Sommige hotels/bestemmingen zijn bovendien goedkoper als je ruim op tijd boekt met de maximale vroegboekkorting, aangezien de discussie ging over bijbetaling van een klein bedragje voor de specifieke stoel
Ik val ook niet over die 25euro (of 12euro voor een EUvlucht) maar voor de vliegmaatschappij vormt dit een leuke bron van extra inkomsten.
Vliegtickets zijn in veel gevallen nog even 'goedkoop' als 10 jaar terug.
Ook hun kosten zullen in die tijd wel gestegen zijn. Als het niet uit de lengte kan komen dan maar uit de breedte. En daar hoor je mij niet over klagen.
Ik vind het wel lekker dat ik dit nu een 'langere' tijd van te voren al kan regelen.
Als ik naar de USA of Canada vlieg dan doe ik dit sinds jaar en dag met BA.
(KLM ben ik op afgeknapt so to say .... 8 maanden van te voren geboekt/betaald en zogenaamd overboekt = afwachten of je wel met de vlucht meekunt!!! )
Over BA ben ik zeer tevreden. Als ook de overstap op London Heathrow terminal 5, perfect dus!
Dat je nu voor een (vroegtijdige) stoelreservering moet betalen, daar kwam ik dus dit jaar achter. Opnieuw ik vind dit geen ramp. Maar het is een service die ze m.i. eigenlijk al gratis verleenden ... het kost hen verder ook geen extra geld.
Jij en hun computer regelen immers de boel zelf. Misschien is het programma ietswat aangepast om dit al eerder (in tijd) voor de vlucht te kunnen doen ipv de 24 uur van te voren zoals het in 2009 nog was.
Ik begrijp dat ook zij naar nieuwe bronnen van inkomsten hebben gezocht, zoals ik het dus zie. Net zoals je in de trein naar Engeland ook geen gratis lunch meer krijgt (da's overigens al jaren zo ... maar dat kwam ook omdat de grote vervoerders meer korting wilden -goederenvervoer dus, hoe het in de passagierstrein is geregeld weet ik niet-)
Op korte vluchten krijg je sinds jaar en dag ook niets meer te eten, 'vroeger' was dat nog wel zo. Ook een kostenbesparing van de Airline dus = ook hier als het niet uit de lengte kan komen dan maar uit de breedte.
Eigenlijk is dit een beetje te vergelijken met de voedingsindustrie ... de prijs blijft hetzelfde maar de inhoud wordt ietjes minder
*kortom ik denk dat we het metelkaar eens zijn ... al ben ik zelf nogal langdradig van stof*