Vast voor d reizen :roll:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Als je terug leest ziet u dat ik ook een kanttekening hebt geplaats bij iets wat me bij D-reizen overkwam. Dus ik ben absoluut niet kritiekloos en D-reizen aan het verdedigen.
Maar ik vindt het raar om een bedrijf als slecht te waarderen en nooit geen zaken meer mee te doen na een fout.
"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

En ja, ik vlieg ontzettend veel, dus ik denk dat ik wel degelijk kan beoordelen of andere bureua's foutloos zijn. En maak u maar geen illusie: allen maken wel eens ergens een fout.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Vind het wel raar dat altijd dezelfde persoon een paar minuten na een negatieve reaktie op D reizen opeens de verdediging moet opnemen van D reizen.
Ook ik reis veel en denk er niet aan om D reizen te boeken.
En wat jou zogezegde kritiek betreft gaat gewoon over de laagste prijs eisen wat bij D reizen zou kunnen!Negatief dacht het niet!!!
Mij en mijn vele vriendn kun je niet overtuigen om D reizen te boeken :!:
Net zoals wij nooit corendon zullen boeken,D reizen valt voor mij in dezelfde categorie als corendon ......

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door aussienl »

Nee, mijn kritiek ging over het feit dat er verschillende prijzen gehanteerd werd voor exact dezelfde reis en TOEN heb ik de goedkoopste ge-eist.
Vrienden van mij zijn ooit éénmaal met d reizen op vakantie geweest en ook voor hen geld éénmaal en daarna nooit meer.Hun hotel zou begin novenber! overboekt geweest zijn!Zij werden in een ander hotel gedropt ver weg van de bewoonde wereld terwijl zij een hotel dicht bij 't centrum geboekt hadden.
Zij gaan nooit meer met d reizen en ik ben ook niet geneigd om bij hen te boeken.
En ik blijf erbij, ( en nee ik werk niet bij D-reizen of heb er familie wonen noch heb ik er aandelen in, dit voor de wijsneuzen) dat het raar is als iemand anders dan jezelf een keer een negatieve ervaring bij een bedrijf heeft om dan meteen maar te roepen dat het bedrijf niet deugd.
Als je dit forum een keer bekijkt zouden 99% van de bedrijven in Holland een probleem hebben doordat er niemand meer zou moeten komen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Iemand die in november op vakantie gaat en slecht ter been is ,dit laat weten en speciaal een hotel boekt in het centrum en dan overboekt wordt???vind ik geen kleine fout maar een grote een heel grote.Zoiets gebeurt moedwillig.want geen enkel hotel is volzet in november,geen enkel :x
Ook zij werden aanzien als zeuren bij D reizen.
Deze dame had een operatie achterde rug aan haar been en wilde even bekomen van alle stres.Dit gaat niet over een te kleine kamer!
Maar nee daar mag je D reizen niet op afrekenen.Als ik op mijn werk 1 moedwillige fout maak ja dan kan ik mijn boeltje pakken.Als het moedwillig is.
D reizen heeft dit ook moedwillig gedaan en dus hebben zij voor mij afgedaan !!!




Oh ja zou ook fijn zijn als je vertelde waar je bent geweest in Egypte en in welk hotel kunnen wij even nagaan of het wel klopt wat je zegt????? :!:

Gesloten