LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra 25 euro betalen als brandstof toeslag
Extra 25 euro betalen als brandstof toeslag
Via via heb ik vernomen dat je bij Holland Exel 25 euro moet betalen bij het inchecken. Dit onder het mom van brandstof toeslag. Dit staat niet vermeld op de tickets of op hun website..
Heeft iemand hier ervaring mee. En moet dit worden betaald!? De tickets zijn immers al vooruit betaald.
Ik vertrek op 31 dec. met Holland Exel naar Gambia.
Voor heen werd er door Transavia gevlogen. Dus de service aanboord zal ongetwijfeld verbeterd zijn. Maar dat is niet moeilijk.
Heeft iemand hier ervaring mee. En moet dit worden betaald!? De tickets zijn immers al vooruit betaald.
Ik vertrek op 31 dec. met Holland Exel naar Gambia.
Voor heen werd er door Transavia gevlogen. Dus de service aanboord zal ongetwijfeld verbeterd zijn. Maar dat is niet moeilijk.
Re: Extra 25 euro betalen als brandstof toeslag
Bij alle vliegvakanties wordt het voorbehoud van het betalen van een brandstoftoeslag gemaakt. Dit in verband met het grillige verloop van brandstofprijzen.
Ik geloof dat je niet goed bij je hoofd moet zijn om met genoemde vliegmaatschappij 'in zee' te gaan.
Ik krijg namelijk een ernstig naar en wee gevoel in mijn buik als ik die tent en alles wat er wel en niet bijhoort in de media zie.
Als ik nu dus lees dat er een 'brandstoftoeslag' verzonnen is, vraag ik mij af in welke bodemloze put dat geld wel niet zal verdwijnen en of het überhaupt wel in dàt bedrijf aangewend wordt.
Ik neem aan dat er in Nederland andere vliegmaatschappijen zijn die een veel betere reputatie hebben dan de kleine maatschappijtjes die de afgelopen weken zo nadrukkelijk in het nieuws geweest zijn.
Ik krijg namelijk een ernstig naar en wee gevoel in mijn buik als ik die tent en alles wat er wel en niet bijhoort in de media zie.
Als ik nu dus lees dat er een 'brandstoftoeslag' verzonnen is, vraag ik mij af in welke bodemloze put dat geld wel niet zal verdwijnen en of het überhaupt wel in dàt bedrijf aangewend wordt.
Ik neem aan dat er in Nederland andere vliegmaatschappijen zijn die een veel betere reputatie hebben dan de kleine maatschappijtjes die de afgelopen weken zo nadrukkelijk in het nieuws geweest zijn.
Beste Kees Klef (kleffe naam hoor!). Zeker niets met de luchtvaart te maken. Als dat wel zo was had je geweten dat het betalen van een brandstof toeslag momenteel vrij normaal is. Ja, ZELFS bij KLM, Martinair, Transavia etc. moet je die tegenwoordig gewoon betalen. Hetzij aan de balie, hetzij verrekend in de prijs van een ticket. Dit heeft te maken met het verschil in lijndienst en charter. Bij charters staan de prijzen al vast en als de bradstofprijzen opeens veel duurder zijn dan verwacht kunnen charters de zogenaamde brandstoftoeslag heffen. Bij lijndiensten worden gewoon de ticketprijzen verhoogd. Je betaald dus hoe-dan-ook en waar-dan-ook de toeslag!!
Ik werk zelf ook in de reiswereld en heb hiervoor al diverse maken met HollandExel moeten vliegen. Heb één keer meegemaakt dat er vertraging was, maar was hierover op tijd ingelicht.
Moet zeggen dat het, bijvoorbeeld qua service en beenruimte, fijn vliegen is met HollandExel. Ben daarom verbaasd over de berichtgeving in de media.
Het kan geen toeval zijn dat men HollandExel vrijwel dagelijks 'aanvalt' in de media. Er gaan zelfs geruchten dat 'de concurrentie' deze hetze heeft opgezet. Zo is het op en rondom Schiphol algemeen bekend dat men het (met name) bij Martinair slecht kan verdragen dat de meest gerenomeerde touroperators van Nederland (Holland International, Arke etc.) honderdduizenden stoelen bij HollandExel ingekocht hebben.
Moet zeggen dat het, bijvoorbeeld qua service en beenruimte, fijn vliegen is met HollandExel. Ben daarom verbaasd over de berichtgeving in de media.
Het kan geen toeval zijn dat men HollandExel vrijwel dagelijks 'aanvalt' in de media. Er gaan zelfs geruchten dat 'de concurrentie' deze hetze heeft opgezet. Zo is het op en rondom Schiphol algemeen bekend dat men het (met name) bij Martinair slecht kan verdragen dat de meest gerenomeerde touroperators van Nederland (Holland International, Arke etc.) honderdduizenden stoelen bij HollandExel ingekocht hebben.
Had al eerder het vermoeden dat er met de berichtgeving in de krant iets niet klopte; er werd geschreven over 'honderdduizenden vakanties die in het water zouden vallen', terwijl nota bene de touroperators niet veel later een gezamelijke verklaring afgaven waaruit bleek dat er praktisch geen vuiltje aan de lucht zou zijn ('in de lucht', in dit geval) en dat de berichtgeving onjuist en onrechtvaardig zou zijn. Ga met een gerust hart naar Goa op 7 januari a.s.
