LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
meljan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:27

DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door meljan »

Vijf jaar geleden zijn wij in Tenerife een lidmaatschap met DWVC aangegaan en afgelopen december is dit lidmaatschap afgelopen. Volgens het contract moesten we dan de cheque aangetekend terugsturen op een bepaalde datum om het geld terug te krijgen (dit wordt ook wel de Reclaim genoemd). Dit hebben wij gedaan en als het goed is maken ze het geld binnen 90 dagen naar onze rekening.

Een aantal weken daarvoor werden we vanuit Tenerife gebeld door een bedrijf dat vertelde dat DWVC de Spaanse belasting heeft opgelicht en dat zij nu in opdracht van de Spaanse regering willen proberen om ons geld via de reclaim terug te krijgen. De medewerkers van DWVC zouden allemaal zijn opgepakt en al hun spullen zijn in beslag genomen. Hierdoor hebben ze alle gegevens gevonden van leden. Deze mensen vertelden dat we misschien het hele of een gedeelte van het bedrag terug kunnen krijgen. We moeten dan wel even naar Tenerife komen voor een gesprek over dit lidmaaschap.

Hiervoor moesten we €145,00 overmaken, de hele familie mocht hievoor een week in het appartement verblijven. We hebben toen direcht, wel met lichte twijfel, de € 145,00 overgemaakt voor het appartement. We werden snel daarna gebeld dat het geld binnen was en dat het hotel gereserveerd zou worden. Enkele dagen later kregen we een schriftelijke bevestiging van onze "promotie" boeking, met daarbij een folder van het hotel. Het leek net alsof we bij eenzelfde soort bedrijf als DWVC een vakantie geboekt hadden. Wel stond er zoiets van: "er zal een afspraak zijn over een eerder lidmaatschap". Twijfel alom natuurlijk of we niet ergens zijn ingetrapt. We hadden aan de ene kant zoiets van, wat maakt die 145 euro uit als we dat hele bedrag terug kunnen krijgen? We twijfelen wel een beetje of we moeten gaan, dit zou in maart 2007 zijn. De 90 dagen die DWVC heeft om het geld terug te betalen zijn ook nog niet verstreken en misschien maken ze het bedrag toch over.

We zijn benieuwd of er meerdere mensen zijn die hierover gebeld zijn en of er mensen zijn die er op in zijn gegaan. We ontvangen graag een reactie!

ARJOLI
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 22:54

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door ARJOLI »

hoi meljan,
ik wil even reageren op jullie berichtje. Ook wij waren uitgenodigd om naar Tenerife te komen en idd voor 145 euro konden wij voor een week op Tenerife verblijven. Eerst werden wij in hotel Belair geplaatst, maar daar waren we 5 jaar geleden al geweest dus zeiden we, alleen voor La pinta gaan we. OK dat was prima geregeld dus. En idd ook een gesprek met Raymond gehad over die toestand met ene mevrouw Visser die opgepakt was geweest. Dezelfde Raymond heeft ons er 5 jaar geleden ingeluisd, maar volgens hem werkte hij er net en wist dus van niets.... Nu zit hij in het timesharing gebeuren, ik liet al snel blijken dat ik daar helemaal niets voor voelde, omdat ik me al eerder genaaid had gevoeld :roll: Hij voelde dat goed aan en probeerde verder niets aan ons te slijten. We hebben hem wel kopieen gegeven van de overeenkomst die wij 5 jaar geleden afgesloten hadden. Ze proberen zo, als ik dat moet geloven, ons geld terug te krijgen. Of tenminste een gedeelte daarvan. Het is maar net, wat die mevrouw Visser, gestort heeft bij die bank waar wij de reclaim van hebben. Dit is nooit verteld toen! Het kan volgens hem dan, nog wel 2 jaar duren voor je (een gedeelte) van je geld terug krijgt. Dus ik ben benieuwd..... Al met al is dit een goeie les geweest, wij trappen hier nooit meer in! En de vakanties die wij met DWVC gedaan hebben, waren echt niet slecht hoor, maar ik weet wel dat je met een pakketreis gewoon goedkoper uit bent! Onze ervaring was toch wel dat je vaak in een hotel geplaatst werd waar je ver van een stadje/dorpje af zat, en genoodzaakt was een auto te huren.
Volgens die Raymond werken ze ergens uit een garage bij Malaga in de buurt, dus Timelinx of DWVC........ IK HEB ER MIJN BUIK VAN VOL!!!!!

waotto
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:15

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door waotto »

