LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flight2Start BV te Hilversum

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Alexander Hartmans

Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Alexander Hartmans »

Ik heb een aantal vragen over Flight2Start reisburo dat gesecialiseerd is op goedkope reizen.

1. Hoe betrouwbaar is Flight2Start?
2. Bij welke brance vereniging is Flight2start aangesloten, en
3. Is deze wel veilig en betrouwaar genoeg om met Flight2Start in zee te gaan?
4. Wat wordt bedoeld met IATA-producten?
5. Dient de geboortedatum van een geboekte vlucht op de factuur vermeld te worden?
6. Waar kan ik terecht om de betrouwbaarheid over Flight2Start te kunnen checken?

xxx

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Zarine »

1. Geen idee
2. Geen lid van het ANVR. Nog belangrijker ook geen SGR lid.
3. Gezien antwoord op punt 2, naar mijn mening niet.
4. IATA = International Air Transport Association. Dit bedrijf kan o.a. lijndienst tickets verkopen.
5. Hebben vluchten een geboortedatum? Bij chartertickets (vluchten ingezet voor het vakantieverkeer) is geboortedatum van de reiziger niet relevant, behalve als de geboortedatum van belang is voor de ticketprijs (bv baby)
6. Op consumentenfora zoals deze.

Vitor
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:35

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Vitor »

Geen vertrouwen ? ga op zeker!, zoek op verschillende sites welke carrier jou een goede deal bied en vervolgens ga je op de desbetreffende site en boek je direct bij de bedrijf waar je mee gaat vliegen, ze bieden je allamaal de mogelijkheid, je heb de "middel man" niet nodig.

Alexander Hartmans

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Alexander Hartmans »

Bedankt voor de reacties. Volgens Flight2Start vallen alle reserveringen en boekingen op vluchten onder de ticket-garantie, mocht er in gaval iets mis gaan, ben je gedenkt tot 2000 euro per ticket.

Gezien ik helaas al geboekt heb, maak ik mijn zorgen, dat wellicht niet nodig is, maar heb geen zin om weer eens aangifte te gaan doen en maar wachten, als er sprake zou zijn van oplichting, dat ik mijn geld eventueel trug kan krijgen.

Wat ik begrepen heb, heeft Flight2Start wel de reservering bij de maatschapij waarmee ik ga vliegen gemaakt, want dat heb ik gescheckt bij de vliegtuigmaatschapij, maar ik wacht op de boeking met ticket nr door Flight2Start.

Vitor
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:35

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Vitor »

1-Zorg dat je de tickets zo snel mogelijk in je bezit heb.
2-Aangezien dat jou reservering bekend is bij de vliegmij. word de kans dat het fout gaat steeds kleiner.
3-Waaroom ben je zo zeker dat het fout zou kunne gaan?
4-vileg je met een bekend carrier?
5-let volgende keer op en doet je boeking bij een ANWR en SGR lid.

willie-anne
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 19:06

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door willie-anne »

Hallo Alexander,

ik ben benieuwd of je je ticket ontvangen hebt en of alles goed gegaan is. Laat je het me weten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Henri42 »

eerst boeken dan in de piepzak zitten en uiteindelijk info vragen :D

Bas1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 21:35

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Bas1974 »

Hallo, ik heb in mijn enthousiasme om weg te gaan dus ook niet goed gecheckt en heb nu 2 tickets gekocht. Nu krijg ik net een mail (1 werkdag later) dat de vlucht niet beschikbaar is en wordt er mij een andere vlucht aangeboden voor het totaal bedrag van 125 euro bovenop de oude totaalprijs. Ze zeggen er ook bij dat als ik niet akkoord ga, ze mijn rekeningnummer willen voor 'refund'. de mail is in gebrekkig Nederlands geschreven. Ik wil eigenlijk een 'refund', maar ben bang dat ze maar een gedeelte willen terugbetalen. Ik kan ook akkoord gaan met een vlucht later (tegen meerprijs dus), maar wat als ze die ook cancelen? Kortom: Wat is wijsheid?

geengast
Berichten: 595
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door geengast »

In hun voorwaarden staat duidelijk dat de OPDRACHT bindend is, onafhankelijk van het feit of ze ook kunnen leveren.

Maar goed, iemand die na tientallen jaren waarschuwen nog boekt bij buro's die NIET SGR en NIET ANVR zijn, die zal het ook nooit leren.

Ik las hierboven over een 'ticketgarantie'. Nou, ik ken veel garanties, maar een ticketgarantie bestaat dus echt niet.

De site wijst ALLE aansprakelijkheid af, dat staat gewoon in punt 12 van de voorwaarden die op de site staan.
Die lees je toch zeker als je bij iets onzekers boekt?

vliegertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:29

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door vliegertje »

Ticketgarantie Verzekering is een verzekering die alle door reisbureau’s verkochte vliegtickets dekt bij een eventueel faillisement van de luchtvaartmaatschappij.

