LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Finnair ontkent vertraging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jamie Sprenger
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2018 19:16

Finnair ontkent vertraging

Ongelezen bericht door Jamie Sprenger »

Op 1-1-2018 maakte wij de vlucht Helsinki-Kittila, met als geboekte gegevens vertrek 16:15 aankomt 17:45. Na circa 40 minuten vliegen viel het ons op dat de maan die eerst rechts `van ons was ineens links was... even later melde de piloot over de speaker dat er een technisch probleem was en we omgekeerd waren naar Helsinki om daar een reparatie te laten gebeuren of een vervangend vliegtuig te pakken. Om circa 17.30 landde we op Helsinki en stond er een vervangend toestel klaar. Na overheveling van bagage, passagiers, personeel en vervanging van de piloot die anders te veel uren op zijn record zou hebben... vertrokken we van Helsinki om 19:15 richting Kittila. Daar landde we uiteindelijk om 20:34. Al met al een verschil van 2:45 even afgerond. Voor ons een strop van 120,- omdat onze taxi chauffeur 2 keer had moeten rijden omdat lang niet duidelijk was of we uberhaupt in Kittila zouden aankomen die dag. Vervolgens Finnair gevraagd om vergoeding van de taxi kosten... maar dan komt een echt rare reactie... Finnair weet niet waar het over gaat want zij hebben een registratie dat het vliegtuig "gewoon" 17:26 is geland ofwel ruim op tijd! De belerende en zelfs verwijtende wijze waarop Finnair haar reactie formuleerde was echt stuitend, alsof ik dit verhaal gewoon maar verzonnen had. Dat geld interesseerd mij overigens niet eens meer, maar ik wil gewoon de erkenning dat het gegaan is zoals het gegaan is, en niet een ontkennende vliegmaatschappij die zich hiermee niet ongeloofwaardig maar ook onbetrouwbaar maakt. Welke weg te bewandelen mijn gelijk te halen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Finnair ontkent vertraging

Ongelezen bericht door yan »

Tja, dat u 120 euro extra betaald voor een taxi kan finnair niets aan doen.
U kunt natuurlijk ook terplekke bij het vliegveld een taxi nemen, of als u via een reisorganisatie boekt is vervoer naar de locatie meestal inbegrepen.

Voor recht op een vergoeding moet er sprake zijn van meer dan 3 uur vertraging.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Finnair ontkent vertraging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jamie Sprenger schreef:Welke weg te bewandelen mijn gelijk te halen?
Je hebt geen recht op vergoeding dus er is geen weg om je gelijk te halen. Finnair heeft er weinig mee te maken dat jij een taxi bedrijf inhuurt die niet kijkt wanneer een vlucht geland is, maar gewoon op basis van je aankomst tijd gaat wachten.

Los daarvan zou de vlucht oorspronkelijk om 17:45 uur landen, op Schiphol ben je snel pas na 30 minuten op de plek waar de taxi's stoppen. Je had dus ruim 45 minuten de tijd het taxi bedrijf te informeren over het probleem.

Lady1234
Berichten: 27341
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Finnair ontkent vertraging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sylvesterb schreef:
Jamie Sprenger schreef:Welke weg te bewandelen mijn gelijk te halen?
Je hebt geen recht op vergoeding dus er is geen weg om je gelijk te halen. Finnair heeft er weinig mee te maken dat jij een taxi bedrijf inhuurt die niet kijkt wanneer een vlucht geland is, maar gewoon op basis van je aankomst tijd gaat wachten.

Los daarvan zou de vlucht oorspronkelijk om 17:45 uur landen, op Schiphol ben je snel pas na 30 minuten op de plek waar de taxi's stoppen. Je had dus ruim 45 minuten de tijd het taxi bedrijf te informeren over het probleem.

Schiphol?

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Finnair ontkent vertraging

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jamie Sprenger schreef:Welke weg te bewandelen mijn gelijk te halen?
De weg weet ik niet maar je kunt hoogstens gelijk krijgen dat de vlucht door diverse oorzaken vertraagd is. Alleen maakt dat verder vrij weinig uit want de tijd van 2 uur 45 minuten is te kort voor een schade vergoeding en Finnair is niet financieel verantwoordelijk voor de door U geboekte taxi.

Gesloten