Beste Arjoli,
Ik heb gisteren, 19 feb 2007 diezelfde Raymond gesproken. Hij werkt gewoon voor DWVC. Allerlei praatjes over goedkope vakanties. Het was bewolkt en heb alles gelaten aangehoord, tijd zat. Toen ben ik op hem in gaan praten. Ik ving een gesprek van een tafeltje naast ons op, het waren FranstaligeBelgen. Hier werden andere maandbedragen genoemd dan bij ons aan tafel. Wij moesten € 129 p/maand betalen voor een 25 jarig contract, naast ons € 89,00. Ik hem hem om uitleg gevraagd en hij lulde wat over uit te geven per jaar aan vakanties enzo. Ook vertelde ik hem dat dit op de lokpraktijken van TimeSharing leek. Hij wilde hiermee niet vergeleken worden en vertelde zelfs dat hij , Raymond, slachtoffers van TimeSharing uit de brand hielp door hun appartementen over te nemen. Het is dus een echte, gladde mooiprater. Na hem een en ander voorgerekend te hebben hoe ik erover dacht werden we op een gegeven moment, na allerlei goedkopere aanbiedingen, door een nooddeur het pand uitgewerkt. Mensen die getekend hadden kregen champagne en mochten langs een andere uitgang het pand verlaten. Zij waren de ,, GELUKKIGEN,, De nieuwe leden van de geweldige reisfamilie.
Nederlanders worden aangesproken door Simone, een ong. 30 jarige blonde uit het Brabantse Boekel, die net als Raymond 10 jaar geleden op Tenerife is komen wonen. Het was toen de tijd voor TimeSharing, grote kans dat dit uig toen al duizende mensen ongelukkig hebben gemaakt. Ik ben hier nog een paar dagen en zal hem de groeten doen.

groeten, Wout Otto email carootto@ home.nl

Roxy28
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2007 21:26

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door Roxy28 »

Beste allemaal,

Naar aanleiding van jullie berichten heb ik een aantal vragen. Mijn familie zitten in een soort gelijke situatie echter hebben niet ieder jaar een bedrag moeten betalen.
Verder hebben zij ook de cheque opgestuurd, mijn vraag is nu of jullie uberhaupt een schriftelijke reactie hierop gekregen hebben of alleen het telefoontje om naar Tenerife te komen.

Ik hoor het graag.

Roxy

humpiedumpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:47

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door humpiedumpie »


:cry: HET SPIJT ME TE MOETEN ZEGGEN AAR DIT IS TYPISCH WEER EEN VORM VAN OPLICHTEIJ EN HET GELD GAAT U NOOIT MAR DAN OOK NOOIT TERUGZIEN. iK HEB NAMELIJK VOOR ZO'N SOORT BEDRIJF GEWERKT EN WIST IN HET BEGIN NIET DAT DIT OPLICHTERIJ IS, MAAR GELOOF ME!! BLIJF ER HEEL VER VANDAAN, IK HEB ER BOVENOP GEZETEN EN ZONDER ME BEWUST TE ZIJN VAN ZULKE SLECHTE PRAKTIJKEN, HEB IK OOK DIT WERK GEDAAN.
NOGMAALS. BLIJF ER HEEL VER VANDAAN!!!!!!!!!!!!!!!

U BENT GEWAARSCHUWD :!: :!:

Ben Bedonderd
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2009 21:53

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door Ben Bedonderd »

Geachte medegedupeerde van DWVC, Cashback, Timelinx, European Coast & Sun Holidays
Geldt ook voor de gedupeerden van Carpe Diem TSH etc. is het zelfde laken en pak.

Alvast bedankt voor de reacties, komen hiermee een heel eind verder.

