LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essentie verklaring

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
aadk

essentie verklaring

Ongelezen bericht door aadk »

wie weet of heeft ervaring met aanvragen van essentie verklaring bij oad reizen.
komen ze deze afspraak wel na ook omdat je een vergoeding voor moet betalen.
mijn vraag wie heeft er hiermee ervaring mee en houden de meeste touroperators zich aan deze afspraak.

aad

Gast

Re: essentie verklaring

Ongelezen bericht door Gast »

ALLE touroperators houden zich aan essentie afspraken, dat zijn ze verplicht.
Nog nooit gehoord dat je niet krijgt wat daarin afgesproken is.

Het grote probleem is dat essentieverzoeken bijna nooit accoord komen. De touroperators missen meestal liever een boeking dan iets te moeten boeken wat niet in de folder staat.

Vergis u ook niet over de voorwaarden. Een essentie is GEEN AANVULLING op de boeking. Een essentie veranderd de totale overeenkomst met de touroperator, met andere woorden, u boekt een totaal andere reis,

Ook de kosten kunnen behoorlijk oplopen. Essentiekosten zijn enkel voor het AANVRAGEN van de essentie. Alle WERKELIJKE kosten worden (eventueel achteraf) nog doorbelast.

Zo kan een essentie voor bijvoorbeeld een streng dieet best inhouden dat de hotelier aan het eind van de reis nog eens 50 Euro per dag extra vraagt voor de bereidingen.

Daar kunt u meestal niets tegenin brengen, immers U bent diegene die een afwijking van een aangeboden produkt heeft gevraagd.

kbb

Ongelezen bericht door kbb »

Wanneer je een essentie-aanvraag akkoord krijg, is hij ook absoluut gegarandeerd, daar betaal je ook dat bedrag voor.
De touroperator neemt voor de boeking definitief wordt contact op met de accommodatie verschaffer om zwart op wit deze essentie bevestigd te krijgen. Komt men ter plaatse de afspraak niet na dan heeft men echt een probleem.

Omdat ook een touroperator niet dat risico wil nemen, is het vaak moeilijk om essenties als zeezicht of kamers naast elkaar aan te vragen. Als het om zaken gaat waar een medische reden aan ten grondslag ligt is het vaak geen probleem.

aadk

Ongelezen bericht door aadk »

het gaat hierom mijn vrouw heeft een zware operatie gehad en mag voorlopig niet te veel traplopen, dus ik heb gevraagd via reisbureau voor hotelkamer B.G.G.(hotel heeft geen lift)
en ik heb inderdaad een bedrag moeten betalen voor die essentie verklaring maar was gewoon benieuwd of de hotels zich hier aan houden.
omdat ik onbekend met deze essentie wilde ik weten wie er mee bekend waren.
bedankt voor jullie reactie's

aad

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

Het beste is om uw reisbureau te vragen, dan wel het zelf te doen, direct contact op te nemen met het hotel in kwestie via e-mail of zo en dan het verzoek daar neer te leggen - dat heeft vaak meer zin dan geld te betalen voor een essentie

avg

Ongelezen bericht door avg »

Beste AAD

Een essentie zoals jij beschrijft houd voor de touroperator niet meer in dan een FAX naar het hotel. hotel bevestigd dit (meestal geen kosten aan verbonden) Essentie geregeld.

Helaas wordt voor dit soort "onzin service" door veel concurenten van ons veel geld gevraagd.

Groet Antoon
manager

Captain Peacock

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Antoon..

Aan een service kunnen geen rechten ontleend worden, vandaar dat er kosten aan verbonden worden..Daarnaast komt het helaas veelvuldig voor dat de accommodatieverschaffer niet direct op een fax reageerd, waardoor er vaak gebeld etc moet worden.

het is zeer nobel om dit als service te rekenen, helaas is dat juridisch zo lek als een mandje is.

FIJNE VAKANTIE!

Gesloten