LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum gestopt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Globetrotter

Re: Forum gestopt

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik zie steeds staan 'Forum gestopt'. Zie je zelf nu de onzin in van je vermelding?

Frankdekeizer

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 11 jan 2006 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

osseworst

Ongelezen bericht door osseworst »

Even een korte samenvatting van het relaas van Frank voor degenen die het niet gevolgd hebben:

Het kwam er op neer dat bij aankomst op Cuba zijn hotel (Barlovento) wegens renovatie gesloten was, dus werd hij in een ander hotel geplaatst. Dit hotel lag wat verder van het strand.
Zijn kleine kinderen moeten 's middags nog slapen, en zijn plan was om dan zelf met een babyfoon op het strand te gaan zitten (hoe verzin je het). Dat ging nu niet door want het bereik van de babyfoon was niet groot genoeg vanuit het andere hotel, dus moest hij noodgedwongen 's middags bij zijn kinderen op de hotelkamer blijven. Je begrijpt dat hem een groot onrecht was aangedaan door Neckermann, en dus wilde hij gelijk terug naar huis en z'n geld terug. Dat mocht niet van de hostess, dus bleef hij onder protest toch maar. Al met al was het daardoor een k*u*t vakantie geworden (waarom hij tijdens zijn vakantie niets leuks meer kon doen vertelt hij niet (in een ander onderwerp zag ik dat hij nog een rondrit heeft gemaakt, maar die was ook niet goed)) en dus wil Frank genoegdoening en nogmaals op vakantie op kosten van Neckermann.
Met het aanbod van 5% a 10% vergoeding door Neckermann gaat Frank niet accoord, en hij neemt een advocaat in de arm om hier wat meer geld uit te peuren.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Neemt niet weg dat het belachelijk is dat Neckermann dit niet voor vertrek heeft gemeld.

ReisMeis

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Het neemt ook niet weg dat fdk wel heel erg aan het zeuren was! Hij kreeg niet alleen een gelijkwaardig alternatief maar bovendien slaat het verhaal over de babyfoon's nergens op want het gebruik van dergelijke apparaten is op Cuba verboden. Dat fdk bij zijn kindertjes moest blijven kan Neckermann dus niet worden aangerekend. Tot slot, uit het feit dat fdk al zijn bijdragen heeft verwijderd blijkt eens te meer dat het in de categorie gezeur viel!

Frankdekeizer

gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 11 jan 2006 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

osseworst

Waar gaat dit nou helemaal over.
Oke, Neckermann heeft bewust of onbewust een fout gemaakt.
Maar om je daar nu zo ontzettend druk over te maken en je vakantie te laten vergallen. Was het hotel (naar welk hotel ben je eigenlijk overgeboekt?) zoveel slechter als het oorspronkelijke. Je was toch lekker op vakantie: cultuur, zon, zee, noem maar op. Was dat allemaal opeens weg omdat je in een ander hotel zat?

Frankdekeizer

gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 11 jan 2006 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ReisMeis

Stel, je koopt een paar groen gordijnen, de maten worden genomen, alles wordt op maat gemaakt, ze worden ook nog voor je opgehangen ... goed geregeld allemaal!

De gordijnen waren groen, maar nu ze uiteindelijk hangen blijkt (eigenlijk, lijkt!) de kleur groen iets anders dan in de winkel. Da's even wennen, maar eigenlijk pakt het veel beter uit dan gedacht!

Een miskoop? Nee dus! Eigenlijk meer een meevaller!

Zo kan je het ook zien, fdk ... maar aangezien jij een heel principieel mannetje bent WIL je het niet zo zien! Wat een top vakantie had kunnen zijn heb je zelf verkloot door je eigen negatieve opstelling!

Als je in de gordijnen wilt klimmen, fdk, prima ... maar kom dan eerst eens met steekhoudende argumenten en keiharde bewijzen. Je hebt al je bijdragen gewist (helaas) want veel verder dan een behoorlijke dosis smaad ben je niet gekomen!

Marco Polo

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Jij besteld gordijnen in een winkel in de kleur groen .
Je betaald de gordijnen vooraf
De gordijnen zijn klaar je haalt ze op , en dan zegt de beste man
Het zijn rode geworden hoor , groen was op
Frankdekeizer heeft hier absoluut een punt!

Frankdekeizer

De groeten reismeis
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 11 jan 2006 07:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Frankdekeizer

Dank je wel Marco

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Jullie zijn inderdaad wel makkelijk zeg. Iemand nog een auto kopen?

Frankdekeizer

wereld op zijn kop ,

auto te koop !! HA

osseworst

Jij besteld gordijnen in een winkel in de kleur groen .
Je betaald de gordijnen vooraf
De gordijnen zijn klaar je haalt ze op , en dan zegt de beste man
Het zijn rode geworden hoor , groen was op

Frankdekeizer heeft hier absoluut een punt!
Frank weet iedere keer vergelijkingen te verzinnen die nergens op slaan. Die gordijnen zijn voor een groot gedeelte van je leven en moeten passen bij de rest van het interieur, de essentie is de stof en de kleur. Een vakantie gaat over een korte periode waarbij de essentie ligt op de vliegreis (het duurste gedeelte van de reis), de plaats waar je naar toe gaat (Cuba) en het hotel (kamer, eten, service, sfeer).
Om in jouw kleurvergelijking mee te gaan: je huurt een auto voor 3 weken en spreekt af dat je een groene Mondeo meekrijgt. Bij het afhalen blijkt de groene al verhuurd en krijg je een rode mee. Dat vind je niet leuk en de verhuurder geeft je een korting van 5 a 10%.

