LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
berndmusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012 20:16

D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door berndmusic »

Hoi,

Ik heb bij D-reizen een 3-kamer mobile home geboekt op de camping Del Garda in Peschiera (Italië).

Voordat ik geboekt had heb ik gebeld met D-reizen omdat op de website van D-reizen te weining info stond met betrekking tot kamer indeling. We gaan met 4 volwassenen en een kindje van 1,5 jaar.

D-reizen had de kamerindeling opgevraagd bij Holland International en belde mij terug dat er 2 slaapkamers zijn waarvan 1 x 2 pers bed, 1 x 2 losse bedden en een slaapbank voor 2 personen.

Het gaat mij er om dat ik het campingbedje kwijt kan. Volgens D-Reizen zou ik dus bedden op elkaar kunnen stapelen zodat ik het camping bedje in een slaapkamer kan zetten. Nou prima! Dus ik heb de vakantie geboekt.

Vorige week kwam ik andere foto's tegen van de mobile home. Tot mijn verbazing zag ik dat die kamer indeling helemaal anders is dan mij is verteld.

Blijkbaar is er een 1 pers slaapbank en staan de twee bedden vast. Daarnaast is er ook nog een zwevend kinderbed waar mijn zoontje in zou moeten. Nou sorry maar ik iemand van 1,5 niet 2 meter hoor bed leggen. Het komt er dus op neer dat ik helemaal geen campingbedjes kwijt kan. Daarbij is het tegen mijn principe om een kindje van 1.5 in de huiskamer te laten slapen. Maar goed daarom had ik ook met d-reizen gebeld.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik meerdere malen met d-reizen gesproken en die kunnen helaas niets doen..

Dit kan toch zomaar niet? Weet iemand of ik nog ergens aan kan kloppen.

Als D-reizen mij de juiste info had gegeven, had ik deze mobile home niet geboekt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat u zeker wel rechten heeft in deze kwestie. Informeert u eens bij Consuwijzer of een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. Mogelijk kunt u een beroep doen op dwaling. Of er nu opzet van d-reizen in het spel is of niet is dan minder relevant.

Aan de praktische kant kan er wel een probleem zijn met uw claim bewijzen. Ik vermoed dat al deze gesprekken mondeling zijn geweest. Dan kan d-reizen uw claim eenvoudig ontkennen of met een andere versie weerleggen en is het aan u om te bewijzen onder het principe 'wie eist, bewijst'.

Wat u vanuit praktisch oogpunt ook zou kunnen proberen is een iets duurdere vakantie uitzoeken van HI misschien wel bij dezelfde accomodatie. Sommige touroperators zijn soms een beetje flexibel met wijzigen van de vakantie zolang de vakantie maar iets duurder wordt.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door geengast »

Deze is makkelijk. U boekt uit het aanbod van Holland International (via D-reizen). De overeenkomst is dus tussen u en Holland International en wel over exact datgene wat er in de folder van Holland International is aangeboden.

ALLE info die voor u relevant is wordt pas onderdeel van de overeenkomst als D-reizen dit schriftelijk vastlegt en Holland International het vervolgens bevestigt.

Omdat alle mobile homes waarschijnlijk verschillend zijn ingericht (zo is het meestal) zal Holland International die schriftelijke bevestiging nooit geven.

Wél kunt u bij D-Reizen klagen over slechte voorlichting, maar dat zal u uiteindelijk niet tot het gewenste resultaat leiden.

Als Holland International de door u gewenste grootte (die dus NIET exact zo wordt aangeboden in hun folder) wél bevestigt zou hebben, zouden ze daar zeker essentiekosten voor hebben gevraagd, die waarschijnlijk duurder waren dan meteen een groter home boeken.

Al met al is het vaak moeilijk af te wijken van wat er exact in een folder staat.

berndmusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012 20:16

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door berndmusic »

Hmm daar ben ik dus mooi klaar mee?

Het is wel zo dat ik er vorige week pas achter kwam dat de caravans van Holland International zijn. Heb immers de reis bij D-Reizen geboekt. Op de website van D-reizen staat namelijk geen kamer indeling bij de caravan.

