LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sabine

Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Sabine »

Wij zijn eergisteravond om 22.00 gebeld door een amerikaans bedrijf.
Zij vertelde dat we een cruise naar de bahama's hadden gewonnen.
Ik nam de telefoon op maar mijn engels is ook niet zo erg goed.
Ze vertelden over hun website.
Ik heb gelijk gekeken en het zag er aantrekkelijk uit met al die mooie cruisen etc.
We waren natuurlijk harstikke blij dat 'wij' dat zomaar een keer gewonnen hadden.
We hebben eerst goed gekeken of het niet onzin was,
Neehoor een echte website met adres etc. van het bedrijf.
Na wat verteld te hebben, vroegen ze naar het creditcard nummer,
wij wisten niet dat als je het nummer van de creditcard geeft, dat er dan geld van de rekening afgehaald kan worden.
Dus wij hebben het nummer gegeven.
Ik kon niet alles verstaan wat ze zeiden maar het kwam op een bandje zodat ze bewijs hadden dat we het met de vakantie eens waren.
Maar er is niet verteld over geld dat eraf gehaald ging worden, want het was een 'gratis' cruise.
Na een uur telefoneren was alles genoteerd.
De volgende dag hebben we een mail gekregen over wat informatie.
Deze mail heb ik aan mijn tante laten lezen omdat zij goed in engels is.
Zij zei dat we uit moesten kijken en de creditcard blokkeren.
Bij het blokkeren vroegen we gelijk of er al wat van de rekening af was gehaald. Jahoor $ 937,-
We proberen het nu terug te draaien,
Jeetje " hoe dom kun je wezen om zo'n nummer te geven!"
kijk dus goed uit!
Als iemand er ervaring mee heeft wil ik graag even weten hoe het afgelopen is! :(

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

sorry, maar ik vind het nogal dom om telefonisch je creditcard nummer door te geven. ook al dacht je dat er dan geen geld afgehaald kon worden, moet je dat soort gegevens noooooooooooit telefonisch doorgeven!

truus

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door truus »

Hoe heette dat bedrijf dat jullie belde?

Ingridhx

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Ingridhx »

Beste Sabine,

Ditzelfde verhaal is mij ook overkomen.
Ik heb gelukkig niet mijn nummer gegeven want ik rook onmiddellijk onraad. Ze wisten mijn adres en al!?
Mij is wel verteld door de telefoon dat mij dit alles maar $ 937,- ging kosten. Het was niet alleen de cruise maar ook een reis naar Mexico en een verblijf in een hotel in Florida. Hij zei ook dat deze reis werd aangeboden door de hotelketens Sheraton en Hilton. Ik denk om het verhaal wat geloofwaardiger te maken.
Sterkte en succes met het terughalen van je geld. Nog even: de man heette: Edward James.

Groet

Martijn

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Martijn »

Sabine,

Dit is mij ook overkomen, 5 jaar geleden. Hoe kun je je nummer van je creditcard geven, wordt er gevraagd. Nou, ik had nog niet zo lang een creditcard, en werd door ze wakker gebeld met een enthousiast verhaal over een reis naar Miami.
Toen ik had opgehangen drong pas goed door wat ik had gedaan, en heb ik de creditcardmaatschappij gebeld en het verhaal uitgelegd en toen hebben ze mijn card direct geblokkeed. Naderhand bleek het geld (ruim 800 dollar als ik me het nog goed herinner) toch afgeboekt te zijn. Toen ik weer belde met de creditcardmaatschappij, is het direct opgelost. Maar ja, dat is wel 5 jaar geleden.
Je leert hier wel een les van: pas op met "gratis" aanbiedingen. Het is echt te mooi om waar te zijn.

Jos

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Jos »

Hallo

Ook ik ben gebeld door aseasonstravel dat ik een vakantie heb gewonnen naar Florida voor drie weken met vier personen.
Mijn geluk is dat ik geen creditcard heb dus kon ook geen nummer doorgeven.Heb toen gezegd dat ik zou probergen om nog een visacard te pakken te krijgen binnen paar dagen dus belt nu over paar dagen terug. Heb nu dus even tijd om een te kijken hoe het precies zit.
Maar ben er al achter dat ik er niet in moet trappen.