Nuyen29
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2008 00:10

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door Nuyen29 »

Flight2Start zou failliet zijn.
Zie:http://www.prikpagina.nl/read.php?f=3027&i=71&t=71

roqee
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2008 20:41

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door roqee »

Dat klopt. Hier spreekt een gedupeerde. :( Had ik dit deze tread maar 2 maanden eerder gelezen...

mario38
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:27

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door mario38 »

Ook ik (in dit geval onze zoon) is in de **** genomen door flight2start.

Onze zoon zit op een stageplek in Cyprus met een boek gevlucht bij flight2start, omdat je een eenmalige machtiging moest doen en de tijd kort was ben ik zelf naar Baarn geweest om a contant te betalen.

Het bedrijf gevestigd op een industrieterein deed eerst niet open, terwijl ik telefonisch had aangekondigd langs te komen om te betalen, ik ben via een nooduitgang naar binnen gegaan en ben het kantoor ingelopen.

Oeps er was gelijk paniek!!! Jenny de telefoniste riep meteen ene Johan, ik vond dit wat vreemd maar goed netjes € 516,11 betaald en een brief met een stempel paid gekregen.

Op schiphol begon de ellende al het boekingsnummer klopte niet, na een telefoontje naar Flight2start kon onze zoon met een nieuw boekingsnummer alsnog vliegen.

Vandaag kregen wij een brief van de curator dat er een rekening openstaat, ik gebeld en mag het betalingsbewijs opsturen en daarnaast kreeg ik het advies te controleren of de terugreis wel goed geregeld is.
Ik vertelde nog aan de curator dat je toch niet kan instappen als er nog niet betaald zou zijn! het antwoord was dat dit wel mogelijk is.

Nu bezig geweest om te controleren of de terugreis is, NEE dus aldus de vliegmaatschappij.

Of ik nu een beetje pist off ben tja zachtjes uitgedrukt, als mensen betalingsproblemen hebben kan ik mij voorstellen. Maar over de rug van in dit geval ruim 12 studenten die op stage zijn geld verdienen is erg minderwaardig.

Als er mensen zijn die deze Johan of Jenny wel te spreken krijgen of zin hebben om deze te zoeken dan hoor ik dit graag.

Groetjes,

Mario (een bezorgde en zeer boze vader)

mario38
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:27

Re: Flight2Start BV te Hilversum

Ongelezen bericht door mario38 »

Flight2Start is een online reisbureau. Binnen 5 jaar zijn we gegroeid tot één van de grotere online vliegticket aanbieders van Nederland.

Ben jij op zoek naar een baan in de reisbranche bij een jong, dynamisch en groeiend bedrijf? Lees dan verder!



Wij zijn op zoek naar enkele enthousiaste collega's om ons dynamisch gezellig team te versterken.

Op dit moment hebben we de volgende vacatures:



IATA-medewerker (m/v)
Profiel:

Je bent verantwoordelijk voor:

- het afgeven van vliegtickets,

- het afhandelen van reserveringen en

- het maken van reserveringen per telefoon/email.

Het betreft een voltijdbaan op kantoor Hilversum of vestiging Baarn.



Eisen:

Stressbestendig, 110% inzet, zelfstandig, gemotiveerd.

Je moet in het bezit zijn van IATA papieren (IATA Foundation) en je moet ervaring hebben met reissoftware (bijv. Amadeus Vista, Galileo Viewpoint).



Ons aanbod:

Een carrière in de reissector, bij één van de snelst groeiende marktleiders.

Een werksfeer die zowel informeel als professioneel is, waarbij initiatief, vorming, teamgeest op de eerste plaats komen, maar waar ook de sfeer van "fun" een belangrijk aspect is.



(Telefonisch) verkoper (m/v)
Profiel:

Je bent verantwoordelijk voor het telefonisch of per e-mail afhandelen van:

- vragen van klanten

- reserveringen

- groepsreizen

- zakenreizen

- vliegreizen

- hotel en

- autohuur

Dit zijn allemaal dingen die op jouw pad komen en waar je niet voor terugdeinst.

Het betreft een voltijdbaan op kantoor Hilversum of vestiging Baarn.



Eisen:

Klantvriendelijk, 110% inzet, zelfstandig, verkopen zit in je bloed.

Daarnaast is ervaring met reissoftware gewenst (bijv. Amadeus Vista, Galileo Viewpoint).

Indien niet bekend met deze software, is het talent om dit snel op te pakken een must!

Je moet vloeiend Engels en Nederlands kunnen spreken, evt. meerdere talen beschouwen we als pluspuntje.



Ons aanbod:

Een carrière als verkoper in de reissector, bij één van de snelst groeiende marktleiders.

De mogelijkheid om met de meest recente technologieën te werken.

Een werksfeer die zowel informeel als professioneel is, waarbij initiatief, vorming, teamgeest op de eerste plaats komen, maar waar ook de sfeer van "fun" een belangrijk aspect is.



Heb je interesse in één van bovenstaande vacatures?

Neem dan contact met ons op!

Je kunt bellen met 035 - 647 86 00 (vraag naar Johan Jansen) of stuur een email naar [email protected] e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken .


ZE ZIJN TOCH FAILLIET?????????????????????

Gesloten