Het is dan toch niet meer dan logisch dat je dan naar D-Reizen belt om vervolgens de juiste info te krijgen.

Toch vind ik het een fout van D-reizen. Ik ga toch nog kijken of ik op een of andere manier iets kan regelen.

Vind het echt belachelijk van D-reizen..

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Geachte heer/mevrouw,

Vervelend om te horen. Ik zou het graag voor u uit willen zoeken om te kijken of wij een oplossing voor u kunnen vinden.

Wij verzoeken u vriendelijk uw telefoonnummer en postcode en huisnummer per mail of telefonisch aan ons door te geven zodat wij het voor u uit kunnen zoeken.

U kunt ons bereiken op telefoonnummer 023-5542599 of per mail naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Jolanda
Webcare Team D-reizen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door Har06 »

D-reizen Webcare schreef:Geachte heer/mevrouw,

Vervelend om te horen. Ik zou het graag voor u uit willen zoeken om te kijken of wij een oplossing voor u kunnen vinden.

Wij verzoeken u vriendelijk uw telefoonnummer en postcode en huisnummer per mail of telefonisch aan ons door te geven zodat wij het voor u uit kunnen zoeken.

U kunt ons bereiken op telefoonnummer 023-5542599 of per mail naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

De standaard kreten van D Reizen, daarna nihill oplossing, vlg mij is een club als D Reizen overbodig in ons internet tijdperk,hun fee is je 1* korting :lol:
Jolanda
Webcare Team D-reizen

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door doradora456 »

misschien kunt van 1 van de 1-persoonbedden de lattenbodem en matras verwijderen en dan in die ruimte het campingbedje zetten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door olaf79 »

geengast schreef:Deze is makkelijk. U boekt uit het aanbod van Holland International (via D-reizen). De overeenkomst is dus tussen u en Holland International en wel over exact datgene wat er in de folder van Holland International is aangeboden.

ALLE info die voor u relevant is wordt pas onderdeel van de overeenkomst als D-reizen dit schriftelijk vastlegt en Holland International het vervolgens bevestigt.
Hoe komt u erbij. Mondelinge afspraken / toezeggingen zijn net zo binden als schriftelijke

berndmusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012 20:16

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door berndmusic »

Nou na veel contact te hebben gehad met D-reizen Tilburg (die hebben echt hun best gedaan) en met D-Reizen Webcare, is het op niets uit gelopen.

Er was nog wel een alternatief op een andere camping en daar moest ik nog 1500 euro bij betalen.

Het komt er dus op neer dat we het er maar gewoon mee moeten doen. Had op zn minst nog wel korting o.i.d. verwacht van D-Reizen webcare.

Dit is de eerste en de laatste keer dat ik bij D-Reizen mijn vakantie boek.

Bedankt voor het meedenken iedereen!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ach ja, D-Reizen; heb er jaren geleden eens een weekje Fuerteventura geboekt met de kerst maar ook toen ging er van alles fout. We moesten achteraf nog eens een paar honderd euro bijbetalen voor een kerstdiner waarover ze ons niet hadden geïnformeerd..........toen was het duidelijk, nooit meer D-Reizen. Ik heb me aan m'n woord gehouden :D

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

berndmusic misschien een ideetje
je hebt van die uitvouwbare bedhekjes die koop je in een camping zaak voor een stapel bed dat ze er niet uit kunnen vallen
word gebruikt in een camper en caravan

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door Har06 »

inekevanvliet schreef:berndmusic misschien een ideetje
je hebt van die uitvouwbare bedhekjes die koop je in een camping zaak voor een stapel bed dat ze er niet uit kunnen vallen
word gebruikt in een camper en caravan

waar slaat dit advies nu op ??? :shock:

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: D-reizen verstrek onjuiste info over kamer indeling

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

hierop har o6 LEZEN was ts schrijft:

Daarnaast is er ook nog een zwevend kinderbed waar mijn zoontje in zou moeten. Nou sorry maar ik iemand van 1,5 niet 2 meter hoor bed leggen.

Gesloten