J. Nieuwlaats

momo
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:49

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door momo »

lieske gelooft nog in sinterklaas, he lieske, moet je geen forum over sinterklaas maken? wens deze mensen liever sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben er mee eens dat je niet je bank-of creditcardnummer over de telefoon moet geven , maar als je om 22.00 's avonds gebeld word, kijk je overal van op!
sabine , namens mij WEL sterkte , en let aub niet op lieske, want dat vind ze alleen maar lekker!

ina

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door ina »

Ben zelf kort geleden ook opgebeld dat ik een reis had gewonnen. Het enige wat ik er voor moest doen was naar een bijeenkomst komen van "winnaars"op Schiphol. Op dat moment zei ik ook, wat leuk en zo! Maar toen ben ik toch maar eerst verder gaan informeren, wat ook maar goed was. Er bleken vele haken en ogen aan te zitten. Pas dus altijd heel goed op als je zo'n telefoontjes krijg.

stationshuis

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door stationshuis »

U hoeft niet per sé gebeld te worden, want men maakt ook gebruik van internet. De firma plaatst een banner achter druk bezochte pagina's en U wordt erop gewezen dat u een prijs ter waarde van USD 5.000 hebt gewonnen. Er verschijnt een aftellende klok in beeld met een telefoonnummer dat u binnen 4 minuten moet bellen. U krijgt dan een officieel reisbureau dat even later bevestigd dat de door u opgevraagde prijs inderdaad door u kan worden verzilverd.
Er wordt U netjes uitgelegd dat U 5 dagen Orlando, 4 dagen Daytona Beach, 4 dagen cruise naar de Bahama's en 5 dagen Las Vegas krijgt aangeboden voor 4 personen. Daarnaast heeft U nog recht op een gratis huurauto gedurende 7 dagen op de plekken naar keuze. U vliegt binnen de USA met Air Gorilla. Verder geeft het reisbureau U zakgeld mee voor 4 personen ad USD 649,-- Klinkt nog steeds leuk!
Er wordt echter een (kleine) bijdrage per persoon gevraagd ad USD 199,- plus ongeveer USD 125,- toeristenbelasting. U dient echter zelf vanuit Europa naar één van de genoemde plaatsen te vliegen op eigen kosten!
Natuurlijk wil "specialttravel.com" daarin ook wel voor u bemiddelen.
Belangrijk is ook hier dat U alleen aanspraak maakt op de prijs indien U een geldig paspoort, een geldig rijbewijs en een geldige credit-card heeft. Wanneer dat laatste niet het geval is krijgt u natuurlijk de gelegenheid om dit alsnog in orde te maken al mag dat volgens de medewerkers officieel niet!
Dat mensen rond 22.00 uur worden gebeld heeft te maken met de lokale tijd in de USA, het is daar dan ochtend!
Tot slot, U hoeft niet meteen op het vliegtuig te stappen, uw gewonnen prijs moet binnen 18 maanden verzilverd worden, dus is er tijd om nog een spaarpotje te maken voor uw droomreis/cq nachtmerrie.
Met vr. groet Ronald uit Dalen, Drenthe

rudolf

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door rudolf »

:oops:
als je dan niet zo goed in engels bent en dan ook nog je creditcard nummer aan een volstrekt vreemde geeft dan ben je helaas dom geweest en hopenlijk gewaarschuuwd voor herhalingen .
je kunt overigens wel je creditcard maatschappij vragen het geld terug te halen als je dit goed met redenen omkleed lukt dat wel.