Nadat ik onlangs ook gebeld ben door mevr. de Vos ben ik zeer boos geworden. Na enig onderzoek ben ik hier terecht gekomen waar iedereen zijn hart lucht. Echter veel mensen zien dit als een noodkreet maar we schieten er allemaal niks mee op omdat er daadwerkelijk niets verder meer mee gebeurt. Enig voordeel is dat je ziet dat je niet alleen zo stom bent geweest. Erger is dat deze praktijken steeds maar doorgaan, ondanks dat het al in de Europese commissie besproken is.
Om het e.e.a. duidelijk te maken voor iedereen even een uitleg na mijn recherche van afgelopen week waarbij ik veel correspondentie verzamelt heb in belang van deze zaak.
European Coast & Sun Holidays was een organisatie die voor Timelinx (nu Protravel) potentiële slachtoffers benaderde met krasloten, als of ze een grote prijs hadden gewonnen. Deze konden dan door een Cashback, voor veel geld, een aandeel kopen, wat je na 59 maanden tot 100% weer terug kreeg. Daarmee was je lid van DWVC (Designer Way vacation Club). Via Timelinx kon je dan goedkope vakantie krijgen tegen 50% korting. Onzin, vakanties zijn zeker niet goekoper. Echter al deze bandieten werkten en werken nog steeds onder een hoedje om vakantiegangers van hun centen af te helpen. Firma Palmtree projects, o.a. Mevr. De Vos, benadert nu mensen met de mededeling dat Cashback failliet is, omdat wij in een register staan van mensen die al reeds eerder een keer suc6vol zijn opgelicht. Zij belooft dat U een groot deel van uw geld terug krijgt. Voor gedupeerden wordt nu valse hoop gewekt dat ze hun misinvestering via deze weg terug kunnen krijgen. Je moet er echter wel voor naar Tenerife komen, en bij hun boeken omdat ze dan zeker zijn dat je komt. Vliegreis moet je zelf regelen, betalen zij dan terug, hoop je.! Klinkt heel aanlokkelijk van deze agressieve dame maar klopt voor geen meter. Vandaag belde ze weer (15de keer) dat ze ook het hotel terug zou betalen.

Bij deze roep ik lotgenoten op om bij een centraalpunt, in dit geval mijn email adres, zich te melden zodat we samen verdere stappen kunnen ondernemen.
Ik ben in hoge mate bereid hier veel tijd en werk in te steken om deze oplichterspraktijken te stoppen. Ik hoop op zoveel mogelijk reacties om samen misschien iets of een deel van ons geld terug te zien.

Met vriendelijke groet.

Ben Bedonderd

fijltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2009 14:30

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door fijltje »

Beste Ben Bedonderd, ook ik ben bedonderd. Ik wil je dat melden op je e-mailadres maar kon dat niet vinden.
Het mijne is [email protected]. Wellicht kun je het jouwe aan mijn mailen zodat je mijn verhaal kunt krijgen.
Fijltje

setam
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:26

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door setam »

Hallo Ben Bedonderd, ook ik ben in dezelfde situatie terecht gekomen met DWVC.
Ook ik ben gebeld door mevr.Vos en hr. v. Mosselen, uiteindelijk ten einde raad €600,- overgemaakt voor hotel overnachting hopende dat zij wat kunnen regelen voor teruggave van mijn Cash Back.
Ik wil graag in contact komen met alle slachtoffers, mogelijk dat me kunnen helpen.

Siegi

Maluku
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2011 15:20

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door Maluku »

Beste mensen,
Zo'n anderhalf jaar geleden hebben wij onze claim correct ingediend; hier kwam bevestiging van. Echter, enige tijd daarna kwam van dhr. Stuart Tristram bijgaande brief.

Dear Certificate Holder,
As you will probably by now be aware, there has been a change of administration within CashBack Sales & Administration SA and the previous administrator of the company, Anthony Larvin, has been removed from his position and is currently being pursued through the courts. There have been no payments made since 2007 and all company accounts have been blocked by the Spanish courts.
I can only apologise for this continued delay. Mr Larvin has made a preliminary court appearance and appears to have admitted to most of the charges against him; he has also surrendered his passport and agreed to remain in Spain until the case is resolved.
Unsolicited Calls:
Some clients have been contacted by companies claiming to be able to help return their funds. Please ignore any requests for money from these companies; they have no authority to act on behalf of any party in this case. If you have any questions about such an approach please contact me.
I am still trying to establish all of the facts, unfortunately without the help of the other directors of the company or the trustee. Hopefully, through the UK courts, I might make some headway into gaining their cooperation.
I will continue to update all Certificate Holders on the progress of the case.

Kind Regards,

We zouden op de hoogte gehouden worden van de stand van zaken, maar hebben nooit meer iets vernomen. Hebben nog regelmatig gemaild, echter zonder resultaat.
We willen graag van anderen vernemen of zij ooit nog bericht gehad hebben van deze club en/of iets van hun geld hebben teruggezien.

Met vriendelijke groet.

Whitevillage
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:29

Re: DWVC/TIMELINX Lidmaatschap

Ongelezen bericht door Whitevillage »

Beste Mensen,
Ook hier een gedupeerde... :( Eveneens in de mooie praatjes getrapt en betaald. Na afloop dus geen geld terug zoals wel toegezegd. Mij min of meer neergelegd bij deze domme aktie, maar kreeg onlangs een email van Stuart Tristram met daarin een mail en webadres van een organisatie die je claim voor je kan indienen op basis no cure no pay.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gesloten