Misschien was die rode Mondeo uiteindelijk wel veel beter, omdat de motor van de groene niet echt lekker liep.

Vandaar mijn vraag: naar welk hotel ben je uiteindelijk gegaan?

Frankdekeizer

formum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 11 jan 2006 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

osseworst

Dus ik word niet serieus genomen omdat ik osseworst heet?
Ik wist niet dat er een rechtstreeks verband bestond tussen de naam van een persoon en zijn serieusheid.
En als je niet tegen wat tegengas kan, dan moet je hier geen berichten plaatsen.

Ik stel die vraag over je hotel niet zomaar. Als ik de recenties lees over je oorspronkelijke hotel, dan zie ik daar een aantal zeer negatieve tussen staan, dus misschien moet je wel blij zijn dat je verplaatst bent.
Enkele reacties over hotel Barlovento:
Er is veel achterstallig onderhoud, de tuin is niet goed onderhouden, hier en daar afbrokkelende tegels bij het zwembad, wat al gauw een verloederende aanblik geeft. De kamers ruiken muffig, alsof er heel lang niemand is geweest. Het onderhoud laat gewoon te wensen over, Het hotel smacht naar een likje verf hie en daar. Voor mij is Barlovento een 3* plus, en niet meer.
Ben hier in nov. 2004 geweest voor een aantal nachten. Vond het er allemaal niet erg fris uitzien. Verouderd, vooral het gebouw zelf heeft dringend onderhoud nodig.
Opgepast het is geen Iberostar hotel meer!!
Alles is erg oud en vuil; we konden de bodem van het zwembad zelf niet zien ( zo vuil dat het was!); de kamers zijn verfrisd maar echt proper zijn ze niet!
S'avonds is het niet meer mogelijk normaal te ademen...er ruikt héééél vééél naar benzine en het is afschuwelijk!!
Het eten is zeer eenvoudig en niet uitgebreid! ja...echt geen aanrader!
Mijn vriendin en ik zijn hier gedwongen moeten verblijven voor 4 dagen, wegens de orkaan ivan die op komst was.
En wat waren wij blij toen we terug naar Arenas Doradas konden!
Het zwembad was vuil,op het hout van onze bedden stond er schimmel en ga zo maar door. Het hotel is net een gevangenis met een gewirwar van gangentjes en het ziet er allemaal heel oud uit. Absoluut niet doen!
Wij hebben ons dezelfde dag nog om laten boeken, want het hotel is absoluut geen 4 sterren waard! We hebben de rest van onze vakantie in Sol Coral doorgebracht en dat was veel beter.
Oud en afgeleefd hotel, geen animatie te bespeuren, kleine kamers, service=0,vuil zwembad. Hotel Arenas Dorades 1000 maal beter!!!

Frankdekeizer

oke ,,,,oke ,,, oke

Ik heb dit ook gelezen ,

Waar het bij mij het meest om gaat is dat ik niet tijdig op de hoogte ben gebracht , en dat ze mij geen vrijheid van keuze hebben gegeven .

Ik moet je zeggen voor vertrek naar cuba heb ik neckerman ook nog drie keer gebeld ivm de orkaan die er overheen was getrokken .
Bij alle drie keer dat ik belde zeiden zij dat er geen schade aan het hotel zou zijn , en dat we gewoon op vakantie konden gaan.
Maar bij aankomst was het helemaal dicht .
Ja , ik kan er niet anders tegen aankijken , ik vind dat ze een slordige fout hebben gemaakt.

Maar jij denkt er denk ik makkelijker over dan ik ,

ReisMeis

Waar ben je ook elkaar gweest, fdk? Cuba toevallig? Nogal wrang dat je dan over vrijheid en keuzes loopt te mekkeren. Enig idee hoe de bevolking daar tegenover staat?

Daarnaast weet nog steeds niemand in welk hotel je dan wèl hebt gezeten; tijd voor opheldering dus!

osseworst

....Maar jij denkt er denk ik makkelijker over dan ik ...

Laten we daar dan maar op houden. Ik moest trouwens wel hard lachen om je osseworst opmerking, jammer dat je hem weggehaald hebt.

Een paar jaar geleden hadden we een lastminute geboekt naar Malta en kwamen in een hotelkamer zonder ramen. Meteen naar de receptie gegaan of we, eventueel met bijbetaling, een kamer met balkon konden krijgen. Helaas was alles bezet. Dan kan je de hele week gaan chagarijnen, maar je kan ook denken: ach, je bent op je kamer om te slapen en te douchen. Overdag ben je toch buiten in het zonnetje het eiland verkennen en 's avonds eten en drinken op een terrasje. Gewoon genieten dus. En we hebben een heerlijke vakantie gehad.

In jouw geval: inderdaad slordig van Neckermann, maar je weet niet wat er allemaal speelt. Het hoeft niet allemaal kwade opzet te zijn. Het is een groot bedrijf en misschien is de informatie niet op de juiste plaats aangekomen. Misschien hebben ze contact gehad met het hotel, en hadden die verklaard dat het hotel dan weer open zou zijn (in die gebieden nemen ze het niet zo nauw met exacte tijdstippen). Je weet het niet.
Ik zou zeggen: neem het schadevoorstel aan en herinner je de mooie momenten. Negatieve energie put je alleen maar uit en je schiet er niets mee op.

Gesloten