00112084

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door 00112084 »

sabrina
ook ik heb zo een reis gewonnen enmijn engels is goed want ik ben sinds 1982 in nederland ,
ik heb de stap wel gedaan en het gaat als volgt;
je moet je eigen vlucht daar florida boeken bij een reisburo,ik heb op internet gekeken en kwam bij strausreisburo daar heb ik een reis geboekt voor sept 2001 die datum doorgebelt op het telefoon dat ik vai
mij imail binnen kreeg ,en vertelt dat ik ook nog een paar dagen der bij
wou en een auto want zonder auto ben je nerges kortom wij zijn met 4 personen gegaan en zijn der 4 weken gebleven wij hebben een hele goede tyd gehad het enige wat je daar moet betalen is belasting onze reis was eerst orlando,daar een auto genomen en naarfot laderdeal daar het appartenment opgezocht ,1dag gebleven daarna de boot cruis
genomen 2nachten op de boot 1dag op de bahamas daar moesten wij allen de belasting betalen weer terug in fort lauderdeal 3 dagen in dat appartenment geslapen moesten wel zelf koken maar wij zij uit eten gegaan dat was leuker en goedkoper,daarna zijn we naar orlando gegaan,ook in een appartement maar ze zijm wel lux in de badkamer was eem bobbeltjesbad en een sauna.ddar we bij hadden geboekt vroeg ik aan de eigennaar of wij een deel van onze spullen daar konden laten totdat wij terug kwamen van datonabay wij daar na toe gereden en weer het zelfde als eerder na3dagen terug naar orlando zelfde appartement en daar 8dagen gebleven.kortom wij hebben een fantastiese vacantie gehad en dat was in kort mijn belevennis je kan mij altijd bellen op 06-53679883

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Chris »

Er is maar een goede waarschuwing voor dit soort telefoontjes, en dat is gewoon ophangen.
En ik kijk er nu wel heel erg raar vanop dat een aantal mensen er nog intrappen.

Alles wat dan ook maar binnen krijgt via de post, email, telefoon, of een andere manier.
Dat je een prijs hebt gewonnen, en men vraagt een rekening nummer en/of credit card nummer, nooit en te nimmer afgeven of vermelden.

Ten eerste je hebt je er niet voor opgegeven, en je hebt er nooit aan mee gedaan, dus waarom zou jij een reis winnen, gratis voor niets!!
Daar moet in princiepe al een lamje gaan branden, dat het niet in orde is.

Tevens via internet, GEBRUIK NOOIT JE CREDIT CARD NUMMER, OF JE REKENING NUMMER.
Het schijnt dat je de mensen continue moet gaan waarschuwen, maar ik vermeld je maar even, dat er op het net heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel credit card en bank rekening nummers in de omloop zijn, en dat er misbruik van wordt gemaakt.

Wel te verstaan met naam en toenaam en zelfs de adres gegevens staan er op vermeld, dit zijn allemaal mensen geweest die zo stom zijn om via internet en/of via telefoon hun credit card nummers vrij geven.

Jan g

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Jan g »

Hoi Ina, je vertelde over die reis waarvoor je naar schiphol moest. Mijn moeder is van de week ook gebeld met zo'n verhaal (die moest naar Rotterdam om kennis te maken). Welke haken en ogen zitten er aan als ik vragen mag?

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Chris »

Jan G

Als je goed leest op de pagina kun je lezen wat de haken en ogen zijn, en dat de mensen je het afraden om het te doen.
Het dringt schijnbaar niet door, maar het zou toch enig sinds een lampje moeten gaan branden.

Ik kan je verzekeren dat je niet krijgt waarvoor je betaald, en meestal ben je nog duurder uit ook.

Dat zou al een reden moeten zijn om die horen op de haak te gooien, en vooral als ze jou wellen.
Tenslotte als je op reis wilt boek je toch zelf altijd, en wacht je toch niet op een of andere telefoontje van een onbekend iemand die om je credit card nummer of banknummer vraagd.
Wanneer drigt het nu eens tot de mensen door dat dit soort dingen dagelijks gebeurd, en dat er gewoon bedrijfjes zijn die de boel oplichten.