Hallo,
helaas staan de luchtvaartmaatschappijen in hun recht om die extra brandstoftoeslag te heffen.Aangezien ik op een reisbureau weet ik dat daar de reisbureau's ook niet blij mee. Wij zijn tenslotte de brenger van het slechte nieuws.
Vorige week heb ik klanten gehad die bij Iberia airlines ( lijnvlucht naar Johannesburg) 74 euro per persoon extra moesten betalen.
Dus die extra toeslag komt bij alle maatschappijen helaas voor.
En daar kun je helaas ook niets tegen doen.
Niet betalen is simpelweg ook niet vliegen.
Over Holland Exel, daar kan ik u over melden, dat ik de afgelopen tijd meer klachten hoor over Transavia en Martinair dan over Holland Exel.
Eerst zelf hebben ervaren is het beste. tenslotte is iedereen anders, ook met zijn/haar op en aanmerkingen.
Waar mensen tevreden izijn, zijn er ook mensen ontevreden.
met vriendelijke groeten,
Yvonne
helaas staan de luchtvaartmaatschappijen in hun recht om die extra brandstoftoeslag te heffen.Aangezien ik op een reisbureau weet ik dat daar de reisbureau's ook niet blij mee. Wij zijn tenslotte de brenger van het slechte nieuws.
Vorige week heb ik klanten gehad die bij Iberia airlines ( lijnvlucht naar Johannesburg) 74 euro per persoon extra moesten betalen.
Dus die extra toeslag komt bij alle maatschappijen helaas voor.
En daar kun je helaas ook niets tegen doen.
Niet betalen is simpelweg ook niet vliegen.
Over Holland Exel, daar kan ik u over melden, dat ik de afgelopen tijd meer klachten hoor over Transavia en Martinair dan over Holland Exel.
Eerst zelf hebben ervaren is het beste. tenslotte is iedereen anders, ook met zijn/haar op en aanmerkingen.
Waar mensen tevreden izijn, zijn er ook mensen ontevreden.
met vriendelijke groeten,
Yvonne
Eigenlijk maakt het niet uit met welke maatschappij je gaat. Een kist die op Schiphol land staat als veilig bekend, anders kan je niet met gemak aanvliegen op Schiphol.
De brandstoftoeslag moet inderdaad betaald worden, dat zeggen ook de regels van de ANVR. Weigert u de betaling, dan kan de touroperator de reis annuleren (u zelf niet, in elk geval niet kosteloos).
Mensen onderschatten dit probleem. Brandstof wordt alleen maar duurder, zeker voor vliegtuigmaatschappijen die niet helemaal hetzelfde soort brandstof hebben als bv. auto's. En ga eens na, als Shell de bezine verhoogd moet u immers ook meer betalen dan bv. een week geleden.
Stel dat iedereen deze kosten zou weigeren, dan stel ik voor de machine te vullen met de door u betaalde kosten. Kans bestaat dan dat u net dat beetje benzine te kort komt waarvoor niet is betaald.
Het is geld gaat niet altijd zomaar in het zakje van de directeur, dat bewijst de financiele situaties van vele maatschappijen immers. Er moet tegenwoordig alleen maar geld bij, het levert zowat niks op.
Hoop u enig uitleg te hebben gegeven.
Tobias
De brandstoftoeslag moet inderdaad betaald worden, dat zeggen ook de regels van de ANVR. Weigert u de betaling, dan kan de touroperator de reis annuleren (u zelf niet, in elk geval niet kosteloos).
Mensen onderschatten dit probleem. Brandstof wordt alleen maar duurder, zeker voor vliegtuigmaatschappijen die niet helemaal hetzelfde soort brandstof hebben als bv. auto's. En ga eens na, als Shell de bezine verhoogd moet u immers ook meer betalen dan bv. een week geleden.
Stel dat iedereen deze kosten zou weigeren, dan stel ik voor de machine te vullen met de door u betaalde kosten. Kans bestaat dan dat u net dat beetje benzine te kort komt waarvoor niet is betaald.
Het is geld gaat niet altijd zomaar in het zakje van de directeur, dat bewijst de financiele situaties van vele maatschappijen immers. Er moet tegenwoordig alleen maar geld bij, het levert zowat niks op.
Hoop u enig uitleg te hebben gegeven.
Tobias
Mensen: brandstoftoeslagen mogen bij pakketreizen in het uiterste geval slecht tot 20 dagen vóór vertrek worden geheven, dikwijls geld zelfs een eerdere uiterste termijn. Het moment van mededeling is hier van belang, niet de daadwerkelijke inning.
Indien u dus bij de balie voor het eerst wordt geconfronteerd met een naheffing dan mag dit niet!!!! Krijgt u een maand van tevoren het verzoek op de luchthaven te betalen dan mag dit dus wel.
U kunt onder bezwaar betalen (zwart op wit aub) en dit bedrag later terugvorderen bij de organisator, evt. tot aan de geschillencommissie aan toe.
Zie art. 4 ANVR reisvoorwaarden op www.anvr.nl.
Indien u dus bij de balie voor het eerst wordt geconfronteerd met een naheffing dan mag dit niet!!!! Krijgt u een maand van tevoren het verzoek op de luchthaven te betalen dan mag dit dus wel.
U kunt onder bezwaar betalen (zwart op wit aub) en dit bedrag later terugvorderen bij de organisator, evt. tot aan de geschillencommissie aan toe.
Zie art. 4 ANVR reisvoorwaarden op www.anvr.nl.