I rest my case

Antonius

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Antonius »

U moet het volgende doen:
1) aangifte doen van oplichting
2) copie aangifte en schriftelijk verklaren aan de credit card maatschappij dat u nimmer toestemming heeft gegeven voor het afschrijven van een bedrag op uw credit card.
3) de credit card maatschappij verzoeken het bedrag terug te storten daar u nimmer opdracht heeft gegeven tot afschrijving (ook uw handtekening ontbreekt dus waar is het bewijs?)
4) nooit meer zo stom zijn om hierin te trappen! Voor circa € 750,-- bouw je een mooie website, die is er alleen met uw boeking al uit!

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door GAST00144 »

En als ze een beetje slim genoeg waren bouwen ze hun eigen site. Heb je de naam nog kan ik ook eens even kijken

Ruud2000

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Ruud2000 »

Mijn vriendin is er vanavond ook ingetrapt, dus ze zijn nog steeds actief, onder noemer aseasonstravel.
Ze werd ook nogal overdonderd en heeft dus -dom dom dom- ook haar creditcardnummer bevestigd. Maar het is onverklaarbaar hoe ze aan al die gegevens incl telefoonnr (die vrijwel niemand weet) komen.
Toen ze zich wat ongemakkelijk ging voelen heeft ze de verbinding verbroken en haar creditcard laten blokkeren. Maar ze bleven onophoudelijk terugbellen en toen heeft ze laten blijken er absoluut niet van gediend te zijn, maar ze waren nogal aggressief in het 'overtuigen' dat ze al ja had gezegd en de tickets met haar naam erop al klaar lagen enz.

Ze heeft toen Mastercard gebeld, volgens hun was het geld nog niet afgeschreven maar hadden ze wel al authorisatie aangevraagd. Schijnbaar kunnen ze dat dan niet tegenhouden terwijl de eigenaar zegt het niet te willen. Heel raar. Ze moet er een bezwaarbrief voor schrijven. Het is natuurlijk in 1e instantie dom van mn vriendin, maar ik zou het ook belachelijk van Mastercard vinden als ze zomaar een betaling toelaten waar de eigenaar het niet mee eens is?

Naar aanleiding hiervan dus op zoek gegaan naar informatie en zo op deze site terecht gekomen. Het loopt dus al erg lang blijkbaar.

Edje Bloem

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Edje Bloem »

Mensen die naar Schiphol moeten komen gaan daar een fijn gesprek krijgen over time-sharing. Dus blijf maar lekker thuis, en niet op ingaan.

Thea

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Thea »

Wij waren een weekje op Tenerife en werden op de hoek van de straat aangeproken door mensen met kraskaarten, als je 3 kroontjes had,had je een reis gewonnen. Tot onze verbazing hadden we 3 kroontjes en met veel gefeliciteerd en gejuich werden we gevraagd in een taxi te stappen,om onze prijs in ontvangst te nemen.Omdat we een beetje overdonderd waren en ook niets belangrijks bij ons hadden, waarvoor we bang waren dat het ons afgepakt zou worden, stapten we in de taxi.
We kwamen bij een gebouw, waarin meerdere "prijswinnaars"in gesprek waren. Je werd in je eigen taal te woord gestaan. Het bedrijf waar het om ging heette DWVS.com. Zij vertelden je een verhaal over een club, waar je voor € 110,00 per jaar lid van kon worden. Dan betaalde je nog elke maand € 150,00 maar die kreeg je na 59 mnd weer terug. Daarvoor in ruil kon je 52 weken per jaar op vakantie voor zeer aantrekkelijke prijzen. Zo kostte een 2p kamer in een 5 sterren hotel, waar dan ook € 125,00 per kamer en een kamer kon nooit duurder zijn dan € 475,00, dit b.v. voor een 12 pers penthouse in een 5-sterren hotel,halfpension € 60,00 en volpension € 100,00 per week,vliegreis binnen europa € 125,00, buiten Europa € 175,00, Cruises 50% enz. enz. Al met al bespaarde je een hoop. Heeft iemand hier wel eens iets over gehoord. We hebben het toen niet gedaan, maar vinden wel dat het aantrekkelijk klinkt, gaarne reactie!!
Cruises 50% korting

Gesloten